En av mine favoritt bobler kræsjet nå nylig men Lee Gong klatret uskadd ut av bilen;
Bilen er totalvrak selv om han kun såvidt hadde fått lagt inn 2`de giret.
Og til slutt - legg merke til idiotene som som løfter bilen til Lee opp etter taket!!
Minner meg om en kommentar jeg overhørte da en lokal sjåfør tok girkassen sin. Bilen hans er pen, for ikke å si meget pen, og han kjørte rett til siden etter uhellet. Lekkasjene var minimale! Allikevel klarte en person å slenge fra seg at de burde kjøre bilen rett til Grønmo..
Vi blir gjerne med felles middag på lørdag. Jeg tillater meg å komme med et lite restaurant tips; Belgo`s i Covent Garden. Morsom plass, eget bryggeri, stort utvalg i ølsorter og meget god mat til en ok pris.
Mvh Kalle [/quote]
Gutter, VoWo nærmer seg med stormskritt og jeg tenkte jeg kunne følge opp fellesmiddagen på lørdagen. Er det interesse for en slik middag?
Meiningane gjekk på om twotone var pent eller ikkje.. Det har då i grunn ikkje relevans med tråden. Tistlo ville ha bilder av bilar med twotone - ikkje kommentarar om det er pent eller ikkje..
Takk - da anser jeg spørsmålet til Solan som besvart.
Sammenlign de bildene med dette som viser et Wiseco stempel etter at en ventil løsnet og sprengte sylinderen. Stempelet falt ut og hamret toppen i 2 deler før det trakk seg tilbake igjennom mengder med metall... stempelet hold og pinnen er der fortsatt!
Blir det for banalt å spørre seg om man vil ødelegga sylinder og stempel vs å dele ene toppen i to? NÅR det først går til helvete liksom?
Det går til h e l v e t e uansett og jeg vil heller ha ro i sjela ved å velge et stempel hvor ikke krysspinnen løsner pga dårlig materialkvalitet.
Nå har jeg selv sett AA stempler med sprekker i materialet rundt krysspinnen og HELDIGVIS ble disse oppdaget i forbindelse med en vanlig overhaling før katastrofen inntraff. Noe skjæring var det ikke snakk om. Jeg velger å lese informasjon som jeg finner med et halvt, skeptisk øye men når en rekke motorbyggere opplever samme skjebne med AA stempler så trekker jeg etterhvert en konklusjon;
Troy Goodwin 1st motor failure Feb 07 #1 piston full set bought 11/06 ie VolksTalk Post ( Nitrous ) Troy Goodwin 2cd motor failure Aug 07 #4 piston single bought 3/07 ie The VolksTalk Post ( Nitrous ) Mike Chambers ie Here ( Turbo ) Jason Lauffer at VW Paradise ie The Samba Post ( N/A ) Tom V. DRD Built Motor ie Here ( N/A ) Jason Fuller ie The Samba Post ( Turbo ) David Delaney ie The TVWDRA Post ( N/A ) Prostock Mauro Cattan 2332 N/A 12 to 1 ie Here Added 8/17 ( N/A ) Mack Pence 2276 EFI ie Email ( Turbo ) Cesar Franco 2332 N/A 10 1 compresion 8/21 Cesar Franco 2332 Nitrous 13.1 compresion 8/21 Mike Rust 2387 Turbo ie Email Added 8/26/07 Sand Car
3 Nitrous Motors 4 Turbo Motors 5 N/A Motors
At Kona/Kekonaiii fraskriver seg alt ansvar og hevder at AA er sterkere stempler en Wiseco forteller meg at en slik kar holder man seg LANGT unna! Noe historien til Jee også bekrefter......
Sammenlign de bildene med dette som viser et Wiseco stempel etter at en ventil løsnet og sprengte sylinderen. Stempelet falt ut og hamret toppen i 2 deler før det trakk seg tilbake igjennom mengder med metall... stempelet hold og pinnen er der fortsatt!
Festlig spec på den motoren må jeg si. Sakset dette fra et annet forum:
"My son races the "Hyper Bug" in the SEVWA circuit,he runs a 1641 cc with counterweighted crank,stock rods and Mahle pistons/cyls.It is a blow thru,with a single 48 carb. His car has run 6.83 at 101 in the 1/8 mile. This combo has over 100 passes on it, and the internals looked nice when checked last week.It leaves the line at 6000 Rpm, and passes the finish line at 7500 rpm.It should, by all thats reasonable blown up a long time ago, but it hasn't."
Tipper det er vanskelig å komme bedre ut i kombinasjonen billige hestekrefter, mange hestekrefter og pålitelige hestekrefter (den "umulige kombinasjonen") enn dette her. Tydelig at gutta KAN bygge motor, og at de har vært flinke til å få til en bra kombinasjon av utforming av topper, komp, ladetrykk, dyseoppsett og NOS. 6,8 og 101 miles på åttendelen er FORT!!
Eller for å være mer nøyaktig;
- original veiv med motvekter - Originale råder - Bug Pack turbo kam - 044 topper - 1.25 vipper - singel 40mm weber - T3T4 turbo
330 hk
Og rekorden er 6.23 sek på 201 meteren. Snakker om skreddersydd girkasse!
Dette er noe av det "kuleste" som har skjedd innenfor motorbygging på så lang tid som jeg har hengt rundt ihvertfall. Han viser her "the next step" og hva som skal til.
Formula:
P=Displ x rpm x Bmep/910
POWER=1,603 x 8012 x 12,5 / 910 = 176,4hp
This is the power that could be expected from the "mouse motor" if everything is properly done.
Og 176,4 hk fra en 1600 gatemotor er.................................................. UTROLIG
En stk dyr flaskeholder i den ene "bilen" ihvertfall.... Er kanskje bare meg....men sjekk standarden på disse verstingbilene..alt er topp notch, rør og ledninger i hue og i ræva, det meste er polert til speilfinish, carbon meg her og carbon meg der............... Men når det kommer til rattet så ser det noenlunde likt ut som det ratt gjorde i 1910. Hadde kanskje forventet meg en joystick eller noen anna svada high tech shit fra over there.