mai 03, 2024, 21:11:03 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 69
91  Forum / Snikk-snakk / Sv: Finna riktig pris på: juli 28, 2011, 21:56:42 pm
Som hovedregel vil du nok slite med få tilbake så mye av de 20.000 du har lagt ut på service og verkstedregninger hvis du ikke har vesentlig oppgradert bilen med nye/bedre/dyrere deler. Da tillegger du bilen litt verdi, men hvis du har betalt dyrt for timer på et verksted - eller betalt ekstra mye for deler du kunne kjøpt billigere selv - så vil dessverre ikke det gjøre bilen så mye mer verdt.

2mmelit1, solgte han rustholken for 30.000? At han gjerne ville ha 30 lapper for en rustholk sier jo ingenting om prisnivået på 62-modeller. Jeg kan jo kreve 10 millioner for bilen min, det betyr jo ikke at min eller andre lignende biler er verdt 10 millioner. Det betyr bare at selgeren er en idiot som aldri vil få solgt til prisen han krever.
92  Forum / Snikk-snakk / Sv: La oss ta i ett tak og bidra til noe positivt. på: juli 27, 2011, 13:30:51 pm
Bra at VW-miljøet går sammen om å gjøre noe, men jeg har bare et par praktiske spørsmål til dette forslaget. Hvorfor samle inn penger før det er snakk om å lage et minnesmerke, og hva gjør du med innsamlede penger hvis et eventuelt minnesmerke blir bygget på statens regning?
93  Forum / Hva skjer? / Sv: SCC 2011. på: juli 24, 2011, 11:06:20 am
Klikker du på Tickets i menyen på SCC-siden står det: "Entrance fee is 400NOK (50EUR) per person"

Under står det "The price is the same for everyone, car or no car. You can basically bring as many cars as you want, we will only charge per person, not per car! Children under the age of 16 enter for free!"
94  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt Der Blitz Type 2 1973 modell på: juli 21, 2011, 23:04:29 pm
Oj oj oj... sneak peaken ser bra ut!

Jeg jobber for å få bussen min opp i lufta der busser hører hjemme, det har bare tatt to år med ti tommeltotter fra ideen ble unnfanget.... Glad Nå er endelig forstillingen hevet, men det gjenstår heving av rompa på bussen, og få motor inn og 100 andre småting. Jeg satser på å bli ferdig til SCC, og da hadde det vært gøy med et lite høy-buss-treff med både K.H og Cherons busser - og eventuelt andre som har skjønt at heving er den nye senkingen Glad

Praise the raised!
95  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Jeg gir meg, motor og eksos selges.. på: juli 21, 2011, 22:18:51 pm
Gutter, dere er slemme....  Glad

Benni, siden du er rimelig ny på forumet, så skal du få et par velmente råd: Det er umulig å skjønne hva du selger ut fra beskrivelsen din. Hvis du ikke selv vet, så er i det minste bilder av motoren/delene alfa og omega så andre skjønner hva det er du prøver å selge.

Ifølge informasjonen du har gitt, selger du en defekt motor - av ukjent størrelse, som er ren og fin, nye sylindre og har to eksosanlegg, har strøkent kjøleblekk - hvis du husker riktig og krommet vifte? Det gir ingen mening for oss som ikke har sett motoren din. Den kan være en 500 kroners moring eller et 10.000 kroners varp.
 
Og du ber om bud per epost, men oppgir ikke epost-adressen din - selv om flere har påpekt problemet. Mente du at du vil ha bud på PM (privat melding på forumet)?

Prøv å gi mer konkret info om motoren - eller ta noen bilder av hva du selger - eller så kommer denne tråden til å bli laaaang og full av festlige kommentarer Glad
96  Forum / Hva skjer? / Sv: SCC 2011. på: juli 21, 2011, 18:50:42 pm
Er umulig å være Viggo venneløs på SCC vel. Man er jo omringet av noen tusen VWenner Glad
97  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Brannbil selges/byttes på: juli 18, 2011, 07:06:13 am
Denne burde jo vært solgt for lenge siden, fetere latebay i denne tilstanden skal man lete lenge etter.

x2 Og til en meget fornuftig pris virker det som.

