VWNorge

Forum => Prosjektgarasjen => Emne startet av: OldBug på september 16, 2011, 17:46:46 pm



Tittel: OldBug 1302. German.
Skrevet av: OldBugseptember 16, 2011, 17:46:46 pm
Hei.  ;D
Har lenge hatt lyst på en boble og i går dro jeg å kjøpte en!

Har visst om denne en stund men har hatt nok å gjøre og tenke på, denne har stått i kjelleren på et nedlagt fjøs siden 91, og er etter min mening et godt utgangspunkt for å få oppfylt drømmen om boble!
Det er en 1302 og jeg har fått veldig sansen for germanlookere så dette er nok veien jeg tar!

Har drevet å skrudd en del tidligere men mest på nyere biler og mest ford! Derfor tror jeg at jeg kommer til å bruke dette forumet ganske hyppig når problemene dukker opp!

Her er den[attachment=1]
Det er veldig mye overflaterust da forrige eier slipte den ned her og der for å begynne å restaurere den, men satt den bort istedet...

Har ennå ikke funnet rust av alvorlige typen! fulgte rustguiden som jeg fant her på forumet men virker rustfritt! Men så har jeg ikke revet ut alt enda heller...
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]
Gleder meg stoort til å begynne!!


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: Martinseptember 16, 2011, 17:51:31 pm
lykke til og velkommen.  http://www.vwnorge.no/index.php/topic,16.0.html


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: OldBugseptember 16, 2011, 18:09:43 pm
Tusen takk! ;)
Hentet den i natt og i dag skiftet jeg olje,bensin,plugger,stift,rotor og fordelerlokk! Da startet den på første forsøk! :)
Kan noen fortelle meg hva dette er?
(http://i1134.photobucket.com/albums/m602/raatattoo/16092011398.jpg)
Tingen oppe til venstre! Har sett en boblemotor før men ikke denne!!
(http://i1134.photobucket.com/albums/m602/raatattoo/16092011399.jpg)
Også disse tankene under skjerm?


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: Kjell Roarseptember 16, 2011, 18:13:22 pm
Det er ei boble med halvautomat, dette hører til gearskiftesystemet.


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: OldBugseptember 16, 2011, 18:16:08 pm
ååå Ok! har aldri sett slikt før! Tanken på høyre side har et påfyllingslokk inni motorrom skal det girolje oppi der?


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: SveinØseptember 16, 2011, 18:38:47 pm

Har ennå ikke funnet rust av alvorlige typen! fulgte rustguiden som jeg fant her på forumet men virker rustfritt!
(http://i1134.photobucket.com/albums/m602/raatattoo/16092011389.jpg)

Tipper du finner noe under den plata med popnaglene der...  :-\


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: Formula Veeseptember 16, 2011, 19:30:55 pm
1302 er kongebil. Jeg liker den fordi den har de beste kjøreegenskapene boble noensinne har hatt, og du kan forbedre den ytterligere lett.


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: OldBugseptember 16, 2011, 19:46:30 pm
Liker godt det "gamle" utseende med flat frontrute! Samtidig med "nytt" hjuloppheng! :D

Har ikke kjørt så mye enda! ;D men jeg er Sikker på at kjøreegenskapene er gode nok!!


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: RZR-Andyseptember 16, 2011, 20:02:14 pm
Gratulerer, ser ikke så ille ut den! Sjekk også http://www.vwacb.no


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: Kjell Roarseptember 16, 2011, 20:35:02 pm
Liker godt det "gamle" utseende med flat frontrute! Samtidig med "nytt" hjuloppheng! :D

Har ikke kjørt så mye enda! ;D men jeg er Sikker på at kjøreegenskapene er gode nok!!

Sett en 1302/03 ved siden av en (ur)Porsche 924, og du vil bli forundret over hvor mye som er likt, både av detaljer og hjuloppheng/fjæring.


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: OldBugseptember 16, 2011, 23:03:57 pm
Det er jo igrunn litt stilig å tenke på! er det fra de folk henter bremser? el er det lign på 911?

Kan noen gi et tips på hva man kan legge over når man har fjernet overflaterust og brukt rustomdanner, for å forsikre seg om at rusten holder seg borte?

