mai 06, 2024, 02:09:46 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 172 173 [174] 175 176 ... 178
5191  Forum / Drag-race / Sv: 5.76 / 195 km/t / 1.22 60 på: februar 11, 2008, 21:02:35 pm
Ikke bare bygde han nytt men han trimmet mer også; http://media.putfile.com/Fiat-2-Dyno

Det jeg stusser litt over er at han ikke har gjort noe med sete og sittestillingen sin - han sitter fortsatt med knærne oppi den alukledde dæshen!  Hemmelig
5192  Forum / Drag-race / Sv: 5.76 / 195 km/t / 1.22 60 på: februar 11, 2008, 20:57:35 pm
Det gikk heldigvis bra med han og ikke lang tid etterpå begynte han på et nytt prosjekt; http://media.putfile.com/The-Rebuild
5193  Forum / Drag-race / Sv: 5.76 / 195 km/t / 1.22 60 på: februar 11, 2008, 20:55:57 pm
Det flytter seg når du klarer 200 km/t på 6 sekunder  Blunker

Som jeg nevnte så kræsjet han stygt ifjor og bilen tok fyr; http://media.putfile.com/Trailer-62-54
5194  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt: tommel opp (we are the world) på: februar 11, 2008, 20:22:14 pm
Utrolig inspirerende - takk!

5195  Forum / Drag-race / 5.76 / 195 km/t / 1.22 60 på: februar 11, 2008, 16:04:54 pm
Magiske tall fra Pat McDurmott i hans nye Fiat etter kræsjen og brannen ifjor;

http://media.putfile.com/576-incar

Enjoy!
5196  Forum / Drag-race / SAFETY FIRST! på: februar 11, 2008, 15:46:43 pm
En av mine favoritt bobler kræsjet nå nylig men Lee Gong klatret uskadd ut av bilen;



Bilen er totalvrak selv om han kun såvidt hadde fått lagt inn 2`de giret.

Og til slutt - legg merke til idiotene som som løfter bilen til Lee opp etter taket!!  Hæ   Gråter

Minner meg om en kommentar jeg overhørte da en lokal sjåfør tok girkassen sin. Bilen hans er pen, for ikke å si meget pen, og han kjørte rett til siden etter uhellet. Lekkasjene var minimale! Allikevel klarte en person å slenge fra seg at de burde kjøre bilen rett til Grønmo..

Mvh
BB
5197  Forum / Snikk-snakk / Sv: Sealer til blokk på: februar 11, 2008, 15:37:16 pm
Tess har også godt utvalg i Locktite produkter.
5198  Forum / Snikk-snakk / Sv: Sealer til blokk på: februar 11, 2008, 14:49:55 pm
Noen som har gode erfaringer på type sealer/pakningsmasse som ikke blir hard?

Og......må bolter/muttere være helt rene for å få locktite til å sitte?

Lasse

Locktite 515

og....... ja

 Glad
5199  Forum / Snikk-snakk / Sv: Smørefrie hjullager...? på: februar 11, 2008, 13:00:40 pm
takker jHU, å beetlebug, hehe husk du sa KJÆRT BARN da hehe Blunker

Jeg ventet på den... la jo opp til smash      Gliser
5200  Forum / Snikk-snakk / Sv: Smørefrie hjullager...? på: februar 11, 2008, 12:43:58 pm
hund-som-tørker-ræva-si looken.

He he... kjært barn har mange navn....   Glad
5201  Forum / Snikk-snakk / Sv: Oldsrodders album på: februar 11, 2008, 11:56:33 am
Autosys forteller det meste.....   Blunker   Kysser
5202  Forum / Snikk-snakk / Sv: Oldsrodders album på: februar 11, 2008, 11:28:24 am








Hvor er denne idag?

Mvh
BB
5203  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: volksworld show england 29-30 march 2008 på: februar 11, 2008, 10:28:08 am
Da er følgende navn på listen;

- Torgeir
- Endre
- Anette
- Kristine
- Kalle
- Torhild
- Trond
- Sharon

Gi meg beskjed hvis flere ønsker å bli med!

Mvh
Kalle
5204  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: volksworld show england 29-30 march 2008 på: februar 11, 2008, 10:15:51 am

Vi blir gjerne med felles middag på lørdag. Jeg tillater meg å komme med et lite restaurant tips; Belgo`s i Covent Garden. Morsom plass, eget bryggeri, stort utvalg i ølsorter og meget god mat til en ok pris.

