mai 04, 2024, 06:04:23 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 911 cooling kit T-1  (Lest 3579 ganger)
Kai Elling Os
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Geiranger


Split Bus Garage Geiranger


Vis profil WWW
« på: juni 11, 2010, 16:59:08 pm »

Bernie Bergmann 911 cooling kit T-1 komplett lakkert sort blankt med alt nødvendig feste matriell.
pakke pris med 72 raders olje kjøler med vifte,eksternt olje filter ,termostat bryter til vifte,olje termostat ,slange og all fittings levert
ink.frakt og mva   10850,-

http://bergmannvw.net/911-fan-kits-heater-type.html
Importerer også motor og Gear i fra Bernie Bergmann.
Ta kontakt på 97 50 40 85 eller
kaielling@osvedlikehold.no
« Siste redigering: juni 11, 2010, 18:54:17 pm av 2332/Rag-57 » Loggført

23 window Samba -55
15 Window Split Bus
T5 2013
Passat 2015
sandvik996tt
Gjest
« Svar #1 på: juni 14, 2010, 20:44:02 pm »

Hvor mange % HK forsvinner med dette sette  Hæ
Loggført
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #2 på: juni 17, 2010, 15:53:09 pm »

Hvor mange % HK forsvinner med dette sette  Hæ

Lurer litt på detta jeg og. noen som har noen tall på dette?
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
thomas lybbe
Supermedlem
*****
Innlegg: 977
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: juni 17, 2010, 16:45:09 pm »

en 911 vinge tar ca 10-14hk
Loggført
91167coupe
Seniormedlem
****
Innlegg: 392
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #4 på: juni 17, 2010, 21:27:24 pm »

Til sammenligning, hvor mye hk tar en org type 1 og en type 4 vifte? Kan 911 vifta evt "gires ned" med mindre remhjul og fortsatt ha nok kjølingseffekt?
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
´67 912 Coupe (Rullende prosjekt)
 '67 912 Targa (Prosjekt...)
´13 Sharan og '06 Touran(Familiekontainere)
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #5 på: juni 17, 2010, 22:04:50 pm »

Det finnes vel 7 og 11 blads vifter, eller?
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #6 på: juni 18, 2010, 06:20:27 am »

En type 1 1600 vifte tar typisk 12-14hk.
Loggført
sandvik996tt
Gjest
« Svar #7 på: juni 18, 2010, 06:40:42 am »

En type 1 1600 vifte tar typisk 12-14hk.

Av 50 HK  Gliser Gliser  not....
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: juni 18, 2010, 08:32:48 am »

En type 1 1600 vifte tar typisk 12-14hk.

Av 50 HK  Gliser Gliser  not....
Ei heller i bremsebenken  Gliser  Øyerulling
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #9 på: juni 18, 2010, 18:29:29 pm »

Det er i alle fall tall som jeg har fått målt gjentatte ganger på rullene hos JPM og Dynapack hos Ringstad. Effekten ble målt til hhv 150 og 182hk(5300rpm).
Skulle vært morro å visst hvorfor vifta stjeler mindre hk på en motor med mindre hk? Er ikke motstanden den samme? Vet Johannes bremset sin egen 1915(230hk?) med og uten rem og forskjellen var 14hk der også...

2332/Rag57: Beklager tyveri av tråd, men kanskje ikke helt avsporing?
Loggført
Kai Elling Os
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Geiranger


Split Bus Garage Geiranger


Vis profil WWW
« Svar #10 på: juni 18, 2010, 20:27:43 pm »

Fordelen med 911 kit er vel betre kjøling og meir luft til varme apparatet og 90 amp.dynamo.
Loggført

23 window Samba -55
15 Window Split Bus
T5 2013
Passat 2015
sandvik996tt
Gjest
« Svar #11 på: juni 18, 2010, 21:04:24 pm »

Fordelen med 911 kit er vel betre kjøling og meir luft til varme apparatet og 90 amp.dynamo.

Så ser det helt rått ut også  Gliser Gliser, men jeg er fremdeles litt usikker på effekttap og hvor godt den fordeler luften.
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #12 på: juni 18, 2010, 22:57:34 pm »

Finnes i 5 og 11 blader org. 911 , først på 911 s i 1976/77 senere 911 , 11 blader
drar ikke mye mer hest en en 1600 vifte , spørsmølet er om du trenger den . Er du på forhånd pengelens
m/ motor under 120 HK og null planner om langtur  er vel saken grei.  Denne egner seg godt til stor motor og langtur ! Kjenner ikke  til B.Bermanns prudukter men for meg er alt utenom 911 # kopi.

Lykke til med salg uansett , fint oppsett . Et must på store motorer etter min mening ,spesielt T-4.

Erich
« Siste redigering: juni 19, 2010, 09:11:53 am av Sonic » Loggført
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #13 på: september 24, 2013, 11:06:04 am »

Veeeldig gammel tråd, men er dette solgt...?
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #14 på: september 24, 2013, 20:31:07 pm »

Finnes i 5 og 11 blader org. 911 , først på 911 s i 1976/77 senere 911 , 11 blader
drar ikke mye mer hest en en 1600 vifte , spørsmølet er om du trenger den . Er du på forhånd pengelens
m/ motor under 120 HK og null planner om langtur  er vel saken grei.  Denne egner seg godt til stor motor og langtur ! Kjenner ikke  til B.Bermanns prudukter men for meg er alt utenom 911 # kopi.

Lykke til med salg uansett , fint oppsett . Et must på store motorer etter min mening ,spesielt T-4.

Erich

Alt over her som om jeg skulle ha sagt det selv.

På stor motor med stort effektuttak som er gatemotor og skal kjøres langt med eller på bane ja. Type 1 kjøling er såpass effektiv at jeg ser ikke helt det store potensialet med det på den , med mindre det er en 2,1 liter og oppover som skal brukes som nevnt.
Grunnen til at dette blir brukt mye med T4 i boble er jo at det originale ikke kan brukes i boble, men den originale kjølinga på t4 er i seg selv ganske så effektiv.
Mener Kjell Aaen skrev ett eller annet sted om effekttap på 911-kit´et kontra kit´et med t1 dynamo/vifte. og at det på en 100hk + ish motor ble ca. 2-3 hk mer i tap.
Meen du får en mye bedre dynamo med kit´et og de fleste synes vel det ser ok ut + at det gir litt mer morsom lyd i motor, men sett rent teknisk er det på de fleste mindre T4-motorer og de fleste T1-motorer overkill og unødvendig.
I hvertfall på en type 1 hadde jeg nok heller lagt pengene i oljekjøler / oljesystem.

Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #15 på: september 24, 2013, 20:36:32 pm »

Hvor mye effekt en vifte trekker, er såklart turtallsrelatert.

Men ja.. den trekker like mye effekt selv om motoren har lite effekt i utgangspunktet. Prøv en orginalmotor med og uten viftereim. 6-8 hester på en orginal 1600 på 4500rpm er normalt.
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!