mai 10, 2024, 01:13:26 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
10mm CHROMOLY CYLINDER HEAD STUD til AS41 blokk
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: 10mm CHROMOLY CYLINDER HEAD STUD til AS41 blokk (Lest 1646 ganger)
Espen Sandbakken
Seniormedlem
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena
Klubbløs #008
10mm CHROMOLY CYLINDER HEAD STUD til AS41 blokk
«
på:
mars 27, 2009, 10:19:26 am »
Må jeg sette inn større casesavers i blokka for og bruke 10mm head studs?..
Sitter 8mm der nå med 10mm casesavers.
mvh
espen
Loggført
- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Espen Sandbakken
Seniormedlem
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena
Klubbløs #008
Sv: 10mm CHROMOLY CYLINDER HEAD STUD til AS41 blokk
«
Svar #1 på:
mars 27, 2009, 20:01:54 pm »
Har funnet det ut selv, må bore og gjenge opp til 14mm casesavers.
Loggført
- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Race-buggy
Supermedlem
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
Sv: 10mm CHROMOLY CYLINDER HEAD STUD til AS41 blokk
«
Svar #2 på:
mars 27, 2009, 20:16:45 pm »
var nettopp ute og tittet på mine blokker og der står det 12mmx8
Loggført
Race-buggy.
black bullet-59 boble
Espen Sandbakken
Seniormedlem
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena
Klubbløs #008
Sv: 10mm CHROMOLY CYLINDER HEAD STUD til AS41 blokk
«
Svar #3 på:
mars 27, 2009, 22:05:44 pm »
Samme som på blokka mi, men hvordan er det og få ut de gammle casesavera da?. Er det bare og bore de bort og gjenge opp igjen.. Helt vanlig stål i de sikkert så det burde ikke være noe problem det vil jeg tro. Eller er det noen som har en annen lur måte:)
Loggført
- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Race-buggy
Supermedlem
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
Sv: 10mm CHROMOLY CYLINDER HEAD STUD til AS41 blokk
«
Svar #4 på:
mars 27, 2009, 22:37:49 pm »
Sitat fra: Espen T1 66 på mars 27, 2009, 22:05:44 pm
Samme som på blokka mi, men hvordan er det og få ut de gammle casesavera da?. Er det bare og bore de bort og gjenge opp igjen.. Helt vanlig stål i de sikkert så det burde ikke være noe problem det vil jeg tro. Eller er det noen som har en annen lur måte:)
jeg har aldri tatt ut mine så det vet jeg ikke. mulig at du må prøve med litt varme og skru en pinne bolt helt i bunn og prøve å skru di ut slik? mulig noen andre her har bedere forslag
Loggført
Race-buggy.
black bullet-59 boble
Jee
Supermedlem
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim
Sv: 10mm CHROMOLY CYLINDER HEAD STUD til AS41 blokk
«
Svar #5 på:
mars 27, 2009, 23:06:53 pm »
Skru inn en skrue godt innsmurt i grønn loctite. La stå over natten. Varm så opp blokken rundt case-saveren. Skru så ut hele shiten.
Funker ikke dette, så fyll case saveren med mig'n. Sveis så fast en bolt og skru ut. Blokka kan slå seg ved intens varme.. så maskinering av sylinderens anleggsflate kan være nødvendig.
Loggført
tezer
Supermedlem
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken
Sv: 10mm CHROMOLY CYLINDER HEAD STUD til AS41 blokk
«
Svar #6 på:
mars 27, 2009, 23:36:05 pm »
Er det ikke bare og borre ut dem gamle da??
Loggført
Vw 1302
Jee
Supermedlem
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim
Sv: 10mm CHROMOLY CYLINDER HEAD STUD til AS41 blokk
«
Svar #7 på:
mars 29, 2009, 02:18:19 am »
Jo. problemet er når man borrer i noe med et mykere matriale rundt. Er at borret vil søke seg ut mot magnesiumen, og flytte hullet.
Men bor i vei...
Loggført
tezer
Supermedlem
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken
Sv: 10mm CHROMOLY CYLINDER HEAD STUD til AS41 blokk
«
Svar #8 på:
mars 29, 2009, 04:27:12 am »
Den orginale case saversen har jo et hull i fra før som vil guide borret!
så lenge spissen på borret er nedi hullet som er 10 mm og du borrer med feks
11 eller 12 mm med en benkborr maskin,eller vanlig for den saks skyld,for og få bort den gamle case savern så skal det jo en del til,
att borret skal begynne og gå skjevt og kommer inn i blokka fordi den er av mykere materiale!
Loggført
Vw 1302
Savanna67
Supermedlem
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo
Sv: 10mm CHROMOLY CYLINDER HEAD STUD til AS41 blokk
«
Svar #9 på:
mars 29, 2009, 15:33:54 pm »
Mitt spørsmål er heller; Hvorfor ønsker du å bytte til 10mm?
8 mm holder lenge!
Jeg har kjørt 2.3L med mye ladetrykk og kommer til å kjøre 2,4L med enda mer ladetrykk på 8mm bolter...
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...