Kan man ta overflaterust med flapdisk el stålbørste på vinkelsliper? har hørt at man bare polerer rusten da!? Eller er det best å sandblåse? :P


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: Tistloseptember 17, 2011, 08:48:27 am
eg pleier ofta å ta laus overflaterust med stålbørste på vinkelsliparen og so gå over med flapdisk for å opna porene. men JA sandblåsing er tingen. du bur jo på askøy og har ikkje lang veg til bergen bygg og overflateteknikk. dei sandbles veldig billig og bra.
trur eg betalte 3000 for eit heilt boblekarosseri + masse lause deler. inkl 2komp sinkgrunning.


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: OldBugseptember 17, 2011, 12:59:41 pm
Takk!! Men tror jeg går for å gjøre alt selv! ;D
Trenger noe å gjøre gjennom vinteren også er det litt kjekt å ha gjort alt selv!
Men hva legger du over etterpå? har tidligere prøvd rustgrunning fra wurth på boks, har litt blandete erfaringer med den! Vil ha tak i skikkelig rustgift!  Har sett på forumet at du har litt deler!? Du har ikke tilfeldigvis drer med hele vinduer uten lufting?
ser ut som om tidligere eier har løftet bilen med stropp gjennom vinduene! skikkelige bulker oppe i dørene på begge sider! sikkert mulig å rette dette men da jeg skal ha andre vinduer tenkte jeg at det var like greit å jakte på nytt!


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: Formula Veeseptember 17, 2011, 19:45:53 pm
Hvis du liker å fjerne rust selv, er det ikke så viktig hvordan du gjør det, da kan du jo.bare gjøre det på ny når den dukker opp igjen.
Jeg liker hverken rust eller å fjerne den, så jeg fikk sandblåst alt og brukte 2k system beregnet for offshore over hele bilen. (søk turboroadzter her inne)
Jeg tror det er udiskuterbart at sandblåsing er best, men det vil nok holde lenge med flapdisc og 2k grunning med en tett og god maling oppå.


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: OldBugseptember 17, 2011, 22:44:21 pm
Fikk startet med demontering og litt sånt i dag!
Slik så taket ut til å begynne med:
[attachment=1]
Så etter blåsing,sliping og rustomdanner slik:
[attachment=2]
Fikk fjernet plater i bunn som var et he%&#€e!!
[attachment=3]
[attachment=4]
Fant litt overraskelser totalt tre hull rundt om som var poppet over! (grrrrrr) >:(
Det fine er at ingen av de var store! fingerstørrelse ca...
[attachment=5]
[attachment=6]

Kjekt å komme i gang!


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: JonBseptember 17, 2011, 23:09:05 pm
Gratulerer med et morsomt prosjekt! Jeg gleder meg til å se fremdriften.


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: Tistloseptember 18, 2011, 11:21:34 am
trur ikkje du treng å verta sur for den rusta på bilen din, for den er jo faktisk veeldig lite rust på ser da ut som :)

desse kontaktar du når,om du vil ha billig sandblåsing. http://www.bergenbygg-overflateteknikk.com/ dei tar og på seg metallisering. får du sandblåst og metallisert bilen under og deretter får på noko skikkeleg maling so kan eg garantera at den ikkje rustar på leeeeeeeenge.

den sprayboksen frå wurth er vel mest pårekna for bruk direkte på rust,og som ikkje skal malast over etterpå(har eg erfart) eg har slutta å bruka sprayboks grunning og har gått ovr til industrimaling som eg har fått tak i på jobben. mykje bedre.
lurar på om eg ikkje har nokon dører med sånne one piece ruter vist da e da du meinte?


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: OldBugseptember 18, 2011, 15:41:29 pm
ok takker... Ja er vel one piece jeg mente! ;D
Ble ikke sur for rusten, men skjønner ikke hvorfor noen bare popper plater over!? Greit at han gjerne ikke kunne sveise men man kunne jo kuttet bort rusten i det minste! ;)

Har dere mye av den malingen på jobben kansje? ;) hvis jeg allikevel skal kjøpe dører av deg kan jeg jo kansje få kjøpe litt sånn også?

