mai 05, 2024, 06:11:21 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hjelp til kobling av BN2 bensinvarmer  (Lest 10593 ganger)
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #30 på: august 26, 2014, 10:10:13 am »

ikke intressert i å bytte i noe jeg ikke har behov for Blunker
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #31 på: august 26, 2014, 10:15:51 am »

ikke intressert i å bytte i noe jeg ikke har behov for Blunker

Hehe, skjønner den  Gliser
Tror du jeg kan ta 3-400 for pumpen min? Den er helt strøken  Glad

Om jeg kan regne med å få såpass mye, kan jeg likegodt kjøpe din, og la min ligge for salg fram til noen viser interesse  Blunker
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #32 på: august 26, 2014, 11:40:19 am »

Du får prøve.Det er en som etterlyste sånn pumpe som du har på en av vw sidene på facebook.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #33 på: august 26, 2014, 11:43:02 am »

Du får prøve.Det er en som etterlyste sånn pumpe som du har på en av vw sidene på facebook.

Ok, will do. Om du sender pumpen som brevpost og ikke norgespakke skal det ikke koste mer enn 79,-
Så jeg skal se om jeg får skrapet sammen penger i løpet av de nermeste dagene  Glad
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #34 på: desember 28, 2014, 14:50:06 pm »

God jul romjul og godt nytt luftkjølt år når det kommer!!!

Jah, da er bensinvarmeren ferdig montert og koblet opp.
Jeg skulle teste den igår kveld, men får ikke liv i den "nye" bensinpumpa.
Den har vært til overhaling, og hadde forsegling (rød maling på bildet)
Den lager ett lite "klikk" men ikkeno pumping.
Jeg prøvde å bytte +/- men uten noe framgang.
Forresten, om noen vet hva som er +/- av polene på pumpa, kom gjerne med info om dette.
Jeg sitter med nett fra steinalderen her, så all surfing etter diagram, blogger og videoer rundt dette er håpløst.

Jeg har startet å demontere pumpa for å se om det er noe som er ødelagt, men aner ikke om man kan justere denne på noen måte.
Den styres vel av omdreining på vifta? I motsetning til den andre pumpa, som jeg lett kunne teste ved å koble den direkte til bilbatteriet.

Anywho, slenger ved noen bilder av pumpa jeg prøver å få liv i  Glad




* PIC_1017x.jpg (98.23 KB, 800x326 - vist 177 ganger.)

* PIC_1020x.jpg (93.71 KB, 800x327 - vist 174 ganger.)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #35 på: desember 28, 2014, 15:03:20 pm »

Da jeg monterte Webasto varmer i min, måtte jeg suge bennsinen gjennom pumpa første gangen. Den har også mate pumpe som du har. Mulig det var pga pumpe kom litt høyt i forhold til tanken. Det funka i hvert fall.

God hjul til deg og.
Hvordan går det med Bobla ?
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #36 på: desember 28, 2014, 15:08:30 pm »

Pumpa må stå under tanken og så pumper den ikke bare med 12v.Den skal ha av på 12v fra motoren i varmeren mener det er en puls for hver 36omdr.Rødfargen er sikringslakk som er lagt på etter att pumpa er innjustert til rett mengde.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #37 på: desember 28, 2014, 15:31:11 pm »

Ok, jeg hadde tanken en halvmeter under pumpa, så der kan ett av problemene ligge.

Men da jeg koblet fra bensinslangene, var det likevel ikkeno pumping så vidt jeg kunne kjenne på inn/utgangen fra pumpa.
Det er heller ikke mulig å blåse noe gjennom pumpa, men regner med det er en enveis-ventil inni der som forhindrer dette.
(har ikke prøvd å blåse når den er koblet opp til bensinvarmeren).

Skal denne pumpa høres godt når den funker?
Den andre pumpa, som var av feil type, var lett å høre når den pumpet.

Jeg har skrudd sammen pumpa igjen til den passet med forseglingen.
Den lille mutteren på den siden av pumpa har jeg ikke løsnet på, kun den store (10mm) som løsnet hele sluttstykket inkl den siste delen som er festet med en enda mindre mutter.
Hadde vært greit å få liv i denne før jeg stikker bort igjen, har ventet 3-4mnd på å få testet klenodiet  Gliser

Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #38 på: desember 28, 2014, 15:51:28 pm »

Pumpa må stå under tanken og så pumper den ikke bare med 12v.Den skal ha av på 12v fra motoren i varmeren mener det er en puls for hver 36omdr.Rødfargen er sikringslakk som er lagt på etter att pumpa er innjustert til rett mengde.

