VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: Hans Christian på november 28, 2007, 13:03:50 pm



Tittel: Hvordan vet jeg at jeg har funnet en 1300S kasse, hva står på den?
Skrevet av: Hans Christiannovember 28, 2007, 13:03:50 pm
Er det noe nr jeg kan sjekke opp?
Når ble 1300S lagd??



Tittel: Sv: Hvordan vet jeg at jeg har funnet en 1300S kasse, hva står på den?
Skrevet av: Hot Owlnovember 28, 2007, 13:46:11 pm
På en 1300S kasse står det "AS" banket inn før serie nummeret. Dette er banket i en forsterkningribbe under på siden. Skal få tatt et bilde av dette for en permanent sticky om dette emnet


Tittel: Sv: Hvordan vet jeg at jeg har funnet en 1300S kasse, hva står på den?
Skrevet av: Hans Christiannovember 28, 2007, 13:58:55 pm
Supert, da slipper jeg å ta feil :)


Tittel: Sv: Hvordan vet jeg at jeg har funnet en 1300S kasse, hva står på den?
Skrevet av: Hans Christiannovember 29, 2007, 19:07:22 pm
Hvem av disse er 1300S kasse, som skal tåle litt mer enn de andre?
Eller, hvem er det som tåler en støyt og går i en 58 mod uten noen større tilpassninger enn nesa :)

Er det bare de i den nederste samlingen?
Hentet fra : http://www.vw2you.com/article/view/367472189113/articleId___437330599355/


Kode
 
AA AB AD
AE AG AM
AP AX         Ring / piniongear 4,375

AC AF AH
AQ DA DB
DC             Ring / piniongear 4,125

AN AO AR
AS AT AU    Ring / piniongear 3,875


Tittel: Sv: Hvordan vet jeg at jeg har funnet en 1300S kasse, hva står på den?
Skrevet av: JSnovember 29, 2007, 20:47:45 pm
Den sterkeste av dem er de nederste med 3,88r/p. Færre tenner = mer styrke i hver tann.
Jeg trodde det bare var 1300S som hadde 3,88 men der kan jeg ta feil.
Støyt og støyt, spørs hva du skal bruke dem til.
På alle biler eldre enn 1960 må du bytte nese, vær obs på at dette senker motoren 2-3cm i bakkant pga at du endrer vinkelen på kassa.
Du må også sveise hockey sticken og bore nytt hull til gearoverføringen. Men det visste du sikkert  ;)


Tittel: Sv: Hvordan vet jeg at jeg har funnet en 1300S kasse, hva står på den?
Skrevet av: Hans Christiannovember 29, 2007, 21:02:04 pm
Hehe...det viste jeg ikke, dvs at jeg ikke viste at den måtte sveises :)
Men det er ikke noe problem, virker som det er mer vanskelilg å få fatt i en..

Men vil det si at det er andre enn 1300S AS typen som går av den nederste samlingen, men hva kan di stå på da annet enn 1300S?

Hvis noen har en å selge til meg, rop ut, har snart gitt opp leitinga :)



Tittel: Sv: Hvordan vet jeg at jeg har funnet en 1300S kasse, hva står på den?
Skrevet av: Ole Bdesember 02, 2007, 19:00:34 pm
Den sterkeste av dem er de nederste med 3,88r/p. Færre tenner = mer styrke i hver tann.
Jeg trodde det bare var 1300S som hadde 3,88 men der kan jeg ta feil.
Støyt og støyt, spørs hva du skal bruke dem til.
På alle biler eldre enn 1960 må du bytte nese, vær obs på at dette senker motoren 2-3cm i bakkant pga at du endrer vinkelen på kassa.
Du må også sveise hockey sticken og bore nytt hull til gearoverføringen. Men det visste du sikkert  ;)

Har aldri hørt at hockey sticken må sveises, jeg har ikke gjort det :-\


Tittel: Sv: Hvordan vet jeg at jeg har funnet en 1300S kasse, hva står på den?
Skrevet av: Liddesember 02, 2007, 19:05:40 pm
Et annet triks er og se etter rosa maling på undersiden. Dette er det på alle 1300s kassene jeg har sett. Gjerne noen rosa flekker, som er skjult under møkka.


Tittel: Sv: Hvordan vet jeg at jeg har funnet en 1300S kasse, hva står på den?
Skrevet av: JSdesember 02, 2007, 19:18:10 pm
Har aldri hørt at hockey sticken må sveises, jeg har ikke gjort det :-\
[/quote]

Er bilen din før 1960 må du i alle fall det. Hullet som er borret til girøverføringen passer ikke.


Tittel: Sv: Hvordan vet jeg at jeg har funnet en 1300S kasse, hva står på den?
Skrevet av: Ole Bdesember 02, 2007, 19:23:27 pm
Har aldri hørt at hockey sticken må sveises, jeg har ikke gjort det :-\

Er bilen din før 1960 må du i alle fall det. Hullet som er borret til girøverføringen passer ikke.
[/quote]

Der er vi enige :)


Tittel: Sv: Hvordan vet jeg at jeg har funnet en 1300S kasse, hva står på den?
Skrevet av: H-MEKdesember 02, 2007, 19:31:46 pm
Har aldri hørt at hockey sticken må sveises, jeg har ikke gjort det :-\

Er bilen din før 1960 må du i alle fall det. Hullet som er borret til girøverføringen passer ikke.
[/quote]

Lurer litt på hva som må sveises jeg?


