mai 09, 2024, 11:47:00 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2 3 ... 5
1  Forum / Snikk-snakk / Bugrun på: mai 13, 2013, 16:01:23 pm
Lovlig med wbx på Bugrun? Tenker på min 88 westfalia med 2, 1 wbx.
2  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 80 mod. Transporter T25 2.0 luftavkjølt på: mai 31, 2012, 10:17:20 am
Synd den ikke har motor. Ellers er jo dette interessant. Hvor i h....e finnes en slik motor? Original CU med 2,0 gasser hadde jo vært morsomt....
3  Min klubb / Volkswagen Auto Club Mjøsa / Sv: VWACM sine medlemmers biler på: november 22, 2011, 23:07:21 pm
Mye fine biler  klubben nå... sjøl har jeg gårdsplassen full av vannVW-busser.
4  Min klubb / Volkswagen Auto Club Mjøsa / Sv: FUN RUN 2012!!! på: november 22, 2011, 23:05:51 pm
Facebook har jeg ikke så mye peil på, men jeg klarte å få logga meg inn....
5  Forum / Hva skjer? / Rekordstor Bussfest 2011 i Sverige på: juli 17, 2011, 23:45:50 pm
Det ble rekordmange busser som møtte da Nordiska typ2-klubben hadde sitt årstreff i helgen ved Jönköping i Sverige. Rekorden fra 2009 ble grundig slått da nesten 180 VW-busser av alle varianter var å se. Det var flere sambabusser og mange flotte luftkjølte i årene 1950 - 1980. Det var også mange flotte vannkjølte busser fra 80-og 90-tallet.



Les mer på min blogg:

http://volkswagenbusser.blogspot.com
6  Forum / Hva skjer? / Sv: FUN RUN 2011!!! på: januar 08, 2011, 23:41:21 pm
Erik Johnsen fra Brumunddal. Tror det skulle komme en story i Ringsaker'n.  Gliser
[/quote]

Det var meg det. Jeg er ikke veldig interessert i bobler, mest VW-busser for min del, men når boblefolket kjører rundt med "søppel" fra 1960-tallet på takgrinda, vel, så har jeg stor sans for det! Veldig artig! Fin bil du har forresten, når det gjelder bobler er tidlige 60-tallere min abosolutte favoritt med flat frontrute og ellers spartanske og fine biler. Det kommer vel noen linjer i et blad her oppe etterhvert. Si fra i slutten av neste uke, så skal jeg se om det er mulig å få sendt deg et eksemplar.

Jeg har for øvrig en blogg om vw-busser du kan titte litt på. På et av bildene kan det også ses et lite glimt av bilen din, mener jeg, ellers har jeg andre bilder som skal trykkes i bladet!

http://volkswagenbusser.blogspot.com
7  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Kr. 250.000.- på: oktober 03, 2010, 21:03:50 pm
 Blunker
He, he... du kan jo selge det meste, beholde en fin bil og kjøre med den litt av og til. Gjør som jeg: Selg det du ikke gidder å ha, behold det du vil og TØR å kjøre med. Så  blir du ikke så møkkalei.

Med hilsen
Erik fra rette sida.
8  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: kansje for salg 411E på: juli 31, 2010, 19:29:57 pm
Oi, det var jo en perle! Har alltid hatt lyst på en slik etter at jeg kjørte mye med 411L rundt 1970. Hm. MÅ tenke, tenke...
9  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Bensinpumpe til luftkjølt motor på: juli 19, 2010, 18:34:26 pm
Har ikke fått noen mail, men avventer til senere i kveld. Har du sendt til denne:

erjo1951@live.no

Du kan ev. prøve denne:

erik.johnsen@hedmark.org

erjo
10  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Bensinpumpe til luftkjølt motor på: juli 17, 2010, 18:16:35 pm
Mener jeg har et par NOS Typ4 bensinpumper liggende, Erik....
Skal få tatt et par bilder av dem og sendt deg på mail over helga... Blunker

-Dag

Det hadde vært fortreffelig. Kan nemlig få tak i en rimelig doka luftkjølt 2,0, men den har noen mangler. Og jeg er originalgutt, vet du. Oppgjør får du på nettbank + sende i posten?

