1771
|
Forum / Problemløseren / Sv: Spm ang varmer i bobla
|
på: februar 01, 2009, 14:58:49 pm
|
12volts utgaven av B2 varmeren skal bruke 20 watt i drift, og hele 140 watt i starten. Er det samme wattstyrke på 6volten blir det over 23amper i starten..... Finner du en B2 fra 1968-70 bør den være 12volt og passe rett inn der 6volten står i dag.
|
|
|
1777
|
Forum / Problemløseren / Sv: Plassering av pinnebolter
|
på: januar 25, 2009, 12:32:50 pm
|
Fire lange nede, og to korte i midten oppe. Resten der det er ledig.... Du ser det kjapt viss du tar en topp og trer innpå
Prøver igjen.... Du har 9 lange. Av disse skal du bruke 4 nederst på hver side. Den siste lange skal i det øverste hullet, nærmest svinghjulet. (Det hullet som gjengene er dypere inni blokka) Du har 4 "veldig" korte. Av disse skal 2 i midten oppe på hver side. Du har 3 medium. Disse skal i de 3 siste hullene. Edit: Tok et bilde for sikkerhets skyld. Ikke la deg lure av skyggene
|
|
|
1779
|
Forum / Problemløseren / Sv: Lading
|
på: januar 24, 2009, 21:29:49 pm
|
Vil heller tro at du har et spenningsfall i plussen. Ladelampa skal ha pluss fra tenningslåsen, og pluss fra dynamoen. Når du har like "mye" pluss på begge slukker den. Når du setter på lysene får du en litt lavere spenning på den ledningen som går via tenningslåsen, mens den som kommer direkte fra ladereleet har full spenning. Mitt forslag er å sjekke koblingene på pluss fra batteri, via dynamo, sikringsboks og tenningslås.
|
|
|
1785
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hva betyr dette?
|
på: januar 12, 2009, 20:37:11 pm
|
men bilen er produsert i 71 og er en S utgave av 02....
Rikard
Understellsnummer røper at det er en 1972 årsmodell (fra aug 1971 til sept 1972) viss det kan hjelpe noe.
|
|
|
1788
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Understellsnummer
|
på: januar 11, 2009, 11:14:54 am
|
Litt OT, men generelt om understellsnummer: Det er tredje siffer som forteller hvilken årsmodell bilen er. Fra årsmodell 1965 begynte de med dette systemet. Første siffer er biltype, andre siffer er utgave, og tredje årsmodell. Er det 9 siffer i nummeret er bilen fra 60tallet, og er det 10 siffer er den fra 70 tallet (4. siffer er 2)
|
|
|
1792
|
Forum / Problemløseren / Sv: OT: men vw
|
på: januar 06, 2009, 20:01:03 pm
|
I delekatalogen ser det ut til at mange Golf, passat, polo og vento har den samme vifta frem til begynnelsen av 1990 tallet. Viftebladene er som regel 280mm i diameter. Det er jo kanskje mulig å flytte over de originale viftebladene viss du ikke har denne diameteren.
|
|
|
1794
|
Forum / Problemløseren / Sv: dynamo 1302 72 modell
|
på: januar 04, 2009, 20:41:36 pm
|
Børstene er enkelt å bytte. Du ser en av de på dette bildet i den underste åpningen. Ledningen fra børsten sitter fast i en skrue. Skru ut denne. Jeg pleier å bruke en liten ledningsstump til å dra ut fjæren som holder børsten inne. Så er det bare å føre den nye børsten inn i sporet og skru fast ledningen igjen. Litt vanskeligere å komme til den nederste børsten, men begynn med den øverste, så får du litt trening på den Litt mer info om ladesystemet her: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,8461.0.html
|
|
|
|