mai 04, 2024, 14:17:44 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 16
181  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ny klubb på Toten/ Gjøvik på: september 02, 2010, 08:17:47 am
Blir det noe ny klubb i Toten/Gjøvik området?
182  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Høyt trykk i veivhuset på 2,0l CU motor på: september 01, 2010, 21:25:09 pm
orginalt på en T4 motor går det en slange fra blokka til luftfilterboksen. Slik jeg nå forstår det, har du denne slangen inn i det som for meg høres ut som en typisk EMPI luftboks, samme som jeg har på min T4 motor. Samt du har slange fra toppdekslene og opp til åndeboksen. For meg virker det som om du da har laget et "lukket" system uten noen form for lufting, bare litt større rom for oljedampen. Men jeg er da ingen ekspert  Glad

På min motor har jeg slange fra blokka til åndeboksen. På den ene utgangen har jeg luftfilter og den andre går pr nå ned i en flaske. Og jeg har ingen problemer med luftingen. De aller fleste andre motorer jeg har sett har en tilsvarende form for lufting, det vil si til en boks med luftfilter på.
183  Forum / Problemløseren / Sv: Eit stort oljeproblem! (er no løyst) på: september 01, 2010, 11:58:46 am
Dersom termostaten alltid står åpen, så er det godt mulig at 50 grader er riktig temperatur. Er jo ikke sommer og varmt ute lenger Glad
184  Forum / Problemløseren / Sv: Eit stort oljeproblem! på: august 30, 2010, 18:45:11 pm
Kjent problem for mange uten stålombundende oljeslanger. En kompis av meg opplevde det samme gang på gang til han byttet til ordentlig kvalitetsslanger. Så jeg hadde byttet oljeslanger og sett om ikke det holder bedre Glad

Har selv opplevd å "bunne" oljetrykksmåleren ved oppstart av trimmet motor, riktignok med tykk olje. Så ikke utenkelig at dere ligger opp mot maks for hva slangen tåler. Spesielt dersom slangen f.eks er klemt en eller annen gang i løpet av livssyklusen.
185  Forum / Problemløseren / Sv: Justere høyden framme på 72mod T1 (heving) på: august 29, 2010, 19:22:23 pm
Når du jekker opp bilen, vil hjulene henge litt igjen på bakken før de følger bilen opp i lufta. Det du har opplever kan være at det brukes orginale dempere på en senket bil. Det vil medføre at når bilen står i bakken, er også demperen i bunn = ingen fjæring. Kortere dempere eller heving av bil, vil gi deg demping tilbake. For som du selv sier, bilen letter fort har en ingen fjæring og det er ikke noe gøy å oppleve i sving.
186  Forum / Problemløseren / Sv: 77 transporter på: august 28, 2010, 10:16:47 am
For å slipe helt ned, så drar du til biltema eller lignende butikk, og kjøper deg en del "negerkuser". Eller som biltema sier, grovrengjører Blunker F.eks artikkelnummer 20852. Denne setter du på en drill, tar på deg støvmaske og så er det bare å sette i gang.

Jeg vil ikke anbefale bruk av flappdisk eller negerkuse på vinkelsliper siden det da vil gå veldig fort med tilhørende varme samt det er lett å ta litt for mye. Men det å ha ett par av disse liggende for de værste områdene, kan være lurt.

Lykke til!
187  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvilken oljetemperatur?? på: august 27, 2010, 07:39:04 am
Da får jeg håpe at en får mye høyere temperatur når en måler via peilepinnen en når en stikker en VDO føler i sumpen. For jeg hadde ikke kjørt 100 meter med 125-130 grader i oljen. Selv nådde jeg nesten 110 grader når jeg kjørte opp til Hardangervidda fra Eidfjord i en bay med campinginnredning, passasjerer og 350 kilo møbler. Det er rekord for de ulike luftkjølte bilene jeg har målt temperatur på gjennom årene og skyldes nok de 2,5 milene med 8% stigning en varm sommerdag Glad Selv ikke motorveikjøring gjennom danmark i 110++ km/t i 30 varmegrader fikk oljen nevneverdig over 100 grader.
188  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvilken oljetemperatur?? på: august 26, 2010, 21:16:45 pm
Jeg er ikke noen mekaniker, hva kan jeg gjøre for å få ned temperturen?
(det er 125 grader celcius ja..)

