mai 15, 2024, 03:44:09 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 58 59 [60] 61 62 ... 66
1771  Forum / Problemløseren / Sv: Spm ang varmer i bobla på: februar 01, 2009, 14:58:49 pm
12volts utgaven av B2 varmeren skal bruke 20 watt i drift, og hele 140 watt i starten.
Er det samme wattstyrke på 6volten blir det over 23amper i starten.....
Finner du en B2 fra 1968-70 bør den være 12volt og passe rett inn der 6volten står i dag.
1772  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor selges "white grease" og kam-guffe? på: januar 29, 2009, 19:43:42 pm
Jeg har jaktet litt etter "Nulon L90" som er beregnet til å smøre inn glidelager o.l. med ved montering. Var innom Slettebøe jeg også. Selgeren gikk inn i en overgangstabell til Molykote og da fikk jeg anbefalt noe som viste seg å være glidelakk  Hæ  så da takket jeg for meg og forlot butikken.
Hafnor solgte Nulon tidligere, men har nå gått over til et annet fabrikat. Noen som vet hvor det selges nå?

http://www.nulon.com.au/products.php?productName=Extreme_Pressure_Anti-Seize_Lubricant
1773  Forum / Snikk-snakk / Sv: 12v til 6v på: januar 29, 2009, 19:30:44 pm
Og så har du normalt en 12V ventil på forgasseren og choken da....
1774  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: ujevnt slitte tromler på: januar 27, 2009, 18:42:44 pm
hva er slitegrensen?
1775  Forum / Problemløseren / Sv: Sikkerhetsbelter i notchback. på: januar 27, 2009, 15:01:09 pm
På min 65 Notch mener jeg å huske at det kun er 2-punkts fester. Kun i kanal, og over skuldrene. Tar du ut baksetet mener jeg du finner huller der også på midten.
1776  Forum / Problemløseren / Sv: Hvilken bensinpumpe er dette? på: januar 26, 2009, 20:11:21 pm
"VW3" innstemplet tyder på at det er en Type 2 pumpe som gir 400ccm i minuttet ved 3800 o/min. Max trykk 2,5mVS.
1777  Forum / Problemløseren / Sv: Plassering av pinnebolter på: januar 25, 2009, 12:32:50 pm
Fire lange nede, og to korte i midten oppe. Resten der det er ledig....
Du ser det kjapt viss du tar en topp og trer innpå
Prøver igjen....  Blunker
Du har 9 lange. Av disse skal du bruke 4 nederst på hver side.
Den siste lange skal i det øverste hullet, nærmest svinghjulet. (Det hullet som gjengene er dypere inni blokka)
Du har 4 "veldig" korte. Av disse skal 2 i midten oppe på hver side.
Du har 3 medium. Disse skal i de 3 siste hullene.

Edit: Tok et bilde for sikkerhets skyld. Ikke la deg lure av skyggene  Gliser
1778  Forum / Problemløseren / Sv: Plassering av pinnebolter på: januar 24, 2009, 23:27:51 pm
Fire lange nede, og to korte i midten oppe. Resten der det er ledig....
Du ser det kjapt viss du tar en topp og trer innpå
1779  Forum / Problemløseren / Sv: Lading på: januar 24, 2009, 21:29:49 pm
Vil heller tro at du har et spenningsfall i plussen. Ladelampa skal ha pluss fra tenningslåsen, og pluss fra dynamoen. Når du har like "mye" pluss på begge slukker den.
Når du setter på lysene får du en litt lavere spenning på den ledningen som går via tenningslåsen, mens den som kommer direkte fra ladereleet har full spenning.
Mitt forslag er å sjekke koblingene på pluss fra batteri, via dynamo, sikringsboks og tenningslås.
1780  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Motor logg-program för VW-folk!?.. Jag behöver HJÄLP!!!(Se sista inlägg) på: januar 24, 2009, 20:56:22 pm
Fant en av mine. Ser ut til at det var xls fil.
1781  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Motor logg-program för VW-folk!?.. 1á sammanställningen !! på: januar 18, 2009, 20:43:35 pm
Jeg har jo sikret meg noen komponenter viss jeg skulle få lyst til å prøve.  Øyerulling
Håper du kan lage et printkort for salg, da det blir litt vanskelig på et labkort med den PIC kretsen med så mange ben.
1782  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk og Log-data kort, Program för nedladdning.. på: januar 18, 2009, 20:37:51 pm
Har dessverre ikke fått testet noe mer ennå. Jeg går litt i dvale om vinteren  Osteaktig
Lenge siden jeg hadde vært her inne også....
Men vil du si hva du har planer om? Ble jo litt nyskjerrig nå.
1783  Forum / Problemløseren / Sv: Løyse stor vifte på Type 3 - sjå bilder! Løyst! på: januar 18, 2009, 20:27:13 pm
Så dette litt seint, men kan jo brukes neste gang  Blunker
Det er to gjengede hull i vifta. Der skrudde jeg fast dette firkantrøret. Så var det bare å skru innover den midterste skruen, og viften kommer utover.
1784  Forum / Problemløseren / Sv: "Checker-flag" dørtrekk?? på: januar 17, 2009, 17:52:48 pm
Utrolig hva Google kan hjelpe med...

www.panduro.no
www.stoffimport.no
www.lappeteknikk.no
www.olaugsquilt.no
www.lappedilla.no
www.quiltespesialisten.no
www.tekstil.no
www.stoffogstil.no

Men jeg har ikke letet etter "ditt" mønster  Blunker
1785  Forum / Problemløseren / Sv: Hva betyr dette? på: januar 12, 2009, 20:37:11 pm

men bilen er produsert i 71 og er en S utgave av 02....

