mai 14, 2024, 07:18:56 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: JPM Dyno Day 2013  (Lest 22926 ganger)
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #30 på: oktober 12, 2013, 16:59:04 pm »

Eivind har meldt på FB at Putte har bremset 210 hk v/6410 rpm .
Så da er motoren friskemeldt Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #31 på: oktober 12, 2013, 17:00:32 pm »

Dagens høydepkt var:

Anders med sin 1776 - 205.4 hk! Jeg mener Johannes tok den opp til 9700 omdr. FOR en lyd!
Elnef med 2.9 liter T4 - 313 hk men der er det mer å hente. Dagens høyeste effekt.
Putte med 210.4 hk med varmepotter og stille eksos. Imponerende!
Svein S bremset 192.5 hk med sin 2332 med Steve Tims topper. Grymt!
Ukjent (for meg) svensk bil med 2386 T1 motor og hjemmeporta 044 topper, 14:1 i komp, E85 bremset 235 hk. med tenningsproblem. Så sier han at det et 30 mindre en sist - 265 hk med 044!

Ellers ble jeg gledelig overrasket over min egen 1776 med originale topper, varmepotter, original forgasser og mild Engle kam. 84.9 hk og 144 nm 

Takk for en strålende dag!
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #32 på: oktober 12, 2013, 17:07:10 pm »

Eivind har meldt på FB at Putte har bremset 210 hk v/6410 rpm .
Så da er motoren friskemeldt Glad
Viser vel egentlig bare at det aldri var noe galt med den.

Det varange fornøyde hos JPM i dag ja:-)
Veldig imponert over Anders sin motor!!
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #33 på: oktober 12, 2013, 17:20:54 pm »

Dagens høydepkt var:

Anders med sin 1776 - 205.4 hk! Jeg mener Johannes tok den opp til 9700 omdr. FOR en lyd!
Elnef med 2.9 liter T4 - 313 hk men der er det mer å hente. Dagens høyeste effekt.
Putte med 210.4 hk med varmepotter og stille eksos. Imponerende!
Svein S bremset 192.5 hk med sin 2332 med Steve Tims topper. Grymt!
Ukjent (for meg) svensk bil med 2386 T1 motor og hjemmeporta 044 topper, 14:1 i komp, E85 bremset 235 hk. med tenningsproblem. Så sier han at det et 30 mindre en sist - 265 hk med 044!

Ellers ble jeg gledelig overrasket over min egen 1776 med originale topper, varmepotter, original forgasser og mild Engle kam. 84.9 hk og 144 nm 

Takk for en strålende dag!

Takk for oppdatering og gratulerer til alle! Meget fine tall  Kult

Har du gjort noe med originalforgasseren på din 1776? Meget hyggelige tall på den!
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #34 på: oktober 12, 2013, 18:55:31 pm »

Gasser er åpnet opp og det skal jeg ikke ha noen kreditt for. Motoren ble bygget av noen andre for mange år siden og alt jeg har gjort er å kjøre den fra Oslo til Stockholm så til Karlskrona og videre til JPM og hjem til Oslo. Totalt antall km iflg Google = 1776 

Korreksjon på Anders sin motor: ikke 9700 men 7900 omdr. Johannes sa nettopp at den har mer inne på høyere turtall siden kurven peker bratt oppover når han valgte å stoppe pga høy hastighet på rullene. Anders kjører 1300s kasse og topphastigheten var vel 245-250 kmt.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #35 på: oktober 12, 2013, 19:21:36 pm »

kult!
håper de respektive legger ut papirene her så vi kan titte på kurver ?
og evt hjulhk tall Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #36 på: oktober 12, 2013, 19:22:07 pm »

Han kunne vel testet i 3. gir?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #37 på: oktober 12, 2013, 19:37:16 pm »

Han kunne vel testet i 3. gir?

Det kunne han men turtall er turtall. Han stoppet og senere beklaget for at han ikke tok den lengre. Det er slikt som skjer på en dyno day med 10-12 biler som skal bremse.

Lyden i Anders motor er alene verdt reisen hit.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #38 på: oktober 12, 2013, 20:05:04 pm »

Han kunne vel testet i 3. gir?

Det kunne han men turtall er turtall. Han stoppet og senere beklaget for at han ikke tok den lengre. Det er slikt som skjer på en dyno day med 10-12 biler som skal bremse.

Lyden i Anders motor er alene verdt reisen hit.

