mai 15, 2024, 17:20:49 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Prosjekt: Beautification av hvit bil del 2  (Lest 5296 ganger)
Finn Christian
Seniormedlem
****
Innlegg: 394
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: oktober 23, 2010, 19:54:07 pm »

Da var tiden endelig kommet for at varianten skal få seg en liten shinings Glad Den har vært brukt som bruksbil året rundt de to årene jeg har hatt den og det er vel ett par stykker her inne som sikkert også har kjørt den litt på vinterstid. Så noe svensk krom har dukket opp på den, men heldigvis kan det jo fikses med brunox, neglelakkfjerner og en sprayboks med lakk Rekker tunge.


* IMAG0106.jpg (186.02 KB. 1024x613 - vist 263 ganger.)


* IMAG0107.jpg (198.37 KB. 1024x613 - vist 225 ganger.)


* IMAG0108.jpg (206.12 KB. 1024x613 - vist 248 ganger.)


* IMAG0109.jpg (202.93 KB. 1024x613 - vist 245 ganger.)


* IMAG0110.jpg (222.7 KB. 1024x613 - vist 224 ganger.)


* IMAG0111.jpg (194.27 KB. 1024x613 - vist 218 ganger.)


Uten å røpe alt for mye om planene for bilen kommer den til bli rimelig lik slik den ser ut på bildene, men mer lik den dagen den forlot fabrikken i 1968 Kult

Loggført

Finn Christian
Seniormedlem
****
Innlegg: 394
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 23, 2010, 20:04:02 pm »

Etter ett par timer med skuring...


* IMAG0113.jpg (204.16 KB. 1024x613 - vist 287 ganger.)


* IMAG0114.jpg (115.72 KB. 460x768 - vist 236 ganger.)


* IMAG0115.jpg (202.81 KB. 1024x613 - vist 257 ganger.)


* IMAG0117.jpg (213.08 KB. 1024x613 - vist 227 ganger.)


* IMAG0122.jpg (214.95 KB. 1024x613 - vist 248 ganger.)


Loggført

Finn Christian
Seniormedlem
****
Innlegg: 394
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: oktober 23, 2010, 20:08:35 pm »

og slik så den ut når jeg gav meg for dagen. Den er så og si løsnet fra bunnplata, men mistenker at det er en eller to bolter bak jeg ikke har funnet siden den ikke har løsnet bak, men kun foran.


* IMAG0124.jpg (219.95 KB. 1024x613 - vist 255 ganger.)


* IMAG0125.jpg (202.29 KB. 1024x613 - vist 213 ganger.)


* IMAG0126.jpg (210.91 KB. 1024x613 - vist 266 ganger.)


Planen for morgendagen er å få delt den helt og strippe resten innvendig Glad

Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: oktober 23, 2010, 23:53:32 pm »

Likte garasjen din Glad

Ser ut som eit bra prosjekt for litt beauti ivertfall
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Finn Christian
Seniormedlem
****
Innlegg: 394
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #4 på: oktober 24, 2010, 21:38:36 pm »

Likte garasjen din Glad

Ser ut som eit bra prosjekt for litt beauti ivertfall

Takk for det...er vel muligens formuets største Rekker tunge
Loggført

Finn Christian
Seniormedlem
****
Innlegg: 394
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #5 på: oktober 24, 2010, 21:42:24 pm »

Etter dagens økt var bilen delt (med litt løftehjelp fra Anders), strippet helt og klar for vask og/eller sandblåsing. Noen som vet om man må fjerne all tectyl og sånt før sandblåsing?


* IMAG0128.jpg (207.36 KB, 1024x613 - vist 231 ganger.)

* IMAG0132.jpg (233.51 KB, 1024x613 - vist 224 ganger.)

* IMAG0134.jpg (200.4 KB, 1024x613 - vist 227 ganger.)

* IMAG0135.jpg (205.39 KB, 1024x613 - vist 254 ganger.)
« Siste redigering: oktober 24, 2010, 21:51:18 pm av Finn Christian » Loggført

Finn Christian
Seniormedlem
****
Innlegg: 394
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #6 på: oktober 24, 2010, 21:50:20 pm »

All den vanlige type 3 rusten var selvsagt å finne på karosseriet mens bunnplata virker overraskende bra. Jeg har kun funnet ett lite område i kanten som må sveises, men det blir spennende å se etter at den er sandblåst.

Den dårligste kanalen

* IMAG0137.jpg (214.73 KB. 1024x613 - vist 283 ganger.)


Hull i det ene luftinntaket bak

* IMAG0138.jpg (151.83 KB. 1024x613 - vist 237 ganger.)


Tidligere rustreparasjon av den dårlige sorten...

* IMAG0139.jpg (218.71 KB. 1024x613 - vist 227 ganger.)


* IMAG0140.jpg (227.43 KB. 1024x613 - vist 240 ganger.)


Innerskjerm foran

* IMAG0141.jpg (176.54 KB. 1024x613 - vist 229 ganger.)


