Rickard Rullings er ute på nye eventyr, ta en kikk på folkevogn.no da vel Under menyen Media finner du også arkivet for alle stripene med Hr Rullings. Ta gjerne en kikk på vår Vinterkampanje også, kanskje kan du gjøre et godt kjøp på deler din bil trenger før sesongen
Hot Shop - folkevogn.no har nå kjørt i gang Vinterkampanje! 10% rabatt på over 2000 varer i vår nettbutikk! Rabatten gjelder i tillegg til klubb- og medlemsfordeler.
Rabatten gjelder også på alt av lagerførte SCC artikler, så benytt sjansen til å støtte SCC Event!
Benytt sjansen til å gjøre noen gode kjøpt til vinteren og vårens prosjekter
VW Heritage leverer et sett fra Newton Commercial, det skulle vel være mulig å få via hotshop. Det er den type jeg har i ovalen bare vær sikker på at det kommer fra Newton og ikke andre steder fra..
Da kommer jeg og sjekker det du har i ovalen en dag
Jeg har også fra Newton i min Ghia Roy, sjekk prosjekttråden på den, tror det er mange bilder av det der
Trenger du nøkkelen til en god helg? Vel, den kan være så mangt, for eksempel det å finne rett nøkkelemne til din gamle VW! Vi har et stort lager av NOS og repro nøkkelemner, ta kontakt, kanskje har vi den du trenger😃👌 God helg!🍻
Hadde vært kul å se hva et 1600 ccm sett fra dette filma som koster 44000:- hadde for deler og garanti på ca effekt ..
Mvh/E
Er bare å kjøpe en og bygge det Erich Nb! Dette er ikke 1600S kittet som vi holder på å utvikle sammen med Skinne, der er vi ikke klare for salg enda, men prototypen er straks klar for oppstart
Lenge siden vi har postet noe her, men skal prøve å bli flinkere til det igjen Siden sist har vår nye nettbutikk kommet på plass og der er det nå mulig å handle med kort, se lagerstatus osv. Flere spennende funksjoner kommer på plass i løpet av 2021
Det blir stadig litt lettere med slikt. Det viktigste er at delene du benytter er fra en seriøs produsent og at du har kvittering på kjøp av delene. Søke først er alltid best.
Her er info plukket opp på nett nylig, ikke en sikker kilde, men det ligger vel noe bak som det sikkert er noe i
Ok. Så for å være påden sikre siden: åpne blokka, bytte veivlagre og evt. kam, hvis resten ser greit ut. Det skulle vel la seg gjøre! 😎
Lønner seg uansett å plukke ned motoren og få alt rengjort, fjerne gammelt slagg og drit. Spyle skikkelig igjennom alle oljekanaler osv. Om blokka er litt tvilsom i lagerbukkene, men lagrene ser ok ut, er det faktisk bedre å fortsette å bruke de lagrene som satt der, enn å sette inn nye i en blokk som burde vært linjeborret. Nye lagre vil bli "løse" i en slik blokk, og varer ikke lenge. Om du drar neglen over lagerbukken (der lagret ligger) og kjenner antydning til kanter, bør den egentlig linjeborres.
Om du er usikker på hva som trengs å gjøres/byttes når du har åpnet blokka, foreslår jeg at du legger ut noen bilder her så kan vi gi råd. Evnt. send meg pm så skal jeg veilede deg
Batterikassen med kraftig og lett Odyssey gelebatteri, noe av det beste man får. Boltet til bilen etter reglementet (lokket på boksen er av på bildet). El-anlegget er i aluminiumsboksen, det meste av funksjoner er relestyrt og alle kurser har sikringer. Hovedstrømsbryter er av den beste typen som bryter hovedstrøm og motorstyring hver for seg, og har wirestyring til utvendig betjening på høyre c-stolpe. Noe av det som tilhører motorstyringen vil bli tatt ut av el-anlegget, da det i utgangspunktet er tenkt at det skal følge salg av motoren.
Hydraulisk clutch med clutch-management. Håndbrekk kan låses i åpen stilling med splint og brukes som stage brake. Line-lock med bryter på håndbrekket.