Skjønner godt om det ikke går altså! (lov å prøve seg)

Har koblet av og fjernet det meste av ledninger i dag! Ble et par diagram/tegninger over hvordan ting var! Også merket jeg alle ledningene med navn og nummer fra tegningen! gruer meg til å sette det sammen igjen!


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: Bj?rnseptember 18, 2011, 18:11:26 pm
Er det overflaterust, pleier jeg som regel å sandblåse stedet, eller slipe den med negerkuse eller lignede før jeg tar på Würth sin rustomdanner eller hva den heter. En hvit melk man pensler på og etter noen minutter blir den svart hvis det er rust der. Matter ned området før man påfører PE, syre, epoxy eller hva det når måtte være.

Lykke til med prosjektet  :)


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: Tistloseptember 18, 2011, 19:04:20 pm
den beste av dei dårlige måtane å fiksa rust er popnagler og alu,,,,,,,,,for då er det lettast å ta da igjen seinare. dei kunne lika tilig ha smellt på tilsaman 10kg sparkel og tectyl i og over rusta..

eg kan sikkert skaffa deg noko maling på jobben ja, kjem anpå kva du skal ha og kor mykje.


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: OldBugseptember 18, 2011, 23:34:35 pm
vet ikke hvor mye jeg trenger?
hele karosseriet er slipt ned i flekker slik som taket på bildene! også tenkte jeg å strippe og male bunnplaten helt! ;)


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: OldBugseptember 21, 2011, 18:30:10 pm
Fått gjort litt i dag ;D
Fjernet de poppete platene rundtom!
Skjært ut rusthull! Gjorde hullene noen cm for store da jeg skimtet brunfarge bak! (heldigvis ikke alvorlig!) Fjernet jekkfester samtidig...
[attachment=1]
Behandlet hulrommet med rustomdanner og rustgrunning, og sveiset igjen.
Er ikke noen proff sveiser men det er sikkert godt nok!
[attachment=2]
Da jeg sveiset igjen hullet kom det snikende en lukt som ikke luktet sveis(giftig).
Det viste seg at jeg hadde glemt å flytte spannet med rustgrunning, og en sveiseperle hadde selvfølgelig hoppet oppi!
[attachment=3]
Så fant jeg nye overraskelser under glassfiber og masse tectyl forran!
Slik som dette var det på begge sider!
[attachment=4]
Har skjært bort all rusten og bestillt rep plate.
Kan noen svare meg på om jeg har bestillt riktig?

Inner wing repair front 1302/3 with bumper mount, LHS,RHS
[attachment=5]
Beklager dårlig bilde men det var slik på siden!

Håper bilen kan se ca slik ut når jeg er ferdig!
[attachment=6]


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: Tistloseptember 21, 2011, 21:37:57 pm
Eg har liggande rustfri front som passar bilen din :)


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: OldBugseptember 21, 2011, 23:19:34 pm
pm


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: Formula Veeseptember 22, 2011, 14:17:28 pm
Takk!! Men tror jeg går for å gjøre alt selv! ;D
Trenger noe å gjøre gjennom vinteren også er det litt kjekt å ha gjort alt selv!
Mulig jeg kommer til å minne deg på utsagnet etter du har funnet all rusta  ;D (På seg selv kjenner man andre)
Men synes du er flink til å holde fremdriften.


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: OldBugseptember 22, 2011, 18:49:50 pm
He he ja det dukker opp mer og mer! men skal fjerne alt 100%! ;)
Ble rimelig oppgitt da jeg fant hull etter hull og hele frontplaten + sideplatene forran viste seg å være oppbygd med rust og glassfiber! (Så virkelig bra ut før jeg begynte å grave!)
Men man lærer så lenge man lever, en ting som er helt sikker er at alt skal finnes!


