mai 06, 2024, 05:57:52 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Forum / Problemløseren / Sv: Rustbehandling eller ikke? på: november 04, 2009, 20:58:02 pm
Det er alltid lurt å rustbehandle. Hvis det er overflaterust under bilen, det er det ofte kan du først ha på olje, f.eks Ovatrol eller sagkjedeolje. Begge oljene er noe seige og vil trekke seg inn i overflaterusta og stoppe videre rustdannelse. Over dette kan du smørre på tectyl eller lignende, men vent til olja har tørket. Sandblåsing er selvsagt bra ,men det er ikke alltid lett å gjøre om man ikke har plukket ned hele bilen.
2  Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Luftfilter til 25HK på: mai 10, 2009, 10:23:22 am
Hei!
Jeg er ganske sikker på at zwitterne ble levert med filter med olje, men lkanskje også med T-filter.
Min far hadde en zwitter svært tidlig, en fin orginal bil( som dessverre er borte), den hadde oljefilter.
Den var laget i -53, så det kan ha vært et skifte av filter en gang mellom oktober -52 og feb 53.
3  Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: pyntelist på stigbrett.. og farge på instrumentpod på: mai 10, 2009, 10:17:15 am
Det er bare å komme å se på min boble(PK,s), det er en -52-modell, laget i april 52.
Pyntelistene på stigtrinnet er brede, en kar i Sverige har laget opp igjen disse, helt maken til de orginale.
Når det gjelder plata ved speedometeret så er det en slags off-white farge på alle uavhengig av utvendig farge. eldre hadde svarte.
Jeg fant en Toyotafarge som matschen og som jeg har brukt.
Stigtrinngummien på de gamle har annen profil på rillene enn nyere modeller.
Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!