mai 04, 2024, 18:55:38 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Injection som fusker  (Lest 18687 ganger)
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« på: mai 09, 2013, 14:45:20 pm »

Begynner å bli lei. Cab fra 1978, California, med injection motor. Går på tomgang når den er kald, men blir kvalt hvis du gir på. Den kommer jo varmere den blir, men nå har det begynt å klikke noe jævlig i den uniten som sitter mellom luftfilter og injecion. En grå metall boks. Det smeller inne i den. Det er heller ikke noe drag i bilen i bakker og lavt turtall. Det er denne lektronikke, da!!
Loggført
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #1 på: mai 09, 2013, 17:34:31 pm »

hei
det er vel luftmengemåleren?

se om det er noe no på den
Loggført
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: mai 10, 2013, 08:49:40 am »

Se om det er hva for noe på den? no?
Takk for tips!
Loggført
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #3 på: mai 10, 2013, 15:45:15 pm »

Hei
se om det står noe fabrikat og evt serienummer på den
Loggført
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: mai 11, 2013, 15:09:15 pm »

Nå står bilen på et VW verksted som jeg foreløpig ikke vil si navnet på. Har betalt 3200 uten at det er blitt bedre. Nå skal de ta kontakt med en spesialist på Frysja på mandag for å få tak i data. Men de gir seg ikke...det skal de ha.
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #5 på: mai 12, 2013, 11:04:27 am »

hei
det er vel luftmengemåleren?

se om det er noe no på den

Kunne du fortalt pensjonisten hvor denne sitter? evt et bilde?
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: mai 12, 2013, 11:08:49 am »

Det er nok den grå kladden som sitter mellom luftfilteret og injection. Den som det klikker noe jævlig i når jeg forsøker å gi på når motoren er kald. Nå står bilen på et ikke navngitt verksted, så jeg får ikke lett etter noe serienummer. 
Loggført
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: mai 13, 2013, 14:42:09 pm »

Da har bilverkstedet lokalisert noen injection dyser som er løse. Det er blitt brukt silikon for å feste dem og derfor falsk lust fra flere kanter. Delene kommer om 2 uker og da røyk caben på 17. mai. Synd, men neste år...........!! :-) Pensjonisten
Loggført
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #8 på: juni 10, 2013, 12:31:41 pm »

Er det noen som har peiling på verksted i Nord Tyskland som kan ta en skikkelig service på T1, cab 1978 med injection??
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #9 på: juni 10, 2013, 14:51:55 pm »

Er det noen som har peiling på verksted i Nord Tyskland som kan ta en skikkelig service på T1, cab 1978 med injection??

Fint om noen kan hjelpe her!
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #10 på: juni 10, 2013, 20:11:41 pm »

Har du prøvd å spørre folket www.thesamba.com? Hjelpsomme.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #11 på: juni 10, 2013, 20:58:14 pm »

er også en på shoptalkforums.com som kaller seg raygreenwood. Han har ofte mye gode innspill om original-sprut har jeg sett. Kan jo sende ham en forespørsel om han har noen gode ideer.
Loggført
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #12 på: juni 11, 2013, 20:25:06 pm »

Ingen som har en direkte kobling til et verksted i Nord Tyskland?
Loggført
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #13 på: juni 13, 2013, 18:09:37 pm »

Noen som har peiling på verksted ved Kiel?
Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #14 på: juni 14, 2013, 19:25:35 pm »

Hei.

Har desverre lite kjennskaper i Nord Tyskland, men i Düsseldorf og omegn er det et par som har peiling, bla.a Gerd Weiser.

Mvh
Arild
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #15 på: juni 15, 2013, 22:21:28 pm »

Kanskje et verksted med kompetanse på andre 70-talls tyske biler her til lands kan hjelpe? Tips mottas....
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #16 på: juni 15, 2013, 22:45:00 pm »

har dere kontrollert bensintrykk under drift??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #17 på: juni 15, 2013, 23:16:50 pm »

Ingen som har en direkte kobling til et verksted i Nord Tyskland?

Hør med Peter på CSP. Han vet garantert.
Loggført
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #18 på: juni 17, 2013, 15:29:52 pm »

Turen går til Berlin på tirsdag og jeg har flere kontakter der. Har gitt opp her hjemme, men caben gikk fram og tilbake til Tvedestrand i helgen, så det er når den er kald og på lavt turtall den fusker.
Takk for all oppmerksomhet.
Rapport kommer når jeg er hjemme igjen.
Pensjonisten
Loggført
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #19 på: juni 17, 2013, 17:09:09 pm »

Har liggende en original FI elektrisk bensinpumpe (VDO). Hvis det er problemet og du trenger, si fra. Lykke til.
Loggført
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #20 på: juni 18, 2013, 22:21:00 pm »

Takk for tilbudet.
Nå har jeg fått tilbakemelding fra et VW-verksted i Berlin som trekker seg fra jobben da du til slutt forstod at dette er en injection motor.
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #21 på: juni 18, 2013, 22:40:25 pm »

Kan være feil på tempføler som sitter i venstre topplokk sitter og en tempføler i luftmassemåleren(den grå kladden det klikker i)dette må måles og feilsøkes på.det som klikker i den grå boksen er vel bare spjeldet som slår opp og igjenn.Er vel ikke så mange bosch bilelektroverksteder igjenn men ville sjekka med ett sånn.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #22 på: juni 18, 2013, 23:14:00 pm »

Pensjonisten bor vel ikke svært langt unna Oppegård Elektro-Diesel. Kanskje prøve der...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #23 på: juni 21, 2013, 22:11:12 pm »

prøvd og bygge om til forgasser selv om det ikke er orginalt
Loggført
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #24 på: juni 21, 2013, 23:47:11 pm »

Nå har Oppegård Bil funnet at det er lite strøm på 2 av pluggledningene, så det er kanskje noe der?!
Jeg hadde peila meg inn på "Frankys-Käfergarage.de i Berlin, men han svarte idag at han er på ferie til 15.7. Flaks igjen. Men jeg drar til Berlin. Kommer tilbake med bilder og brev til bladet.
God sommer!
Pensjonisten
Loggført
RuneA
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted: Oslo/Tallinn



Vis profil WWW
« Svar #25 på: juni 21, 2013, 23:57:13 pm »

Hei.

Når skal du nedover? Jeg er på buss-tur, og ikke umulig at jeg har kommet meg ned der når gubben er hjemme fra ferie.

Rune
Loggført



1987 Westfalia
1980 Westfalia
1972 Westfalia
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #26 på: juni 22, 2013, 15:00:34 pm »

Kielfergen 25.6 kl 14. I Berlin 26. - ca 29. eller 30.6. Stralsund 30.-2.7. Så er det hjemover via Danmark og kanskje en ferge hjem.
Dag
Loggført
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #27 på: juli 04, 2013, 19:14:23 pm »

115 mil uten problemer! Den skyter i potta og fusker fælt når han er kald, men så går det greit. Kan det være kaldstart dysa?
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #28 på: juli 04, 2013, 19:19:46 pm »

Hadde byttet den kanskje? Koster vel ikke allverden.
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #29 på: juli 05, 2013, 06:10:33 am »

Kallstartdysa er bare med når du vrir på starteren.Det kan hende den lekker men du får ikke de symptomene da.Er mulig falsk luft eller mager blanding som er problemet.Kan da være en temp.føler som ikke er helt med eller kabelbrudd til en av dem.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!