Jee
|
|
« Svar #1590 på: oktober 29, 2012, 10:45:37 am » |
|
fant ikke noe slikt på de bildene der?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1591 på: oktober 29, 2012, 15:06:37 pm » |
|
Sylinderene er støpt i hverandre, den saken er grei, STI motorene har originalt støpt punkter i blokka på hver side av sylinderen som går ut i kjølekappa som sees på bildet her. De blokkene som ikke er originalt en STI blir puntsveiset ut til kjølekappa når de trimmes for å stabilisere sylinderen mot topp. Jeg fant nemlig ikke det bildet jeg oprinnlig tenkte på, men dette bildet viser hvor det er støpt inn/sveiset inn for å støtte. Tenkte om man kunne laget en plate eller lignende som holder sylinderene på plass i toppen som gjør noe av samme jobben.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #1593 på: oktober 29, 2012, 16:01:37 pm » |
|
Ja å sette fast sylinderen til toppene har mange fordeler, ikke minst med tanke på at man da kan la sylindrene gli inn og ut av blokka ettersom delene varmes opp.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #1594 på: oktober 29, 2012, 16:15:13 pm » |
|
Mye tøffer å gjøre som Porsche gjorde på sine racing biler.. Sveiste sylinderen til toppen.. Javisst... sånt lar seg gjøre når man har alutopper og alu sylindre.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #1595 på: oktober 30, 2012, 09:30:10 am » |
|
Og man vil fort angre på at man har gjort det. Når en skal ha service
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1596 på: oktober 30, 2012, 10:43:20 am » |
|
Men hva med å bygge innfesting på wbx toppen som noe ala type1 der sylinderen passer inn i toppen. Hvis det er plass da
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #1597 på: oktober 30, 2012, 11:14:17 am » |
|
Men hva med å bygge innfesting på wbx toppen som noe ala type1 der sylinderen passer inn i toppen. Hvis det er plass da De har jo sånn i dag da. Med pakning mot topp og o-ring mot sidene i toppen.
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1598 på: oktober 30, 2012, 13:01:33 pm » |
|
Ja det har de vel... Har skrudd litt for mye subaruboxer i det siste trur jeg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1599 på: oktober 31, 2012, 22:05:20 pm » |
|
Jeg kan ikke stille med penger.. men resten går fint Great Erik.! antar det går i retning noe maskineringarbeid etc? jeg har jo en topp som må byttes ut. bl.a og du har vel noen større merker enn de som allerede pryder kjerra.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1600 på: oktober 31, 2012, 22:07:07 pm » |
|
når det gjelder topper/sylidere blir nok patenten som den er . bare med oppgraderte sylindere.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #1601 på: oktober 31, 2012, 23:54:54 pm » |
|
Jeg kan ikke stille med penger.. men resten går fint Great Erik.! antar det går i retning noe maskineringarbeid etc? jeg har jo en topp som må byttes ut. bl.a og du har vel noen større merker enn de som allerede pryder kjerra. De merkene holder lenge ennå
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1602 på: oktober 31, 2012, 23:58:09 pm » |
|
flere da?!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
|
« Svar #1603 på: november 03, 2012, 17:01:43 pm » |
|
jeg har noen 98mm volvo lastebil sylindere som jeg har kikket på og vurderer og bruke. ellers skal jeg høre med pauter om de lager på mål de bruker vel sånne kanonløp emner Kanonløp kan du få
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #1604 på: november 03, 2012, 20:20:20 pm » |
|
Oi oi.. Hvilken kaliber er det? Og utvendig diameter..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
|
« Svar #1605 på: november 03, 2012, 20:28:28 pm » |
|
Oi oi.. Hvilken kaliber er det? Og utvendig diameter..
Det er løp til Leopard II, så er 105mm.. Så de er nok litt i største laget Utv dm målte jeg ikke, men kan gjøre det hvis det er interessant.
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1606 på: november 03, 2012, 20:38:58 pm » |
|
Bøst
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside
|
|
« Svar #1607 på: november 03, 2012, 20:58:09 pm » |
|
Oi oi.. Hvilken kaliber er det? Og utvendig diameter..
Det er løp til Leopard II, så er 105mm.. Så de er nok litt i største laget Utv dm målte jeg ikke, men kan gjøre det hvis det er interessant. Å så er det rifleriller innvendig som evt må fjernes, så da blir det fort 106-107mm.
|
|
|
Loggført
|
Mvh Arne 92644716 66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot 68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit 69 mod Type 3 Fastback, no name yet.
"Arbeidet hater mannen"
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1608 på: november 03, 2012, 21:51:43 pm » |
|
Riflene i Leo1 er iallefall 1,5-2mm dype. Så regner med Leo2 er noe av det samme.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
|
« Svar #1609 på: november 03, 2012, 22:13:29 pm » |
|
Storediameter inv er ca 110mm.
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1610 på: november 04, 2012, 22:48:03 pm » |
|
takk for tilbudet ja ,men blir nok litt i største laget når det gjelder borring
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1611 på: november 04, 2012, 22:50:50 pm » |
|
demonterte den rasa toppen og ser ut som disse titanventilene er seige saker! litt skeive i skøytene!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1612 på: november 04, 2012, 22:53:06 pm » |
|
starta litt med en ny brukt topp, tatt ut seter bl.a.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1613 på: november 04, 2012, 22:55:09 pm » |
|
og mere klargjøring av blokk blåsing , vask, vask, vask og 2k epoxy
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1614 på: november 04, 2012, 22:57:04 pm » |
|
ellers har
Bergers BUGRENT og
"go gutan" fra Bergen
RZR gjengen
valgt å bidra !!
5 rattar!!!!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #1615 på: november 04, 2012, 22:58:28 pm » |
|
En gammel Corolla... fortell fortell.. Supramotor og 8 sekundere? Var en superstrøken Corolla fra Danmark på Kjula med Supramotor, automat, slicks, senka.. kjørte 9.1 - 9.2 hele dagen. Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1616 på: november 04, 2012, 23:04:07 pm » |
|
bestemors (RIP) gamle -76 KE20 . forløpig (langtids planer) er : turbomata 2ZZ-GE motor 5 trinns supra kasse ny bakaksel. men planene blei litt lagt på is da bussmotor raste..
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #1617 på: november 04, 2012, 23:20:43 pm » |
|
turbomata 2ZZ-GE motor 5 trinns supra kasse ny bakaksel.
Utrolig kule planer som jeg håper du får tid og pæng til å virkeligjøre... men gå nå for en 2JZ motor. Tross alt verdens beste turbomotor og de "vokser jo på trær" har jeg hørt. Til inspirasjon: -BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1618 på: november 04, 2012, 23:26:04 pm » |
|
mmm den har jeg sett ja.. det som frister med 2ZZ motor er att den er veldig turtallsvillig og frisk. Yamaha som har utviklet toppen på den . men vi får se hva det blir. minilite fungerer i allefall
|
|
« Siste redigering: november 05, 2012, 00:22:39 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1619 på: november 04, 2012, 23:32:11 pm » |
|
sporer litt av men
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|