* IMAG0142.jpg (210.15 KB. 1024x613 - vist 208 ganger.)


* IMAG0145.jpg (232.91 KB. 1024x613 - vist 223 ganger.)


Og tilslutt et tidligere fangerfeste

* IMAG0144.jpg (202.25 KB. 1024x613 - vist 238 ganger.)


Loggført

Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #7 på: oktober 24, 2010, 22:18:27 pm »

Etter dagens økt var bilen delt (med litt løftehjelp fra Anders), strippet helt og klar for vask og/eller sandblåsing. Noen som vet om man må fjerne all tectyl og sånt før sandblåsing?

MÅ kanskje ikke, men jeg ville gjort det... Varmet opp med varmluftpistol og sparkelspade. Går unna da.. Husk maske Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6117
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #8 på: oktober 24, 2010, 23:04:15 pm »

Var ikke helgærent dette! Planen er tilbake på veien til våren?
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Fankii-T
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted:


Vis profil

« Svar #9 på: oktober 25, 2010, 01:38:21 am »

Ser bra ut Glad Hva sier naboen i garasjen til dette da??  Gliser
Loggført
Finn Christian
Seniormedlem
****
Innlegg: 394
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #10 på: oktober 25, 2010, 06:48:25 am »

Etter dagens økt var bilen delt (med litt løftehjelp fra Anders), strippet helt og klar for vask og/eller sandblåsing. Noen som vet om man må fjerne all tectyl og sånt før sandblåsing?

MÅ kanskje ikke, men jeg ville gjort det... Varmet opp med varmluftpistol og sparkelspade. Går unna da.. Husk maske Glad

Ok...tror ikke jeg gidder å bruke masse tid på å skrape. Da finner jeg heller et sted jeg kan steame den og blir også kvitt alle tepperester osv inn også. Noen som vet om et sted i oslo-området?
Loggført

Finn Christian
Seniormedlem
****
Innlegg: 394
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #11 på: oktober 25, 2010, 06:53:47 am »

Var ikke helgærent dette! Planen er tilbake på veien til våren?

Tror ikke det er det verste prosjektet som er påbegynt. SCC er mer realistisk enn våren tror jeg, men dette skal gjøres ordentlig og da tror jeg ikke økonomien min tillater å ta dette på bare ett par måneder. Stor motor blir det nok uansett ikke neste sesong.
Loggført

Finn Christian
Seniormedlem
****
Innlegg: 394
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #12 på: oktober 25, 2010, 06:55:01 am »

Ser bra ut Glad Hva sier naboen i garasjen til dette da??  Gliser

Han blir nok bare glad når han slipper å se denne rustholken stå ved siden av hans smykke Osteaktig
Loggført

SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #13 på: oktober 25, 2010, 09:28:32 am »

Stå på!

Jeg måtte humre litt når jeg leste tittelen på tråden - kongehumor! Hvor er linken til "del 1"? - den er jo legendarisk!
Loggført

SCREWDRIVER #2
Finn Christian
Seniormedlem
****
Innlegg: 394
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #14 på: oktober 25, 2010, 09:55:16 am »

Stå på!

Jeg måtte humre litt når jeg leste tittelen på tråden - kongehumor! Hvor er linken til "del 1"? - den er jo legendarisk!

Hehe...del 1 kan leses her: http://www.bilforumet.no/teknisk/43568-rustfjerning-beautification-hvit-bil.html
Loggført

Finn Christian
Seniormedlem
****
Innlegg: 394
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #15 på: oktober 25, 2010, 16:03:34 pm »

Siden dette er originalt en M265 Variant er det jo liten tvil om hva som skal gjøres karosserimessig Gliser
Felgvalget havner nok på Mahle-felger lakkert i gull med polert kant og eiker.

* plan_a.jpg (90.64 KB. 1166x490 - vist 296 ganger.)


Har også ett sett med originale 2 litere som sikkert kommer til å bli brukt litt

* plan_b.jpg (84.96 KB. 1162x473 - vist 236 ganger.)


For at bilen ikke skal bli for ensformig og kjedelig leker jeg litt med tanken om en logo på siden.

Ellers er planen IRS bak og CSP skivebremser rundt baut, ventilerte foran.

Motoren blir nok på sikt en 2000cc+++ med EFI bygget for å være gatevennlig og med et godt bunndrag og noe rundt 150hk.