Veldig god og sikker stol (man sitter godt og thight til stolen, og har beskyttelse rundt hjelmen), noe av det viktige i en race bil sammen med bur og belter. [attachment=1]
QSP Wolfsburg edition ratt, eneste i sitt slag og Autometer Sport Comp instrumentering. Shift light er enkelt justerbart med potmeter på baksiden [attachment=2]
Som forventet er det veldig lite pågang.. Trist at racinginteressen er så laber i Norge, men men..
Tenker at bilen kommer til å ligge for salg ut oktober, for så å bli demontert og solgt i deler. Jeg kommer ikke til å avertere den andre steder enn her på forumet og vwnorge på fb, ønsker ikke bilen over i "hvem som helst" sine hender.
Her følger noen flere bilder fra der den står i dag:
Unneberg Bil ved Karl Fredrik Skjæggestad har fra 1/10-18 valgt å legge ned sin avdeling for deler til Volkswagen etter mange lange trofaste år mot Volkswagenentusiaster landet over, og vil drive videre med fokusert satsning på kursvirksomhet, verktøy og deler til Engelsk sportsvogn. Hot Shop / Folkevogn.no har gjort avtale med Karl Fredrik om å overta Unneberg Bils Volkswagen portefølje som inkluderer hele varelageret/sortimentet og leverandøravtale med Heritage Parts Senter UK.
Vår målsetting er at alle Unneberg Bils trofaste kunder ikke skal lide under tapet av sin faste gode forhandler og vi vil gjøre vårt ytterste for at de skal få topp service, de samme betingelsene og god leveringsdyktighet dersom de ønsker å handle videre hos Hot Shop / Folkevogn.no i fremtiden. Som en ekstraservice til Unneberg Bils lokale kunder vil vi fra 1/10-18 tilby fraktfri levering hver tirsdag med Unneberg Bils lokalitet som hentepunkt!
Hot Shop / Folkevogn.no er Norges eldste og største deleforhandler til veteran Volkswagens med 34 års fartstid og teller i dag 6 ansatte hvor alle er aktive Volkswagen entusiaster med bred og inngående kunnskap om bilene vi elsker å jobbe med. Vi tar sats inn i fremtiden og ønsker å være best på kvalitet, leveringsdyktighet og kunnskap, samtidig som vi skal være konkurransedyktige på pris.
Vi takker Karl Fredrik og Unneberg Bil for innsatsen som er gjort for Volkswagenentusiaster og hobbyen deres i alle år, den gode tonen våre firmaer imellom har hatt hele tiden og ønsker lykke til med nye satsningsområder i fremtiden!
Vi ønsker samtidig alle nye kunder velkommen til Hot Shop / Folkevogn.no!
Pga endrede prioriteringer har jeg bestemt meg for at Rabalder må gå
Bilen er bygget på en 1964 modell som var sandblåst, rustsveiset og grunnet da jeg kjøpte den. Alt i stål, bortsett fra «flared» bakskjermene som er i glassfiber. Brannvegg, innerskjermer og gulv under baksetet er fjernet bak. Reservehjulsbrønn og deler av innerskjermene er fjernet forran. Flush Werksberg lexan ruter, skrudd med tettningslist. Forøvring ingen gummitettninger på karrosseriet. Bakskjermer, og bakparti er enkelt avtagbart. Den har vognlisens og har vært godkjent med årskontroll hvert år siden den var ferdig i 2014. Ikke gateregistrerbar. Bygget for og etter PRO ET reglementet til NBF. Bur fra Pedersen racing, bygget inn i bilen av Thomas Tørjesen, tiggsveiset. Godkjent for ned til 10.00 pr i dag, men buret tilfredsstiller kravene ned til 8.5 sek. Bakre del av buret er bygget etter samme prinsipp som på rørramme biler, der clutch huset (busskasse) er festet i toppen til buret. Buret ligger tett til innsiden av karrosseriet, noe som gir god plass innvendig og godt rom rundt førerplassen (bra for sikkerheten). Polstret alle plasser der kroppen kan komme i