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: Formula Veeseptember 23, 2011, 09:54:07 am
Min var montert 60% når en "dårlig" kompis overtalte meg til å rive, og sandblåse alt.
Da jeg skulle fjerne de "strøkne asfaltplatene" som var smeltet ned i gulvet, satte jeg hoggjernet i plastisolplater som var limt med fugemasse...
Men slik så det ut under bilen når ferdig:


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: OldBugseptember 23, 2011, 12:15:30 pm
Min var montert 60% når en "dårlig" kompis overtalte meg til å rive, og sandblåse alt.
Da jeg skulle fjerne de "strøkne asfaltplatene" som var smeltet ned i gulvet, satte jeg hoggjernet i plastisolplater som var limt med fugemasse...
Men slik så det ut under bilen når ferdig:

Ja slike var det i min bil også, Dette bildet motiverer  jo litt!! Vet jeg har mye arbeid forran meg! kjøpte ny sandblåsepistol i dag og har polstret hele garasjen, Så håper min ser slik ut etterhvert også! De extra bjelkene du har under der, er det forsterkning pga cab?
Vanskelig å holde motivasjonen oppe når man finner mer og mer, men når det er som værst bare bytter jeg litt på oppgavene! Variert arbeid er jo litt kjekkere!
Det hullet du har på panelet over jekkfestet? Hva er det?
Er endelig ferdig med rustfjerning på selve bilen, skal bytte fronten fra demperene og fram på mandag!


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: Formula Veeseptember 23, 2011, 21:24:30 pm
Forsterkning pga. Roadster ja. Sjekk gjerne tråden  min: Turboroadzter.
Hullet er på hver side, 2stk 100mm kanalvifter for å kjøle turbomotor.


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: OldBugseptember 24, 2011, 17:39:06 pm
Takk til "Tistlo" for en hyggelig handel og kjekt besøk på voss! Dette er gutten som har delelager! ;D



Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: Tistloseptember 24, 2011, 20:51:31 pm
jau takk i like så :) vert veldig bra 02en din. eg stikk innom ved neste anledning tenker eg:)


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: OldBugseptember 24, 2011, 22:18:48 pm
jau takk i like så :) vert veldig bra 02en din. eg stikk innom ved neste anledning tenker eg:)
Takk skal du ha! Ser frem til besøk! ;D


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: OldBugseptember 29, 2011, 16:19:10 pm
Ble ferdig med fjerning av gammel tectyl på bunnplaten i dag! fikk også klargjort motor for fjerning!

Liker ikke luftinntakene bak sidevinduene! Lurer på å enten fjerne de for en helt slett flate, eller lage et scoop som kommer ut 1 cm el 2 med grillnetting inni! Meninger?

Er det "trygt" å kjøre med bremser (skiver og tromler) som har fått borret opp nytt boltmønster, i tillegg til det originale mønsteret? altså 8 hull?

Har en kamerat som vil ha et vinterprosjekt, og han har tilbudt seg å bygge motor til meg!
Han jobber som mekaniker og har en ganske grei maskinpark på jobben!

Det jeg lurer på:
Jeg er på ingen måte rik, men har lyst å forsøke å få bygget en t4 motor. Har sett at det er litt skriving her på forumet om akkurat kostnader runt motorbygging!

Hvis jeg nå er i den situasjon at jeg kan få laget det meste av deler, og har en overhalt type 4 motor på hånden for en billig penge.

Hva må egentlig gjøres utenom Kjøleblekk, viftehus,reimhjul,dynamofot og svinghjul?

Er ikke ute etter en værsting motor el lign...

Beklager om dette sees på som et dumt spørsmål!


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: Formula Veeseptember 29, 2011, 19:12:51 pm
Ingen "sprøssmål" er for dumme her.. Jeg har sagt sikkert for mange ganger hva jeg mener om kostnader på motor, og mange som er uenige. Men jeg påstår at om du ikke skal lage alt selv av deler som ligger og slenger, bør du regne med 30.000 i den billige enden.
Da har du 100+ hester som virker lenge.
Det finnes scoop å få kjøpt som er beregnet å ha der. Vet ikke hvor, men har sett her på forum og.
Med 8 hull i trommelen får du mindre gods til å holde gjengene på fire av dem, fordi det er kun fortserkning for 4 hull.
Det holder sikkert, men ingeniørene har ikke gjort det arbeidet hvis ikke de mente det var nødvendig...
Ellers finnes det maaange gode motorbyggetråder her på forum, så det er bare å søke/lese.  ;)


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: OldBugseptember 29, 2011, 19:33:39 pm
Takk for svar! ;D



Med 8 hull i trommelen får du mindre gods til å holde gjengene på fire av dem, fordi det er kun fortserkning for 4 hull.