Vi tar det når jeg har hørt fra deg. Jeg er heme att om ei uke så da tar vi det derfra.

Erik
11  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Bensinpumpe til luftkjølt motor på: juli 15, 2010, 20:18:00 pm
Noen som har en bensinpumpe som ikke lekker bensin til en T4-motor, altså til en en luftkjølt 2,0 L motor av den typen som sitter i T2 fra 1976 til 1982? Samme pumpa sitter også på 1700- og 1800-motorene av samme utgave (fra modellene 1972-75). Disse motorene bruktes vel også i 411 og 412?

Det må da vel finnes noe slikt et sted? Ellers blir det bare å putte på en elektrisk en.

Send meg en e-post...

erjo1951@live.no
12  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Har møtt veggen... på: juni 13, 2010, 02:32:44 am
Bump
13  Forum / Hva skjer? / Sv: FUN RUN 2010!!! på: januar 03, 2010, 22:34:17 pm
Siden vi er en klubb som heter VWACM ønsker vi å flytte Fun Run rundt hele Mjøsa.

Derfor går starten der det sluttet året før, i år går starten på Biri. Neste år vet vi ikke enda siden vi ikke har kjørt enda Gliser

Blir bra detta her bare vi får no mer snø snart, er jo slik at blomster og trær spirer her jo Blunker

Da er nok mål på Hedmark-sida i år. Forsnakkelse her, Reiel!!!!
14  Min klubb / Volkswagen Auto Club Mjøsa / Sv: FUN RUN 2010!!! på: desember 15, 2009, 11:01:17 am
Det kan jeg kanskje være med på....
15  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1965 mod boble vurderes solgt (MANGE BILDER) på: desember 11, 2009, 09:42:43 am
Fin bil, det der. Det er akkurat en slik jeg burde ha hatt, en 1965-modell. Det er den første bobla som ble produsert med frontrute som er litt buet. Jeg husker jeg stod foran utstillingsvinduet hos AS Auto i Lillehammer å så på en slik da den kom høsten 1964. Fantastisk! Men jeg er redd den blir for dyr for meg akkurat nå. Ellers skulle jeg ha slått til. Herlig bil!

16  Forum / Type 2 / Sv: M-kode. Identifisering av Bayen din på: mai 13, 2009, 12:51:59 pm
Decode Results:
Production Date: January 20, 1970
Exported To: Sweden - West
Designation: VW Campmobile 

Får ikke dette helt til å stemme. Bilen er definitivt en cross-over modell, levert 25 februar 1972 hos GE Larssons bil i Borås. Hadde denne vært produsert i 70, hadde den hatt de ovale baklyktene, og halvmånen på bakre takstolpene.

Edit:
Det må være noe galt med konverteringsprogrammet, for på Type2.com fremgår det at det 2 første sifferene på første linje antyder årsmodell. Hos min er det 22, følgelig en72 modell. Og det rimer jo mye bedre.

Dato stemmer heller ikke: uke 4 dag 2 (04 2 først på siste linje), er ifølge Outlook 25 januar 72.

prøv å legg inn årsmodell i taben til høyre.

Det er mange muligheter her.

Bilen kan ha hatt en skade slik at bakparten har vært byttet ut. Ellers vet jeg eksempler på at biler kan ha stått til ombygging til campingutgave ganske lenge før den er sendt til kjøper. Den kan også ha vært lagerbil en stund før salg. Dessuten kan den ha vært sendt tilbake for ombygging etter at den først ble eksportert. Så det er mange muligheter, det kan jo godt stemme dette. Men hvor viktig er dette?
17  Forum / Type 2 / Sv: M-kode. Identifisering av Bayen din på: april 05, 2009, 22:02:54 pm
Kassa heter ikke 092 det er M-koden. Hadde en 72 pickup med mountain ratio, den kassa har lavere utveksling, mener det er 5.37

