mai 14, 2024, 14:35:53 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Justering av motor, helst i Oslo  (Lest 742 ganger)
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« på: juni 12, 2009, 00:40:51 am »

Heisann,
motoren min driver å "lugger" og smeller i tide og utide... Fikk stilt litt på den i dag, men det ble ikke no forskjell desverre. Noen ganger så mister jeg alt turtall helt plutselig etter et lugg eller to og jeg må gire ned og slippe clutsjen for å få i gang sakene igjen.
Det smeller litt både i potta og i motoren.
Ventiler justeres? Fikk hjelp i dag og justerte litt annet som tenning og forgasser, men hjalp desverre ikke fant jeg ut når jeg kjørte hjem igjen.

Så, noen som kan hjelpe med å se over den skikkelig? Helst i Oslo da det er litt usikkert om jeg kommer meg så fryktelig langt utafor før det sier stopp eller noe..

Ta gjerne kontakt om du kunne tenke deg å hjelpe meg, jeg kan desverre veldig lite, og er litt "redd" for å sette i gang å skru selv etter en bok..

Så ja, ta gjerne kontak, enten her, på PM eller på 93255083, så blir vi enige om tid, sted og pris.

-Olav
« Siste redigering: juni 12, 2009, 01:03:11 am av rulator » Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
magnusB
Seniormedlem
****
Innlegg: 300
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #1 på: juni 12, 2009, 08:49:15 am »

Hei!
Jeg la ut et lignende tema for noen uker siden, men endte opp med å gjøre det selv. Det er slettes ikke umulig! Foreslår at du får tak i bugme-filmene i tillegg til haynes-manual eller lignende.

Gå til innkjøp av stift, rotor, fordelerlokk, tennplugger, tennkabler, ventillokkspakninger, prøvelampe og en bladsøker. Dette får du for en billig penge på biltema. Sett av et par timer der du følger filmen "step-by-step", så skal det gå bra. Ikke vanskelig, bare litt tidkrevende første gangen man gjør det!

Jeg har dessverre veldig lite tid om dagen, ellers så kunne jeg hjulpet deg. Om du ikke får tak i filmen får du sende meg PM, så kan du få låne min.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!