Har du alt av kjøleblekk på plass slik at motorrommet er tett mellom varm og kald del? Har du fungerende kjølevifte? Har du på plass slangene fra kjølevifta og ned til varmepottene? Har du en fungerende termostat? Er det noe skit i kjøleviften slik at den ikke fungerer slik den skal?

I tillegg vil ting som tenning og bensin/luftblanding påvirke temperaturen, men ikke i så stor grad at du opplever en så varm olje.
189  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvilken oljetemperatur?? på: august 26, 2010, 21:08:41 pm
Dersom du her prater om opp mot 125 grader celcius, så har du et problem for det er alt for mye. Når jeg kjører rundt i min orginale bay med 1700 motor har jeg ca 85 grader på oljen, og rett over 100 grader når jeg har høy belastning over lenger tid.

Men nå må det sies at jeg måler tempen i sumpen, den er nok høyere andre plasser i motoren. Skjønt jeg vil jo tro at når en måler på peilepinnen, så havner den også i sumpen.
190  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: CSP Girspak på: august 26, 2010, 07:56:21 am
Da byr jeg 1200 pluss frakt  Glad
191  Forum / Hva skjer? / Sv: SCC 2010 !!! på: august 25, 2010, 09:25:13 am
Viktigste er at føreren er i orden, resten kan fikses i løpet av en lang vinter. Bare å gi beskjed, så stiller Klubbløs opp til dugnad for å få bilen klar i grønt til sesongstart i 2011  Glad
192  Forum / Problemløseren / Sv: starter? på: august 23, 2010, 20:57:41 pm
Passasjersiden. Legg deg ned på bakken og titt opp bak hjulet, så ser du den Glad
193  Forum / Problemløseren / Sv: stiftåpning? på: august 23, 2010, 20:31:58 pm
At tenningen din er feiljustert... For når du forandrer stifteåpningen, så forandres også tenningspunktet. Riktig stifteåpning er rundt 0.4 mm, har du mulighet så mål dette i grader og sikt deg inn på rett over 40 grader er min erfaring. Når du har stilt stifteåpningen, finn frem tenningslampa og juster tenningen til den stemmer noenlunde med merket, men først og fremst slik at den går bra  Glad
194  Forum / Hva skjer? / Sv: HØRT om SCC 2011 på: august 23, 2010, 08:28:07 am
At BeetleBug fortsetter restotrenden som startet ved exit SCC 2010 og stiller med senket bakende på stripa i 2011 Sjokkert
195  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ny klubb på Toten/ Gjøvik på: august 18, 2010, 10:33:05 am
Hmm, det er vel klubbens problem at en del sitter med en bestemt oppfattningen av VWACM? Og det har ikke noe med om det er øst, vest, nord eller sør av Mjøsa å gjøre. Det er like bra alle plasser og det kryr av hyggelige luftkjølte folk over alt rundt Mjøsa. Så start opp lokale VW klubber for bestemte områder eller stilarter er det ønskelig Glad
196  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bruksbobla brant, Prosjekt på veien før SCC. Noen som stiller til dugnad? på: august 17, 2010, 21:44:33 pm
Gratulerer med de første metrene utendørs for egen maskin Vidar Glad Må garantert ha føltes deilig å få denne bilen ut på en annen måte en gjennom håndkraft  Gliser
197  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ny klubb på Toten/ Gjøvik på: august 17, 2010, 20:42:44 pm
Som Linda sier, så har dette vært oppe mange ganger før, og konklusjonen er som vanlig at dette er litt "teit". Men det er vel ikke akkurat hvor bostedsadressen til styret som gir meg inntrykk av at dette er en "hamar orientert" klubb  Sjokkert