Mange brannbiler er/var registrert som motorredskap. Hvis man ønsker den registrert som vanlig bil, er det vel bare å dra innom BT og omregistrere den.
98  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva mener dere om denne og prisen ? på: juli 16, 2011, 01:33:17 am
Holmsen: x2!!

perpioneer: Som Rocket sier skal det være kromlister, men forrige eier valgte å ikke bore høl i ny lakk. De originale listene var også rimelig bulkete - og kan observeres på min buss Glad

Det er overraskende mye utstyr som var tilleggsutstyr på Clipper/deluxe-bussene, så det er store forskjeller på utstyret de hadde.  Og soltak var stort sett standard i USA, men er en sjeldenhet her hjemme. Jeg tror ikke jeg har sett en eneste original earlybay Clipper med soltak i Norge. Det hevdes også at Clipper-bussene solgt i USA aldri var ordentlige Clippere, men godt utstyrte mikrobusser, men den debatten er litt nerdete Glad

Buss-Marius, det er plenty med soltak-busser å få kjøpt på Samba. Jeg har lenge tenkt på å kjøpe en, men jeg mistenker at det i praksis er litt kjipt med tanke på vannlekkasjer og norsk vær Glad
99  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva mener dere om denne og prisen ? på: juli 15, 2011, 13:00:51 pm
clipper?

Det er en Clipper ja. Det Volkswagen kalte deluxe-bussene i 1968-69 inntil et flyselskap klagde fordi det merkenavnet allerede var i bruk.

For øvrig den mest gjennomførte bussen jeg vet om, så jeg synes ikke prisen er så gæærn.
100  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: øke effekt? på: juli 03, 2011, 20:17:18 pm
Hva kan man gjøre for å få ca 100-150 hk i en 1600motor på "billigst og enklest" måte?
takk for eventuelle svar:)

Den billigste og enkleste måten er kanskje å legge inn bud på en bilkross-boble hvor vinneren er nødt til å selge. Nedsiden er at motoren trolig bare vil holde noen kilometer... Glad

Det er mye sannhet i ordtaket om hestekrefter, lav pris og driftssikkerhet - velg to.

Spørsmålet ditt er litt tvetydig, men hvis det er et krav å holde seg til en 1600 som motorstørrelse, så kan du jo lese om mouse-motorer her: http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,3257.0.html

Ellers har du en fin artikkel om bolt-on-trimming her: http://vw2you.com/blogg/motor/bolt-on-trimming-av-1300-1600-vw-motor

Og en prosjekttråd om cheapo-trimming her http://www.vwnorge.no/index.php/topic,7475.0.html
101  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbussen 2.0 på: juli 03, 2011, 15:43:26 pm
Hvor langt satser dere på å kjøre i dag? Eller er det en Turbussen lagtempo spesial tilbake til Norge med soving og red bull-drikking på skift? Glad

Uansett, kjør forsiktig gutter!
102  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ikke "lån" bilder fra nett uten tillattelse... på: juni 30, 2011, 23:43:50 pm
Har du sjekket at orginalbrevet ikke er en scam? Sendt brev til firmaet som du vet eier bildene, og spurt om kravet er reelt?

Getty Images er et renommert bildebyrå, så hvis man har brukt bilder fra Getty Images og så får et krav om betaling fra Getty Images, så er det neppe en skam. Nigeria-svindlere gjør ikke så mye research Glad

I denne saken konkret så har Formula Vee forhåpentligvis en ganske sterk posisjon, jfr forklaringen om at "bildene var frigitte gjennom en lisensiert programvare jeg kjøper og videreselger". Det høres ikke ut som en vanlig låne-bilder-fra-nettet-greie, men mer et spørsmål om selger av programvarelisensen hadde ting i orden. Og hvis de ikke har det - sue them, not me Glad
103  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ikke "lån" bilder fra nett uten tillattelse... på: juni 30, 2011, 21:13:42 pm
seff.. men du kan ikke dømmes etter norsk åndsverkslov i USA Blunker

Problemet her er vel heller at du kan dømmes etter amerikansk åndsverkslov i USA... Glad Eller de kan sende saken til et norsk advokatfirma og få dem til å sende ut samme faktura etter den norske åndsverkloven. Jeg tror faktisk jeg ville foretrukket å forholde meg til amerikansk lov, for etter den norske åndsverkloven står fotografer/rettighetshavere knallsterkt.
104  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ikke "lån" bilder fra nett uten tillattelse... på: juni 30, 2011, 19:38:13 pm
Det kan bli en dyr misforståelse hamsedk. Kort sagt: du eier ikke rettigheter/copyright til andres bilder uansett om det er blitt lagt på nettet eller ikke. Det er personen som eier bildet - eller personen/selskapet rettighetene er solgt/overført til -  som har rettighetene til det.  Kort sagt er all kopiering av bilder er ulovlig.

