mai 14, 2024, 23:25:51 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Brembo caliper fra Porsche  (Lest 1855 ganger)
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« på: mars 04, 2010, 21:33:48 pm »

Kan en bak caliper fra Porsche 944 brukes som frontcaliper? Kan få tak i fire like, og vurderer og putte en i hvert hjørne...
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #1 på: mars 05, 2010, 09:16:34 am »

Med en i hvert hjørne får du lik bremsekraft foran og bak. Ikke så lurt!
Du trenger mer bremsekraft foran for ikke å snurre rundt når du bremser hardt. (Bakhjulslåsing)
Biler med skiver foran og bak har forskjellig stempeldiameter (F/B).
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #2 på: mars 05, 2010, 09:31:53 am »

Jeg tror ikke det er så enkelt, vekten i hvert hjørne på bilen har også sitt og si tror jeg? Flere Porscher har tilnærmet samme diameter på caliperstempelet foran og bak. Er det noen som har prøvd dette på bil, eller som har sett noe rundt temaet på nettet?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #3 på: mars 05, 2010, 11:09:08 am »

Porsche har løst det ved å ha en hovedsylinder med forskjellige diameter på boringen for fremre og bakre krets. Hvis du finner riktig hovedsylinder fra Prosche er det vel mulig å montere også i type 4, vil jeg tro... Hæ
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #4 på: mars 05, 2010, 11:41:00 am »

Type 4 har spesiell innfesting av hovedsylinder, så den muligheten er liten. Men hva med reduksjonsventil på bakre krets?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #5 på: mars 05, 2010, 11:55:58 am »

Jeg har 944 pumpe på min, dog en 03. Boxter kalipperer foran, 944 tubo bak inkl vent skiver.
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #6 på: mars 05, 2010, 12:21:19 pm »

Har hørt flere som har brukt std hovedpumpe med Porsche/Brembo calipere uten problemer. Diameter på 412 hovedpumpe skal være lik som Porsche, men med lik diameter for fremre/bakre krets.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
JR
Juniormedlem
**
Innlegg: 75
Bosted: Akershus


Vis profil

« Svar #7 på: mars 05, 2010, 13:59:01 pm »

Porsche bruker på enkelte modeller en regulator på bakkretsen. Denne begynner å virke ved et visst trykk
Loggført

73 GTV
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #8 på: mars 06, 2010, 21:07:40 pm »




Her er nok en potensiell løsning iallefall Blunker



En såkalt BIAS-ventil..
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #9 på: mars 06, 2010, 21:33:03 pm »

som  jeg har til salgs Rekker tunge

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,16948.msg171080.html#msg171080

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Cobra
Seniormedlem
****
Innlegg: 265
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #10 på: mars 06, 2010, 21:46:29 pm »

Du kan jo lage til opplegg for dobble tilton/willwood bremsesylindre med vugge imellon.  Da kan du også gå for 2 forsjeldige dim på sylindrene også. Da har du mye just. mulighet.

http://www.wilwood.com/Start/Products/005-PedalAssemblies/005-BPA/balance/index.asp

Eller event går for det samme tilton oppsettet jeg bruker.

http://www.tiltonracing.com/content.php?page=list2&id=8&m=b
Loggført

vw 1302rs
vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem
****
Innlegg: 252
Bosted: Lillestrøm



Vis profil
« Svar #11 på: mars 07, 2010, 11:48:41 am »

om du bruker std hovedsylinder og like bremser å alle hjul uten trykkreduksjon vil den bli kraftig overbremset bak... ved nedbremsning får jo bilen i tillegg forskjøvet tyngden frem mot framhjulene og bakhjulene vil låse opp, kan bli skummelt Blunker   er en grunn til at biler ofte bare har 30% bremseeffekt bak.  reduser trykket og prøv deg frem Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!