« Siste redigering: oktober 25, 2010, 16:06:21 pm av Finn Christian » Loggført

Finn Christian
Seniormedlem
****
Innlegg: 394
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #16 på: oktober 25, 2010, 16:04:54 pm »

dobbeltpost
Loggført

flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #17 på: oktober 26, 2010, 09:43:47 am »

woho... gå for plan A!!  Gliser
Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

Finn Christian
Seniormedlem
****
Innlegg: 394
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #18 på: november 07, 2010, 19:29:51 pm »

Da var det på tide med en liten oppdatering etter å tilbrakt helgen i garasjen. Det meste av tiden gikk med til å skrape tectyl av bunnplata...hvis noen mangler litt så har jeg en bærepose full som kan selges billig pr kilo Gliser  Hele bunnplata ble ribba og alt som skal sandblåses og lakkes ble funnet fram. Mags svingte også innom med sin gule variant med henger for å hente bunnen og delene som skal sveises, sandblåses og lakkes. Gleder meg til å få igjen den ren og pen med lakk og klar til å monteres Glad
Loggført

Finn Christian
Seniormedlem
****
Innlegg: 394
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #19 på: desember 05, 2010, 18:15:13 pm »

Siden "alle" sitter å spiller GT5 får vi som enda ikke har kjøpt det ta ansvar og jobbe litt i garasjen Rekker tunge Selv om det har vært stille her i tråden har det skjedd ting i kulissene... Bunnplata er ferdig sveiset og det ventes kun på varmere vær for å få sandblåst og lakket den. Det meste av deler til bunnen er pulverlakka samt noe karosserideler.

I dag ble jeg også ferdig med å skrape av all tectyl  Gliser Gliser En kraftig whitespritvask av karosseri hadde gjort seg slik at det ble helt rent Glad Nå er det bare å fjerne alle limrester innvendig før det er klart for rustsveising. Satser på å få levert den til det i løpet av januar.

Siden dette egentlig ikke er noe spennende blir det bare noen crappy mobilbilder (og ja et ordentlig kamera er satt på ønskelisten)


* IMAG0003.jpg (91.17 KB, 800x534 - vist 236 ganger.)

* IMAG0004.jpg (75.62 KB, 800x534 - vist 238 ganger.)

* IMAG0006.jpg (50.46 KB, 800x534 - vist 276 ganger.)
Loggført

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #20 på: februar 12, 2011, 15:30:12 pm »

Ser ut til å bli bra dette. Hvordan var rusten i kanalene og slikt på denne bilen?
Holder på med samma jobben selv og du verden som innerskjermene rustet på disse bilene Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Finn Christian
Seniormedlem
****
Innlegg: 394
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #21 på: februar 12, 2011, 16:35:06 pm »

Ser ut til å bli bra dette. Hvordan var rusten i kanalene og slikt på denne bilen?
Holder på med samma jobben selv og du verden som innerskjermene rustet på disse bilene Gliser

Begge kanalene må byttes. En god del kjeks i kanalbunnen. De så i grunn helt greie ut inntil jeg delte bilen. Mine var rustet mest mellom bunnplata og kanalen. Etter å ha sett i din prosjekttråd kan jeg si at jeg generelt hadde mer rust på min, men på akkurat de samme plassene.
« Siste redigering: februar 12, 2011, 16:39:34 pm av Finn Christian » Loggført

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #22 på: februar 12, 2011, 19:14:54 pm »

Da blir det spennende å splitte bilen. jeg håper at jeg slipper å bytte kanalene.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #23 på: februar 13, 2011, 10:01:19 am »

Ser ut til å bli bra dette. Hvordan var rusten i kanalene og slikt på denne bilen?
Holder på med samma jobben selv og du verden som innerskjermene rustet på disse bilene Gliser

Begge kanalene må byttes. En god del kjeks i kanalbunnen. De så i grunn helt greie ut inntil jeg delte bilen. Mine var rustet mest mellom bunnplata og kanalen. Etter å ha sett i din prosjekttråd kan jeg si at jeg generelt hadde mer rust på min, men på akkurat de samme plassene.

Dette virker kjent, gitt... Øyerulling
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6117
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #24 på: februar 17, 2011, 00:19:42 am »

Takker for titten i går kveld! Etter å ha sett flyndra så blir nok karosseriet bra også etter litt ekstra "Treatment". Er rust på de faste plassene ja...
« Siste redigering: februar 17, 2011, 00:22:15 am av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Finn Christian
Seniormedlem
****
Innlegg: 394
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #25 på: februar 27, 2011, 20:29:37 pm »

På tide med en liten oppdatering siden det har skjedd litt siden sist gang Glad Bunnen er litt nærmere ferdig og snart rullende. Jeg har imidlertid støtt på et lite klaringsproblem bak...kalipperen tar i felgen. Skivesettet fra CSP er til pre 67 svingaksel. Er det noen som vet hva som skal til for at dette passer på IRS? Er det skiva, kalipperfeste eller spacere som er forskjellig?


* IMAG0199 (2).JPG (135.79 KB. 800x479 - vist 216 ganger.)



* IMAG0200 (3).JPG (94.98 KB. 800x479 - vist 216 ganger.)



* IMAG0205 (3).JPG (95.84 KB. 800x479 - vist 260 ganger.)


Pakket bort til neste økt...

* IMAG0209 (2).JPG (103.84 KB. 800x479 - vist 225 ganger.)



Loggført

mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #26 på: februar 28, 2011, 11:38:29 am »

Jeg Trur det er den delen Du fester Calipern i.
Men du kan jo sende email til Thomas på CSP å høre med han om det.
M
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!