Tittel: Sv: Hvordan vet jeg at jeg har funnet en 1300S kasse, hva står på den?
Skrevet av: JSdesember 02, 2007, 20:08:53 pm
Du må fylle hullet til gearoverføringen med sveis og lage et nytt like ved siden av. Jeg klarte ikke å få sentrert borret uten å først sveise og så slipe jevnt før jeg lagde det nye hullet. Det er godt mulig det finnes smartere måte.


Tittel: Sv: Hvordan vet jeg at jeg har funnet en 1300S kasse, hva står på den?
Skrevet av: H-MEKdesember 02, 2007, 21:29:00 pm
Du må fylle hullet til gearoverføringen med sveis og lage et nytt like ved siden av. Jeg klarte ikke å få sentrert borret uten å først sveise og så slipe jevnt før jeg lagde det nye hullet. Det er godt mulig det finnes smartere måte.

Bruker stikka fra t2 splitt. Hullet for z-skruen sitter på undersiden på de.


Tittel: Sv: Hvordan vet jeg at jeg har funnet en 1300S kasse, hva står på den?
Skrevet av: JSdesember 02, 2007, 21:38:17 pm
Det var smart, men dog litt mer arbeid å få tak i en type 2 kasse og slakte den enn å bruke 10 sekunder på sveis og 20 sekunder på sliping?
Kjøper du ny hockeystick er de borret både på under og oversiden for å passe både t1 og t2. Og er av en kvalitet som er til å le av.


Tittel: Sv: Hvordan vet jeg at jeg har funnet en 1300S kasse, hva står på den?
Skrevet av: H-MEKdesember 02, 2007, 21:48:59 pm
Det var smart, men dog litt mer arbeid å få tak i en type 2 kasse og slakte den enn å bruke 10 sekunder på sveis og 20 sekunder på sliping?
Kjøper du ny hockeystick er de borret både på under og oversiden for å passe både t1 og t2. Og er av en kvalitet som er til å le av.

Bruker nose, og stikke fra t2, for da få man ting på rett plass!


Tittel: Sv: Hvordan vet jeg at jeg har funnet en 1300S kasse, hva står på den?
Skrevet av: JSdesember 02, 2007, 22:05:15 pm
Da konkluderer vi med at om du skal ha 1300S kasse inn i bil før 1960 må du bruke nesekone fra t2 og enten bruke hockey stick fra t2 eller sveise om den som står i 1300S kassa. Nytt hull må du lage uansett.
Takk for presiseringen H-MEK.


Tittel: Sv: Hvordan vet jeg at jeg har funnet en 1300S kasse, hva står på den?
Skrevet av: Hans Christiandesember 02, 2007, 22:10:16 pm
Bra, nå gjelder det bare å få tak i en, noen som har?  :)


Tittel: Sv: Hvordan vet jeg at jeg har funnet en 1300S kasse, hva står på den?
Skrevet av: JTWEdesember 03, 2007, 13:43:03 pm
Tilbudet mitt står fortsatt ved lag.

Ta kontakt på pm / telefon eventuelt.



Tittel: Sv: Hvordan vet jeg at jeg har funnet en 1300S kasse, hva står på den?
Skrevet av: Hans Christiandesember 03, 2007, 14:10:23 pm
PM JTWE


Tittel: Sv: Hvordan vet jeg at jeg har funnet en 1300S kasse, hva står på den?
Skrevet av: Hans Christiandesember 06, 2007, 19:48:56 pm
Hva slags T2 nese må brukes på 58 mod?


Tittel: Sv: Hvordan vet jeg at jeg har funnet en 1300S kasse, hva står på den?
Skrevet av: JSdesember 06, 2007, 19:50:58 pm
Til splittbuss.


Tittel: Sv: Hvordan vet jeg at jeg har funnet en 1300S kasse, hva står på den?
Skrevet av: Finn-Erik DeLuxe60desember 06, 2007, 21:27:36 pm
Til splittbuss.

eller fra 67 mod og ned.. (buss da  ;))


Tittel: Sv: Hvordan vet jeg at jeg har funnet en 1300S kasse, hva står på den?
Skrevet av: Bad-Mojomars 06, 2010, 18:52:19 pm
Høres ut som ein del stress det ja :(   
Må du gjøre denne tilpassinga på ein 1500 kasse og?
Eller er den plug and play??


Tittel: Sv: Hvordan vet jeg at jeg har funnet en 1300S kasse, hva står på den?
Skrevet av: Rocket-Racingmars 06, 2010, 20:10:58 pm
Høres ut som ein del stress det ja :(   
Må du gjøre denne tilpassinga på ein 1500 kasse og?
Eller er den plug and play??

T2 nesekon og nytt hull i hockeysticken må til samme hva slags 61-> kasse som skal monteres i eldre bil.


Tittel: Sv: Hvordan vet jeg at jeg har funnet en 1300S kasse, hva står på den?
Skrevet av: Bad-Mojomars 06, 2010, 20:38:50 pm
Oki :)  Tusen takk for svar