mai 02, 2024, 15:11:43 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hva bobla bare på 3dje plass!!!  (Lest 2004 ganger)
.LP
Supermedlem
*****
Innlegg: 523
Bosted: Ranheim, Trondheim



Vis profil WWW
« på: februar 05, 2008, 13:51:27 pm »

se på http://www.nettavisen.no/bil/article1582373.ece

.LP
Loggført

-65 T1 Panama beige
http://tvwk.tripod.com/
-------------------------------------------------------------
Jeremy Clarkson:
 “A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
bull
Seniormedlem
****
Innlegg: 324
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: februar 05, 2008, 14:23:44 pm »

syntes ikke det var så galt
Loggført
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #2 på: februar 05, 2008, 14:44:51 pm »

Men Voyager på lista?HæHæ
Men 3 plass er jo ikke å forakte.
Men hva er den interne rangeringa av vw's egne luftkjølte modeller?
Loggført

HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #3 på: februar 05, 2008, 15:24:06 pm »

Airflow'en er gradert alt for høyt. 2.plass til bobla er min subjektive mening.
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #4 på: februar 05, 2008, 17:57:48 pm »

Hvorfor Airflow egentlig, hvorfor ikke Citroen DS eller NSU ro80?
At T-forden er over bobla skjønner jeg men at Airflowen er på andre skjønner jeg ikke. Og SUV'ene på 10. Øyerulling
Loggført

Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #5 på: februar 05, 2008, 18:07:17 pm »

NSU ro80 er en gøyal bil, men det var det å få denne Wankel-motoren til å funke skikkelig, da... Citroen DS 19, derimot - den var jo direkte utrolig. Året var 1955, den hadde skivebremser, hydraulisk fjæring, hydraulisk alt, bare for å nevne noe. Direkte sensasjon - Hvem Hva Hvor det året satte av flere sider til å beskrive bilen.

SUVene kan bare gå og legge seg, Priusen ser jeg på som en overgangsmodell mens vi venter på en skikkelig avløser til forbrenningsmotoren, intet annet.

Airflowen var langt forut sin tid, men hvor mye påvirket den egentlig bilverdenen?
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!