5225
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Jake Rabys nye 200HK type 1 motorer! - 39.500kr
|
på: januar 25, 2008, 09:07:19 am
|
Morsomme specs - de sier jo ingenting; Engine case: TBD, Magnesium 003 case is the preferred choice currently. Displacement: 2332cc Fuel: Pump gas, 91 octane Target longevity: 40,000 miles Target MPG: 22 MPG Stroke: 84mm Rod Journal: Chevy 2' Bore: 94mm (95mm optional with Nickies upgrade) Piston Choice: Mahle ("Nickies" 220HP version utilizes JE Forged pistons in 95mm) Rod Length: TBD Compression Ratio: 9:1 Cylinder Head castings: Auto Linea Method of porting: CNC (Collaborative development of RAT, Hoffman Auto Machine and Bugpack Products) not based on any current design used by other head providers.Valve sizes: 42.5mm intake, 36mm exhaust Port Flow specs: TBD Target Port Flow Margins: 72% average Chamber Shape: Compact wedge Camshaft: TBD, several in house grinds currently being applied Lifters: RAT billet tool steel, currently in testing processes Rocker Arms: 1.25-1.4 ratio with self oiling Pushrods: Chromoly made by Manton Other technical specs will be available as they are determined by the development processes. Jeg liker ideen med 200hk pakker og ser frem til å se ytterligere specs og resultater. Prisen er det jo ingenting å si på med dagens kurs selv om det kun er en longblock. Og jeg gleder meg til diskusjonen som vil oppstå når en kunde ikke oppnår det samme resultatet på en annen dynokjøring
|
|
|
5226
|
Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: fet motor
|
på: januar 24, 2008, 21:31:10 pm
|
Han som selger den med 980hk kjøpte 2 identiske av Ron Lummus. Disse ble bygget når jeg var på besøk der - tøffe maskinister! Leit å se at han må selge pga sykdom. Få den til Norge BB
|
|
|
5227
|
Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: Invitasjon/garasjediskusjon
|
på: januar 24, 2008, 16:12:13 pm
|
Gutter,
Det har seg sånn at jeg akkurat er kommet tilbake etter en tur til Zakopane med feber og annet skit (bokstavelig talt) og må dessverre kansellere turen til Rogaland. Synd, for dette så jeg virkelig frem til.
Jeg vet det er masse deler som skal deres vei og etter en prat med TomR så har vi bestemt oss for å ta turen så fort det lar seg gjøre.
Beklager.
Mvh Kalle
|
|
|
5231
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine
|
på: januar 18, 2008, 22:29:18 pm
|
Nevn 1 fordel med løst svinghjul - bortsett fra lett montering/demontering.
Viser at vi alle har våre måter å løse dette på Ikke kritikk men !! forklar din påstand !! (Da forventer jeg en skikkelig en !!) Mvh Sonic - det er ikke en påstand men et spørsmål.
|
|
|
5234
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine
|
på: januar 18, 2008, 10:02:26 am
|
Forsiktig med det svinghjulet , avdrager skulle være helt unødvendig ! Fy, Fy . Tapp det lett med gummihammer rundt periferien så kommer det (til og med wedgemata hjul gjør det ..)
