Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13
|
127
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: nos smøringsbeholder
|
på: juni 09, 2012, 13:23:52 pm
|
Modern gasoline is not doing the aircooled VW engine any good!
The aircooled VW engine is a classic engineering marvel - simple, robust, understressed - but it does run hot, especially in hot climates. In type I and II engines, the #3 cylinder tends to suffer most. If there is a failure, it is usually a burned exhaust valve in #3.
Lead in gasoline acted as a lubricant between valves and valve seats. Modern unleaded gas/ethanol blends are very dry, with virtually no lubricating properties. Exhaust valve seat recession can result, a condition where valve and seat materials adhere to and erode each other, with the valve migrating up into the head. As this occurs, valve stem to rocker tip clearance is reduced. If this clearance reduces to zero, the valve no longer closes, resulting in a burned valve. This means compression and power loss, and ultimately a valve job and head replacement.
The Ampco VW kit is supplied with a carb sandwich plate which accepts the oiler nozzle, along with new gaskets, longer carb studs, and nuts. Installation takes about one hour. Recommended lubricant is Marvel Mystery Oil
|
|
|
136
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stropping av bil på henger
|
på: januar 30, 2012, 20:59:42 pm
|
tror alle er enige om at det er best at lasten beveger seg så lite som mulig. men så lenge den ikke går utover kjøreegenskapene er det vel et fett. stropper selv ikke i hjulene, men så dødt som mulig bare så det er sagt
|
|
|
137
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stropping av bil på henger
|
på: januar 30, 2012, 20:13:16 pm
|
men de sier jo at....... Vår erfaring med vanlige personbiler, er at om en bruker hjulgrimer på alle hjul på en bil, så er bevegelsen på bilen så liten at den ikke påvirker kjøreegenskapene.
og det er vel det som betyr noe? er det ikke?
|
|
|
145
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: min kjære 57 rag
|
på: januar 02, 2012, 23:03:58 pm
|
da er bilen snart klar for sparkel og lakk det kommer heller ikke til å bli like mye sparkel på den som det var før for fy...... de som sveiste på dette taket har ikke fulgt boka. kommer nok ikke på veien med det første, men jeg har et håp om en dag å kjøre henne igjen
|
|
|
|