Sjekk om solenoiden er i orden.
Jepp. At den ikke går på lavere enn 1500 rpm er trolig en feil, og neppe justeringsnyanser.
- - -
Ett triks til om du ikke finner noen feil: Hvis du studerer gasspjeldet ser du at det er et lite hull der. Den slipper inn en liten mengde luft. Sammen med tomgangskretsen (som justeres med "bypass screw" og "volume screw") blir blandingen riktig på tomgang..
MEN: På en gammel slitt forgasser vil godset på innsiden være slitt. Luft suges ned mellom spjeldet og godset i forgasseren, ikke bare gjennom spjeld-hullet. Dermed blir et for
mye luft og for mager blanding, og motoren klarer ikke å holde seg på tomgang. Du kan sjekke slitasjen ved å holde forgasseren opp mot lyset. Det du kan gjøre er å lodde igjen hullet i forgasseren, og bore opp et mindre hull. Evt la hullet være tettet helt.
Har strevd med tomgangsproblemer selv inntil jeg gjorde denne modifikasjonen, og motoren gå nå 100% helt perfekt!
- - -
Sjekk også vakuum-kretsen til luftfilteret. Mange glemmer den på leting etter falsk luft. Er det lekkasje her får du aldri justert forgasseren riktig. Plugg slangenippelen nede på innsuget og se om det hjelper.
- - -
Husk at forgasserjustering må skje på 800-900 rpm, ellers blir det feil. Antakeligvis litt vanskelig her, siden motoren din ikke går på dette turtallet...