mai 05, 2024, 03:42:45 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: poffer og går ikke som den skal. 2L T4  (Lest 4730 ganger)
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« på: mai 03, 2012, 18:50:49 pm »

dette er nytt: fordelerlokk, rotor, pluggledninger, kondensator stiften så fin ut og gassere er delt og gjort skikkelig reine.

pluggene så slike ut.


* DSC_0170.JPG (136.39 KB, 784x441 - vist 175 ganger.)
Loggført
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #1 på: mai 03, 2012, 19:22:25 pm »

Sjekka alle pakninger på gasser og innsug, og er innsuga dratt godt til Blunker
Prøvd med startgass for å se om du har noe lekasje?
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #2 på: mai 03, 2012, 19:46:23 pm »

Sjekka alle pakninger på gasser og innsug, og er innsuga dratt godt til Blunker
Prøvd med startgass for å se om du har noe lekasje?
alt sitter, ikke prøvd lekasje sjekk.
Loggført
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #3 på: mai 03, 2012, 20:10:11 pm »

har du just ventiler el sjekket de?
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #4 på: mai 04, 2012, 08:59:46 am »

Nei rolf har ikke det? Skal du noe i morra?  Gliser
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #5 på: mai 04, 2012, 10:05:31 am »

Kan være hydrauliske løftere på 2L. Husker ikke hvilke motornr som har, eller ikke.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
ragazzata
Seniormedlem
****
Innlegg: 440
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #6 på: mai 04, 2012, 10:11:00 am »

Er du sikker på at forgasserne dine er i god form?

Hydrauliske løftere på 2l kom vel ikke før T25. Motornummeret begynner vel på CU hvis jeg ikke husker feil.
Loggført

Oval ragtop - 54 Freak Power
1300 - 69
Baja Bug 1970
Bay buss 1977
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #7 på: mai 04, 2012, 11:15:42 am »

Er du sikker på at forgasserne dine er i god form?

Hydrauliske løftere på 2l kom vel ikke før T25. Motornummeret begynner vel på CU hvis jeg ikke husker feil.

Gasserne er i fin form, det kom egentlig plutselig. Kan det være at stift er gåen sjøl om den ser grei ut, og hvordan skal tenning være?
Loggført
71kg
Supermedlem
*****
Innlegg: 646
Bosted: Kristiansand


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #8 på: mai 04, 2012, 14:51:27 pm »

Hei.
Sjekk også at alle vakumslanger er hele og sitter godt.
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #9 på: mai 04, 2012, 18:33:36 pm »

Hei.
Sjekk også at alle vakumslanger er hele og sitter godt.

Og generell slitasje på motoren. Min 34 hester fikk alskens rare symptomer etter at den ene halvdelen av motoren mistet kompresjonen.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #10 på: mai 04, 2012, 18:41:22 pm »

Hei.
Sjekk også at alle vakumslanger er hele og sitter godt.

Og generell slitasje på motoren. Min 34 hester fikk alskens rare symptomer etter at den ene halvdelen av motoren mistet kompresjonen.
bilen selges til fordel for americaner.  Blunker
Loggført
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #11 på: mai 04, 2012, 18:45:11 pm »

da er vel dette noe for kjell the truckerboy

* trukers (Medium).jpg (111.48 KB. 799x540 - vist 149 ganger.)

Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #12 på: mai 04, 2012, 18:47:11 pm »

kunne jeg glatt hatt. vurderer salg nå hvis ikke dette ordner seg, gidder ikke dette 4 sylindra dritten lenger.
Loggført
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #13 på: mai 04, 2012, 18:56:02 pm »

her står det alt du trenger og vite kjell...http://www.ratwell.com/
Loggført
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #14 på: mai 04, 2012, 19:15:27 pm »