kontakt med buret. Atech FIA godkjent førerstol med sidestøtte rundt hodepartiet. Stolen er festet med riktige stolfester med bolter til en stålramme som er sveiset i gulvet. Gjennomgående bolter og skiver etter reglementet. QSP 6-punkt belter for HANS, nye i 2016. Snapp-off ratt. Autometer instrumentering. Turteller, AF meter, voltmeter, vanntemp, oljetrykk, oljetemp og ladetrykk. Scat dragfast girspak. QSP Wolfsburg Edition racing ratt. Forstillingen er en ombygget originalforstilling, kortet 4 tommer og med «Puma» justering i midten. Senkespindler med Empi skivebremser. Chevy boltsirkel. Justerbare drag dempere. Standard styresnekke, rattstamme med krasj-sone. Rodlite felger, 4x15» foran med Hoosier 26.0/4,5-15 frontrunners, 8x15» bak med Hoosier 28.0/9.0-15 drag slicks. Godt med gummi igjen. Bakstilling er bygget om til IRS som er smalnet ca 2 tommer på hver side. Fjærstaver fra Type-3, doble kraftige fjærplater fra automatboble. Kraftige lange QA dempere med de mykeste justerbare coilovers. Demperne har separat justering for tur/retur. Meget godt fungerende bakstilling som gir minimalt med camberendring. Empi skivebremser med håndbrekk, skiver med Chevy boltsirkel. Chromoly stikkaksler med 100mm flenser. Race cv joints, spesialbestillte Sway-a-way drivakslinger for drag race. Bestetid er 10,87 med 410HK turbomotor. Bilen har kjørt på Gardermoen, Tierp, Kjula, Fyresdal og Setesdalen. Alltid rett igjennom på teknisk kontroll. Hele bilens byggetråd kan leses her: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,31037.0.html Om det finnes en seriøs kjøper som ønsker å ta denne bilen videre, send PM. Prisen blir etter avtale, men kan garantere at den vil være langt gunstigere enn å bygge selv. Å kjøpe for å splitte opp og selge er bare å glemme, det greier jeg fint selv om interesse ikke finnes.
Hot Shop folkevogn.no blir å finne på SCC i år også. Vi driver med planlegging og pakking av deler vi skal ha med, om du trenger noe kan du bestille for levering på SCC, fint for feks store deler som vanligvis er dyre å sende i posten I nettbutikken velger du betalingsmåte "Levering SCC", så tar vi med delene til deg og du betaler ved henting. Vi sees på SCC!
Dessverre får jeg ikke deltatt i kampen om høyeste hjulløft i år, så her må noen etterfølgere trå til! Jeg sponser et oljeskift med Motul 300V Racing olje til den som får nesa på bilen høyest i år!!
Jeg vil tro den Eagle 2250 kammen blir litt vell hissig med 1776ccm. Ganske bratte ramper og mye durasjon, da blir det vel en turtallsmotor, og du å passe på fjørtrykk/ventilflyt. C35 er nok safere, og benytter du 1,25 vipper tror jeg det blir en hyggelig kombo. Ganske nære Engles W110 som vel er den mest brukte kammen til det sylindervolumet. Man det kommer jo an på hva du skal bruke motoren til da
Gates 6mm SAE J30R7 / DIN 73379 -35 til +125 grader Kan brukes til bly/blyfri bensin, diesel, E-5, E-10, E-15, E-85. Motstår påkjenninger som varme/olje/ozon/forvitring..
Det er nok bare i Norge (og kanskje Sverige) "vi" synes det er noe dritt at veteranbilene våre blir mer og mer verdt... Ellers i verden synes man det er ganske stas
har sett den på Finn tidligere. ser ut til å være en flott bil. men prisen er helt gal for meg! er vel også flere som har forsøkt seg på å selge den, uten at man har lykkes ennu får håpe bilen blir i Norge
Hei, dette er ikke samme bil som flere har forsøkt å selge. Denne bilen har vi på Hot Shop tatt inn fra USA, hatt full gjennomgang på, og kan gå god for at den står til prisen.