Helt uenig! Det kan ikke sitte godt nok. Selv må jeg bruke spesial avdrager eller 5 tonn på pressa for å få av mitt som ikke er wedgemated. Mvh BB
|
|
|
5235
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine
|
på: januar 18, 2008, 09:52:22 am
|
Se det ja... kjekke vendehøyde det der Feil sylindre? Husk å sjekk at du har lik vendehøyde på alle - slettes ikke sikkert. Et lite tips, vask og avfett sylinderne dine og gi dem en dusj med en varmebestandig lakk. Da slipper du at dem ruster så fort dem kommer ut av døra. Måtte sjekke det vi diskuterte igår vedr backlash. På originale drev skal det være mellom 0 og 0,005mm klaring mellom tennene så du er jo innenfor. Du skal knapt kjenne bevegelse når du beveger drevene. Mvh BB
|
|
|
5236
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T-111 en prosjekttråd
|
på: januar 17, 2008, 19:26:02 pm
|
Er med på den. Akkurat hva som skjer når man sveiser i metaller er ikke min sterke side akkurat. Men det skal godt gjøres å rive boltene med sekskant hode gjennom skivene. Nei det var bare faderen som foreslo dette, å jeg syntes det var en god idè Du kjøper pinnebolter med hode og deretter lager du en liten forsenking for hodet på baksiden av skivene. Du skrur så langt det lar jeg gjøre og presser dem inn det siste stykket. Det har holdt for meg. Jeg kjøpte mine pinnebolter fra England men slike får du sikkert tak i Rogaland også. Eller nye skiver som grelland foreslår.
|
|
|
5239
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine
|
på: januar 17, 2008, 11:57:49 am
|
Ja må si meg enig der, veldigt kult at du er så nøyen og deler erfaring med oss andre Så nøye må du være... hvis ikke bygger du ikke motor - du monterer.
|
|
|
5240
|
Forum / Drag-race / Sv: dette er min stil, hvordan er din?
|
på: januar 17, 2008, 11:28:47 am
|
Liten turbo vet du noe om moteren på dette monsteret.. Mazda wankel - skal iflg ryktene ha 700hk... Uffda...og dette som var en koselig tråd.... Kult med wankel.. Er vel bare en showbil mistenker jeg. Plasseringen av fallskjermen tyder ihvertfall på det.. all montering av fallskjerm over veivhøyde vil bidra til løft og en høyst ufrivillig flyvetur. Mvh BB
|
|
|
5241
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss
|
på: januar 17, 2008, 08:38:46 am
|
Hvis det er interesse? Skjerpings gutt - dette er et av prosjektene jeg gleder meg mest til å se! Keep on with the good work mate!
Mvh Kalle
|
|
|
5242
|
Bruktbørsen / Biler selges / 51 splitt
|
på: januar 16, 2008, 10:17:38 am
|
Jeg formidler denne videre; Blue -51 beetle, no rust, painted and done some work, original interior, new 16" tires etc. All split-only parts ok, but frontbumber, semaphores and runningboard cromelists are from an oval. The car is in Helsinki, Finland. I can help with easy transport if exported. 8450,-euros / 66 000,- NOK Jussi (swedish/english) mon-fri +358400657728 or email info@kuplapaja.com
|
|
|
5243
|
Forum / Drag-race / Sv: Rørramme
|
på: januar 14, 2008, 22:02:00 pm
|
Ser ut til å være et bra utgangspunkt dette bygget her.
For dem som ikke skal ha skilter på bilen
|
|
|
5244
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor tok de veien?...
|
på: januar 14, 2008, 16:49:53 pm
|
Den blir Porsche Indish Rot igjen med graphics på folie. Det blir så inne satans dyrt å få noen til å maskere opp og lakkere på graphics at det er ikke løselig.
Graphicsene var sprayet på med lakkbokser - ikke juks denne gangen, gå for lakk både på sidene og på viftehuset. Mvh BB
|
|
|
5245
|
Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Nydelig patina-58 i sverige
|
på: januar 14, 2008, 11:33:58 am
|
Hjulet bak så litt.. skeiv ut?
Har vel vært jekket opp eller står på bukker da... Den bilen der må da være det ultimate ratlook-prosjektet. En sunn 58 i en kul farge med overfalterust.. Nesten så jeg får lyst på ratlook selv. Gått over den mekanisk, senket foran og rappet de kromma Sprintstarene fra bussen så hadde den vært kul som fy! Enig!
|
|
|
5246
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine
|
på: januar 14, 2008, 09:57:37 am
|
Dette ser jo bedre ut en prim! Kult at dere/du dokumenterer med bilder og kommentarer. Keep on with the good work! Hva benyttet dere på gjengene til rådeboltene når dere sjekket strekk?