kunne jeg glatt hatt. vurderer salg nå hvis ikke dette ordner seg, gidder ikke dette 4 sylindra dritten lenger.
Blir sikker mye bedre med 8 sylindra når du ikke får til 4 Blunker
Gjør som folk sier til deg, og få feilsøka det du må i første omgang. Kan være lurt å få stilt ventiler før du lager varmt bade vann Blunker
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #15 på: mai 04, 2012, 19:17:22 pm »

eller kansje du kan hjelpe han med å sprenge den Gliser
Loggført
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #16 på: mai 04, 2012, 19:19:50 pm »

eller kansje du kan hjelpe han med å sprenge den Gliser
Ja det kan lett fikses Kult
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #17 på: mai 04, 2012, 19:27:32 pm »

eller kansje du kan hjelpe han med å sprenge den Gliser
Ja det kan lett fikses Kult

kom...!! har god forsikring
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #18 på: mai 04, 2012, 19:32:34 pm »

tar av en og en pluggleding fra fordeler mens den står og går på tomgang, begynner med 4-3-1 men ingen forskjell på tomgang å det gnistrer i mellom ledning og lokk men hvis jeg tar av nr 2 så dør den nesten.
Loggført
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #19 på: mai 04, 2012, 19:36:27 pm »

hvor stor er stifte åpningen og hvor mange grader er tenningen?
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #20 på: mai 04, 2012, 19:39:30 pm »

hvor stor er stifte åpningen og hvor mange grader er tenningen?
04 og 8 grader? 
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #21 på: mai 04, 2012, 19:40:52 pm »

Kompresjonsmåler loster nada og er en rask og enkel måte å finne ut om det er noen vits i å kaste bort penger på andre deler...
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #22 på: mai 04, 2012, 19:43:21 pm »

hvor stor er stifte åpningen og hvor mange grader er tenningen?
04 og 8 grader? 
det er det den skal være ja er den det?
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #23 på: mai 04, 2012, 19:53:46 pm »

hvor stor er stifte åpningen og hvor mange grader er tenningen?
04 og 8 grader? 
det er det den skal være ja er den det?
den var i hvertfall det når kenth og jeg sjekka for noen dager siden, skal gå over det og ventiler i morra. synes du kan komme og fikse litt altså. Blunker
Loggført
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #24 på: mai 04, 2012, 20:06:06 pm »

mulige feil...pluggkabler,rotor, fordeler lokk,plugger,ventiler, stift,kondensator ,komptest, dette bør være iorden FØR du begyner med å pelle på gassere,,, sjekk løse innsug,falsk luft,vacumslanger,så evntuelt sjekk gassere rens dyser,,,,
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #25 på: mai 04, 2012, 20:11:24 pm »

dette er nytt: fordelerlokk, rotor, pluggledninger, kondensator stiften så fin ut og gassere er delt og gjort skikkelig reine.

pluggene så slike ut.
dette er byttet, i morgen går jeg over vakum og ventiler og skjekker en gang til om alt er skrudd til av innsug og rundt dette.
Loggført
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #26 på: mai 04, 2012, 20:18:57 pm »

har du byttet pluggkabler?  og satt de i riktig rekkefølge?
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #27 på: mai 04, 2012, 20:25:32 pm »

har du byttet pluggkabler?  og satt de i riktig rekkefølge?
ja.
Loggført
Riisern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark


Rockabilly rumble


Vis profil
« Svar #28 på: mai 05, 2012, 08:15:28 am »

Plugg nr 2 ser temmelig sotet ut, nr 1 også. Ivertfall på iphone skjermen min. Hvis det stemmer så tyder jo det på fet blanding, chockekjøring evt mye tomgang. Singel eller to gassere? Mye tomgang pga lav bil og fartsdumper? Hehe Osteaktig
Loggført

Owner of
 "Lorang`s Garage"
- all brand autoshop -
   Parts n`repair     
  Tlf: 466 81 660
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #29 på: mai 05, 2012, 08:53:32 am »

Sjekk rekkefølge: 1-4-3-2
Loggført
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!