mai 04, 2024, 13:10:19 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 68' Boble panser - justering?  (Lest 1197 ganger)
Aloha
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: Sandnes


Vis profil

« på: januar 02, 2011, 15:29:43 pm »

Hei

Har fått lakkert panseret til bobla nå, og så da jeg monterte det la jeg merke til noen ting...

Ser at det ligger for mye over til førersiden, og får det ikke til å gå skikkelig i lås fremme...det går liksom i et hakk i låsen men om man tar tak i håndtaket kan du dra panseret litt opp og ned...
har selvfølgelig prøvd å justert både på panserlåsen og på panseret ved hegslene...

er det noen typiske nybegynner feil jeg har gjort nå ? :p

Og det med panseret ligger for mye over på venstre siden, kan hengslene være skjeive? dem begynner tross alt å bli noen år...
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1 på: januar 02, 2011, 15:51:58 pm »

Panser sikkerheitslåsen(wiren) justerer du ved att du passar på att den opnar heilt opp når du drar i wiren. utan so går panseret i lås for godt, få ein til å trykka ned spaken for wiren mens du ser att den knasten går langt nok ut, vist ikkje justerar du med sett skrua på wiren. Når da er gjort kan du fiksa slarken opp og ned. skru laus låsemutteren på toppen og skru inn skrua litt. so prøver du deg fram til den vert bra. Du skal ta i litt for å få den i lås, sånn att når du drar i wiren so skal panseret poppa opp(=da skal stå i spenn) når da e bra fester du låsemutteren og smører opp med noko olja, greas etc

Att panseret ligg til venstre kan vera ein optisk illusjon, ein innerskjerm kan vera trøkka inn eller so er hengslene vridd. prøv å skyv panseret over til høgre litt og sjå om du ikkje kan retta da opp.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #2 på: januar 02, 2011, 16:38:14 pm »

Panserjustering er tidkrevende og har en sammnheng med hvor kresen man er. Har du i tillegg byttet panserlisten så har du jobben foran deg. Hengslene kan justeres og man kan vri panseret den ene ellen den andre veien samtidig som man passer på "sprekken" på oversiden. Du kan også justere ned panseret ved å justere på låshaken. Når man er fornøyd etter noen timer så kan du ta en titt på avstanden rundt dørene og døråpningene og vips er man igang igjen  Glad
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Aloha
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: Sandnes


Vis profil

« Svar #3 på: januar 02, 2011, 21:28:21 pm »

Okay, takker for gode svar begge to Glad...skal ta og prøve på dette...men du "BeetleBug", du skreiv at hengslene kan justeres? hvordan gjør man det?
Loggført
otto
Medlem
***
Innlegg: 200
Bosted: verdal

en dans i bobble rus.


Vis profil

« Svar #4 på: januar 02, 2011, 22:10:26 pm »

hehe Osteaktig likt de du skreiv i sta beetlebug, skifta panser i sommer Osteaktig
Loggført

bobble 60
bobble 62
bobble 54
Rabben
Seniormedlem
****
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland


Diktator -> Klubbløs #001


Vis profil
« Svar #5 på: januar 03, 2011, 09:14:25 am »

På min 67 og 72 modell hadde hengslene avlange hull til feste for skruene som holder panseret fast. Dermed kan det hele justeres sidelengs og frem og tilbake. Det samme systemet vil jeg tippe er å finne på din 68 modell. Og som BeetleBug sier, det tar tid før en blir fornøyd Glad
Loggført

---
Mvh Rabben
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!