Bilder som legges på nettet er ikke offentlige i den forstand at hvem som helst kan kopiere dem og bruke dem. En kildeangivelse opphever heller ikke copyright eller gir deg noen rettigheter til bilder. Men etter sedvanen om "sitatrett", så kan man bruke faksimile av en nettside. Du kan dog ikke kopiere et bilde/åndsverk og påstå det er en faksimile.

De norske lovene om opphavsrett er klokkeklare, så en fotograf som opplever at andre misbruker deres åndsverk kan nesten bare tenke på et tall og gange det med to for tort og svie og fakturere synderen.

Når dette er sagt, så ses det ofte gjennom fingrene med ulovlig kopiering av bilder når det er gjort av privatpersoner som ikke vet bedre. Slike saker følges derimot oftere opp om det er en profesjonell part som har utført bruddet (og hvor det er større sjanse for at det er penger å få ut).
105  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbussen 2.0 på: juni 30, 2011, 19:25:12 pm
Det er meningen at Børges innlegg kommer to ganger. Denne tråden heter ikke Turbussen 2.0 for ingenting (det er en stum x mellom Turbussen og 2.0)

Kos dere masse og keep the updates coming, Børge! Kos dere masse og keep the updates coming, Børge!
106  Forum / Snikk-snakk / Sv: Fantastiske låvefunn på: juni 30, 2011, 19:15:17 pm
I dag gjorde jeg jammen meg et låvefunn jeg også - og det midt i Oslo Glad Kjørte en bekjent hjem og idet jeg parkerte foran naboens garasje, åpnet naboen den ene garasjedøra akkurat nok til at jeg skimtet en velkjent form på et bagasjelokk. Han var rask med å lukke døren igjen, men mens vi tømte bilen etter harrytur, gled døren opp igjen akkurat nok til å se også bakskjermen og lykten. Det var som jeg trodde - en lowlight Karmann Ghia!

Da måtte jeg jo bare trenge meg på, så jeg gikk inn i garasjen og slo av en prat men en ikke alt for snakkesalig gubbe Glad

Han sa at det var "en tidlig fra 50-tallet", men jeg hører dårlig, så etter en prat med TomR så er det mulig han sa/mente noe a la "en tidlig en, fra 50-tallet". Ut fra baklyktene er det utvilsomt en lowlight - altså fra 55-59. Den var paprikarød og støvete, men den så veldig hel og tørr ut i stålet. Den sto på bukker med fangere og hjul tatt av. Den var kjøpt ny i Norge, men sa han ikke hadde planer om å fikse den med det første fordi en restaurering var dyrt og ville ta mye tid.

Det rare er at jeg for noen år siden ble stoppet av en gammel mann i rullestol utenfor en matbutikk i akkurat samme område da jeg parkerte min Karmann Ghia. Mannen fortalte at broren hans også hadde en Karmann Ghia stående, en komplett bil med fangere, kromlister og felger demonert og trygt lagret for at de ikke skulle bli ødelagt. Etter den hyggelige praten fikk jeg mobilnummeret til fyren, men det nummeret klarte jeg å miste. Sjansen for at dette var snakk om akkurat den samme bilen som jeg spottet i dag er ganske stor.

Nå er jeg egentlig ikke på jakt etter flere biler - og ihvertfall ikke et prosjekt - men jeg må jo bare få kommet meg inn i den garasjen igjen og kanskje få tatt noen bilder. Jeg får nok ta frem KGen min og "tilfeldigvis" parkere utenfor garasjen hans i håp om en ny prat, en bedre titt og å forhøre meg om han vurderer å selge Glad
107  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ikke "lån" bilder fra nett uten tillattelse... på: juni 30, 2011, 10:51:23 am
De finner noen crappy bilder, finner fotografen, betaler en tier for bildet, sporer opp hvem som bruker det og saksøker deg siden du ikke har lisensrettigheter på publisering av bildet. 

