Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8
|
187
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Forgasserspørsmål
|
på: desember 16, 2007, 14:43:58 pm
|
Skal stille tenning til 30 grader ved 3500 omin, har prøvd med 160 main og 180 air. (tidligere 180 main og 160 air) Ikke testet enda. Har problemer med å få motor til å gå på tomgang dersom jeg forandrer idle nedover fra 75 som jeg nå har. Har skruer for tomgangsjustering ca 2 omdreininger ut. Idle skal være ca 55-60, men da går ikke motor på tomgang.
|
|
|
188
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Forgasserspørsmål
|
på: desember 16, 2007, 14:36:25 pm
|
Hva slags regulator har du, syntes det høres ut som du har for høyt bensintrykk. 1,75 kg, er vel 20-25 psi. Sjekk flottørhøyde.
Jeg kjører CB rotary pump, levert med regulator 3,5 lbs, og dette mener jeg blir omregnet til 1,75 kg? Uansett skal dette oppsettet være beregnet for dobble gassere. Flottørhøyde er nettopp blitt justert slik dellortoboka sier.....Se lengre opp.
|
|
|
189
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Forgasserspørsmål
|
på: desember 15, 2007, 14:02:48 pm
|
Er det noen som kjører 1915 med 48 dellorto, og vet hvilke dyser de har?, hadde dette vært til stor hjelp. Jeg har stillt tenning til 20 grader fortenning på tomgang og da går det mye bedre, baktenning nesten borte. 35-40 grader med høyt turtall. Vet ikke om dette er mye eller om det har noe å si? Prøvde å spraye startgass mellom innsug/topp og innsug forgasser, men ruser ikke opp. Da kan det vel ikke være falskluft. Det ble også mye bedre med riktig flottørhøyde, riktig dyseoppsett gjenstår. JS, har du 28-30 grader på tomgang??
|
|
|
193
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Mortens 1303
|
på: desember 11, 2007, 16:43:17 pm
|
Flere bilder, bilen får glassfiberskjermer +4 forran +8 bak, ATS 7x15 og 9x15. Farge Marsrot 90. Alt av krom fjernes.
hei morten hvor har du kjøpt glassfiberskjermene?hvordan er passformen på de? Hei du! Jeg kjøpte skjermer, stigbrett og fangere brukt på finn. Kom fra Agder, og var mørk grønn metallic. Passformen var meget bra, men måtte selvsagt justere litt på festehull. Dette hadde jeg regnet med da settet ble kjøpt brukt. På den forrige 03 jeg hadde kjøpte jeg nye glassfiberskjermer fra hot shop, og disse hadde også god passform.
|
|
|
195
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Mortens 1303
|
på: desember 10, 2007, 15:56:20 pm
|
Porsche CUP 17" er en gammel drøm, mye må gjøres for å gjennomføre dette da. Og penger er en mangelvare. Bilen skal neppe selges med det første, så på sikt er mye mulig Iførste omgang må jeg få motoren til å gå skikkelig, slik at bilen blir kjørbar. Ser jeg må bytte glass på baklys, noen som vet om de "hvite" er godkjente?
|
|
|
197
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Mortens 1303
|
på: desember 09, 2007, 22:21:38 pm
|
Fikk meg noen timer i garasjen i dag, dette er resultatet så langt. Mye justeringer med dører og panser.
|
|
|
199
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Mortens 1303
|
på: desember 08, 2007, 20:57:05 pm
|
225 er nok et fornuftig valg ift. kjøreegenskaper, da får du et dekk med noenlunde rette sidevegger på en 9" felg. Koster mindre gjør de sikkert også. 285 kostet 4-5000kr STK sist noen sjekket på vw2you mener jeg. Når du sier bredding +8cm, mener du da per side eller totalt? Jeg hadde for meg at det blir veldig bredt ift. felgene om det er tot. 16cm?
Kult prosjekt, hold oss oppdatert med bilder!