Jeg tenkte å bruke pinnebolter, er det fremdeles fare for at skive/trommel kan gå i knas?


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: Tistloseptember 29, 2011, 19:43:29 pm
ville heller ha satsa på nye skjever og trommlar med 4x100 , dei er ikkje so dyre heller.(men trur forsovidt at da hadde gått fint med 4ekstra hol.) har studert nermare på skjevene som står på spindlane du skal ha, og dei er igrunn ikkje noko å bruka som dei er no. må isofall dreiast.

type 4: sjekk denna sido: http://www.tunacan.net/t4/

og her står da eindel om ombygging, er og ein an link med bilder men hugsar ikkje ka den sido heiter http://www.tunacan.net/t4/howto/starting/


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: OldBugseptember 29, 2011, 20:03:24 pm
Takk skal du ha! Joda blir nok nye skiver og trommler! ;)


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: OldBugseptember 30, 2011, 15:57:13 pm
Var å fortsatte litt i dag!
Har slipt ned og sandblåst 60% av bilen pga overflaterust, etterpå smurte jeg rustomdanner på.
Men i dag oppdaget jeg et tydelig brunskjær utenpå den "svarte" rustomdanneren!??

Har jeg ikke slipt godt nok? gjentok prosessen med sliping med flapdisc, og smurte et nytt lag med rustomdanner og så et godt lag med 2k epoksygrunning!
Var dette dumt?
Bilen står i en skikkelig tørr garasje, fatter ikke hvorfor dette skjedde!

Dobbelt arbeid er alltid gøy! ???


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: Tistloseptember 30, 2011, 16:58:40 pm
sånn rustforvandlar er berre tull, dropp den og legg på 2k epoksy etter sandblåsing.


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: Formula Veeoktober 01, 2011, 13:08:18 pm
X2. Gjorde samme feil selv. Rustomvandler burde hete rustutsetter.
Jeg endte opp med å demontere bilen igjen og blåse vekk alt.
Så 2k grunning og god lakk


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: Bj?rnoktober 01, 2011, 20:17:34 pm
Spørs litt hvordan type rustomvandler du bruker. Har brukt 2 typer hvor den ene bare var å kaste..
Den andre (Mener det var Würth) fungerte bra!
Men bruker det kun på små steder som "siste utvei". Pleier som regel å sandblåse og hive på syre eller epoxy.
Men lykke til med bilen, blir nok bra serru  :)


Tittel: Sv: Vw Newbie 1302.
Skrevet av: OldBugoktober 03, 2011, 17:37:40 pm
Takker for svar ;)
Nå er motor ute og skal erstattes med noe kjekkere.
Fikk et tips i dag om et forholdsvis nytt produkt!?
Ifølge mannen som solgte meg dette, er det rustomdanner og rustmaling i ett!
er dette kjent for noen?
kostet nesten 400kr for 1 l.

[attachment=1]
Lurer på om jeg skal gå over nok engang og fjerne 2k epoksy, og heller bruke dette med epoksy oppå!

Så har jeg motatt kjekk post som skal finne veien til garasjen i morgen,
sammen med frontplate fra tistlo!
[attachment=2]


Tittel: Sv: OldBug 1302. German.
Skrevet av: Tistlooktober 03, 2011, 21:06:17 pm
400 for ein liter ja....hmmm

håpar du har mykje rekkverk å mala ;D for sånn eg ser da so er det der fryktlig likt hammerite sin hammarlakk; grunning,rustgrunning,rustomdannar,rustdempar,supergrunning,antirust,sleggefeitt og maling i samme boks. faktum er at den er nesten totalt ubruklig. fordi det er emaljelakk og den vert so steinhard at når ting begynnar å få litt levetid og bevegelse so sprekk det opp og løysner i flak. eg prøvde med hammarlakk på da brunrusta stigtrinnet til syncroen(sånn flattjernsgrind) pussa ned med stålkost og sosa på 3strøk maling(fordi den dekka so dårlig) og ettter nokon veker no so kan eg ta ein hammar og gje eit lite kakk på lakken---vips den forsvinner i flak og bak har da blomstra vidare i rusta.mao bedre å latt vera å mala...

