Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 69
|
123
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Spam, vanskeligere registrering..
|
på: juni 12, 2011, 00:38:33 am
|
I skrivende stund spammes forumet ned. Rocket Racing tilbød seg til og med å kjøpe vidunderpillen i et av innleggene hvis personen som skrev innlegget kunne fortelle hvor motoren på en luftkjølt sitter Men Tronds mørke dresser er allerede i fullt arbeid og vips forsvant 25 innlegg og én bruker som dugg for solen
|
|
|
124
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Spam, vanskeligere registrering..
|
på: juni 11, 2011, 22:19:12 pm
|
Dukker opp endel spam her til tider, men synes moderatorene gjør en ypperlig jobb med å fjerne det raskt. Slik det er i dag, plager ikke spammen meg som bruker ihvertfall. Jeg pleier å bruke "Rapportér til moderator"-linken hvis jeg ser spam, da går en rød alarmlampe av i operasjonssentralen på VWNorges internasjonale hovedkvarter, og Tronds håndtlangere i mørke dresser blir øyeblikkelig satt på saken. Ikke bare blir spammen fjernet, som Trond skriver over, så sletter han også brukerne. Og da mener han ikke kun brukernavnene. Dette kjenner kanskje ikke alle til, men hans håndtlangerne etterforsker ip-adressene og reiser og tar seg kontant av spammerne. Så kommer VWNorges cleaner-team inn og fjerner alle spor. Jeg vet denne delen av moderatorenes arbeid er ganske hemmelig, men jeg har hørt rykter om at de gjør undere med kun et badekar, en håndsag og store mengder syre. Har du noen gang sett en VWNorge-spammer spamme mer enn én gang? Nemlig, ikke jeg heller.... Spam once, shame on you. Spam twice, shame on me, som Trond pleier å si før han sender ut crewet sitt på oppdrag
|
|
|
125
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Er du interessert i både VWs og Hot Rods?
|
på: juni 11, 2011, 21:59:07 pm
|
Ikke at jeg har peiling på hot rods, men denne hadde vel vært grusom uansett motor. Choppet i feil ende Men ideen er jo litt morsom, synes jeg. En Model A rod med en luftkjølt motor med et par hundre hester bak og med masse plass til en stor ølkjøler under panseret foran, da snakker vi
|
|
|
127
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Bremser til bay
|
på: juni 10, 2011, 20:31:17 pm
|
Jeg liker normalt ikke å kommentere salgstråder, men tillater meg en liten opplysning: Innholdsfortegnelsen sier "8.70-7.71" - som jo strengt tatt betyr kun 71-modellen. Ifølge Cip1 er bremsebånd bak til 71-modellen one year only, så det spørs om ikke dette da kun passer 71-modellen og ikke til 70. EDIT: Rettet opp modellår
|
|
|
132
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Oslo-treff i 2011
|
på: juni 03, 2011, 19:36:39 pm
|
Imorgen er det klart for Grillings på Tunet med Slackers! Håper mange tar turen opp i go'været. Alle er naturligvis veldig velkomne - dette er et treff for alle VW-entusiaster - uansett om man kjenner noen i Slackers eller ikke. Vi legger opp til et uformelt og hyggelig treff. Det er god plass til å campe i bil eller telt hvis du ønsker det. Er det noen som stiller på McDonalds på Furuset kl 13 for fellescruising opp, så gi gjerne lyd fra dere. Akkurat nå virker det som de fleste heller vil dra opp dit på egenhånd. Adressen for treffet er uansett Åsvegen 478 på Nannestad. Google Maps: http://bit.ly/l1wInf Slackers tilbyr grillmat på ettermiddagen - eventuelt også litt nattmat hvis det rekker. Ber om forståelse for at det er litt vanskelig å beregne innkjøp da vi ikke har peiling på hvor mange som kommer Drikke tar du med selv.
|
|
|
133
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 2110 til Teton av Jee!!
|
på: juni 03, 2011, 18:39:24 pm
|
Alle motorene ble testet i bilen og det var vel ikke Putte, men LatHans eller noe sånn sin motor (?) Alex må legge seg med verdens største smil om munnen i kveld. Er ikke ofte man får ut over 30 hester ekstra på motoren til bare rundt 50 kroner hesten Etter å ha ligget bak han på vei fra Ringstad, så kan jeg underskrive på at bilen går unna
|
|
|
134
|
Forum / Problemløseren / Sv: Kobling av Auto Gauge turteller
|
på: juni 03, 2011, 09:54:43 am
|
Det ligger endel info på autometer.com What Are These Colored Wires On My Tach For? • Red = key on power supply • Black = common chassis ground • White = dash lighting power • Yellow = used only on Internal Coil Magneto tachometers as the signal wire • Green = tachometer signal for standard or electronic ignitions • Twin Black = (looks like a lamp cord) is used on External Coil Magneto tachometers that use an inductive pick up (#5210) • Gray = for tachometers that use a Hi/Lo shift light. When grounded, Lo shift light point is active. When ungrounded, Hi shift light point is active. • Blue = used on Playback tachometers to start recording (see playback tachometer instructions) http://www.autometer.com/tech_faq_answer.aspx?sid=6&qid=18
|
|
|
136
|
Forum / Problemløseren / Sv: røre pinne gir
|
på: juni 02, 2011, 03:14:56 am
|
Å skifte foringer kan gjøre det litt bedre, men Bay-giring var som å røre i graut selv når bussen var ny. Hvis du vil ha en drastisk endring, så bytt selve girspaken til f.eks. en CSP-girspak. Mange av ettermarkeds-girspakene har 40-60% redusert gange og da får du langt mer presis giring. Spør man buss-folk hva som var beste investeringen de har gjort i bussen sin, så kommer ny girspak høyt opp på lista
|
|
|
137
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: hva gjør dere ved klage på bilsalg?
|
på: juni 01, 2011, 14:01:43 pm
|
Det er ingen angrefrist ved privatsalg av bil, så vil tro du har en god sak, men hvis du er medlem av NAF, så ta en telefon til dem og be om å få snakke med en advokat.
