mai 04, 2024, 13:06:40 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 64 65 [66] 67 68
1951  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva er negativt med at VW hobbyen blir dyrere? på: januar 05, 2008, 21:39:29 pm
Jeg støtter tankegangen om at verdiene bør opp for å bevare biler. Det er det som har skjedd i UK og andre steder. Men vi snakker om verdens mest solgte bil i en lang årrekke, det har myldret med folkevogner i Norge, og det hindrer at de reelle salgsprisene vil øke. Det har jo vært mange standard/kjedelige grå 68-70 bobler som har vert avertert til 30-50000 (eller er det samme om og om igjen:)?), men har de blitt solgt for sånne summer? Og til hvem?

Det vi trenger er en skikkelig markedsundersøkelse/polling som kan definere hvem vi er som kjøpere, eiere og selgere - skulle f.eks. vært artig å vite hvor mange som ville betalt de 50-100000+ for å få restaurert en splittbuss... Vet om en splittdoka som er til salgs, men jeg tror den havner utenlands fordi det er for få aktuelle kandidater til å gjøre nettopp dette. I UK gjør de det uten å stusse, og da er bilen bevart. Der er det dessuten proffe firma (f.eks One-on-One) som restaurerer til disse beløpene, i Norge finnes det vel ingen firma som tar på seg totalrestaureringsprosjekt, eller? Resultatet er at bilen vil bli ivaretatt og får leve videre, selv om det betyr at vi må ta båten til England for å få se bilen på treff.

