mai 04, 2024, 16:07:37 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 65 66 [67] 68
1981  Forum / Type 1 1946-1957 / Denzel 1300 til salgs... på: desember 30, 2007, 11:46:22 am
http://www.pre67vw.com/classifieds/detail.aspx?id=594
Mon tro hvilken prisklasse denne ligger i? Neppe billig...
1982  Forum / Porsche-look / Sv: Biler med Porsche-look på: desember 30, 2007, 10:35:31 am
Vil tippe cw-verdien på den bilen er doblet... ganstercaps har vel aldri vært noe smart i så måte!
1983  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Sveisetråd på: desember 30, 2007, 10:07:00 am
Det virker som at Mig-tråden er litt grovere saker enn hva som vanligvis brukes på karrosseri (0,6 - 0,8 mm), kanskje litt mer rettet mot industri?
1984  Forum / Snikk-snakk / Sv: tubo eksos på: desember 29, 2007, 18:32:48 pm
Turbogrenrør får du også ferdige herfra:
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=292
http://www.lowbugget.com/turbo_new_page_link.html
1985  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Avstemning: Hvilken type-3 er det flest/ færrest av i Norge? på: desember 29, 2007, 18:13:47 pm
Det finnes i alle fall en type 3 ghia i Bergen (under restaurering), en ble vel solgt til Stavanger for et par år siden.
1986  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: pop out oval ? på: desember 29, 2007, 17:55:34 pm
I en barndoor vil det sikkert være nyttig med en popout siden det ikke er noen luke (unntatt på deluxe?).
1987  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -61 Ghia coupe extreme makeover long edition på: desember 29, 2007, 17:54:11 pm
Kan gjerne være smart å dele opp i delmål så ikke all luften går ut av ballongen? Sette opp en grundig prosjektplan, med avkrysning etterhvert... Og som nevnt - dokumentere før/etter, det er deilig å kunne bla i et fotoalbum og se fremgangen. Stå på - vi er mange i samme båt!
1988  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 55 0val på: desember 29, 2007, 17:51:04 pm
Ser ut som sidene er litt på juleferie for tiden... Uansett, kjekt med sogninger her også! Er det liv i klubben der inne enda?
1989  Forum / Resto-look / Sv: da må vi jo ha ut noen resto bilder også på: desember 29, 2007, 17:44:48 pm
 Osteaktig
Da har dere avsluttet året med å redifinere båsene da, ikke dårlig sånn på tampen av året. Forstår jo at dere ikke vil poste  Gråter i Type-2 tråden hvis det "looket" som betyr noe, og ikke modellen (T1,2,3,4).
Pointet mitt er at en buss er ikke nødvendigvis "resto" om den er senket! Buss er buss det - . Kult
1990  Forum / Problemløseren / Sv: Kobling av Ebersp. type BN2 12v på: desember 29, 2007, 16:46:00 pm
Her er i alle fall litt å lese på:

http://www.shellkonto.nu/vwtyp1/forum/viewtopic.php?p=37623&sid=101ade3f25428725dae2920f63cc13e4
http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/eberspacher.php



Sjekk også:
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/heating_tips.php
Brukermanual for 71-modell:
http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/aug70type3.php
1991  Forum / Problemløseren / Sv: 1303 Fjørbein på: desember 29, 2007, 16:23:00 pm
Den til høyre her?

