mai 19, 2024, 13:15:19 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Papierer for bredde kit, trenger for å få BT stempel.  (Lest 1591 ganger)
j0achim
Juniormedlem
**
Innlegg: 53
Bosted: Bergen


Vis profil

« på: juli 26, 2011, 08:00:29 am »

Hei!



På jakt etter papirer til ett bredde sett jeg har montert på bilen. Om jeg ikke tar feil så bredder kittet 4,5cm. Bilde av kittet kan ses under:





Vet ikke hva det heter eller hvem som har produsert det. Håper det finnes en løsning på dette Glad


Mvh
j0achim
Loggført

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #1 på: juli 26, 2011, 08:56:10 am »

Må dette godkjennes da ? Jeg gjorde i alle fall aldri det når jeg i mine yngre dager kjørte bredda boble.
Loggført

1961 T1 - Custom
j0achim
Juniormedlem
**
Innlegg: 53
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #2 på: juli 26, 2011, 09:09:32 am »

Huff, ja måtte nok ha en slags dokumentasjon for å få den gjennom EU kontroll. Verkstedet ønsket ikke å få en reprimande fra politi om jeg skulle bli stoppet i trafikken pga modifisert bredde på bilen.


Med det sagt i kontroll seddel er ikke dette notert ned. Ei rattet som jeg har montert. Jeg måtte også ha TUF papirer på mitt momo champion ratt, pga ratt diameter måtte også være stemplet inn i vognkort. Som heller ikke ble skrevet ned i seddel. Jeg var ganske sikker på at det ikke skulle være noe problem da jeg ser veldig mange kjøre rundt med disse små VW sports-rattene. Men kan jo hende han ikke ble så glad da han ikke klarte å få den opp på bukk pga skjørtene var for lave for bukken som var ledig på verkstedet.
Loggført

1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #3 på: juli 26, 2011, 09:26:35 am »

Det holder med att felger er godkjent.Så lenge dei ikkje stikke utenfor.Det sier seg selv skjerming av hjul.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #4 på: juli 26, 2011, 09:36:11 am »

Hvis bilen er breddet, skal vel den nye bredden føres inn i vognkortet. Det må gjøres hos BT.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
j0achim
Juniormedlem
**
Innlegg: 53
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #5 på: juli 26, 2011, 09:46:33 am »

Nå som jeg har en mangel lapp, kan jeg ta med meg denne når jeg har tatt de ting som er notert ned, så få den godkjent slik. Dvs at de ikke ser over andre ting, som sagt bredde og ratt ble ikke notert ned i kontrollseddelen.
Loggført

Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #6 på: juli 26, 2011, 10:03:06 am »

Nå som jeg har en mangel lapp, kan jeg ta med meg denne når jeg har tatt de ting som er notert ned, så få den godkjent slik. Dvs at de ikke ser over andre ting, som sagt bredde og ratt ble ikke notert ned i kontrollseddelen.

Ja, da finner du noen andre til å ta etterkontrollen..  Blunker
Loggført
j0achim
Juniormedlem
**
Innlegg: 53
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #7 på: juli 26, 2011, 10:26:15 am »

Men dokumentasjon på breddete skjermer skal jeg lete lenge etter, snakket med Hotshop, de hadde ikke hørt om dette, men dokumentasjon til felger var en annen sak. Så at jeg ikke gikk gjennom med skjermer var litt rart, men som sagt han var sikkert ikke mye forrnøyd med at han ikke fikk bilen opp på bukken pga skjørtene som dekker ganske masse.
Loggført

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #8 på: juli 26, 2011, 11:12:56 am »

Hør på Kjetil, fiks det du har mangler på på kontrollseddel og finn et annet verksted som kan ta etterkontrollen.

Problem løst.
Loggført

1961 T1 - Custom
j0achim
Juniormedlem
**
Innlegg: 53
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #9 på: juli 26, 2011, 11:22:22 am »

Takker for alle inlegg, ting ordner seg til slutt  Kult
Loggført

Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #10 på: juli 26, 2011, 11:36:33 am »

Bilens totalbredde skal stå i vognkortet, så har bør det være samsvar mellom vognkortet og bilens faktiske bredde. Jeg kan vanskelig tro at det egentlig er snakk om noe mer om dette - at bilens bredde måles og føres inn i vognkortet.

Angående rattet: Hvilken årsmodell er bilen din? Før ny lov om motorvogn kom i...var det 1970 eller 1971? er det ingen krav til rattet annet enn en viss minimumsdiameter og at det skal sitte godt fast selv om du røsker tak i det. Med mindre rattet ditt har mindre diameter enn minimumskravet, kan jeg vanskelig se at det skal være noe krav om at rattets diameter skal stå i vognkortet. Det er da heller ingen rubrikk i vognkortet for dette?

Loggført
j0achim
Juniormedlem
**
Innlegg: 53
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #11 på: juli 26, 2011, 12:48:46 pm »

69' skulle jeg tippe er de veel 5~cm mindre diameter enn orginal ratt. Sånt svart VW sports-ratt er MYE mindre diameter på.
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!