mai 05, 2024, 01:03:23 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Problemer med 1600 AS motor  (Lest 10613 ganger)
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #30 på: november 24, 2009, 15:59:04 pm »

Hehe, ja jeg burde passe meg! hehe!
Min erfaring med dem, er som sagt, ikke helt god! Men ja, du har nok satt deg bedre inn i saken, enn jeg har, hehe

Snakka med Anders igår og problemet var overslag på pluggene. Nye plugger og motoren gikk så fint som det Blunker
Han har riktignok bytta ut forgasseren og, så det var som jeg sa, garantert ett gasserproblem.

Men alikevel! vill dere ha 34 pict gasserne deres på stell så er det bare å sende dem til Bryhn!
Da blir de bra!!

Mvh Rikard
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #31 på: november 27, 2009, 22:50:48 pm »

Hallo

Ja som sagt har je handla ny gasser. Fikk på gasseren så var den likeens ved pådraging på turtall og drag, men det røyk itte så svart av eksosen så orginalgassern var nok litt på bærtur Gliser
Etter det tok je ut plugga og gjorde dem orntli reine og sette dem i igjen og motorn fyra og gikk som f@£$€n Gliser
så gikk det sånn ca 5 min så ble den likeens.... kjøpte da nye plugger og motorn gikk som en rakett....helt til i dag ja...da vi sjølsagt skulle ut og prøvekjøre Trist tok igjen ut alle plugga og gjorde dem rein og puttadem i igjen.. fikk da kømmi av gårde med henda folda og vers på vers med salmer i tankene...kom oss på bensinstasjonen uten mere stopp og reiste oppover igjen, kjente motoren lugga litt hele veien nedover og skaut litt av og til..Men når vi sku oppatover skjedde det noe merkelig. Når motorn fækk dra litt på turtall og bratt motbakke på full rulle var det som og skru over en bryter Gliser Gliser plutselig gikk den styggende bra!!!! 80-90 i motbakka uten problem. Prøvde og stoppe og la den stå på tomgang og den gikk...så kom vel til slutt fram til at den rett og slett har blitt litt sur og gammal av små turene  fra garasjen fra farmor og farfar og til mei som er 100 meter og at sjåken aldri gikk av ordentlig og den aldri ble god og varm..
Det med at olja lukta bensin må ha vert at pakningen på bensinpumpa er gåen som nevnt over her.. Den skal byttes Glad

I alle fall så går motorn som ei klokke nå Glad og det beste av alt..det drar veldig bra syns je Blunker
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #32 på: november 28, 2009, 10:57:08 am »

Heller ikke uvanlig med bensin i olja ved mye småkjøring, selv om alt av pakninger er som det skal - spesielt hvis det er kaldt i været. Og ja - motoren har godt av å få en skikkelig tur hvor den ikke blir daukjørt Glad
Loggført
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #33 på: november 28, 2009, 11:58:18 am »

ja hørt om en på skoorn som nesten aldri kjørte så langt slik at sjåken gikk av ordentlig og når dem skulle bytte olje på den så var det nesten 7 liter olje/bensin på blokka:o Sjokkert.

Daukjøring var det itte nei Gliser med varmen på fult og minusgrader ute satt vi i t-shorta og tørka døgg Gliser han baki spurte om vi kunne dempe varmen ved golvinga baki litt...han begynte og bli litt væl varm på beina Gliser
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #34 på: november 28, 2009, 14:24:08 pm »

HERLIG! Gliser hehe
Bra at den fikk gått seg til Gliser
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #35 på: november 28, 2009, 14:54:17 pm »

ja hørt om en på skoorn som nesten aldri kjørte så langt slik at sjåken gikk av ordentlig og når dem skulle bytte olje på den så var det nesten 7 liter olje/bensin på blokka:o Sjokkert.
 
He he, det va bra det ikkje smalt då...med so mykje bensin inni motora Gliser Gliser  -Bra du fekk,an te, eg har ein same motor som går som berre f..n.

Daukjøring var det itte nei Gliser med varmen på fult og minusgrader ute satt vi i t-shorta og tørka døgg Gliser han baki spurte om vi kunne dempe varmen ved golvinga baki litt...han begynte og bli litt væl varm på beina Gliser
Loggført
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #36 på: november 28, 2009, 22:08:26 pm »

Var sikkert eksosslagg ved eksosventilen som "slapp taket". Gjorde det på min en gang, og dæven jeg merka forskjell!! Den aksa bra fra 70 og opp til litt over 100 (turte ikke mer i 80-sona)  Øyerulling

- Bjørn
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #37 på: november 29, 2009, 00:11:00 am »

Bjørn: Ja det var rett og slettsom å skru over en bryter Gliser kan jo være so du sier litt sot og dritt som slapp taket. Det føltes i alle fall sli ut Glad

Ovalt: Hehe ja det var 7 liter læreren min fortalte. Men å mange liter som har kømmi de siste åra med skrøner og småjuging det veit je itte Blunker
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #38 på: november 29, 2009, 00:38:22 am »

Bjørn: Ja det var rett og slettsom å skru over en bryter Gliser kan jo være so du sier litt sot og dritt som slapp taket. Det føltes i alle fall sli ut Glad


Var sånn på min og. Det smalt, og kjente den pustet lettere. Ga gass og mye bedre reaksjon  Gliser
Gøy når det skjer noe positivt og  Gliser
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #39 på: november 29, 2009, 12:59:26 pm »

ja hehe er jo itte altid det smeller med noe godt utfall Gliser
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!