mai 04, 2024, 08:48:00 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Injection som fusker  (Lest 18676 ganger)
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #30 på: juli 05, 2013, 12:38:24 pm »

Tror jeg ville sjekket head temp senore først, koster ikke mer en $20
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=BOS%2D0%2D280%2D130%2D012
Jeg vet ikke hvordan karakteristikken er på denne, men om du kobler den av kan det være at du lurer hjerne til å tro det er KALDT og dermed gir mer bensin (chocke funksjon). Om den da går greit har du i alle fall utelukket en del

Det er airflow meter på denne.. og den kan være problemer med..
Står en del om hva som er sjekket og justert på de overhalte aircooled.net selger - og hva som typisk "herjes med" for å "fikse feil"
http://vwparts.aircooled.net/Air-Flow-Meter-Rebuilt-1975-79-VW-Beetle-and-SB-p/043-906-301x-0280200006.htm
Det er denne som benyttes som motor (kjøletemp) sensor for ECU å vite om den trenger kaldstart/chocke funksjon
(Den i luftmengde måleren benyttes for å justere blanding etter luft temperatur - Kaldere luft>mer bensin)

Tett bensin filter, tett sil i tank eller feil på bensintrykk regulator- > Lavt bensintrykk?
Ser den har samme regulator som WBX, og da mener jeg det er 2.5bar grunntrykk
Knasten har foreslått å sjekke trykket alle rede ser jeg...

Burde fusket om den var varm også om det er problemer med bensintrykk eller lutmengde måler... men om det bare er "lit ute av spekk" kanskje?

Eller at "klaffen" i mengdemåler er litt treg, og at det kommer seg når det blir varme i motorrommet?

Da den har vært på veksted må en regne med at de har sjekket vakum slanger, slik at den får den fortening den skal ha?
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #31 på: august 18, 2013, 11:25:52 am »

Tirsdag skal den inn til Oppegård Bilelektro. Der er det en tysker som mente at det kunne de gjøre noe med. Spenningen stiger igjen!! Øyerulling
Loggført
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #32 på: august 23, 2013, 14:35:29 pm »

Da har bilen vært hos Ødegården Auto, Trollåsen. Der fant Hugo (tysk) ut at det er noe som på tysk heter "Zusatzluftregler" som ikke funker. Den skal være åpen når motoren er kald og lukkes helt når den er varm, etter ca 5 min. Han trodde at han hadde fått reparert denne, men det hadde han ikke. Er det noen som har peiling på hvor jeg kan få tak i denne? Ikke Hot Shop. Ikke Unneberg. Ikke Viker.
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #33 på: august 23, 2013, 15:03:54 pm »

Vil tippe at USA er mer på nett med deler til denne.

Evt er VW Classic Parts stedet (VW egen avdeling for gamle "utgåtte" deler), tror du kan bestille direkte,eller en VW-forhandler kan gjøre det:

http://www.vw-classicparts.de/e_content.pl?src=e_cp_index

Lykke til!

 Glad
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #34 på: august 23, 2013, 16:32:08 pm »

Er vel tomgang regulator/varmkjøring regulator den ofte kalles...
Eller "auxillary air regulator"

Jeg mener en her i Sør Rogaland klubben også manglet denne og fant ut via delenummer at samme Bosch del var brukt også på noe tyske GM greier...Var vist greit å skaffe
Sender deg en PM med hans kontakt info
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #35 på: august 23, 2013, 18:32:28 pm »

En kjapp liten Googling ga litt resultat. I følge denne tråden litt ned på siden er Bosch nummeret antagelig 0 280 140 101
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=322593
Dessverre har ikke Bosch laget denne siden 2005, men 0 280 140 164 skal gjøre samme nytten i følge denne siden:
http://www.germansupply.com/home/customer/home.php?cat=300&page=6

Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #36 på: august 23, 2013, 20:15:55 pm »

Den ser helt lik ut, men nå er det en på vei fra USA til 950 kr.
Takk til alle for engasjement!!
Loggført
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #37 på: august 24, 2013, 11:42:52 am »

Og så røyk gasswiren!! Hot Shop har vel en sånn, eller kanskje Viker'n?
Loggført
BP 73
Supermedlem
*****
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand



Vis profil
« Svar #38 på: august 24, 2013, 20:11:44 pm »

har flere gasswirer jeg Dag, bare ring før du kommer. Blunker tlf 99599148
Loggført

69 vespa 50s
72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680
73 1303 s med 1835
71 notchback 2l type 4
78 singelkabiner pick up 2l type 4
70 mod 1300 kjørbar motortestbenk
11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion
04 Caddy 1,9 105hk tdi  hentebil
09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline
ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager.
tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #39 på: august 25, 2013, 13:32:19 pm »

Og så røyk gasswiren!! Hot Shop har vel en sånn, eller kanskje Viker'n?