Rikard

Understellsnummer røper at det er en 1972 årsmodell (fra aug 1971 til sept 1972) viss det kan hjelpe noe.
1786  Forum / Problemløseren / Sv: Ventilstyring på: januar 11, 2009, 11:46:05 am
Du får spesial bor for å borre ut ventilstyringene. Det er en styring på borret slik at det kommer helt i senter, og så borrer du til du er nesten igjennom. Da kan du ta en dor å slå ut den tynne hylsen som var igjen. Er en stor fordel med søyleborremaskin, og noe å legge toppen på slik at den blir skrå i riktig vinkel...

Litt dårlig bilde av borret, men : http://www.csp-shop.de/cgi-bin/shop2/shop_main.cgi?func=det&wkid=6549957597&rub1=Tools&rub2=Tools&artnr=12108a&pn=0

Angående klumpen får andre svare. Noen fjerner den, men det er nok en grunn til at VW har plassert den der en gang i tiden  Blunker
1787  Forum / Problemløseren / Sv: fester til takgrind på: januar 11, 2009, 11:30:39 am
Min grind var ikke helt lik, men når jeg først var der tok jeg et bilde av festet på det midterste benet...
1788  Forum / Snikk-snakk / Sv: Understellsnummer på: januar 11, 2009, 11:14:54 am
Litt OT, men generelt om understellsnummer: Det er tredje siffer som forteller hvilken årsmodell bilen er.
Fra årsmodell 1965 begynte de med dette systemet. Første siffer er biltype, andre siffer er utgave, og tredje årsmodell. Er det 9 siffer i nummeret er bilen fra 60tallet, og er det 10 siffer er den fra 70 tallet (4. siffer er 2)
1789  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: formula vee med kassen bak motoren.. på: januar 10, 2009, 09:33:20 am
Som du ser på min Formel Vee

Du Rallybugs....jeg skjønner det ikke store takhøyden hjemmehos deg....men noen flere bilder av den bilen kunne vært ønskelig for flere av oss....
Hvilken bil er det...?
Fler bilder her: http://www.agdervwklubb.com/forum/index.php?topic=869.0  Blunker
1790  Forum / Snikk-snakk / Sv: Medlems antall i folkevogn klubber i Norge på: januar 10, 2009, 09:05:29 am
Agder VW Klubb, stiftet 1992, 100 medlemmer.
1791  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Justering bensintrykk på eber. på: januar 08, 2009, 21:39:13 pm
Fant dette:
 
Edit: Mener det var fra her jeg fikk det for en stund siden: http://www.icbm.org/erkson/ttt/VW_Manuals/ebersp.tar.gz
1792  Forum / Problemløseren / Sv: OT: men vw på: januar 06, 2009, 20:01:03 pm
I delekatalogen ser det ut til at mange Golf, passat, polo og vento har den samme vifta frem til begynnelsen av 1990 tallet. Viftebladene er som regel 280mm i diameter. Det er jo kanskje mulig å flytte over de originale viftebladene viss du ikke har denne diameteren.
1793  Forum / Snikk-snakk / Sv: sider som viser motorbytte på: januar 06, 2009, 19:49:05 pm
1 stk side her...
1794  Forum / Problemløseren / Sv: dynamo 1302 72 modell på: januar 04, 2009, 20:41:36 pm
Børstene er enkelt å bytte. Du ser en av de på dette bildet i den underste åpningen.

Ledningen fra børsten sitter fast i en skrue. Skru ut denne. Jeg pleier å bruke en liten ledningsstump til å dra ut fjæren som holder børsten inne. Så er det bare å føre den nye børsten inn i sporet og skru fast ledningen igjen. Litt vanskeligere å komme til den nederste børsten, men begynn med den øverste, så får du litt trening på den   Blunker

Litt mer info om ladesystemet her: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,8461.0.html
1795  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Varmepotter - hva ryker først? på: januar 03, 2009, 14:10:20 pm
Jeg synes mine helst har røket der som eksosrøret kommer ut av ytterkappen. Det er selve eksosrøret som er rustet hull i, og da kjenner man fort litt eksoslukt inni bilen...
1796  Forum / Problemløseren / Sv: Nyttårsquiz (uten premiering)! Delenummer: 151953021 B på: januar 01, 2009, 19:42:35 pm
Og delekatalogen (som kommer snart, Tistlo Blunker ) sier at det er opp til og med 1960modellen av både høyre og venstre rattet cab som skal ha denne.
1797  Forum / Snikk-snakk / Mer julepynt på: desember 30, 2008, 21:03:46 pm
Holdt på å glemme disse. http://www.agdervwklubb.com/teknisk/julekurver.pdf
Håper ikke alle har kastet ut juletreet ennå. Sett i gang å klippe og brette.
1798  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Automatstarter på: desember 30, 2008, 18:12:49 pm
Det er bare å komme. Du kan jo ta et lite ring/SMS først, for å sjekke om jeg er hjemme....
1799  Forum / Snikk-snakk / Sv: dreiemoment på: desember 29, 2008, 23:49:49 pm
Utrolig hva man har på PCen.....
1800  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilke type forgassera er dette? Ønsker sprengskisser til desse! på: desember 29, 2008, 23:37:56 pm
 Øyerulling
Sider: 1 ... 58 59 [60] 61 62 ... 66
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!