Jepp, var litt kjapp her. 091-kassa har som regel flere ribber. Men mountain-kassa er nok lavere giret.
18  Forum / Type 2 / Sv: M-kode. Identifisering av Bayen din på: april 05, 2009, 00:26:07 am
Måtte prøve min:

Decode Results:
Production Date:   October 30, 1974
Exported To:   Norway, Oslo
Designation:   Kombi
Engine KW (BHP):   37 (50)
Transmission Type:   manual
Engine:   -
Transmission Code:   -
Extras Code:   -
Paint / Interior
Paint Scheme:   Sage Green
Paint Codes:   L63H
Paint Notes:   
Interior Scheme:   dark beige
Interior Material:   leatherette
Interior Notes:   
Options
092:    Gearbox with mountain ratio for mountainous areas
120:    Hæ
500:    Full-width partition lower with two-seat passenger seat
b12:    
031:    
042:    Tires approved by research and development department and free from import duty and costs
050:    Dual circuit and hand brake control light (only with M 511, not for RHD)

Hva er greia med girkassa? Har jeg virkelig ei kasse bygd for klatring i fjellheimen?  Gliser
Hva er teoretisk toppfart med denne på en 1600 motor? Noen som vet? Glad

Dette var jo interessant.

Hm... Jeg har ikke mye peil på kasser, men ei 092-kasse kan vel bety at kassa er mer solid bygget enn de vanlige kassene som blir sendt til land med mer flate landskaper. Det er jo mulig den kan være noe lavere giret for at bilen skal bli sterkere i bakker. Tror neppe dette har noe å si for utveksling i for eks. høygir, men kanskje litt i de lavere girene (1. til 3.,men ikke i 4.). Men kassa er muligens bare rett og slett bygd sterkere. I 1975/76 kom 091-kassa til 2-literen og den var kraftigere bygget, men med samme utveksling som de mer vanlige 002-kassene. For øvrig har jeg sjøl erfart at 002-kasser i pickup-T2 kan være lavere giret enn tislvarende kasser som sitter i biler bygget for passasjertransport (5-setere og 8-setere). Jeg dytta en gang ei pickupkasse inn i en passasjerbussbay og den går høyere turtall på høygir (4.gir). Men det gjorde egentlig ikke så mye underkjøring, da det ga sterkere bil å kjøre uten at det ga noe mer forbruk av drivstoff.

092-kassa er mer ukjent for meg. Det som er litt vanskelig her er at så få har noe greie på girkasser.

Noen andre som vet noe om dette?
19  Forum / Snikk-snakk / Sv: vw2you.com gjenoppstår på: april 01, 2009, 20:57:12 pm
og jeg kom å sabba hele greia. Tenkte ikke så langt når jeg posta. Hadde nok vært mer moro å holde det for seg selv og heller se hvor mange, eller få, som gikk på spøken . Sorry, my bad Øyerulling

Ikke noe problem, det er da vel ikke noe poeng at folk skal dra på treff om noen uker i troen på at vw2you gjenoppstår. Det viktige er at folk får seg en liten støkk når de leser overskrifta, leser saken og så i iveren klikker seg inn til min blogg. Det holder. Det kan jo hende du ble lurt litt du også "til du fikk tenkt deg om" noen sekunder og så hva som stod på min blogg.. he, he, men det vil nok ingen innrømme. Ikke du heller!!!!

På noen timer her så har over 400 (!) klikket på saken. En god del har nok gått fem på!!!! Ha, ha...

For min del så var det de 180.000 som avslårte spøken først Glad

He, he...det betyr at du BLE lurt noen sekunder, det! Men sånn er det 1.april, en blir lurt noen sekunder før en sier til seg sjøl: - Oj, dette er jo tull!!!!