uansett poenget mitt er at eg trur du får mykje lengre varigheit om so du legger 2k epoksy i bunn. etter sandblåsing,sliping og sveising. 2k over 1k er vel skjeldent noko bra?
dessutan so er den malinga du skal få jå meg laangt bedre, og ikkje til 400kr literen;)

eit sjakktrekk på dei nye delane dine er å slipa vekk ALL svart maling. sveisa på og so ha på god grunning. dersom du gjer som mange andre før deg har gjort, å slipa litt og sveisa på deretter mala over alt, so går da x-antal tid før den svarte malingen slepper taket og tar med seg evt overliggande maling. -få da vekk, da er kun transportgrunning


Tittel: Sv: OldBug 1302. German.
Skrevet av: OldBugoktober 04, 2011, 09:25:36 am
he he takk for gode råd! ;)
da lar jeg ting være som de er, og venter med bunnplaten til jeg har vært hos deg!

pm!


Tittel: Sv: OldBug 1302. German.
Skrevet av: OldBugoktober 15, 2011, 16:54:28 pm
Har vært litt dødt her grunnet høstferie og unger men nå skal det bli fart i dette prosjektet framover!
Hadde en økt i garasjen i dag, bare kjedelige oppdateringer men kan jo legge ut bilder selvom.

Fant mer glassfiber og poppnaglete plater rundtom i fonten, med masse rust bak selvfølgelig.
[attachment=1]
[attachment=2]

Fikk slipt og malt gulvet inni!
[attachment=3]

Fikk slipt og sandblåst hjulbuene bak, og sveist igjen listehull.
[attachment=4]



Tittel: Sv: OldBug 1302. German.
Skrevet av: OldBugoktober 15, 2011, 17:02:19 pm
Slik ser fronten ut etter påbegynt men ikke avsluttet rustfjerning!
[attachment=1]

Nye frontplaten måtte få litt nytt stål.
[attachment=2]
[attachment=3]

Og som sagt er motor nå ute!
[attachment=4]


Tittel: Sv: OldBug 1302. German.
Skrevet av: erikaaoktober 16, 2011, 10:58:42 am
Ser bra ut dette her! Hvilken grunning kjøpte du fra Tistlo?


Tittel: Sv: OldBug 1302. German.
Skrevet av: OldBugoktober 16, 2011, 16:01:26 pm
Ser bra ut dette her! Hvilken grunning kjøpte du fra Tistlo?
Tusen takk! ;D
Er en slags supermaling som han får tak i gjennom jobben!


Vet ikke helt hva den heter men det kan vel gjerne Tistlo legge til? Med mindre dette går inn under yrkeshemeligheter! ;)


Tittel: Sv: OldBug 1302. German.
Skrevet av: Tistlooktober 16, 2011, 16:33:40 pm
den gråe har du vel ikkje fått av meg? eg skal få tak i på jobb no i veko til deg, den er raud og heiter Flemo ht-50 hurtigtørkande primer ca.

men du har gjort bra arbeid her! all framgang er god framgang:)


Tittel: : OldBug 1302. German.
Skrevet av: OldBugoktober 16, 2011, 16:46:06 pm
den gråe har du vel ikkje fått av meg?
Neida foreløpig har jeg bare brukt en 2k epoksy primer! Tenkte det var godt nok til gulvet inni, har også brukt dette i innerskjermer som foreløpig løsning!
Når jeg får godsakene av deg tenkte jeg å ta bunnen på bilen, innerskjermer og inni fronten over rammehodet!
(hvis jeg har nok! ;) )


Tittel: Sv: OldBug 1302. German.
Skrevet av: Tistlooktober 16, 2011, 16:52:49 pm
vist du spottar inn ein sekk med pengar so kan eg jo skaffa deg 10liter med jotamastic grunning 2komp. beste malingen du får tak i;) då har du til 3 bilar me komplett 2strøk i alle innerskjermar og under heile bilen + golv inni og utanpå:)