Trodde ikke du likte stinger-lyd jeg...  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #39 på: oktober 12, 2013, 20:29:08 pm »

Hva med video? Dette vil jeg også høre Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #40 på: oktober 12, 2013, 20:36:58 pm »

Lydmessig var det Anders og den ukjente svenske bilen som skilte seg ut. Anders fordi den ikke har hva jeg mener er klassisk stinger brøl og den andre fordi du hører den mener business så til de grader.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #41 på: oktober 12, 2013, 20:54:19 pm »

Lyden av 205 hk finns her:

https://www.facebook.com/photo.php?v=1397975250436124&set=o.7356097151&type=2&theater

 Glad  Glad  Glad
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #42 på: oktober 12, 2013, 21:08:19 pm »

Gratulerer med høye tall alle sammen.  REA i Sverige i dag  Gliser

Motoren til Anders er ferdig mellom 7250 og 7290. Så 9700 hadde den neppe orket  Gliser

Kom opp med 1776'n din Kalle. FØR du åpner den. Så kan vi sammenligne en motor til.
« Siste redigering: oktober 12, 2013, 21:23:25 pm av Jee » Loggført

Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2425
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #43 på: oktober 13, 2013, 09:20:11 am »

Takker alle for en knall dag hos Johannes.
Dagen begynte bra med bilen til Kalle, og ble bare bedre og bedre for de norske bilene.
Motoren til Anders er jo bare  Sjokkert  Sjokkert..........finner ikke ord......GRATULERER....
Eivind GRATULERER den funket meget bra Kult
Min egen motor var ikke så langt bak værstingene Rekker tunge Så alt i alt kjempe fornøyd.
Slenger med en snutt av min på rullene.


Mvh Svein.
« Siste redigering: oktober 13, 2013, 11:04:15 am av Svein. » Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #44 på: oktober 13, 2013, 10:10:42 am »

Fikk dere noen forklaring på de forskjellige tallene på Dynoen?
eller var det ingen som lurte på det Gliser ??

Er det noe ala dette??





* dyno korr.JPG (78.06 KB, 800x600 - vist 273 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #45 på: oktober 13, 2013, 12:54:55 pm »

De forskjellige tallene er vel bare å ta til etteretning. Det som er viktigst er vel att de viser de samme kurvene og hvor peakene er. Når det gjelder motoren til Putte så får vi bare være glade at den endelig virker. Om det er økt komp og flytting av kam som gjorde underverker, eller om det er andre uforklarlige gremlins får vi nok aldri svar på  Osteaktig
Loggført

Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #46 på: oktober 13, 2013, 15:55:36 pm »


Motoren til Anders er ferdig mellom 7250 og 7290. Så 9700 hadde den neppe orket  Gliser


Det står lenger opp her at kurven pekte bratt oppover når han ga seg på 7900..  Hæ
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #47 på: oktober 13, 2013, 16:02:44 pm »


Motoren til Anders er ferdig mellom 7250 og 7290. Så 9700 hadde den neppe orket  Gliser


Det står lenger opp her at kurven pekte bratt oppover når han ga seg på 7900..  Hæ

Det er nok basert på en missforståelse  Osteaktig  Isåfall ville den hatt makseffekt på 7900rpm.. og ikke 7250.
Loggført

mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #48 på: oktober 13, 2013, 19:26:34 pm »

Takk  for meget velykket hælg
Stor takk til Anders,Eyvind,Svein og Kalle da
Er tilbake på jobb igjen Sjokkert

Magne
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Anders
Seniormedlem
****
Innlegg: 341
Bosted: Oslo


Hårda Tider


Vis profil
« Svar #49 på: oktober 14, 2013, 08:13:29 am »

Takk til alle for en helt fantastisk helg!
205,4 hk er jeg naturlig nok veldig fornøyd med!! Tallene er én ting, men responsen, interessen og tilbakemeldingene i etterkant av bremsingen var fantastisk og betyr mye!!
Nå blir neste å få bygget seg en matchene kasse og kanskje det viktigste prestere noen gode tider på stripa.

Johannes sa at kurvene pekte oppover og at han burde ha dratt den noe lengre,
han mente bestemt at det var lett 210hk der og ble mer sikker utover kvelden på PL13!  Gliser

Dessverre streiket printern til Johannes så fikk ikke utskrift av kurvene, men tok et bilde på telefonen.. skal legge det ut straks.





