mai 03, 2024, 19:35:57 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Sprintstar5,5 15. 5-205 og "porche kjøling"  (Lest 1416 ganger)
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« på: juni 09, 2010, 17:45:27 pm »

Lurer litt på priser her jeg. Hvor mye kan jeg forvente at ett sett med hele pene sprintstar felger kan ligge på?
Og hva bør jeg beregne på et komplett porchekjøling sett? Lønner det seg å kjøpe kjølinga brukt eller er det noen steder som selger nytt i disse dager?

Takk for svar! =)
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #1 på: juni 09, 2010, 18:44:55 pm »

Er det orginale felger du er ute etter? Priser her kan variere men et pent sett kan ligge på 10 - 12 tusen...
Har vært noen sett til salgs her rundt de prisene... Det er da stålfelger....

Har også reprofelger som er krom og svart eller sølv og svart f.eks som er meget rimligere...


Porschekjøling har jeg egentlig ikke peiling på he he Blunker
Loggført

Mvh
Reiel
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #2 på: juni 09, 2010, 18:47:17 pm »

Jøran er jo konge på slike felger om du ikke skal ha originale fra 60-70tallet.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,20735.0.html
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #3 på: juni 10, 2010, 09:15:50 am »

Takk for svar!

Så et fint sett med felger ligger på ca 10-12 høvdinger?

Så ang kjølinga, har muligens planer om å bygge en 2.5l t4 motor eller noe i den graden, og det ville vert fint med en sprek vifte bake der Blunker
Hva ville dere gjort? brukt? eller får man nytt?
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #4 på: juni 10, 2010, 10:46:16 am »

Selve viftehuset pleier ikke være så veldig dyrt, men Porsche-viftene pleier vell å ligge rundt 4000+ tror jeg. Alt etter hvor mange blader den har og hvilken stand den er i.

Har du vurdert DTM? http://www.aircooledtechnology.com/store/home.php?cat=249
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #5 på: juni 10, 2010, 10:50:27 am »

Gaffel: to ting:

1) La oss se flere bilder av bilen din enn det som ligger i boblespotting-tråden!

2) Sprint Star og Porschekjøling er som å si "jeg vil ha jordbær og kaviar på brødskiva" ... det passer ikke sammen. Spør heller "hvor får jeg kjøpt Italienske 48 IDA?"...om du skal ha SprintStars...og det skal du jo.
Loggført

SCREWDRIVER #2
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #6 på: juni 10, 2010, 11:53:56 am »

Gaffel: En ting:
Med all respekt å melde for Split-mans kunnskap og arbeid med VW i Norge, mener jeg du bør gjøre som du vil med bilen din. Den ser kjempespennende ut!
Bruk mye tid på å se deg omkring overalt for å bestemme deg for stil evt nye kombinasjoner. Kombinasjonen Sprintstar og Porschekjøling bør ikke nødvendigvis bli rart eller forferdelig. Men hvis det man gjør ser ryddig og gjennomført ut, kan man nesten gjøre hva man vil.

Bare i Fredrikstad er det mye bra å se på og hente inspirasjon fra!
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #7 på: juni 10, 2010, 13:52:15 pm »

Takk for svar igjenn!
Burde kanskje nevne at jeg egentlig har to prosjekter =)

Det ene er splitten min og det andre er en bil som jeg ikke har enda hehe.
Splitten er nå utstyrt med empi 55 spoke svart felger og jeg synes det går ganske fint med bilen. Det er også denne bilen jeg hadde tenkt å bygge t4 motor i.
Den andre hadde jeg tenkt å kjøre en standard/resto/ekstrautstyrs look på, altså med sprintstars og litt "oldchool goodies" på.

Den løsningen med DTM var ganske fin, men jeg er ganske fokusert på porchekjøleren. Har vert fan siden jeg først så den Blunker
Ang bilder, skal jeg ta og legge inn noen bilder i callook-delen når jeg får rotet meg til det.

Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #8 på: juni 11, 2010, 12:40:26 pm »

Selve viftehuset pleier ikke være så veldig dyrt, men Porsche-viftene pleier vell å ligge rundt 4000+ tror jeg. Alt etter hvor mange blader den har og hvilken stand den er i.

Har du vurdert DTM? http://www.aircooledtechnology.com/store/home.php?cat=249

Det koster like mye i frakt, tolletullegebyrer osv som å kjøpe viftehuset...
Er nok billigere med Jetcarrier, men på grunn av skade på delene til mr Holmen var ikke Mr Raby så interessert i å sende via annen transportør da jeg kjøpte mitt :-)

Det er vel flere som har solgt selve viftehuset siste tiden, men uten porsche vifte og dynamo.. Det er den som koster
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!