mai 03, 2024, 09:19:02 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Fordeler drevet er satt inn 180 feil  (Lest 2385 ganger)
TYPE3LARS
Juniormedlem
**
Innlegg: 58
Bosted: Sandvika


"Lille Rosa Bil"


Vis profil
« på: april 10, 2010, 07:43:42 am »

Har dette noe praktisk betydning? annet en at pluggkablene blir litt mere på kryss og tvers? Er det knotete å ta den ut og snu den?
Loggført

1963 Lillebror
1964 boble
1969 1600 TL Fastback
1997 caravelle TDI
Paddington
Medlem
***
Innlegg: 239
Bosted: Holmestrand



Vis profil
« Svar #1 på: april 10, 2010, 08:01:46 am »

tror det kan bli trøblete å justere tenninga riktig, hvis det er vakumfordeler så har jeg fått intrykk av at denne kan komme i veien for feks. bensinpumpa..
Loggført

61" t1 1200 deluxe
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: april 10, 2010, 08:27:26 am »

Du kan vel få fordeleren omtrent hvilken vei du vil allikevel, ved å bytte om på tennpluggledningene?
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
TYPE3LARS
Juniormedlem
**
Innlegg: 58
Bosted: Sandvika


"Lille Rosa Bil"


Vis profil
« Svar #3 på: april 10, 2010, 08:40:35 am »

Det er en 009 med elektronisk tenning, så det er ingenting som krasjer
Loggført

1963 Lillebror
1964 boble
1969 1600 TL Fastback
1997 caravelle TDI
Elliot
Supermedlem
*****
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND


Tlf 91160684


Vis profil
« Svar #4 på: april 10, 2010, 09:24:46 am »

Ingen problem. Jeg kjørte en slik motor i mange 1000 km før den tok kvelden av helt andre årsaker...
Loggført

'57 T-2 Kombi
'64 T-2 Doka (Castrol)
TYPE3LARS
Juniormedlem
**
Innlegg: 58
Bosted: Sandvika


"Lille Rosa Bil"


Vis profil
« Svar #5 på: april 10, 2010, 12:52:03 pm »

Da satser jeg på at det er greit, takk for svar
Loggført

1963 Lillebror
1964 boble
1969 1600 TL Fastback
1997 caravelle TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #6 på: april 10, 2010, 17:06:58 pm »

En kompis gjorde akkurat samme feilen. Bare snu om på pluggkablene.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #7 på: april 10, 2010, 17:08:49 pm »

Om du tar ut fordeleren din kan du ta av "drevet" som sitter nederst på den og snu det 180°. Da vil ingen oppdage tabben. Glad
Noen fordelere har forsinket tenning på sylinder 3, pga at den sylinderen går varmere enn de andre, bytter man om på tennkablene kommer sylinder 1 til å gå kallere i stedet.
« Siste redigering: april 10, 2010, 17:20:25 pm av JHU » Loggført

Speed is no substitute for direction
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #8 på: april 10, 2010, 18:13:23 pm »

Og Type 3 skal ha en annen vinkel enn boble....


* fordelerdrev.jpg (95.02 KB, 296x835 - vist 163 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #9 på: april 10, 2010, 18:24:12 pm »

Noen fordelere har forsinket tenning på sylinder 3, pga at den sylinderen går varmere enn de andre, bytter man om på tennkablene kommer sylinder 1 til å gå kallere i stedet.

Gjelder det 009?

Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #10 på: april 10, 2010, 18:33:25 pm »

Noen fordelere har forsinket tenning på sylinder 3, pga at den sylinderen går varmere enn de andre, bytter man om på tennkablene kommer sylinder 1 til å gå kallere i stedet.
Gjelder det 009?

Jeg mener at det ikke gjør det.
Loggført
gussi
Seniormedlem
****
Innlegg: 403
Bosted: holmestrand



Vis profil
« Svar #11 på: april 10, 2010, 18:46:45 pm »

Ta ett koste skaft kapp av en bit ca like lang som en skru trekker så spisser du den sån passe ,ta vekk fjæra som er under fordeleren så dunker du skaftet ned så det setter seg fast ,dra opp drevet å snu det riktig vei ,har gjort det mange gannger  Blunker
Loggført

1961 byggy 1972 1300s
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #12 på: april 10, 2010, 19:00:08 pm »

Ta ett koste skaft kapp av en bit ca like lang som en skru trekker så spisser du den sån passe ,ta vekk fjæra som er under fordeleren så dunker du skaftet ned så det setter seg fast ,dra opp drevet å snu det riktig vei ,har gjort det mange gannger  Blunker
Risikerer du ikke at skivene som sitter på drevet faller ut da? Eller går det greit så lenge det ikke blir dratt for langt ut..?
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
gussi
Seniormedlem
****
Innlegg: 403
Bosted: holmestrand



Vis profil
« Svar #13 på: april 10, 2010, 19:35:10 pm »

Har altid godt bra bare vær forsiktig når du tar den ut .skivene ligger ganske trangt der de ligger .det er jo olje nede motor da kleber di seg til gods i blokka  Glad
Loggført

1961 byggy 1972 1300s
gussi
Seniormedlem
****
Innlegg: 403
Bosted: holmestrand



Vis profil
« Svar #14 på: april 10, 2010, 19:39:56 pm »

Husk att drevet ligger skrått så det skal litt til att de detter av ,husk skru fordeler drevet ut ,skru det inn riktig også
Loggført

1961 byggy 1972 1300s
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #15 på: april 10, 2010, 20:15:29 pm »

Ta ett koste skaft kapp av en bit ca like lang som en skru trekker så spisser du den sån passe ,ta vekk fjæra som er under fordeleren så dunker du skaftet ned så det setter seg fast ,dra opp drevet å snu det riktig vei ,har gjort det mange gannger  Blunker
Eller ta ut bensinpumpa og bakelittforing og lirk opp drevet med en ståltråd.
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #16 på: april 10, 2010, 21:39:01 pm »

Frodelerdrevet har faktisk ingen ting med selve tenningen å gjøre. Så lenge du ikke har problemet med en vakumklokke som tar borti bensinpumpa er jo problemet løst. Finn tenning på sylinder 1 og vri fordeleren rundt til streken på fordeleren matcher rotoren. Plugg 1 der osv.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!