Mvh
Kalle
[/quote]

Gutter, VoWo nærmer seg med stormskritt og jeg tenkte jeg kunne følge opp fellesmiddagen på lørdagen. Er det interesse for en slik middag?

- Hvis ja, er Belgo`s en aktuell plass? Her finner dere info http://www.belgo-restaurants.co.uk/
- Hvis ja, hvor mange blir vi?

Jeg kan ta på meg å reservere bord og siden det er en god idè å være ute i god tid så kunne jeg tenkt meg å fått tilbakemelding så raskt som mulig.

Mvh
Kalle
5205  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Mags på: februar 11, 2008, 09:31:05 am
Hyggelig å hilse på i går! Stå på videre så sees vi.

Mvh
Kalle
5206  Forum / Drag-race / Sv: snadder innredninger.. på: februar 11, 2008, 08:50:18 am
Takk for updaten Stian! Da er det bare å begynne å skru for å vise de nevnte bilene stingeren   Osteaktig
5207  Forum / Snikk-snakk / Sv: Two Toned Paint på: februar 11, 2008, 08:47:00 am
Meiningane gjekk på om twotone var pent eller ikkje.. Det har då i grunn ikkje relevans med tråden. Tistlo ville ha bilder av bilar med twotone - ikkje kommentarar om det er pent eller ikkje..  Blunker

Takk - da anser jeg spørsmålet til Solan som besvart.

Tilbake til topic!
5208  Forum / Snikk-snakk / Sv: Two Toned Paint på: februar 10, 2008, 22:11:59 pm
Moderert tråden pga for mange personlige meninger!

Mvh
BB
5209  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Motorer og gir... på: februar 05, 2008, 11:46:45 am
Du har ikke tilfeldigvis en girkasse fra før 66 da? Med akselrør og tromler? Gi meg en lyd så tar jeg turen.

Mvh
Kalle
5210  Forum / Snikk-snakk / Sv: Stempler a JE på: februar 05, 2008, 09:17:57 am
Sammenlign de bildene med dette som viser et Wiseco stempel etter at en ventil løsnet og sprengte sylinderen. Stempelet falt ut og hamret toppen i 2 deler før det trakk seg tilbake igjennom mengder med metall... stempelet hold og pinnen er der fortsatt!



Blir det for banalt å spørre seg om man vil ødelegga sylinder og stempel vs å dele ene toppen i to? NÅR det først går til helvete liksom?

Det går til h e l v e t e uansett og jeg vil heller ha ro i sjela ved å velge et stempel hvor ikke krysspinnen løsner pga dårlig materialkvalitet.
5211  Forum / Snikk-snakk / Sv: Stempler a JE på: februar 05, 2008, 09:03:19 am
Nå har jeg selv sett AA stempler med sprekker i materialet rundt krysspinnen og HELDIGVIS ble disse oppdaget i forbindelse med en vanlig overhaling før katastrofen inntraff. Noe skjæring var det ikke snakk om. Jeg velger å lese informasjon som jeg finner med et halvt, skeptisk øye men når en rekke motorbyggere opplever samme skjebne med AA stempler så trekker jeg etterhvert en konklusjon;

Troy Goodwin  1st motor failure Feb 07 #1 piston full set bought 11/06 ie VolksTalk Post  ( Nitrous )
Troy Goodwin 2cd motor failure Aug 07 #4 piston single bought 3/07 ie The VolksTalk Post  ( Nitrous )
Mike Chambers ie Here  ( Turbo )
Jason Lauffer at VW Paradise ie The Samba Post   ( N/A )
Tom V. DRD Built Motor ie Here  ( N/A )
Jason Fuller ie The Samba Post  ( Turbo )
David Delaney ie The TVWDRA Post  ( N/A ) Prostock
Mauro Cattan 2332 N/A 12 to 1 ie Here Added 8/17  ( N/A )
Mack Pence 2276  EFI  ie Email ( Turbo )
Cesar Franco 2332 N/A 10 1 compresion 8/21
Cesar Franco 2332 Nitrous 13.1 compresion 8/21
Mike Rust 2387 Turbo ie Email Added 8/26/07 Sand Car

3  Nitrous Motors
4 Turbo Motors
5 N/A Motors

At Kona/Kekonaiii fraskriver seg alt ansvar og hevder at AA er sterkere stempler en Wiseco forteller meg at en slik kar holder man seg LANGT unna! Noe historien til Jee også bekrefter......

