mai 03, 2024, 20:19:01 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Vurderer produksjon/salg av 181/industri kjøleblekk, gi respons.  (Lest 397 ganger)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« på: august 21, 2012, 16:25:14 pm »

Hei, som veldig mange andre så kjører eg uten varmepotter og dette gir selvfølgelig ikke beste retningen på kjøleluften under motoren.
Som fører til litt varmere motor og ikke like god funksjon for termostaten.
Fikk derfor ideen å lage meg noen kjøleblekk for å styre luften og begrense strålevarmen slik som industri motorene ble levert med.
Låner bilde fra Glenn på thesamba.


Men når eg først setter i gang og kapper ut og brekker til platene så lurte eg på om det er flere som kunne tenke seg slike sett.
Eg vil i så fall levere dem ferdig kappet, bøyd og lakkert/eller grunnet.

Så er det noen interesse for disse, og hva er dere villige til å betale, hadde tenkt 400-500 kr for begge to ferdig lakkert.
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1 på: august 21, 2012, 17:44:49 pm »

Allerede litt respons, kjekt å høre.

Disse vil hjelpe på kjøling generelt når bilen står i ro, mindre strålevarme fra eksosen, bedre kjøling av toppene og vil gi mer korrekt åpning av termostaten da den ikke lengre blir påvirket av strålevarme fra eksosen og kjøleluften blir retter bedre forbi termostaten.
Eneste som eg vet er viktig å huske på er at noen eksostyper har J-tube rørene smalere enn vanlig og får derfor ikke plass til noen av dekslene under.
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!