Så start opp Toten Bugs og få med dere flere av de "ikke organiserte" VW folkene som bor rundt i distriktet sier bare jeg  Glad
198  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ny klubb på Toten/ Gjøvik på: august 17, 2010, 19:25:42 pm
Egentlig en bra ide med tanke på at VWACM i mine øyne er litt i overkant "Hamar orientert"... Ellers så har vi jo "Klubbløs", som enkelt sagt er mjøsas nest største ansamling av luftkjølt  Blunker
199  Forum / Hva skjer? / Sv: SCC 2010 !!! på: august 16, 2010, 14:50:48 pm
Lørdag 21.08
Luftsick Tero kl 12.40 (ønsker å bli kjørt til hotellet)

Kjørt til hotellet? Hva i alle dager skal han gjøre der? Er jo ikke der treffet er  Glad
200  Forum / Hva skjer? / Sv: SCC 2010 !!! på: august 16, 2010, 12:13:41 pm
Oppdatert liste;

Torsdag 19.08

Jelle LowFastBus kl 22.20

Fredag 20.08

Rolf 67Callok + 2 kl 09.10
Valtteri + 9 kl 10.00
Kjetil L + 1 kl 10.15
Buggy Janne + 1 kl 11.30
Kurt Empi67 Rag + 3 kl 11.45
Mags gjester fra UK, 4 personer kl 12.20
Jaako Jaska kl 18.25

Lørdag 21.08

Luftsick Tero kl (venter på tilbakemelding)


mulig å sitte på fra scc til flyplassen fredag formiddag?

jeg vil ha med meg flere biler! Gliser

Ja, det er ikke noe problem Glad Som du ser av oversikten så vil jeg kjøre til flyplassen noen ganger. For det meste kan en vel si at jeg kjører ca når flyet skal lande siden det tar tid å få bagasje og komme seg ut.
201  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bruksbobla brant, Prosjekt på veien før SCC. Noen som stiller til dugnad? på: august 16, 2010, 10:10:27 am
Dersom du bruker batteriet som har stått en god stund i garasjen, ta og lad det slik at du er sikker på at du har nok strøm Glad Det krever litt å starte bilen, så spenningen vil gå ned hver gang du starter.
202  Forum / Hva skjer? / Sv: SCC 2010 !!! på: august 16, 2010, 08:46:35 am
Ser at fredagsmorgen blir en liten utfordring, men den løses gjennom flere turer etterhverandre. Men klokken 2220 på fredagen, så er grilllmaten skylt ned og jeg bruker beina resten av kvelden Glad Så her håper jeg at noen andre kan ordne med henting
203  Forum / Hva skjer? / Sv: SCC 2010 !!! på: august 12, 2010, 10:02:31 am
SCC taxi info

Hei alle sammen,

I år, som ifjor, så vil det bli satt opp en standsmessig SCC taxi. I utgangspunktet er denne et tilbud for de av dere som kommer til Gardermoen med fly og som syntes det er kjedelig å betale 500 kroner i taxi for å forflytte seg 300 meter i luftlinje. I tillegg så har taxien tatt en tur til SCC hotellet om morgenen og en retur om kvelden. Med andre ord, dette er ikke en shuttlebuss som vil gå frem og tilbake etter behov. Ønsker dere å bli hentet fra OSL så drop dine flydetaljer her så skal taxien gjøre sitt aller beste for å hente dere. Bor det mange på hotellet så sier det seg at det blir vanskelig å få til å hente dere alle da sjåføren gjerne vil ha med seg så mye av treffet som mulig. Da er det bedre at dere avtaler med en maxitaxi.

Men hør med sjåføren og avtal på forhånd så gjør han sitt beste. Jeg har også hørt rykter om at han også er helt åpen for bestikkelser....  Blunker

Mvh
BB
 



Hvem er Mr. Taxi?
Fruen og jeg skal bo på SCC Hotellet så det hadde vært ok med å få avtalt henting og levering :-)
Jeg er også åpen for å bestikke ;-)

