mai 04, 2024, 11:46:45 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Plugger til 66 1300  (Lest 1087 ganger)
Jan Ivar
Nybegynner
*
Innlegg: 6
Bosted: Trøndelag


Vis profil

« på: mai 30, 2015, 22:45:36 pm »

Driver med min type 1, 66 mod, har ikke vært startet siden -87. når jeg tok av motoren så jeg at grunnen til at den ble parkert, skiftet clutch og trykkplate som var ny men glemt og ta ut "låsepinnene" som holder trykkplata sammen. Da kommer spørsmålet, Dette er en 6v 1300. Hvilken tennplugger trenger jeg? de er borte så jeg vet ikke. vil helst bruke NGK. bilen skal ikke startes ennå, men jeg må sikkert ha masse help etter hvert ettersom motoren satt fast (og bremsene) når jeg hentet den. Den har stått lagret godt og tørt siden den ble parkert...
Tips?
Loggført

Intet er umulig for den som er umulig selv Glad
1966 boble...
Honda Sevenfifty 96...
Kjærring, Unga og et barnebarn.
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #1 på: mai 31, 2015, 08:37:57 am »

Gratulerer med bil og velkommen på forumet.  Glad
NGK B5HS er det som er anbefalt til standard motorer. Bosch sine W8AC skal gjøre samme nytten.
Så får man sikkert noen nyere med andre elektroder og lignende, men det er en annen sak.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
jubaluba
Supermedlem
*****
Innlegg: 847
Bosted: Lørenfallet



Vis profil WWW
« Svar #2 på: mai 31, 2015, 19:17:21 pm »

Anbefaler sammesom SveinT. Funker som bare fy. Og ganske enkel å få tak i.
Loggført

1972 1302 Delebil som ble til spiker.
1971 1302s "frøken Blå".
1963 1200 "frøken Rød"
1973 Transporter "Hippie container" (medeier).
1992 Polo (løste seg opp i regnet).
1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).

(o\ ! /o)   (o\_!_/o)   (o=|=o)   |o\*/o|   |o```o|  |o| ° |o|
Jan Ivar
Nybegynner
*
Innlegg: 6
Bosted: Trøndelag


Vis profil

« Svar #3 på: juni 02, 2015, 21:04:58 pm »

Takk for svar Glad
Loggført

Intet er umulig for den som er umulig selv Glad
1966 boble...
Honda Sevenfifty 96...
Kjærring, Unga og et barnebarn.
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #4 på: juni 03, 2015, 14:38:33 pm »

Anbefaler BP5HS -gir ennå litt bedre gnist enn B5HS, pga 1,7mm lengre elektrode.
Dvs at gnisten tennes litt lengre ut i forbrenningskammeret, og "rekker" å tenne mer fuel på vei opp.
Har aldri hatt en plugg som har svikta etter jeg gikk over til P-plugg. '

Ser at også enkelte seriøse leverandører av VW-deler i utlandet anbefaler det samme som meg, og ikke bare en direkte sammenlignbar plugg med hva som var tilgjengelig på 50/60-tallet.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!