Men vel blåst!
20  Forum / Snikk-snakk / Sv: vw2you.com gjenoppstår på: april 01, 2009, 20:09:33 pm
og jeg kom å sabba hele greia. Tenkte ikke så langt når jeg posta. Hadde nok vært mer moro å holde det for seg selv og heller se hvor mange, eller få, som gikk på spøken . Sorry, my bad Øyerulling

Ikke noe problem, det er da vel ikke noe poeng at folk skal dra på treff om noen uker i troen på at vw2you gjenoppstår. Det viktige er at folk får seg en liten støkk når de leser overskrifta, leser saken og så i iveren klikker seg inn til min blogg. Det holder. Det kan jo hende du ble lurt litt du også "til du fikk tenkt deg om" noen sekunder og så hva som stod på min blogg.. he, he, men det vil nok ingen innrømme. Ikke du heller!!!!

På noen timer her så har over 400 (!) klikket på saken. En god del har nok gått fem på!!!! Ha, ha...
21  Forum / Snikk-snakk / Sv: vw2you.com gjenoppstår på: april 01, 2009, 19:02:15 pm
Faen Erik.. Jeg gikk 5 på. :p

Haha...

 Blunker

Du er jo lettlurt, he, he... det var min hevn for øksebruken! Du bruker den for øvrig flittig...
22  Forum / Snikk-snakk / Sv: vw2you.com gjenoppstår på: april 01, 2009, 12:31:29 pm
skal jo litt til å bli lurt når noen har "avslørt" spøken ca 9 minutter etter at den ble lagt ut...

Det er ikke alle som skroller seg nedover før de leser (og kanskje blir lurt). He, he.... Og ingen (heller ikke du) vil vel innrømme at de ble lurt......
23  Forum / Snikk-snakk / Sv: vw2you.com gjenoppstår på: april 01, 2009, 10:06:47 am
Dette var dagens beste Erik. Bra tenkt ut  Gliser

Takkers, Lid! Tenkte jeg måtte tøyse litt med vw-folket dag. Du ble vel lurt litt, nå?  Blunker
24  Forum / Snikk-snakk / Sv: vw2you.com gjenoppstår på: april 01, 2009, 09:27:35 am
IKke Mustang - men Ford Ka  Gliser

På drøyt 20 minutter er tråden åpnet av over 40 personer. Men jeg tror neppe at alle har blitt lurt, men noen har nok gått rett på. Ikke så rart kanskje? vw2you står jo som et sterkt forum-minne i manges hoder...

Joda, selvsagt er dette en aprilspøk, eller hva TomR? Du nevnte at du ville bruke 180.000 kroner på en Ford Mustang.. Ho, ho!!!

OK, gjerne en Ford Ka....
25  Forum / Snikk-snakk / Sv: vw2you.com gjenoppstår på: april 01, 2009, 09:18:53 am
På drøyt 20 minutter er tråden åpnet av over 40 personer. Men jeg tror neppe at alle har blitt lurt, men noen har nok gått rett på. Ikke så rart kanskje? vw2you står jo som et sterkt forum-minne i manges hoder...

Joda, selvsagt er dette en aprilspøk, eller hva TomR? Du nevnte at du ville bruke 180.000 kroner på en Ford Mustang.. Ho, ho!!!
26  Forum / Snikk-snakk / vw2you.com gjenoppstår - en aprilspøk, ja!!!! på: april 01, 2009, 08:53:59 am
Ja, så er det enedelig klart: vw2you.com gjenoppstår. Nettstedet er nå overtatt av tre tidligere medlemmer av vw2you-forumet. Alle tidligere posteringer vil bli fullt tilgjengelig når det nye forumet åpner 1. august 2009. Etter avtalen vil tidligere eier motta 180.000 kroner for rettighetene; vi synes ikke det er noen grunn til å legge skjul på dette. Det er egentlig veldig billig!

For å finansiere innkjøpet er det opprettet et selskap, Vw2you AS, som skal drifte det nye nettstedet.

Hva som nå skjer med VWNorge er opp til eierne.

Imidlertid må alle som støtter gjenopprettelsen av vw2you melde fra om dette og dermed motta et medlemskort med innloggingsrettigheter. Nærmere informasjon om dette kommer senere, men du kan allerede nå melde deg på slik at du får medlemskort.

Du kan melde deg på her:

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX (link er fjernet da spøken er avsluttet). Takk til alle som lot seg lure!!!!