Hvorfor tror du at dette er fremgangsmåten? Getty er et av verdens største bildebyråer og eier mange, mange millioner illustrasjonsfotoer. Ulovlig kopiering av bilder er naturlig nok et stort problem for dem pga mye rapping av bilder på internett. Jeg vil anta at de har mer enn nok med å beskytte rettighetene til de millionene av bildene de allerede eier.
108  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Et stykke rullende kulturhistorie til salgs ! på: juni 28, 2011, 23:24:28 pm
Denne har jeg kikket mye på hver gang jeg har kjørt forbi den på Korsvoll Glad Absolutt verdt å sjekke denne ut, synes å ha en ganske fornuftig pris også.
109  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Knastedekk / vinter dekk på: juni 28, 2011, 10:55:32 am
General Grabber AT finnes i relativt små størrelser, både 27X8.5R14 - som tilsvarer 215/75 - og 205/75R15.

Du får også BF Goodrich AT i 195/75R14. Denne størrelsen sluttet de å produsere for noen år siden, men ifjor startet de opp produksjonen igjen. Er derimot ikke sikker på om de kun laget opp et parti eller om dimensjonen kom inn i varmen for godt, men uansett burde noen fortsatt ha den på lager.
110  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Giroverføring Bay på: juni 24, 2011, 16:06:13 pm
Jeg trenger en giroverføring til 1969 Bay, noen som har?
111  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbussen 2.0 på: juni 24, 2011, 15:43:55 pm
Djeeeezus... Godt det tross alt gikk bra. Kjør forsiktig gutter!
112  Forum / Hva skjer? / Sv: Vintage village på SCC 2011 årets tema: veterancampingbiler på: juni 21, 2011, 16:36:42 pm
Dette blir stas! Jeg kommer til å sikle mye i Vintage Village i år kjenner jeg  Osteaktig

Det vil vel ikke akkurat flomme over av luftkjølt T25-campere uansett, så jeg vil i likhet med H-MEK foreslå at dere holder døra åpen også for luftkjølt T25. Hvis det i det hele tatt dukker opp noen av den typen, så vil det jo bare bidra med å vise bredden og utviklingen av luftkjølte VW-campere gjennom tre T-generasjoner.
113  Forum / Type 2 / Sv: Rødsone på 1600? på: juni 20, 2011, 23:20:04 pm
Hvis ledningen fra minus polen på coilen har et brud eller på anden måde for stelforbindelse vil der ikke komme gnist til fordeleren. Les personlig erfaring her  Osteaktig

Der har jeg også erfaring Glad Kjørte blant vinrankene i Champagne ifjor da motoren plutselig gikk som en bøtte dritt. Da var det isolasjonen på turteller-ledningen til coilen som hadde smelta...
114  Forum / Hva skjer? / Sv: Vintage village på SCC 2011 årets tema: veterancampingbiler på: juni 20, 2011, 23:13:48 pm
Dette blir spennende, digger årets tema Glad Er det slik å forstå at utstillingen blir for alle luftkjølte VW-campere - uten noen aldersgrense?
115  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Høyby: en original drømmebil (1969 hvit early bay Dobbelcabiner) på: juni 19, 2011, 20:01:27 pm
Så lenge du går for originalbil, så ville jeg definitivt satset på 1600sp som den ble levert med originalt. Er jo en sjarmerende motor, selv om bussene er rimelig undermotoriserte uansett om du satser på single - eller dobbelport Glad
116  Forum / Snikk-snakk / Sv: BUSspotting på: juni 19, 2011, 09:33:15 am
Lå bak denne på lørdag Glad
117  Forum / Snikk-snakk / Sv: mobilnr til Unneberg-bil? på: juni 18, 2011, 19:35:30 pm
Jeg har samme erfaring som H-MEK. Jeg bruker deler@unneberg-adressen og da får jeg stort sett alltid kjapt svar fra Tommy.
118  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 75 Jeans på: juni 17, 2011, 17:00:17 pm
Bilen din ser utrolig fet ut med det nye stuket Henrik, grattis! Nå må jeg bare få overtalt Slackerne til å hjelpe meg med å få forstillingen ferdig....  Glad
119  Forum / Hva skjer? / Sv: Bugrun 2011 på: juni 13, 2011, 14:39:05 pm
Grattis med ny pers! Herlig video, ser ut som 402 meter med heftig ratting Glad
120  Forum / Hva skjer? / Sv: Bugrun 2011 på: juni 13, 2011, 11:26:33 am
Noen som vet tiden til Mr Tangen?
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 69
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!