mai 05, 2024, 12:37:47 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Plassering av ledningsstokk ved a-stolpen  (Lest 1274 ganger)
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« på: januar 09, 2014, 06:43:16 am »

Hei,
Bytta begge kanalene på -73 T1. Men repro-kanalene hadde åpning til varmlufta lenger frem (som på eldre biler). Og flatt felt til gulvventilen som er originalt på min, men ikke "åpnet". Jeg tenkte at det ikke er så nøye, og unnlot å bygge det om. Men nå må jeg legge ledningsstokken på utsiden av kanalen, og det blir jo ganske synlig bak teppet.
Hvordan er dette løst på tidligere biler? Går stokken på utsiden av kanalen?
Bør jeg finne frem fresen og bygge riktig, så jeg får ledningene gjennom kanalen som originalt? Litt kjipt, siden alt er lakket og på vei opp igjen  Trist
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #1 på: januar 09, 2014, 17:31:08 pm »

Kanskje lettere å få svar med noen bilder?  Øyerulling

noen som har et bilde av kabler vs. kanal på en bil med luft ut fremme ved pedalene?

noen som har bygd om kanaler som disse? slik at de originale spjeldene kan brukes! mye jobb??


* kanal-kablerl1.jpg (93.03 KB, 800x533 - vist 95 ganger.)

* kanall1.jpg (111.64 KB, 800x533 - vist 72 ganger.)
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #2 på: januar 09, 2014, 18:19:35 pm »

Slik jeg husker det så er det ulik varmekanal inne i kanalen, så bygge om blir litt klabb.
Kabelen gikk i taket til og med 64, i 65 begynte de å gå slik du har bilde av. Tror faktisk at det  bare skal være sånn.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #3 på: januar 09, 2014, 20:05:30 pm »

Mange takk! Originalt gikk ledingene gjennom mine råtne kanaler. Kjøpte disse nye av forhandler, som sa man kunne få ut lufta av de flate områdene på bildet, og bruke de originale spjeldene for fotvarme. Antar man burde blende av røret i fremkant av forgreningen opp i a-posten (nåja, lufta vil uansett ikke komme gjennom teppe med gummiert bakside).
Men klabb blir det nok! Skulle gjerne visst hvor mye plass det er mellom kanal og varmerør der ledningen skulle gått gjennom. Så kunne jeg kanskje lurt ledningsstokken rundt varmerøret. Ikke særlig fristet til den feite pølsa på utsiden, som på bildet. Håpløst å få teppe rundt det der  Trist
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #4 på: januar 10, 2014, 20:39:23 pm »

kabellefso skal gå gjennom kanalen via eit lite røyrbend. som på dei gamle kanalane du skar ut. det er sjølvsagt ikkje brukt tid på dette på reprokanalane, så hadde du vert litt obs kunne du ha integrert det gamle bendet FØR du lakkerte:)
er derimot usikker på korleis da er med varmerøyret innvendig når da gjeld plass. men da finn du fort ut med ein vinkelslipar blandt anna. eg har ellers hørd rykte om "folk" som bruker ein kulehammar til å laga plass for ledningane...
men som du seier, du skulle ikkje hatt varmeutaka der framme, så eg lurar på kva som fekk deg til å kjøpa pre-69 kanalar? Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #5 på: januar 10, 2014, 21:35:57 pm »

men som du seier, du skulle ikkje hatt varmeutaka der framme, så eg lurar på kva som fekk deg til å kjøpa pre-69 kanalar? Glad

Det var vel i den spede begynnelse, hvor kjennskapen til disse vidunderlige kjøretøyene var lik null. Og kjennskap på deletilgangen likeså! Men kanalene var sabla gode med tanke på passform og godstykkelse!  Gliser
Det var nok bare ut hull inn og et hull ut av kanalen på de råtne, ikke noe bend. Uansett, hvis det blir noe ombygging så blir det nok med drill og kulefres. Lite lysten på vinkelsliper inni der nå, med ny lakk så langt øyet rekker. Tenke, tenke....

Er det noen  som har et bilde av en naken kanal med hullet synlig på en post-69 kanal, da??
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
Anders Peder
Supermedlem
*****
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #6 på: januar 12, 2014, 22:57:43 pm »

kappet vekk denne delen av kanalen på min 65 i går. var kun hull ut og inn i kanalen. ikke noe rør den kabelpølsa lå i ...
Loggført

Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007

tlf: 90738323
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #7 på: januar 13, 2014, 00:17:23 am »

Muligens at det bendet blei inkludert frå og med den nye kanalen i 69 då. eg kan ta nokon bilder av diverse type kanalar imorgo
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!