mai 12, 2024, 09:56:56 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1960 Mangogrønn Type 1  (Lest 15471 ganger)
Eastside
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Oslo


Vis profil

« på: juli 04, 2012, 13:36:38 pm »

Får vel lage en tråd min første luftkjølte vw. Har lengre fartstid med vannkjølte vw, men etter hvert har lysten kommet på de eldre varianter av dette flotte bilmerke.

Bilen er en 1960 modell 1200, brukt som postbil på Oppdal i en årrekke og senere lagret frem til 2007. Veldig lite rust utover sjarmerende småflekker og deilig patina. Den ble kjøpt inn sensommers i fjor og kjørte bortimot 3000 km på et par mnd. Utrolig artig bil å cruise rundt i, bruke på jobb osv.

Planen var aldri å kjøre denne original, selv om den er utrolig flott slik også, så høsten gikk med til å planlegge vinterprosjekt! Her er noen bilder fra bilen i fjor sensommer/høst.





Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1 på: juli 04, 2012, 13:40:41 pm »

Lekkert! Fin bil og flotte bilder. Takk!
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Eastside
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #2 på: juli 04, 2012, 13:42:13 pm »

Takk for det!

Sesongen 2011 var over og det var bare å komme igang..

Loggført
Eastside
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #3 på: juli 04, 2012, 13:49:02 pm »

Ble gjort noen delebestillinger tidligere på høsten som kom litt stykkvis og delt frem mot jul, her er noe av det samlet..



Fikk levert flyndra til en flink kar som kunne sveise solid festene til belgene bak.



Ferdig sveiset så det slik ut Glad






Tilbake på verkstedet under flyndra!

« Siste redigering: juli 04, 2012, 13:51:36 pm av Eastside » Loggført
Eastside
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #4 på: juli 04, 2012, 14:14:26 pm »

Dukket opp noen deler litt lengre utpå vinteren også, 4" smalna Ultimate Beam fra Pete på Airkewld





Torsjonsarmene ble sandblåst, grunnet med zink og malt med 2-komponent, styringa ble tatt med til vaskehallen og gitt en reall runde med vask..







Loggført
Eastside
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #5 på: juli 04, 2012, 14:22:20 pm »

Dropspindler ble montert, nye kingpin og linkpin ble satt på.



Man aner konturer av lav bil..



Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #6 på: juli 04, 2012, 19:01:02 pm »

Bra at Pittn solgte denne, så får den det stuket den fortjener Blunker Dette blir fett!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Eastside
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #7 på: juli 04, 2012, 19:25:59 pm »

Takk for det LOBO! Liker disse best selv breie og lave!

Litt custom-mekking måtte til på de nypåsveisa festene til belgene for å få løftet på plass på karroseriet..





Så hadde jeg rikelig med løftehjelp og fikk satt den sammen igjen. Fikk låne et sett med 5,5 bredda bakfelger av en kompis for å måle ut hvor bredt jeg ville da det bak.







Loggført
Eastside
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #8 på: juli 04, 2012, 19:32:24 pm »

Målte ut og havna på (som så mange andre) at 7" bakfelg passa perfekt, bredda alle 3" utover. Leverte to felger og noen bilpenger i mellom hos Sunnaas.



Slipte de ned og la fyller på de



Før vi mekka custom, lakkboks på værste....
Gjorde ferdig felgene foran først.







Baksiden av bakfelgene så..




« Siste redigering: juli 04, 2012, 19:34:47 pm av Eastside » Loggført
Eastside
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #9 på: juli 04, 2012, 19:39:16 pm »

Hvite dekksider ble kjøpt av Tommy på Unneberg, og det var klart for prøvemontering av ferdig lakka hjul og tomme belger..

Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #10 på: juli 04, 2012, 21:01:24 pm »

jasså det måtte bli en tråd her også ja......... denne er blitt uber ja.
Loggført
Eastside
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #11 på: juli 04, 2012, 21:02:43 pm »

hadde litt tid på jobben i dag gitt Glad da dristet jeg meg til å legge ut tråd..
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #12 på: juli 04, 2012, 21:13:40 pm »

Mmmmm! Me like Kult
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Pitt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal


oppdal så klart


Vis profil
« Svar #13 på: juli 04, 2012, 22:44:23 pm »

Fy flate for nå Tullinga ! Lure jaggu på om d bli slåssing på SCC på august no ja ! Gliser Gliser

Pitt
Loggført

E ha kasta mange sånne !


Tlf 90834700
Eastside
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #14 på: juli 05, 2012, 07:49:22 am »

Så så Pitt, jeg liker ikke slåssing..

Fikk testkjørt airriden jeg kjøpte med elektriske 4 krets ventiler fra Airkewld, men fant fort ut at det og ikke ha autojustering til kjørehøyde blir rimelig udigg, så da ble det kjøpt inn nytt styrestystem, større tank og ekstra kompressor for raskere respons om mye mer nøyaktighet på høyde der hvor man har justert hjulvinklene.

Disse delene ligger fortsatt i esken, har ikke hatt anledning til å bytte ut ennå, men har planer om å starte på det omgående!



I tillegg fikk jeg sveiset på "shock relocators" som gjør at man løfter bilen med 30 psi mindre foran, pga bedre vinkel på belgen.



Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #15 på: juli 05, 2012, 08:53:00 am »

Fy flate for nå Tullinga ! Lure jaggu på om d bli slåssing på SCC på august no ja ! Gliser Gliser

Pitt

 Gliser Gliser Gliser Får vel begynne å trene!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Pitt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal


oppdal så klart


Vis profil
« Svar #16 på: juli 05, 2012, 17:37:46 pm »

Fy flate for nå Tullinga ! Lure jaggu på om d bli slåssing på SCC på august no ja ! Gliser Gliser

Pitt

 Gliser Gliser Gliser Får vel begynne å trene!

E treng ikke å trene nei Lobo for e æ egentle overtrena fra før .  Blunker

Pitt
Loggført

E ha kasta mange sånne !


Tlf 90834700
Danna
Medlem
***
Innlegg: 242
Bosted:



Vis profil
« Svar #17 på: juli 05, 2012, 21:08:35 pm »

Rått Glad Ser meget fortreffelig ut det her Glad
« Siste redigering: juli 06, 2012, 06:51:54 am av Danna » Loggført

Ønsker å kjøpe Splitt Pickup eller Panel.
-
  • 58' VW 113
-
  • 58' Karmann Ghia
-
  • 66' Ragtop
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #18 på: juli 05, 2012, 21:16:49 pm »

Ser bra ut, men hvordan blir det med eu-kontroll her da ?
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #19 på: juli 05, 2012, 23:04:00 pm »

Fy flate for nå Tullinga ! Lure jaggu på om d bli slåssing på SCC på august no ja ! Gliser Gliser

Pitt

 Gliser Gliser Gliser Får vel begynne å trene!

E treng ikke å trene nei Lobo for e æ egentle overtrena fra før .  Blunker

Pitt

Nå.. vi får no se Osteaktig
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #20 på: juli 05, 2012, 23:12:22 pm »

er det iqbal som har sveiset brakettene for deg??
holder du til i follo traktene, fikk lyst å glane på noen braketter og høyder  Blunker
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
Eastside
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #21 på: juli 05, 2012, 23:47:51 pm »

Rått, Cato!! Glad Ser meget fortreffelig ut det her Glad
Må snakkes på treff igjen snart nå! Glad

Cato??
Loggført
Eastside
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #22 på: juli 05, 2012, 23:54:10 pm »

er det iqbal som har sveiset brakettene for deg??
holder du til i follo traktene, fikk lyst å glane på noen braketter og høyder  Blunker

Mazhar ja, har verksted i ÅS, så det er bare å komme å titte. Send meg en PM, skal nok ned en kveld eller to til uken igjen.

Forøvrig ser bilen slik ut i dag.







Hatt noen timer på verkstedet i kveld, fått på noen nye tenningsdeler, skiftet en lekk bensinlange, demontert gammel luftstyring og tank, tatt med meg dette hjem for å koble opp nye og ta med ned igjen på verkstedet.

Har jo måtte konvertere fra 6V til 12V grunnet disse kompressorene, og i den anledning har jeg ikke fått vindusviskeren til å fungere. Kjøpte ny innmat til motoren i 12V fra Tommy på Unneberg, men sitter liksom ikke helt i senter inni magneten, så den vil ikke svirre rundt når man setter strøm på. Noen andre som har noen erfaring med dette?
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #23 på: juli 06, 2012, 09:47:40 am »

Perfekt Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Gaute (alutig)
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Florø



Vis profil
« Svar #24 på: juli 06, 2012, 11:15:47 am »

Tøft!
« Siste redigering: juli 12, 2012, 22:58:58 pm av Gaute (alutig) » Loggført
Eastside
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #25 på: juli 12, 2012, 21:10:25 pm »

pakket frem esken med alt fra Bagriders som kom for noen mnd siden, endelig litt tid til denne bilen igjen! Satt opp det meste, mangler to overganger som jeg venter på i posten før dette og mer til kan monteres i bilen.

Loggført
Sti
Seniormedlem
****
Innlegg: 360
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #26 på: juli 12, 2012, 21:53:09 pm »

hvor har du gjemt tank og dill? og har du et bilde av bilen på topp?
Loggført

Eastside
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #27 på: juli 12, 2012, 22:07:29 pm »

hvor har du gjemt tank og dill? og har du et bilde av bilen på topp?

Platen som dette er festet til er tilpasset plassen ovenfor bensintanken og foran platen som dekker til sikringer, speedo osv. Hjernen til styringa, relee og diverse ligger bakenfor plata og en liten fjernkontroll til det hele inni bilen. Alternativt brukes app for IPhone om man foretrekker det. Slangene har jeg ført i senterkanalen og bakover.

Tror jeg skal ha bilde av maks høyde også, men er ca 20-25 cm høyere enn på bilde over. Problemet er at det ikke er mulig å kjøre med topp høyde, får litt vel sprek spissing foran..
Loggført
Eastside
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #28 på: juli 24, 2012, 21:01:09 pm »

Litt tid på verkstedet i går, fikk prøvemontert litt utstyr, trukket opp kabler til nivåsensorer og gjort det hele klart til montering.





Loggført
Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #29 på: juli 24, 2012, 21:04:25 pm »

Nydelig stuuk!  Kult
Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!