Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 65 66 [67] 68
|
1983
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Sveisetråd
|
på: desember 30, 2007, 10:07:00 am
|
Det virker som at Mig-tråden er litt grovere saker enn hva som vanligvis brukes på karrosseri (0,6 - 0,8 mm), kanskje litt mer rettet mot industri?
|
|
|
1987
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -61 Ghia coupe extreme makeover long edition
|
på: desember 29, 2007, 17:54:11 pm
|
Kan gjerne være smart å dele opp i delmål så ikke all luften går ut av ballongen? Sette opp en grundig prosjektplan, med avkrysning etterhvert... Og som nevnt - dokumentere før/etter, det er deilig å kunne bla i et fotoalbum og se fremgangen. Stå på - vi er mange i samme båt!
|
|
|
1988
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 55 0val
|
på: desember 29, 2007, 17:51:04 pm
|
Ser ut som sidene er litt på juleferie for tiden... Uansett, kjekt med sogninger her også! Er det liv i klubben der inne enda?
|
|
|
1989
|
Forum / Resto-look / Sv: da må vi jo ha ut noen resto bilder også
|
på: desember 29, 2007, 17:44:48 pm
|
Da har dere avsluttet året med å redifinere båsene da, ikke dårlig sånn på tampen av året. Forstår jo at dere ikke vil poste i Type-2 tråden hvis det "looket" som betyr noe, og ikke modellen (T1,2,3,4). Pointet mitt er at en buss er ikke nødvendigvis "resto" om den er senket! Buss er buss det - .
|
|
|
1992
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motor stopper når jeg trør inn clutch. Hvorfor?
|
på: desember 29, 2007, 16:11:04 pm
|
Hei Anders! Vel overstått! Tror kanskje hele eller en del av løsningen ligger lenger nede - forvarming av innsuget skjer via et stålrør som får varme fra eksosmanifoldene (merket med rødt på bildet som er rappet herfra: http://www.hoffmann-speedster.com/us/prod/VERG_2.asp ). Når dette ikke blir varmt er det fordi a) det er brukt feil pakninger i flensene mellom røret og eksosanlegget (med for liten eller ingen åpning), b) røret er tett av karbonavsetninger (kan varmes opp til rødglødende og blåses gjennom med oksygen, men dette er en operasjon som helst proffe bør ta seg av! Alternativt byttes med et nytt eller ett som ikke er tett) c) eksosanlegget er tett før flensen Nå har jo du originalt anlegg, men flere effektanlegg/grenrør er sveist igjen i disse flensene fordi de ikke er i bruk ved doble forgassere.
|
|
|
1993
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 55 0val
|
på: desember 29, 2007, 15:46:54 pm
|
Gratulerer med oval - artig med enda et prosjekt! Reprodeler: http://www.wolfparts.com/http://www.hookyspanelshop.com/(holder vel til i samme bygget som http://www.vwoneonone.co.uk/ , som gjør perfekte restaureringer i UK) Ja, de koster endel mer enn de masseproduserte fra Veng og Klokkerholm, men satser du på å gjøre jobben skikkelig så er det ingen tvil! Passform og kvalitet gjør at du har det igjen i mangfold - og du slipper å ergre deg gal over skranglete plater som ikke passer skikkelig. Og så vet du at du har brukt de beste bitene i markedet.
|
|
|
1996
|
Forum / Resto-look / Sv: da må vi jo ha ut noen resto bilder også
|
på: desember 28, 2007, 08:59:30 am
|
Synes det tok litt vel av her med busser - jeg personlig forbinder i alle fall ikke splittbusser med resto-cal eller resto-lookere, det mener jeg personlig bør være forbeholdt type 1, men forstår at noen ønsker å sette disse i den "båsen" også. Har når jeg tenker meg om aldri sett busser omtalt som resto-lookere... kanskje er jeg bare sløv .
|
|
|
1999
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 356 industri motor
|
på: desember 28, 2007, 08:52:30 am
|
Peter Noad har omtalt disse mange ganger i sine vintage race artikler i Volksworld. Han brukte det meste av forskjellige forgassere som ble tilpasset. En av de store utfordringene var nettopp justeringer som var omtrent umulig etter montering i en boble. Så det er nok meget mulig, dette ligger jo mange år tilbake i tid. Solex har vel egentlig aldri laget dårlige forgassere?
|
|
|
2000
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Fin 50 splitt?
|
på: desember 28, 2007, 08:17:38 am
|
En kan si hva en vil om hollenderne, men business forstår de seg ofte på. I motsetning til oss nordiske "nisser"... Men hva er galt i det om selger var "happy" med prisen? Kjøpere står ikke i kø om den er overpriset. Jo høyere pris, desto mer sannsynlig at den blir bevart på en skikkelig måte, noe de fleste er enige om at er bra. Dette er uansett ikke noen førstegangsbil.
|
|
|
2001
|
Forum / Type 2 / Sv: Noen som restaurerer busser?
|
på: desember 28, 2007, 08:08:10 am
|
Har vært restaurert enda verre biler enn denne ja, men ikke mange... Hadde det ikke vært en barndoor ville den nok fått ruste i fred. Her snakker vi nærmere 1000 enn 500 timer, bare for å få den noenlunde hel igjen. Skal den bli strøken noen gang blir det nok nærmere 1500 - om ikke forbi det også, tipper jeg. Så kan en begynne med den store gangetabellen - hva tar et karrosseriverksted i dag pr. time? 500 + mva? Pluss deler etc.? Det merkelige er at det teoretisk KAN lønne seg, om alt er dokumentert til minste detalj og du treffer den rette (dvs. engelske) kjøperen...
|
|
|
2002
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: w motorlokk
|
på: desember 28, 2007, 07:51:53 am
|
På din bil blir det symmetrisk "riktig" med et W-lokk, det passer så fint med de to små rutene.
|
|
|
2004
|
Forum / Cal-look / Sv: Definisjon på Cal-Look?
|
på: desember 27, 2007, 10:18:10 am
|
Det ser uansett ut for at det er generell aksept for å beholde ventilasjonsrutene, disse forsvant jo "ut vinduet" og ble erstattet av de som oftest slarkete one-piece rutene fra midten av -80-tallet og vel et tiår fremover.
|
|
|
2005
|
Forum / Type 2 / Noen som restaurerer busser?
|
på: desember 27, 2007, 10:00:39 am
|
Her har vært så dødt på Type 2-seksjonen... Nå finnes det helt sikkert noen som driver med sånne prosjekter også, det være seg splitt, bay eller T3 - buss, panel eller pickup. Skal nok i gang i løpet av vinteren med et selv, men i påvente av at vi får opp noe her kan vi kanskje fyre på med noen linker til eksisterende prosjekter på andre nettsteder? Først ut er et 54 (barndoor!) prosjekt jeg nettopp oppdaget på den nordiske T2-klubben sin nettside http://www.typ2-klubben.com/#Scandinavian%20VW%20Club : Må bare ta hatten av for dem som setter i gang med sånt!
|
|
|
|