797
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Topper, 044 med sprekker..
|
på: desember 03, 2010, 21:26:56 pm
|
Etter hva jeg har hørt, er det sprekker mot tennplugg som er bad news. Dvs. ikke like farlig mot ventilene.
Kommer jo selfølgelig ann på hvor store sprekker det er snakk om..er de så små at du nesten ikke finner de er det vel ok, men større enn det er nok ikke å anbefale. Som sagt utvider metallet seg ved høy temp (og det er det jo nok av i luftkjølt), og hvis det blir store nok sprekker til at varme gasser flykter gjennom vil gassene brenne bort aluminiumen ved sprekken som en skjærebrenner.
Dette er bare noe jeg bruker som en mal i mitt hobbymekaniker hode, rett/galt kan forekomme.
Mvh Gaffærn
|
|
|
800
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Hvilken T1 blokk er best?
|
på: november 24, 2010, 10:21:29 am
|
Hvilken T1 blokk er den beste til trimm? Er det noe forskjell? Mener å ha lest at noen typer er sterkere ved sylinder basene og har bedre oilflow. Stemmer dette?
Planlegger å bygge en solid 120hk for gatebruk, og jeg føler det litt bortkasta hvis ikke selve "infrastrukturen" i motoren er best.
Mvh Gaffærn
|
|
|
802
|
Forum / Problemløseren / Den berømte 6v viskermotoren
|
på: november 18, 2010, 09:47:31 am
|
Har prøvd å sette på motsand mellom denne å min 12v bil, men jeg synes det er litt for lite trøkk i den org. motoren og motstanden blir jo uforskammet varm. Hva er den enkleste løsningen for å få en 12v motor som er sterkere og raskere enn den slitene gamle saken? Finnes det en bolt on løsning, eller må jeg lage til noe greier?
Mvh Gaffærn
|
|
|
803
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting
|
på: november 15, 2010, 15:58:56 pm
|
"Splitt" boble spotte på veien nær Veum,fredrikstad...kl 1308
Detta var sikkert min, var ute å kjørte en liten tur før den ble satt in for vinteren på en tørr låve
|
|
|
804
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ossen eksos anlegg bør jeg gå for?
|
på: november 15, 2010, 09:52:41 am
|
Elsker den knattringen som bryter opp den dype fine tonen. Etterhvert som jeg har kjørt mer og mer boble har jeg lært at halve opplevelsen faktisk er motorlyden. Ingen andre biler har så karektaristisk motorlyd som en boble, trimma som orginal.
|
|
|
806
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva gikk til hel.... for deg i dag?
|
på: november 14, 2010, 02:33:50 am
|
noen som vil ha min boble nr to? blå breddet 68mod.. 3-laken.. skamps22@gmail.com for mer info.. spre gjerne infoen.. bilen er bra motor er ikke så bra men jeg erke så flink med motorer.... God for rust... litt her og der.. den skjønte jeg ikke... Hva var det som gikk til h.... Ååja feil tråd. Da gikk det jo litt til helvete med postinga di da
|
|
|
808
|
Forum / Snikk-snakk / Hva gikk til hel.... for deg i dag?
|
på: november 13, 2010, 23:32:39 pm
|
For meg...
Skulle montere oljetrykk måler siden den gamle av/på giveren hadde kveila. Så jeg skrudde ut giveren for å sjekke gjengene og gikkå køpte meg et sett med giver og instrument og gikk til verks. I samme slengen tenkte jeg at jeg skulle rette opp en gammel bommert jeg hadde gjort ved å få lyset i turtelleren til å slå seg av/på sammen med resten av instrumentbelysningen/cd spiller. Da jeg skulle koble den husket jeg ikke hvem ledning som var til lyset, så jeg klippte en og startet motoren for å se om det var riktig ledning.........NEI NEI NEI NEI BRUK HUE DITT ESEL.
Ja, jeg glemte å skru i trykkgiveren før jeg testa og det var litervis med olje i hele motorrommet og på hele gulvet.... livet leker.
|
|
|
810
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ossen eksos anlegg bør jeg gå for?
|
på: november 13, 2010, 23:16:07 pm
|
Takk for mange fine svar
Etter å ha studert litt her, ser det ut som det settet som heter CSP Python er hva som appelerer mest til mitt behov. Siden eksos hulla bak er sveiset igjen på min bil. Mener jeg har hørt et par bobler med disse anlegga, dyp og grom lyd etter hva jeg kan huske.
Hvordan er det å handle rett fra CSP? Er det lang leveringstid og plunder å heft, eller går det greit?
|
|
|
|