Loggført



Christmas only comes once a year... Unless you have a time machine!
Anders
Seniormedlem
****
Innlegg: 341
Bosted: Oslo


Hårda Tider


Vis profil
« Svar #50 på: oktober 14, 2013, 08:52:59 am »

 Glad


* IMAG0564.jpg (39.69 KB, 799x451 - vist 245 ganger.)
Loggført



Christmas only comes once a year... Unless you have a time machine!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #51 på: oktober 14, 2013, 10:48:51 am »

morro Anders Glad ser ut som balanseringsjobben og vektjusteringa di ikke har noen negativ effekt på turtallet  Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #52 på: oktober 14, 2013, 10:53:47 am »

Imponerende tall fra mange her!

Anders: Hvilke forgassere, eksos størrelse og kam aksel kjører du?
Loggført

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #53 på: oktober 14, 2013, 11:15:49 am »

Flott kurve Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #54 på: oktober 14, 2013, 11:28:41 am »

De forskjellige tallene er vel bare å ta til etteretning. Det som er viktigst er vel att de viser de samme kurvene og hvor peakene er. Når det gjelder motoren til Putte så får vi bare være glade at den endelig virker. Om det er økt komp og flytting av kam som gjorde underverker, eller om det er andre uforklarlige gremlins får vi nok aldri svar på  Osteaktig

ERIK:

På det utskriftsbilde av Putte  så ser det ut til å være

135.5 KW på hjula.
9 kw målt driverkstap. (= 144.5kw i motor)
så korrigering for luftrykk og temperatur blir da ca 6-7%  (154.3x1000/144.5)

Da kan du jo legge inn en "DIN" kooorigering du også å ha i tillegg på ~ + 6-7% hk/kw/nm Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Anders
Seniormedlem
****
Innlegg: 341
Bosted: Oslo


Hårda Tider


Vis profil
« Svar #55 på: oktober 14, 2013, 12:11:12 pm »

Balanseringsjobben er upåklagelig Jørn!  Glad

Kjører Italienske IDA gassere med org trakter og 42mm venturie. Dyser er 165 main og 120 luft.
Eksos er turbo thomas header og stinger som består av 2.5" kollektor + 300mm 1 3/8 + 500mm 1 5/8 per løp.
Kam er JPM 01006 274* og 10.35mm løft. Bruker scat pro comp 1.4 vipper, men som i praksis er 1.45. har litt over 15mm i løft. kam er dialed inn på 108*.
Loggført



Christmas only comes once a year... Unless you have a time machine!
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4055
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #56 på: oktober 14, 2013, 13:52:47 pm »

 Sjokkert Jep, der døde jeg inde i.... SYGT!


Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #57 på: oktober 14, 2013, 14:09:26 pm »

En ting eg ikke forstår er hvorfor alle grafen fra JPM er fra ca 4000 rpm.
Er da ikke over 4000 rpm motoren blir brukt meste parten av tiden...
Loggført

Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #58 på: oktober 14, 2013, 19:43:24 pm »

Det var mye gromt der uten stor motor også. Jeg tar meg den frihet å forstyrre med noen bilder.

* DSC00932.JPG (36.43 KB. 410x308 - vist 183 ganger.)

* DSC00933.JPG (36.61 KB. 512x384 - vist 192 ganger.)

* DSC00934.JPG (5.89 KB. 410x308 - vist 167 ganger.)

* DSC00935.JPG (19.86 KB. 410x308 - vist 182 ganger.)

* DSC00936.JPG (27.65 KB. 512x384 - vist 177 ganger.)

* DSC00938.JPG (29.64 KB. 410x308 - vist 171 ganger.)

* DSC00939.JPG (33.37 KB. 410x308 - vist 170 ganger.)

* DSC00941.JPG (5.92 KB. 410x308 - vist 156 ganger.)

Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #59 på: oktober 14, 2013, 19:48:50 pm »


* DSC00950.JPG (18.1 KB. 410x308 - vist 165 ganger.)

* DSC00948.JPG (26.22 KB. 615x461 - vist 175 ganger.)

* DSC00947.JPG (18.82 KB. 308x231 - vist 202 ganger.)

* DSC00946.JPG (19.82 KB. 308x231 - vist 177 ganger.)

* DSC00945.JPG (22.29 KB. 410x308 - vist 163 ganger.)

* DSC00944.JPG (20.55 KB. 308x231 - vist 183 ganger.)

* DSC00943.JPG (20.99 KB. 410x308 - vist 165 ganger.)

* DSC00942.JPG (23.72 KB. 410x308 - vist 196 ganger.)

Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!