Er nøden stor, skjøtes den med en sukkerbit (ta av plasten) hvis den har ryki i overgangen mellom wiren og pinnen ved forgasseren.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #40 på: august 25, 2013, 13:39:46 pm »

Tror nok det blir en foreløpig løsning. Den er røket foran ved pedalen, akkurat der wiren går inn i den kladden som festes til pedalen. Lodde, sveise, borre ut og klemme sammen?? Sukkerbit?
Gode forslag?
Loggført
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #41 på: august 26, 2013, 13:51:27 pm »

Da har jeg fått skjøtt den med en sukkerbit og det ser bra ut. MEN!! Etter 2 timer med forsøk å å tre den gjennom forfra og bakfra (ingen kommentarer!) så har jeg kommet på en masse ord jeg trodde jeg hadde glemt. Forfra så stopper den når jeg har 30 cm igjen. Bakfra går den helt igjennom, men kommer ikke ut framme ved pedalen. Til slutt trakk jeg ut den plastslangen som den går inni, men det hjalp heller ikke! Hva er trikset??
Loggført
raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #42 på: august 26, 2013, 15:32:33 pm »

jekk opp bilen på venstre side bak, skru av bakhjul, ta vekk strømpa som gassvire går i mellom bunnplate å motor, tre vaier fra gasspedal å bakover
Loggført
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #43 på: august 26, 2013, 16:11:02 pm »

Flott, men hva med den plaststrømpa jeg har dratt ut? Den bør vel være med?
Loggført
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #44 på: august 28, 2013, 14:27:17 pm »

Da har jeg ligget under bilen en time, men ser ikke nok til å finne hvor wiren skal. Nå har jeg grini meg til en time på grava på min gamle arbeidsplass Motorsenteret i morgen, så kanskje det blir Harrytur likevel.
Loggført
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #45 på: august 29, 2013, 19:27:55 pm »

Gasswiren er på plass. Koblet den sammen med klemme og laget en løkke ved pedalen. Så har jeg fått en "Auxillary Air Regulator" fra USA, levert på døra til avtalt tid. 5 dager!! Den er montert og jeg må vente til motoren er kald. Følg med...........no vert det spanande! Forts. i morgen.
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #46 på: august 29, 2013, 19:34:45 pm »

Vi krysser fingerne. Blunker
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #47 på: august 29, 2013, 19:40:57 pm »

Hold oss oppdatert!
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #48 på: august 30, 2013, 13:50:15 pm »

Det ante meg.
DEN MALER SOM EN KATT FRA FØRSTE TENNINGS SLAG!!
Loggført
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #49 på: august 30, 2013, 18:52:03 pm »

Drita bra! Grattis!
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #50 på: august 30, 2013, 21:39:11 pm »

Flott! Et godt eksempel på at dette forumet virker!
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #51 på: august 30, 2013, 23:24:40 pm »

Det er helt sprøtt at det er 1227 som har lest dette!!
Loggført
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #52 på: august 31, 2013, 22:51:24 pm »

Harryturen til Tuksfors gikk fint helt til Mysen på hjemveien. Der glapp koblingen på gasswiren. U.t. fjernet en kobling og brukte bare sukkerbiten og da gikk det bedre enn på lenge. Må sjekke dette i morgen, men ny gasswire er på vei fra USA.
Loggført
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #53 på: september 11, 2013, 14:39:19 pm »

Er det en lur måte å koble den nye og gamle wiren sammen og dra den nye gjennom? Det er gjenger på den "pinnen" som kobles på gasseren og bare wire foran. Dette skal kobles sammen. Tape? Det kan ikke bygge for mye for da går den ikke gjennom.
Loggført
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #54 på: september 14, 2013, 21:50:18 pm »

Er det ingen som kan hjelpe meg med gode råd her??
Loggført
raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #55 på: september 14, 2013, 22:27:25 pm »

Er det ingen som kan hjelpe meg med gode råd her??
skal bare være å tre rett i mellom, bare ta vekk strømpa mellom motor å kaross, så er det bbare å tre.
Loggført
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #56 på: september 15, 2013, 11:15:31 am »

Den gamle wiren ligger der uten den kladden som festes til pedalen. Bare wiren. Den kladden som skal hele veien gjennom er det gjenger på. (1978 mod) Kan jeg tape de to sammen og dytte og dra forsiktig slik at den nye følger hele veien gjennom? Eller er dette litt for Petter Smart og latskap?
Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #57 på: september 15, 2013, 18:55:44 pm »

Normalt kan man dytte den nye wiren fra pedalsettet og hele veien bak. Det kan knipe på føringen mellom bunnpanne og viftehus, så dra denne ut, tre wiren helt gjennom, og så før wire gjennom viftehus før du setter strømpen innpå endene sine.

Er det at gjengene er trange inni røret som du har problemer med?
Loggført
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #58 på: september 16, 2013, 07:59:56 am »

Bra. Nei, det er bare det at jeg kløna så veldig sist at jeg lurte på gode triks før jeg prøver med den nye wiren.
Takk for tips!!
Loggført
Pensjonisten
Medlem
***
Innlegg: 214
Bosted:


Vis profil

« Svar #59 på: september 19, 2013, 12:57:21 pm »

Da er den nye gass wiren på plass, så nå funker det meste!
Er utrolig imponert over det engasjement som er vist!
1587 visninger!!
Ikke mange som kan vise til det.
Takk for hjelp og støtte!!
Dag E
DL 91303
Loggført
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!