Det er jo derimot kjip for kjøper, så å komme til et kompromiss er kanskje det beste.
|
|
|
138
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Men In Bugs Denmark Summer Meet 2011
|
på: mai 31, 2011, 10:53:35 am
|
Heisann, går det ann å leie hus/hytte på treffet?
Sommerhuset er på Feriecenter Øster Hurup noen få minutters kjøretur fra treffet. Eller irriterende lang gåtur hvis du går den lørdag natt etter at damene du bor med insisterer på å gå fra treffet fem minutter før strippepigerne besøker Grotte-baren http://www.oster-hurup.dk/
|
|
|
140
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: motor
|
på: mai 27, 2011, 01:01:35 am
|
Jeg ville ikke gått for en T1-motor når du har en T4 originalt. Det er masse meninger og følelser rundt T1 versus T4, min mening er at T4 er gode, sterke motorer og det er litt bortkastet å kjøpe nytt/tilpasse kjøleblekk osv for å få inn en T1-motor. Jeg tror også du kommer lettere og billigere til målet om 120 hk med T4. Den beste buss-motoren jeg har vært borti, er den Holmsen hadde i Blåmann-bussen. Jeg tror det er den første Andersen Racing nevner. Den var skuddsikker i drift, kjørevennlig og samtidig veldig sterk. Det var etter å ha kjørt den bussen jeg bestemte meg for at jeg måtte ha en litt fresk motor i min buss Hvis du ikke skal bygge selv, er 20-30 tusen allerede et veldig tight budsjett. For meg ville valget vært veldig lett: Ta utgangspunkt i 2-litern du allerede har og ta en telefon til Andersen Racing. Han kan T4-motorer. Be om en "Blåmann-motor"
|
|
|
141
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Men In Bugs Denmark Summer Meet 2011
|
på: mai 26, 2011, 23:10:46 pm
|
Jeg besøkte MIB summer meet for første gang ifjor, og det var et fantastisk bra treff. Anbefales på det varmeste! Et godt råd hvis det er noen som drar dit for første gang i år: Bestill grillmat-pakken! "Alle" er med på fellesmiddagene hvor det serveres fantastisk grillmat og det er billig drikke å få kjøpt. Du vil ikke sitte alene ved teltet med en sur pølse på engangsgrillen på MIB-treffet
|
|
|
142
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Oslo-treff i 2011
|
på: mai 26, 2011, 16:16:13 pm
|
Min hang til overnattingstreff skyldes nok også at jeg ikke kjører boble, men buss. Når man først har utstyrt Bayen for campinglivet, så må man bruke det også
|
|
|
143
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva fikk du i posten i dag??
|
på: mai 26, 2011, 16:12:33 pm
|
Motor bestilt fra Storbritannia, så den er splitter ny En 2110 som er laget for å være optimal daily driver i Bayen min, dvs med mye dreiemoment ganske lavt i registeret.
|
|
|
145
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Oslo-treff i 2011
|
på: mai 26, 2011, 14:34:49 pm
|
Personlig synes jeg dagstreff er litt kjedelige, og at treff med overnatting ofte blir litt mer sosiale. Det er nå bare min mening
|
|
|
148
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Oslo-treff i 2011
|
på: mai 26, 2011, 09:04:27 am
|
Hepp. Kommer litt sent inn i debatten her, men kan ikke se for meg at det kan være videre komplisert å arrangere et treff i Oslo, evt. i tillegg til grilling hos Slacker's (som sikkert blir knall).
Når det gjelder tips til location så er det mange muligheter innenfor bygrensa. Som hobbyfotograf så ønsker jeg meg et treff på en litt kul location der man kan parkere på asfalt/betong. Forslag til litt kule steder kan være Filipstadkaia (mye ledig plass på kaia og bør la seg gjøre å få tillatelser), Grefsenkollen (servering og fantastisk utsikt). Det er også en ganske kul parkeringsplass like ved slalombakken på Grefsen (retning Tonsenhagen). Sikkert mange andre plasser også. Inne på et fabrikkområde eller noe slikt hadde jo vært tøft da!
Hvis man arrangerer et dagstreff, er muligens parkeringsplasser/skolegårder osv en mulighet hvis man bare skal stå der noen timer. Men det blir langt verre å få tillatelser når man satser på overnattingstreff for hundre pluss biler og har behov for sanitæranlegg, teltplasser osv. Det er min erfaring etter å ha sjekket ut en rekke mulige steder og hatt endel kontakt med Oslo kommune, bydeler og Park og idrett de siste månedene. Mange åpne plasser i byn, parkeringsplasser osv som er kommunal eiendom, er også gjerne leid ut til private parkeringsselskaper, noe som gjør leie for et treff vanskelig.
|
|
|
150
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Oslo-treff i 2011
|
på: mai 25, 2011, 18:22:41 pm
|
Jeg må opp på Nannestad og ordne til treff tidlig på dagen og får neppe vært med på felleskjøringen, men tidligere har vi møttes ved McDonald's på Furuset når vi skal den veien. Hva med å møtes der f.eks. i 13-tiden for felleskjøring opp?
|
|
|
|