SCC har måttet ta til takke med samme Taxi sjåfør som de siste årene, det vil si meg Sjokkert
204  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bruksbobla brant, Prosjekt på veien før SCC. Noen som stiller til dugnad? på: august 08, 2010, 18:22:28 pm
huff, det var leit å høre Vidar. Det er godt mulig å få prosjektbilen kjørbar til SCC vil jeg si! Så håper det er noen som kan hjelpe til. Skal se hva jeg får til, uheldigvis et bryllup den helgen, men får nå se hva jeg får til Glad
205  Forum / Problemløseren / Sv: Motor dør sakte men sikkert på: juli 15, 2010, 21:46:46 pm
Når det er varmt ute, er det mange som sliter med bensinpumpen. Enkelt forklart så kniper det i hullet til stangen som driver bensinpumpen. Neste gang bilen stopper, sjekk om det kommer bensin ut av pumpen.

Et typisk symptom er at bilen starter lett etter at motoren har fått kjølt seg ned en times tid.

Noen løser dette ved å bytte ut bakkalitten som er i hullet, andre pusser stanga slik at den blir litt mindre i diameter.
206  Forum / Problemløseren / Sv: Sliter med innstilling av gasser og tenning. +5, 0, 7,5 eller 10grader? på: juli 13, 2010, 14:19:15 pm
Begynner å lure på om jeg har riktig reimhjul...

Jeg skjønner også at jeg kan ta innstillingen litt på gefilen, men det må da gå ann å finne ut hvilken grad denne motoren skal stilles på.  Flau

Du har sjekket at du faktisk får gnist ut til pluggene?

Tenningen skal settes der motoren går bra Blunker Det er ingen problem å få en motor til å gå fint på tomgang om du stiller tenningen på 0 grader, 5 grader eller 20 grader, den vil også gå selv på + 10 grader. Det er når du kjører at du vil merke at den er helt borte vekk eller ikke. Finn TDC, gjerne ved å gjøre som videoen, sett tenningen der uavhengig av hvilket hakk du ser eller ikke ser og bruk det som utgangspunkt for å finne den innsillingen du vil ha gjennom å kjøre bilen, kjenne hvordan den drar og lytte etter ulyder som ikke hører hjemme baki motoren.

Dersom motoren ikke starter når du setter tenningen til å være 0 grader, så ville jeg ha sjekket andre ting som tenningsrekkefølgen, ventiler og gjennomført en grunnjustering av gasseren. I den rekkefølgen, med 1 ting om gangen før du forsøker å starte på nytt  Glad
207  Forum / Hva skjer? / Sv: KINOPREMIERE PÅ NY NORSK VWFILM! - FOLKEBILEN - NÅ MED TIDSPUNKT på: juni 23, 2010, 08:37:02 am
Noen fra Lillehammertraktene som skal på skogstur for å se film på søndag?
208  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Modernisering av en 1300S kasse på: juni 23, 2010, 08:35:01 am
For å si det slik, en skikkelig rivsart på SCC krever en solid kasse. Men dersom en tar det litt mer med ro, dvs ikke bare legger seg på 6000 og flytter venstrefoten lenger til venstre så kjapt en kan, holder en 1300s kasse lenge. Som Cato sier, så er førstegiret et svakt punkt når en forsøker seg på en rivsart. Mange som har forsøkt rivsart med orginalt førstegir bare for å finne ut at det gjenstår ca 402,23600 meter når bilen stopper Sjokkert
209  Forum / Snikk-snakk / Sv: ...Endelig fotball-VM! Hvordan kombinerer DU TV-skjermen og Tid i garasjen? på: juni 17, 2010, 06:58:36 am
Ikke noe problem, i dette været så er jeg ikke i garasjen, men jeg står ute og skrur  Gliser
210  Forum / Problemløseren / Sv: Dyser til Weber på: juni 14, 2010, 20:31:32 pm
F3, F5 osv er vel det som på engelsk heter Emulsion tube. Kan anbefale http://www.dellorto.co.uk/ for bestilling av dyser osv til forgassere, også webere selv om navnet tyder på litt ensporing i utvalget  Glad

Etter hva jeg leste meg til ang mine weber gassere, så er ikke dette akkurat de mest kritiske når det kommer til dysning. Men jeg vil nå tro at det lønner seg å ha like verdier også her.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 16
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!