mai 21, 2024, 15:46:29 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: T3 eller T4 med vannavkjølt og varmeapparat??  (Lest 1160 ganger)
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« på: november 18, 2008, 21:02:13 pm »

Går i tanker om å anskaffe en T3 eller T4 som "konebil" (akkurat om om kona får låne den!!!), men pga kjøring til og fra skole/barnehage er jeg avhengig av bil med litt mer enn std luftkjølt varme. Jeg har hatt disse tankene i bakhodet en stund, men nå tenkte jeg at jeg skulle lufte dem her og se om det er noen som har vært borti slike ombygginger? Har kikket litt rundt på nettet, og funnet flere biler med forskjellige vannavkjølte motorer. Men, jeg har tilgode og se noen som har montert inn varmeapparatet? Tips og linker mottas med takk!   Gliser

Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #1 på: november 19, 2008, 19:17:53 pm »

Går i tanker om å anskaffe en T3 eller T4 som "konebil" (akkurat om om kona får låne den!!!), men pga kjøring til og fra skole/barnehage er jeg avhengig av bil med litt mer enn std luftkjølt varme. Jeg har hatt disse tankene i bakhodet en stund, men nå tenkte jeg at jeg skulle lufte dem her og se om det er noen som har vært borti slike ombygginger? Har kikket litt rundt på nettet, og funnet flere biler med forskjellige vannavkjølte motorer. Men, jeg har tilgode og se noen som har montert inn varmeapparatet? Tips og linker mottas med takk!   Gliser



Hei. Om du bygger om til vannkjølt motor, så er det å koble opp ett varmeapparat det minste bryet i prosessen, for å si det sånn. Har ingen gode linker eller diekte tips, men å bruke varmeapparat med slanger osv. fra bilen du henter motoren fra må vel uansett bli den enkleste løsningen. Om du f.eks setter inn en wbx 2.1 liter fra en Transporter, så er det bakra varmeapparatet som finnes i flere av disse bilene en ganske grei klump å jobbe med, som du kan plassere hor du enn måtte ønske får å få varmluft der du vil. Som ett tips.

Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: november 19, 2008, 21:46:10 pm »

ja disse varmeapparatene far baki T'3er fine.
komplette med vifte, og regulator

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #3 på: november 20, 2008, 09:15:04 am »

Takk for tipsa gutta. Ser vel ut som om jeg i såfall må prøve og få tak i en komplett Transporter T3 og plukke det jeg trenger der. Ev. så er vel ikke T3/T4 med bensinvarmer så ille heller...
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #4 på: november 20, 2008, 11:56:38 am »

Bensinvarmer er nok det aller letteste, den gir veldig god varme og det ganske raskt. Eneste ulempen er jo at den bruker litt bensin...
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #5 på: november 20, 2008, 11:58:37 am »

Burde jo selvsagt være mer miljøbevist og si at det teller mye, men på den annen side så snakker vi om en bil som ikke kjøres så mye i løpet av året. Den lille kostnaden får jeg vel ta, så får jeg heller se om det er aktuelt å få inn en wbx etter hvert?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!