Provoserende? Vet ikke jeg. Hvis selger har tjent masse penger på en dumsnill tidligere eier, så kanskje er det litt mer kynisk business i det enn vi Ole Brumm-snille entusiaster ville like. Er det ikke noen big profit i det så er det ingen ting å hyle for etter mitt syn.
1952  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 17' til 1303 på: januar 05, 2008, 14:26:28 pm
Da er det sendt mail!
1953  Forum / Type 2 / Sv: Din type 2 på: januar 04, 2008, 10:12:19 am
62 buss overtas snart av Sune  Glad
1954  Forum / Type 2 / Sv: Din type 2 på: januar 04, 2008, 09:54:53 am
67 singlecab (bilde tatt av RZR-Marius) - motvillig på vei ut av kabalen Gråter
1955  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ønsker frakt anbefalinger fra USA! på: januar 04, 2008, 09:15:22 am
Var obs på at vis delene blir skadet og du har forsikret dem hos Jetcarrier dekker de ikke en dritt.
Jeg har opplevd dette og vil ikke anbefale dette firma til andre.
Hvilken type deler gjaldt dette og hvilken forsikring hadde du?
1956  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bytte Varmekanal, Hjelp.. på: januar 04, 2008, 00:08:39 am
Endel mer arbeid på den måten, men resultatet blir bedre innvendig i alle fall. VW leverte visstnok aldri originale kanaler komplett - bunnen ble festet etterpå.
1957  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: the 55 barnfresh på: januar 04, 2008, 00:05:30 am
Blir bra, Gaute! Bestilte du fra Wolfparts eller Hookys?
1958  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: t1 62 på: januar 04, 2008, 00:03:19 am
Gulfblå 62 er jo innertier da!
Når en først er i gang med bremseskift er det generelt fornuftig å skifte både rør og slanger samtidig, slangene har en tendens til å morkne innvendig med årene og tette passasjen, rørene korroderer - det er ikke noe særlig bra noen av delene. Stangen fra pedalsettet til hovedsylinderen skal etter det jeg har lest ikke justeres på, så om du finner tilbake til originalsettingen tror jeg du bør. Hvis hovedpumpen ikke ble fylt opp med bremsevæske før den ble koblet til kan det finnes lommer igjen. Blir bra denne her!
1959  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bytte Varmekanal, Hjelp.. på: januar 03, 2008, 21:56:37 pm
Det viktigste er å stive av karrosseriet så du ikke får heng når du kapper kanalene av. Og merke seg hvor det er sveisesømmer og hvor det er punkter. Jobbet med en reprodel av en kanal fra et kjent firma i USA i fjor og det var blankt metall innvendig. Bare litt primer på utsiden. Det var definitivt ikke original tykkelse på stålet, så jeg lurer virkelig på hvordan kanalene ser ut innvendig etter en sesong med norsk temperatur og klima.  Hvis din far kan sveise er det ikke noe problem, og du går en lærerik oppgave i møte.
Les denne boken sammen med din far: http://www.amazon.com/Restore-Volkswagen-Enthusiasts-Restoration-Manuals/dp/1903706904 og du får en trinnvis beskrivelse av hvordan du kan fikse de vanligste rustfellene. Metodene som er vist her er greit gjennomførbare for hobbysveisere som de fleste av oss er.
Antirust-stoffer finnes det vel mange produsenter og sorter av, Tectyl, Teroson, Biltema osv, felles for de fleste er at de bare gjør vondt verre om du ikke har et 100% utgangspunkt, så sørg for at det ikke finnes NOE som helst rust eller fuktighet før du smører på.
1960  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Senkespindler til 60 pickup på: januar 03, 2008, 14:25:37 pm
Jee her har vel stablet om endel spindler, kan jo høre om han fortsatt gjør sånt? Har i alle fall bare gode erfaringer med de på min 67.
1961  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Akselrør barndoor på: januar 03, 2008, 14:23:53 pm
Ellers er det antagelig muligheter fra England, virker som mange der borte bygger om til Straight Axle og IRS.
1962  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ønsker frakt anbefalinger fra USA! på: januar 03, 2008, 12:47:02 pm
Mange er happy med jetcarrier.com
1963  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: dellorto parts :O på: januar 03, 2008, 07:56:19 am
http://stores.ebay.com/ALFA1750S-CARBURETORS-PARTS-STORE
1964  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bytte Varmekanal, Hjelp.. på: januar 02, 2008, 19:53:50 pm
Er litt arbeid, men om du har vært borti sveising før er det fullt mulig. Beregn deg i alle fall god tid, det er ikke gjort på en kveld... Vær obs på at de repro-kanalene som selges er elendig antirustbehandlet innvendig...
http://www.ramva.org/dragenwagen/heaterchannel.html
1965  Forum / Snikk-snakk / Sv: Volkswagen Auto Club Norge på: januar 02, 2008, 19:48:57 pm
Tror det kom seg nå?
Flott med klistremerket - har et sånt på dashboardet (alt som er igjen etter 1303-en min Gråter) men det er litt for stort til å klemme nedi scanneren... Kanskje kan Kjell Aaen fylle inn med mer info her om det skulle passe seg sånn?