Mvh Kalle
|
|
|
5247
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor tok de veien?...
|
på: januar 14, 2008, 09:50:08 am
|
Da vil jeg være først ute med å gratulere deg med en bil som er blant de mest premierte i landet og som tydeligvis har en utrolig historie. Jeg håper du klarer å få denne tilbake til det den en gang var og at du ikke lokkes til å selge den igjen. Det hadde også vært fantastisk hvis du klarte å finne tilbake til 1776 motoren som stod i for den fungerte helt utrolig bra i sin tid. Jeg kjørte bilen fra Bergen til Halden - Halden til Malmø - Malmø til Mantorp og fra Mantorp til Bergen på 4 dager og alt fungerte utrolig bra. Oljetempen var aldri over 90 grader uansett tempo og den brukte 0,64 på mila. Motoren var gått nærmere 50 000 da jeg solgte bilen og iflg Morten Hagen som åpnet motoren så var alt "som nytt" inni der.
Evnt så kan du jo bygge en kopi av motoren...
Høres ut som om bilen er i desperat behov for ny lakk - har du tenkt på å høre med personen på Kverneland Maskin om han kunne tenke seg å lakke den på nytt? Eller er han kanskje pensjonert?
Mvh BB
|
|
|
5248
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor tok de veien?...
|
på: januar 14, 2008, 08:45:41 am
|
Jeg må kanskje utdype dette litt med tjeltabilen. Har gjenkjøpsavtale så jeg hadde egentlig ikke tenkt å si for mye. Stian som eier denne bilen har jobbet litt med den siden den ble observert på henger.
Mye med denne bilen er ødelagt i dag.
Omlakkering, 4 nye skjermer og ny alarm er noe av det som må til for å få den fin igjen.
Har du planer om å restaurere den tilbak slik som den er på de gamle bildene etter at Tjelta bygget den ? Det hadde vert morro å sett den slik igjenn Er ikke dette T-1776?, isåfall står bilen i Telemark med new beetle baklamper, defekt 1600 motor, dørhengsler som henger og slenger og el anlegget i et uss, denne bilen trenger nok en lang vinter og litt til på å bli strøken igjen, planen er vel å sette på de gamle baklampene og prøve å redde resten uten å bygge en helt ny bil....( og det er ikke noen som heter Stian som eier den ) T-1776 - Tjeltabilen. Jeg var første eier av denne bilen etter Knut-Thomas og kjøpte bilen like etter at den var påkjørt. Jeg fikset det som måtte fikses og var på en del utstillinger. Jeg solgte den da jeg flyttet fra Bergen til en yrkessjåfør som solgte den videre til eieren av en dekkbutikk i Bergen. Han ga bilen videre til sin datter og bilen var et nokså trist syn når jeg så den tilsalgs i lokalene til dekkbutikken noen år senere. Men den hadde fortsatt den spreke 1776 motoren. Historien derfra kjenner nok Kjetil L bedre en meg. New Beetle lamper? Hvem gjør noe slikt med en bil som dette? Mvh Kalle
|
|
|
5249
|
Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Fake barndoor i Finland.
|
på: januar 13, 2008, 19:07:22 pm
|
Denne har jeg sett live og på nært hold og dette er en kuuuul bil! Den hyggelige eieren snakker flytende engelsk så her er det bare å slå på tråden. Fergeturen fra Stockholm til Helsinki (hvor bilen står) er også en morsom opplevelse.
Mvh BB
|
|
|
5250
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Motor bygging litt hjelp?
|
på: januar 09, 2008, 18:18:57 pm
|
Tipper det er rimelig høyt turtall på den 1641cc motoren. Det er det helt sikkert men det er jo ikke noe problem hvis motoren er skikkelig bygget. Motoren har blitt benyttet i 4 år uten noen problemer. Tøff er den! Mvh NN
|
|
|
|