Mener også det skal være en skumgummitetning men aner ikke hvem som selger dette. Er vel en av de grunnene til at fjærbeinsfestene har rustet så mye på 02/03... Du kan bla gjennom delekatalogen her:
http://www.vw-classic.net/pcat02_03/index2.html
1992  Forum / Problemløseren / Sv: Motor stopper når jeg trør inn clutch. Hvorfor? på: desember 29, 2007, 16:11:04 pm
Hei Anders! Vel overstått!
Tror kanskje hele eller en del av løsningen ligger lenger nede - forvarming av innsuget skjer via et stålrør som får varme fra eksosmanifoldene (merket med rødt på bildet som er rappet herfra: http://www.hoffmann-speedster.com/us/prod/VERG_2.asp ).
Når dette ikke blir varmt er det fordi
a) det er brukt feil pakninger i flensene mellom røret og eksosanlegget (med for liten eller ingen åpning),
b) røret er tett av karbonavsetninger (kan varmes opp til rødglødende og blåses gjennom med oksygen, men dette er en operasjon som helst proffe bør ta seg av! Alternativt byttes med et nytt eller ett som ikke er tett)
c) eksosanlegget er tett før flensen
Nå har jo du originalt anlegg, men flere effektanlegg/grenrør er sveist igjen i disse flensene fordi de ikke er i bruk ved doble forgassere.
1993  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 55 0val på: desember 29, 2007, 15:46:54 pm
Gratulerer med oval - artig med enda et prosjekt!
Reprodeler:
http://www.wolfparts.com/
http://www.hookyspanelshop.com/
(holder vel til i samme bygget som http://www.vwoneonone.co.uk/ , som gjør perfekte restaureringer i UK)
Ja, de koster endel mer enn de masseproduserte fra Veng og Klokkerholm, men satser du på å gjøre jobben skikkelig så er det ingen tvil! Passform og kvalitet gjør at du har det igjen i mangfold - og du slipper å ergre deg gal over skranglete plater som ikke passer skikkelig. Og så vet du at du har brukt de beste bitene i markedet.
1994  Forum / Snikk-snakk / Sv: Er det nokon som driv med motorsport her inne??? på: desember 28, 2007, 10:35:03 am
http://www.rally.no/forum/forum.asp
1995  Forum / Resto-look / Sv: da må vi jo ha ut noen resto bilder også på: desember 28, 2007, 10:29:50 am
Finnes jo en egen T2-tråd her da! Øyerulling
1996  Forum / Resto-look / Sv: da må vi jo ha ut noen resto bilder også på: desember 28, 2007, 08:59:30 am
Synes det tok litt vel av her med busser - jeg personlig forbinder i alle fall ikke splittbusser med resto-cal eller resto-lookere, det mener jeg personlig bør være forbeholdt type 1, men forstår at noen ønsker å sette disse i den "båsen" også. Har når jeg tenker meg om aldri sett busser omtalt som resto-lookere... kanskje er jeg bare sløv Tvilende.
1997  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 17' til 1303 på: desember 28, 2007, 08:54:38 am
Har bladd og bladd, sliter litt med å finne igjen det nummeret jeg tenker på, men jobber med saken!
1998  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: pop out oval ? på: desember 28, 2007, 08:53:47 am
Dette var neppe "OG"! I USA lager de popouts der de kan... kommer sikkert hjem til deg også om du spør pent.
1999  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 356 industri motor på: desember 28, 2007, 08:52:30 am
Peter Noad har omtalt disse mange ganger i sine vintage race artikler i Volksworld. Han brukte det meste av forskjellige forgassere som ble tilpasset. En av de store utfordringene var nettopp justeringer som var omtrent umulig etter montering i en boble. Så det er nok meget mulig, dette ligger jo mange år tilbake i tid. Solex har vel egentlig aldri laget dårlige forgassere?
2000  Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Fin 50 splitt? på: desember 28, 2007, 08:17:38 am
En kan si hva en vil om hollenderne, men business forstår de seg ofte på. I motsetning til oss nordiske "nisser"... Men hva er galt i det om selger var "happy" med prisen? Kjøpere står ikke i kø om den er overpriset. Jo høyere pris, desto mer sannsynlig at den blir bevart på en skikkelig måte, noe de fleste er enige om at er bra. Dette er uansett ikke noen førstegangsbil.
2001  Forum / Type 2 / Sv: Noen som restaurerer busser? på: desember 28, 2007, 08:08:10 am
Har vært restaurert enda verre biler enn denne ja, men ikke mange... Hadde det ikke vært en barndoor ville den nok fått ruste i fred. Her snakker vi nærmere 1000 enn 500 timer, bare for å få den noenlunde hel igjen. Skal den bli strøken noen gang blir det nok nærmere 1500 - om ikke forbi det også, tipper jeg. Så kan en begynne med den store gangetabellen - hva tar et karrosseriverksted i dag pr. time? 500 + mva? Pluss deler etc.? Det merkelige er at det teoretisk KAN lønne seg, om alt er dokumentert til minste detalj og du treffer den rette (dvs. engelske) kjøperen...
2002  Forum / Snikk-snakk / Sv: w motorlokk på: desember 28, 2007, 07:51:53 am
På din bil blir det symmetrisk "riktig" med et W-lokk, det passer så fint med de to små rutene.
2003  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: olje filter til 356 på: desember 27, 2007, 11:42:28 am
http://www.pelicanparts.com/PartsLookup/HTML/356_USA_50_59_KATALOG/104-00-Frame3.htm
2004  Forum / Cal-look / Sv: Definisjon på Cal-Look? på: desember 27, 2007, 10:18:10 am
Det ser uansett ut for at det er generell aksept for å beholde ventilasjonsrutene, disse forsvant jo "ut vinduet" og ble erstattet av de som oftest slarkete one-piece rutene fra midten av -80-tallet og vel et tiår fremover.
2005  Forum / Type 2 / Noen som restaurerer busser? på: desember 27, 2007, 10:00:39 am
Her har vært så dødt på Type 2-seksjonen... Nå finnes det helt sikkert noen som driver med sånne prosjekter også, det være seg splitt, bay eller T3 - buss, panel eller pickup. Skal nok i gang i løpet av vinteren med et selv, men i påvente av at vi får opp noe her kan vi kanskje fyre på med noen linker til eksisterende prosjekter på andre nettsteder?
Først ut er et 54 (barndoor!) prosjekt jeg nettopp oppdaget på den nordiske T2-klubben sin nettside http://www.typ2-klubben.com/#Scandinavian%20VW%20Club :


Må bare ta hatten av for dem som setter i gang med sånt!
2006  Forum / Type 2 / 55 panel i Sverige på: desember 27, 2007, 09:45:31 am
15000.-? http://www.typ2-klubben.com/#Scandinavian%20VW%20Club
"55a panelbuss,renoveringsobj,behöver mycke rostlagning. Pris,15000skr eller Bud via mail. Ev byte Karmann ghia."
2007  Forum / Type 1 1946-1957 / Fin 50 splitt? på: desember 27, 2007, 08:33:56 am

http://www.blocket.se/vi/14619485.htm?ca=5_s
2008  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1300S Turbo prosjekt. på: desember 26, 2007, 10:55:03 am
Vi venter i spenning på fortsettelsen!
2009  Forum / Problemløseren / Sv: sikringer... på: desember 26, 2007, 10:07:42 am

2010  Forum / Snikk-snakk / Sv: JULE HILSEN til VW Norge på: desember 23, 2007, 23:56:01 pm
God jul til kjente og ukjente medsammensvorne!
Sider: 1 ... 65 66 [67] 68
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!