mai 16, 2024, 09:58:07 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Belter i pickup  (Lest 1216 ganger)
torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« på: desember 30, 2011, 23:02:55 pm »

Hvordan sikkerhetsbelter ville man valgt i en pickup og hvordan feste dem?
Loggført

1972 Pickup
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #1 på: desember 30, 2011, 23:12:08 pm »

litt mere oplysninger ville muligens gjort det litt enklere å få svar  Øyerulling
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #2 på: desember 30, 2011, 23:58:41 pm »

litt mere oplysninger ville muligens gjort det litt enklere å få svar  Øyerulling
Makan...
65 splitt single cab. Tre seter;)
Er 3-punkts greie?
Loggført

1972 Pickup
Magnus LH
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: Kristiansand



Vis profil
« Svar #3 på: desember 31, 2011, 00:50:17 am »

Blir vel ikke noe særlig forskjell på pickup og andre, men her kan du se litt:
Hvordan VW ville at en skulle gjøre det
Her er hvordan noen gjøre det på thesamba

Setebelter får du kjøpt flere steder antakelig. Wolfsburg West selger to og trepunkt som ligner en del på orginale. Unneberg tror jeg selger dem også. Disse er da slike som ikke trekker seg opp igjen.

Største problemet som du vil legge merke til er det øvre festet. Du ser flere løsninger på hvordan folk har løst dette på thesamba, og jeg tror jeg har lagt ut min løsning der også. Jeg valgte da altså en løsning hvor en ikke er avhengig i styrken på sveisen min hvor en plate ble fisket opp inni stolpen.

Det du også vil legge merke til er vel at det gjerne er ment å være setebelter for to personer foran. Jeg løste dette ved å kopiere den orginale til VW med WW belter, men la til en dobbel brakett nede i reservehjulsbrønnen på veggen mot høyre fremhjul. Skulle ønske jeg hadde noen bilder av dette her, men har kun dette:

* DSCF7102.jpg (86.71 KB. 800x600 - vist 138 ganger.)

Kan skaffe fler i januar om det er ønskelig.
(Beltene er forøvrig festet med bolter kjøpt i et slikt "setebelteboltsett" i fra Wolfsburg West. Om den var feilpakket eller hva vites ikke, men jeg ble nødt til å kjøpe et par ekstra muttere. Boltene er 7/16UNF som jeg har forstått er standarden for setebelter)

Setebeltene fungerer for så vidt fint, men kan være litt irriterende i passasjersetet hvor de gjerne ramler ned mellom pute og rygg når du setter deg i setet, samt at de også vil holde igjen setet når du forsøker å vippe det fremover.

Du får nesten spørre litt mer konkret om det er noe mer du lurer på. Glad

Lykke til!

Mvh. Magnus.

Loggført

1970 - T1 1300
1964 - T2 Panel Panelen Kjell
Magnus LH
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: Kristiansand



Vis profil
« Svar #4 på: desember 31, 2011, 00:50:20 am »

ups.. dobbelt
« Siste redigering: desember 31, 2011, 00:53:05 am av Magnus LH » Loggført

1970 - T1 1300
1964 - T2 Panel Panelen Kjell
torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #5 på: januar 01, 2012, 11:23:23 am »

Blir vel ikke noe særlig forskjell på pickup og andre, men her kan du se litt:
Hvordan VW ville at en skulle gjøre det
Her er hvordan noen gjøre det på thesamba

Setebelter får du kjøpt flere steder antakelig. Wolfsburg West selger to og trepunkt som ligner en del på orginale. Unneberg tror jeg selger dem også. Disse er da slike som ikke trekker seg opp igjen.

Største problemet som du vil legge merke til er det øvre festet. Du ser flere løsninger på hvordan folk har løst dette på thesamba, og jeg tror jeg har lagt ut min løsning der også. Jeg valgte da altså en løsning hvor en ikke er avhengig i styrken på sveisen min hvor en plate ble fisket opp inni stolpen.

Det du også vil legge merke til er vel at det gjerne er ment å være setebelter for to personer foran. Jeg løste dette ved å kopiere den orginale til VW med WW belter, men la til en dobbel brakett nede i reservehjulsbrønnen på veggen mot høyre fremhjul. Skulle ønske jeg hadde noen bilder av dette her, men har kun dette:
[ Vedlegg ]
Kan skaffe fler i januar om det er ønskelig.
(Beltene er forøvrig festet med bolter kjøpt i et slikt "setebelteboltsett" i fra Wolfsburg West. Om den var feilpakket eller hva vites ikke, men jeg ble nødt til å kjøpe et par ekstra muttere. Boltene er 7/16UNF som jeg har forstått er standarden for setebelter)

Setebeltene fungerer for så vidt fint, men kan være litt irriterende i passasjersetet hvor de gjerne ramler ned mellom pute og rygg når du setter deg i setet, samt at de også vil holde igjen setet når du forsøker å vippe det fremover.

Du får nesten spørre litt mer konkret om det er noe mer du lurer på. Glad

Lykke til!

Mvh. Magnus.

Takk;) Her bør det være muligheter.
Funker 3-punkts på setet i midten og eller er det "magebelte" som gjelder der?
Ønsker forøvrig rullebelter. Bør ikke være no' problem det?
Loggført

1972 Pickup
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!