1966  Forum / Snikk-snakk / Sv: Stort bilde av T1 cab - helst raud! på: januar 02, 2008, 12:45:59 pm
Skal det bli tapet á la den Sander har på sitt kontor? Det er i allefall stilig!
Skal oppløsningen bli bra nok tror jeg du må få tatt et cabrio-bilde med profft høyoppløselig kamera. Da kan du også få vinkelen riktig sånn du vil ha den. Det finnes jo mye på nettet, men det blir antagelig altfor kornete. Ikke mange pre-68 cabber i Norge, enda færre som er røde... Har du hørt med Frode, han har jo cab?
1967  Forum / Snikk-snakk / Sv: Kjekt å vite for de med 40 tallere.. på: januar 02, 2008, 12:40:13 pm
Du finner det under nyheter... Har du en bil fra før 1950 må du i fremtiden forhåndssøke om å få dra en tur over grensen med bilen, ellers kan du bli straffet med inntil 1 års fengsel. Ganske oppsiktsvekkende når en leser hele artikkelen - byråkratisk slendrian som ikke vil innrømmes.
1968  Forum / Snikk-snakk / Sv: Volkswagen Auto Club Norge på: januar 01, 2008, 23:55:25 pm
.
1969  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ei nyårsafte som aldri blir glemt på: januar 01, 2008, 23:37:22 pm
Oops! Det var trasige greier, bra det ikke gikk verre! God bedring!
1970  Forum / Snikk-snakk / Volkswagen Auto Club Norge på: januar 01, 2008, 23:33:36 pm
Fant et blad jeg ikke hadde sett på lenge forleden. VWACN er jo historie for lengst, ble vel stengt ned i 88?
Vet ikke hvor interessant dette er for de fleste her inne, kan jo være mange som sitter på dette, men for de historisk interesserte som har kommet til etterpå kan det kanskje være morsomt. Nå er det jo litt mimring om gamle biler her, og det er ikke en sær lokal klubb vi snakker om, så da tar jeg sjansen!
Dette bladet var forøvrig sterkt medvirkende til at vi startet VWACB i Bergen. Kjekt når madammen har skikkelic scanner.
1971  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bogart-felger 5X205 på: januar 01, 2008, 23:16:18 pm
Hehe! Vel, for det første har jeg en jobb som muliggjør denslags tidsfordriv (og det har vært veldig stille på jobb de siste dagene), for det andre lurte jeg virkelig på hva dette var og for det tredje - må jeg ha noe som kan forsvare sånne reimer... Men som sagt - det andre var nok viktigst her, ante ikke at jeg hadde dumpet borti en undercover operasjon Sjokkert
1972  Forum / Snikk-snakk / Sv: bengalakk/ovatrol på bunnplate på: januar 01, 2008, 14:57:55 pm
Hvilket blandingsforhold hadde du? Du brukte den rustpenetrerende owatrolen, ikke sant? Vanlig båtowatrol er ikke det samme.
1973  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ønsker alle eit godt nytt år :) på: januar 01, 2008, 14:56:42 pm
Godt år, ja  - gi gass!
1974  Forum / Rat-look / Sv: Litt "ratty" detaljer. på: januar 01, 2008, 12:32:19 pm
Flotte bilder!
1975  Forum / Snikk-snakk / Takk for det gamle... på: desember 31, 2007, 14:05:36 pm
2007 var et godt VW-år for min del - takk til alle som bidro til det!
1976  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bogart-felger 5X205 på: desember 31, 2007, 14:03:05 pm
Amerikanske disse også da? Lages de ennå kanskje siden du fikk de fra RLR?
Mer godis fra bug-box
1977  Forum / Problemløseren / Sv: eldre karosseri på nyere bunnplate????? på: desember 31, 2007, 14:01:22 pm
...eller flytte en 1302 front (foran dørene) over på det gamle karrosseriet - alt etter hvor gammel karrosseriet er ville det nok sett pussigere og pussigere ut med alderen. Blunker
1978  Forum / Snikk-snakk / Bogart-felger 5X205 på: desember 31, 2007, 13:47:59 pm
Ser at bug-box har et sett med disse felgene, har ikke sett eller hørt om de før. Sjeldne eller?
BOGART Alu-Felgen mit Front Runners und Slicks im LK5/205! Felgengrössen ca. 5" und 8" mit M/T ET FRONT 24.0/4.5-15 undM/T ET DRAG 24.5/8-15. Diese Räder haben nur einen Lauf hinter sich und befinden sich in entsprechend gutem Zustand.

Complete set of BOGART drag race alloys with slicks and front runners. Dimensions: front 5"x15" with 24.0/4.5-15, rear 8"x15" with 24.5/8-15. Only one run! Very good condition.

1Satz verfügbar! One set available!

Satz / set VB 1200.-Euro



1979  Forum / Type 2 / Sv: link på: desember 31, 2007, 12:44:46 pm
Mark er i gang med to BD til nå, sitt eget nye skogsvrak fra Sverige

http://www.ssvc.org.uk/phpbb/viewtopic.php?t=35155&start=0
men først skal denne

http://www.ssvc.org.uk/phpbb/viewtopic.php?t=26077&start=0 bli ferdig.
Imponerende hva denne karen gir seg i kast med!
1980  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: pop out oval ? på: desember 31, 2007, 11:32:20 am
ja hvorfor ikke?
Ja, denne hadde vært artig å sett et bilde av. Dette er vel etter hva jeg har lest en megte sjelden option om det er av denne typen:
omtrent like uavanlig som behr-scoop
?
Sider: 1 ... 64 65 [66] 67 68
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!