Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 5
|
31
|
Forum / Problemløseren / Låsemekanismen i dørhåndtaket har kilt seg fast
|
på: august 07, 2012, 18:29:18 pm
|
Jeg har et lite problem med bobla mi, fører døra vil ikke la seg låse med nøkkel i låsen, men det går helt fint med "låseknotten" (teknisk utryk ) på innsia av døra. Jeg har demontert dørhåndtaket, å det virker som om hele låsemekanismen har kilt seg fast, for jeg får ingen bevegelse med nøkkelen. Noen som har opplevd noe liknende, eller har noen gode teorier? Eller er det bare å investere i "nye" dørhåndtak. Dørhåndtakene er fra <68 hvis noen lurte....
|
|
|
35
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Har bilen din sjel?
|
på: mai 10, 2010, 12:46:21 pm
|
Lest ett eller annet sted (og fritt oversatt) "Gammle biler har kanskje ikke sjel, men de hjelper oss eierne å ha det"
|
|
|
47
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Spørsmål rundt bygging av motor.
|
på: oktober 28, 2009, 17:22:59 pm
|
Hei. Jeg driver og samler deler til et lite motorbygge. Det kommer til å bli en litt ”varm” 1600. Det vil si standard topper, veiv, råder, stempler/sylindre. Men med 40mm Soldex Kadron og en noe hvassere kam, pluss eksos. Motoren skal i en boble (hvis det har noen betydning) Jeg har ikke samlet alle delene enda, og har et par spørsmål.
1. Hvilken kam? Jeg har tenkt på en Engle W110… Blir dette litt for tøft med std. topper? Bør jeg går for en W100 i stede? Eller noe helt annet? Jeg er ikke ute etter max effekt, men heller en kjørbar motor som helst skal holde en stund.
2. Hvilken fordeler bør jeg bruke med mine Kadron gassere? Jeg har den originale som sitter på en 1600 TP, er det mulig å bruke denne? Eller må jeg skaffe meg noe annet? Jeg har lest at man kan modifisere Kadron gasserne til å gi vakumsignal, dette er noe jeg helst vil da jeg har hørt mye tull om den ”berømte” 009 fordeleren….
3. Dysing av forgasser. Jeg har kjøp mine gassere her på forumet, og han jeg kjøpte dem av hadde visst hatt dem på en 1914, så jeg regner med jeg må ha nye dyser. Jeg har faktisk ikke fått se gasserne i ”levende livet” da jeg studerer i Trondheim, og bilen/motoren er hjemme i Mo I Rana. Det hadde vært fint om en med peiling kunne gi meg info på hvilken størrelse jeg trenger på dysene, og hvor jeg kan få tak i disse.
|
|
|
56
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting
|
på: september 08, 2009, 12:30:05 pm
|
Så det eg trur var en 1302 på Nardo da jeg tok bussen i dag. Lyseblå med svart panser, et smilefjes på den ene sia av bilen, å en regnbue på den andre....
|
|
|
57
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting
|
på: september 03, 2009, 18:49:12 pm
|
Så et glimt av en Gull-farge 70-talls boble i EC. Dahls gate i trondheim i formiddag, muligens en 1303
|
|
|
|