Bilen blir breddet 16 cm totalt bak og 8 totalt forran. Felgene og dekk går helt jevnt med skjermene.
|
|
|
201
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Forgasserspørsmål
|
på: desember 08, 2007, 20:02:00 pm
|
Maks fortenning ca 20 grader. Gasserne skal være nyoverhalt, kjøpt brukt. Har idag sjekket flottørhøyde og denne var feil på begge. Nå jusert til full åpning ved 14mm høyde fra underside på "forgasserlokket" til hjørnet på selve flottøren. Lukket ved 5mm. Fyllte opp bensinkammeret når jeg hadde av lokket og det siger ikke ned. Skal prøve og starte opp i morgen for å se om det er noen forskjell.
|
|
|
203
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Forgasserspørsmål
|
på: desember 08, 2007, 14:27:56 pm
|
Har prøvd nesten alle muligheter og kombinasjoner med mindre dyser og da går ikke motor på tomgang, men trekker bra med turtall. 200 luft og 150 hoveddyse, her vil vel blanding bli mager også ved tomgang? Når motor skyter opp gjennom forgasserne er vel det et tegn på mager blanding?
Tenkte muligens at dersom innsugningsventil åpner for tidlig når stemplet snur på bunn, vil eksos bli presset opp i forgasserne? Engle W 125 kam har jeg hatt tidligere uten problemer, men da uten 1:1,25 utveksling på vipper. Uansett vil jeg tro at dette skal fungere sammen.
|
|
|
204
|
Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Bilder fra første møtet på torget i -94
|
på: desember 08, 2007, 14:09:15 pm
|
Hallo Morten, høres ut som du har et litt liknende prosjekt på gang igjen som før Håper det står bra til! Jeg har blitt litt mer aktiv på VW-fronten jeg også, nå... Og bobla mi har jeg fortsatt (fortsatt stillestående...)! Guttorm [/quote] Hei Guttorm Takk for sist, det er vel ca 10 år siden Det blir nok veldig det samme som før, med bilen ja..... Litt mer midler nå enn i studietiden og da kan gamle ideer realiseres. Har du montert vinterdekk? Det var vel ikke så mye som manglet bilen din?
|
|
|
205
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Forgasserspørsmål
|
på: desember 05, 2007, 20:27:35 pm
|
Er det noen som har prøvd dobble dellorto 48mm på 1915? Jeg har følgende oppsett: 044, med 40mm inn og 35,5 ut, engle W125 301 grader, med utveksling 1:1,25 Forgasserne har; tomgang 75, hoved 180, luft 160, venturie 37. Elektrisk bensinpumpe som leverer 1,75 kg trykk.
Starter lett, skyter opp av og til, fusker litt. Når varm, skyter hele tia, fusker, men trekker bra ved omdr 2000+ Byttet plugger og har orginale tennkabler
Har synkronisert,og fått ca samme luftmengde i gjennom hver trakt ved tomgang. Har 7,5 grader fortenning. Er dette kanskje lite?? Noen som har ideer til justeringer/byttinger dyser eller andre ting?
|
|
|
206
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Bilde fra USA tur
|
på: desember 05, 2007, 20:10:32 pm
|
Hehe, tanken slo meg at det kunne være deg, men kantor? Vel, har en ferdiglakkert bil i deler i garasjen, men eksamen på fredag, tror du det klår i fingra eller? Gasseran??? Her bi dæ CB sprut!!
|
|
|
207
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: varmepotter og trimmet motor
|
på: desember 04, 2007, 18:23:58 pm
|
Her er det mange muligheter , har vært innom noen i åras løp;
1 . Sveise på old style bokser fra tidlige bokser ,slipper å lage noe, del de, og monter. Litt varme . 2 . Brukte lenge CB turbobokser med flens-montering , 38 mm innv. ikke varmeribber . lette og fine . Mer varme 3 Kjøpte en radiator m/boks rundt på et elektrodiesel firma . Omgjort fra vann til Olje m/skikkelige koblinger . Montert fremme i bagasje . ca 3 K/Watt varme m/ 2 trinns vifte (ca 2000,-). Veldig mye varme inkl. litt oljekjøling ..
Nr.3 var jo en kjempeide, hvilke koblinger har du brukt, og hvordan har du lagt T/R rør i bilen?
|
|
|
208
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Bilde fra USA tur
|
på: desember 04, 2007, 18:10:11 pm
|
Var innom CB, kjørte fra Las Vegas på dagen og var i farmersville 10 min før de stengte. Heldigvis hadde vi GPS med i leiebilen, så det gikk greit å finne fram. Var også innom Vee dubs i LA. Ble litt skuffet over selve butikken hos CB, hadde sett for meg at den var litt større, Vee dubs var meget bedre.
|
|
|
|