 
27  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 79 Pickup "firmabilen" på: mars 20, 2009, 21:55:14 pm
Denne blir jo veldig pen. Hva slags fangere du velger å sette på den, er jo ditt valg, selvsagt. Men jeg vil bare nevne for deg at originalfargen på denne bilens fangere er elfenbenshvit, VAG-fargekoden er L90D, som også ble benyttet på T2b-farge på hele biler utover på 1970-tallet. Je ghadde en slik buss sjøl og den var nok min peneste bil. Alle seriøse "fargeblandere" med peiling, kan blande opp L90D. Jeg synes den er flott.

Og så må du ha chromespeil også, selv om denne nok kom med hvite speil (du får dem nye begge typer fra de fleste seriøse VAG-leverandører til disse bilene både i Norge og utlandet).

For øvrig kan du også putte på den fangere i chrome-utførelse. Men passa da på at den også må ha gummilista, ellers blir det helt feil. Begge deler er nok å få kjøp, men strengt tatt er fangere i chrome vanligst på passasjerbusser (luxbuss-utgaver) med 8 seter. Men det er også veldig pent.

Lykke til videre og jeg håper virkelig at jeg får se bilen i sommer.
28  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1980 luftkjølt T3 Vanagon Camper selges på: mars 12, 2009, 16:15:29 pm
Åååååjaaaaa, hva slags tips, send meg en melding eller ring, du!
29  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1980 luftkjølt T3 Vanagon Camper selges på: mars 11, 2009, 21:43:47 pm
Fått fart på den?
30  Bruktbørsen / Biler selges / 1982 uftkjølt doka-TRUKKET FRA SALG på: mars 09, 2009, 22:48:29 pm


Dette kan sies om min doka:

Jeg ble sittende med den etter et annet prosjekt som jeg også solgte på grunn av en kropp som ikke er helt 100 % lenger. Da jeg tittet på den, så ble jeg svært overrasket: Den er jo 99,9% rustfri! Utrolig fin bil teknisk, men malt helt forferdelig blå.

Dette er gjort med den:

Ny frontrute.
Frontrutegummi byttet.
Hellakkert utvendig med en blanding av kost og rull (ble passe militær-rå).
Byttet tenningslås
Ny - NY - bakfanger og endestykker til fanger.
Brukt framfanger byttet og pusset opp.
Byttet frontlykter (rust i chromen).
Byttet baklykter (sprekker i glass og plast).
Oppussede brukte kapsler "som nye".
Bilen står på vinterdekk.
Sommerdekk finnes (ikke hentet) på stålfelg.
Lasteplan og bil er pusset ned og lakkert.
Nye håndbrekkvaiere (2 stk).
Ny slavepumpe til clutchen.
Nye hovedclutchpumpe til clutchen.
Byttet detaljer til dører (gummi, håndtak etc)
Førerdør byttet på grunn av bulk-i-bulk.
Sideluker byttet (de var rustne/ødelagte/bulkete).
Ny radioantenne satt på
Byttet girkasse (4 trinns original)
Byttet clutch (trykkplate, clutchplate og utløserlager).
Ny olje og nytt oljefilter nå etter noe kjøring.

+ en del annet, blant annet pakninger til ventilhuset, vasket og fikset opp innvendig.

Tror ikke det er noe mer å gjøre med den nå før EU, har vel brukt 6-8 laken på den til sammen. Alt virker ok nå og motor gir fungerer helt fint. Antakelig 131.200 km (lite for en slik motor), tidligere militærbil.

Sjelden vare, luftkjølt doka fra 1980-82.

Bilen har ingen skyldige avgifter (årsavgift forfalt 20. mars, er betalt. Bilen er salgsmeldt til biltilsynet og er innmeldt på meg, men jeg har ikke regget den på meg foreløpig (regavgift har jeg ikke betalt, vil ha den på EU først).

Min blogg der du kan se bilder (let litt i artikkeloversikten nede til høyre, så finner du nok av info):

http://renault-12.blogspot.com

SMS eller tlf. til 951 34175

eller PM her eller e-post til:

erjo1951@live.no
Sider: [1] 2 3 ... 5
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!