mai 04, 2024, 13:24:04 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Gir/svinghjul/motor/toppakning utfordring!  (Lest 955 ganger)
vw_89
Nybegynner
*
Innlegg: 1
Bosted:


Vis profil

« på: september 28, 2013, 16:18:29 pm »

Har en VW passat 1.9 TDI 3BG 2002 mod.

For litt siden kjørte dama bilen, da hun ringte meg og sa at clutchpedalen ristet og var vill, og at det i tillegg kom rare ulyder fra motor/under motor. ( første misstanke var at svinghjulet hadde tatt kveld)
Dagen etter da jeg hentet bilen, så laget den en funny lyd som virket til å komme fra undersiden av bilen (girkassa) Da jeg kjørte den avgårde så så d ut som d va noe som lak under bilen! kunne ikke konstantere om d var olje, girolje, eller bremsevæske!
Da mandagen kom skulle jeg kjøre på skolen, bilen var da helt fin, men en bitte liten ulyd fra den. Men ikke merkbart. Den hadde samme effekt, om ikke bedre! Sporet helt vanlig pga av brede dekk.

I tillegg til mange andre problemet med bilen, bagateller. Så kjørte jeg bilen på et forhandlerverksted som visstnok skulle være gode med bilen samme dag.

Da jeg fikk ut bilen, så mente de på at det muligens var en sylinder som hadde tatt kveld. Siden bilen ga svart eksos fra seg når de ruset den (kaldt vel og merke) Eller høyt turtall! Ja det er jo ikke uvanlig. I tillegg opplevde de at bilen nappet litt. Det har forsåvidt jeg også merket noen ganger.

Men de mente at det kunne være en sylinder, en kompis av meg som er mekaniker mente ved 99% sikkerhet at det var svinghjulet, og en annen kompis kom med et innslag at det var toppakninga som hadde tatt kveld.

Hva i svarte skal jeg gjøre for å utelukke hver enkelt av disse?

Bilen er chipet direkte i hjernen, bilen har ca 175-190 HK med chippen. Så svinghjulet har nok fått en god del juling gjennom tiden, siden det er konstruert for å takle orginale Nm.

Noen innslag om hva jeg skal se på, se etter og eventuelt gjøre? Glad

Loggført
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #1 på: september 28, 2013, 20:32:16 pm »

Prøve på vwaudi-club.no......
Dette er et forum for luftavkjølte VW modeller.....
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2 på: september 29, 2013, 11:31:19 am »

Jeg hadde kasta'n
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!