Jepp, den skal styres av vifta. Dette gjør vel også at det ikke går an å teste den direkte til batteriet da jeg kun vil få en singel pumpeaksjon ut av det, og ikke den repeterende pumpebevegelsen som dannes ved hjelp av pulsen som stilles av viftens omdreining.

Men jeg regner med den skal starte pumpinga med en gang man starter bensinvarmeren,
så den får flyttet bensinen inn til forbrenningskammeret?

Det skjer tydeligvis ikke når jeg starter bensinvarmeren..
Jeg skal flytte tanken idag så den står over pumpa, samt bygge om en tank slik at jeg kan blåse bensinen gjennom til den har passert bensinfilteret før pumpa.

Da jeg tittet inni pumpa fra den siden jeg åpnet, så den helt fin ut, og hadde en dråpe bensin eller to fra da den ble overhalt.
Jeg ser som sagt på bensinfilteret at det ikke har kommet noe bensin til pumpa når jeg har testet den.

Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #39 på: desember 28, 2014, 20:33:15 pm »

Tar du kjapt av og på plussen på pumpa vil du jo få pumpa til å pumpe.Det slår hart i pumpa når du tar å tester den så går den noe roligere når den får bensin
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #40 på: juli 26, 2016, 15:54:42 pm »

Nå har jeg forsøkt å få liv i en B2 varmer jeg kjøpte, uten hell.
Så da er det nye forsøk på å få liv i BN2 varmeren:

Jeg koblet opp BN2 bensinvarmeren idag.
Den starter, bensinpumpa pumper, og glødepluggen funker fint.

Vifta justerer seg ned i hastighet etter 1-2 minutter, som jeg regner med er for at glødepluggen kobles inn.
Likevel vil den ikke produsere varm luft. (det er god gjennomstrømning av luft når vifta går på full guffe)

Så da har jeg et par spørsmål:

-Røret under varmeren, mellom eksos og lufterør fra viftemotor, der er det skrudd inn en bolt på ca 1cm.
Hvilken funksjon har den?
Jeg ser at det kommer drivstoff ut der, så da er det kansje overflødig bensin som kommer ut?
Kan hastigheten på dette evt justeres via bolten?

-Glødepluggen er testet, og gløder fint, men når den er montert i varmeren,
og varmeren er slått på, kan jeg ta på den uten å brenne meg. Av og til kjennes den lunken,
men ikke på langt nær så varm som glødepluggen på B2 varmeren..

Kan det være dårlig kontakt en plass, evt dårlig jording som gjør dette?

Bensintanken er montert høyere enn varmeren, og jeg ser i filteret at det drypper bensin jevnt.
Bensinslangen jeg bruker er 2-3mm indre diameter, og jeg kan også se på den at den pulserer når bensinen pumpes gjennom.
Samtidig drypper det bensin sakte (noen få dråper pr min) ut røret under varmeren.
(jeg koblet på en slange der for å føre bensinen inn i et glass for senere bruk)

Jeg kan også nevne at når jeg lar varmeren stå på over flere minutter, slår den seg av,
med et klikk/tikk som jeg tror kan være en automatsikring eller noe sånt som skal slå inn om det f-eks blir for varmt..?

Om det er noen som kan komme med tips her, tas de imot med stor takk,
har aldri hatt liv i denne varmeren (BN2) med funk i både bensinpumpe, vifte og glødeplugg.


* DSCN8705x.jpg (49.82 KB, 576x600 - vist 152 ganger.)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #41 på: juli 26, 2016, 22:19:59 pm »

Nå har jeg fått liv i varmeren  Gliser
Den har vært startet 2 ganger, med en del svartrøyk, men etter ca 1min ble eksosen grå,
og betydelig mindre enn i starten.
Batteriet skal lades over natta, og mer bensin må kjøpes inn,
så får jeg se hvordan det går.

Regner med bensinpumpa må justeres litt, så det blir vel neste steg mot en 100% fungerende varmer  Glad
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!