5212  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Grom 2442ccm til salgs på: februar 04, 2008, 16:07:18 pm

Oi... den motoren er stor. 88 slag og 5,7 råder. Hvis ikke stemplene er av spesialtype så blir motoren fort brei av slikt.

Mvh
BB
5213  Forum / Snikk-snakk / Sv: Stempler a JE på: februar 04, 2008, 13:38:50 pm
Sammenlign de bildene med dette som viser et Wiseco stempel etter at en ventil løsnet og sprengte sylinderen. Stempelet falt ut og hamret toppen i 2 deler før det trakk seg tilbake igjennom mengder med metall... stempelet hold og pinnen er der fortsatt!

5214  Forum / Snikk-snakk / Sv: Stempler a JE på: februar 04, 2008, 13:29:15 pm
Dette er AA stempler. JE og Wiseco er begge meget bra saker, men dette er ikke fra dem.

Så dette er ikke å stole på:
They are Forged from 2618 T6 Aluminum which is the same material as the JE Pistons

Ta en titt her før du kjøper AA stempler;

http://www.volkstalk.com/aa.htm

Mvh
BB
5215  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor kul kan en 1600 bli? på: februar 03, 2008, 19:04:03 pm
Festlig spec på den motoren må jeg si. Sakset dette fra et annet forum:

"My son races the "Hyper Bug" in the SEVWA circuit,he runs a 1641 cc with counterweighted crank,stock rods and Mahle pistons/cyls.It is a blow thru,with a single 48 carb. His car has run 6.83 at 101 in the 1/8 mile. This combo has over 100 passes on it, and the internals looked nice when checked last week.It leaves the line at 6000 Rpm, and passes the finish
line at 7500 rpm.It should, by all thats reasonable blown up a long time ago, but it hasn't."

Tipper det er vanskelig å komme bedre ut i kombinasjonen billige hestekrefter, mange hestekrefter og pålitelige hestekrefter (den "umulige kombinasjonen") enn dette her. Tydelig at gutta KAN bygge motor, og at de har vært flinke til å få til en bra kombinasjon av utforming av topper, komp, ladetrykk, dyseoppsett og NOS. 6,8 og 101 miles på åttendelen er FORT!!

Eller for å være mer nøyaktig;

- original veiv med motvekter
- Originale råder
- Bug Pack turbo kam
- 044 topper
- 1.25 vipper
- singel 40mm weber
- T3T4 turbo

330 hk

Og rekorden er 6.23 sek på 201 meteren. Snakker om skreddersydd girkasse!


5216  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor kul kan en 1600 bli? på: januar 30, 2008, 13:08:31 pm
Hvor kul?

Dette er noe av det "kuleste" som har skjedd innenfor motorbygging på så lang tid som jeg har hengt rundt ihvertfall. Han viser her "the next step" og hva som skal til.

Formula:

P=Displ x rpm x Bmep/910

POWER=1,603 x 8012 x 12,5 / 910 = 176,4hp

This is the power that could be expected from the "mouse motor" if everything is properly done.


Og 176,4 hk fra en 1600 gatemotor er.................................................. UTROLIG

Er ikke dette kult så vet ikke jeg!
5217  Forum / Drag-race / Sv: snadder innredninger.. på: januar 29, 2008, 18:34:58 pm
En stk dyr flaskeholder i den ene "bilen" ihvertfall....   Blunker  Er kanskje bare meg....men sjekk standarden på disse verstingbilene..alt er topp notch, rør og ledninger i hue og i ræva, det meste er polert til speilfinish, carbon meg her og carbon meg der............... Men når det kommer til rattet så ser det noenlunde likt ut som det ratt gjorde i 1910. Hadde kanskje forventet meg en joystick eller noen anna svada high tech shit fra over there.

BB
5218  Forum / Drag-race / Sv: snadder innredninger.. på: januar 29, 2008, 16:36:21 pm
Æsj... bare racerbiler dette..... borring stuff   Kult
5219  Forum / Drag-race / Sv: Drag flip.. på: januar 29, 2008, 11:37:58 am
Sissy bars? Er det noe morro da når målet er å gå rundt?  Blunker



5220  Forum / Drag-race / Sv: Drag flip.. på: januar 29, 2008, 08:35:39 am
Den som heter; We`re sorry, this video is no longer available?

 Øyerulling
Sider: 1 ... 172 173 [174] 175 176 ... 178
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!