Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8
|
66
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '77 Bay "Werner"
|
på: september 20, 2011, 22:44:01 pm
|
Jeg har tidligere jobbet med bildekor. Der brukte vi bare sitrusrens (fra 3M, men det er sikkert ikke så stor forskjell fra fabrikat til fabrikat?) til limfjerning på biler. Dynk det godt i citrus, la det stå litt før du tørker av. Ikke vær redd for å bruke mye sitrus. Den skader i hvert fall ikke lakk.
|
|
|
69
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Peace & love på Toten
|
på: juni 07, 2011, 18:15:55 pm
|
Den bilen var ny for meg Fin bil. Ække mye utafor døra du da? Står parkert på Statoil Kallerud omtrent fire dager i uka. Han jobber der.
|
|
|
72
|
Forum / Problemløseren / Sv: Etter sandblåsinga så ....
|
på: mai 11, 2011, 17:19:23 pm
|
Erfaringen min er at når du har sandblåst noe som har mye kriker og kroker, så blir du ALDRI kvitt all sanda. Man kan blåse, børste og støvsuge til man ser mannen med ljåen. Likevel dukker det opp et sandkorn eller 15 når du begynner å sprøyte lakk på det.
|
|
|
77
|
Bruktbørsen / Deler selges / Girkasse selges, kode DC
|
på: april 25, 2011, 19:11:36 pm
|
Hei Kjøpte denne girkassa av et hyggelig forum-medlem i går, i håp om at den skulle passe i min T2. Gjorde ingen gode forundersøkelser, men valgte i stedet å være etterpåklok. Viser seg nå at den ikke passer min bil. Den er opprinnelig til Type 3 fra 8/68 eller senere. Passer (i følge diverse VW-folk som har prøvd litt av hvert før) på boble, Ghia, Variant og for splittbuss-eiere som skal bygge om til IRS. Dette er altså en byttegirkasse, som ikke skal være brukt siden den ble overhalt, og bør derfor være i god stand. Har vært lagret lenge, så bør kanskje bytte simring på akslingen før man setter den i? Selges for kostpris, kr 2500. Holder til på Gjøvik, men kan evt. levere i Oslo om jeg får litt tid på meg. Mvh Bugster
|
|
|
79
|
Forum / Problemløseren / Hjelp: Slippe ned motor og gir uten fullstendig demontering?
|
på: mars 26, 2011, 13:32:40 pm
|
Hei.
Mens jeg ventet på den nye bensinpåfyllingsslangen jeg hadde bestilt, klarte jeg ikke vente med å montere tank, brannvegg og motor i min -74 T2 1600. Trodde jeg skulle klare å få på plass slangen i etterkant. Det gjorde jeg også, men har ikke sjans til å få skrudd på slangeklemmen igjen.
I mitt håp om å slippe å ta ut motoren helt, spør jeg:
Går det an å koble fra giroverføringa, sette jekken under motor, skru løs bakre motorfester og fremre girkassefester, og så slippe motoren ned 10 eller 20 cm med jekken? Må kanskje av med drivakslinger også?
Takk for raske svar.
|
|
|
81
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '72 doka kjøreskolebil
|
på: mars 09, 2011, 17:51:32 pm
|
Da jeg bestilte bakre utriggere til min buss, fikk jeg også noen som var for korte. Disse er vel noe slags Brasil-vare. I restaureringshåndboka mi står det at denne kan modifiseres/skjøtes og brukes, eller at man kan kjøpe en annen reprovariant der jekkfeste og utrigger kommer hver for seg, og må sveises sammen. Jeg syntes sistnevnte var en greiere løsning, og gikk for den. Unneberg hadde begge varianter da jeg kjøpte.
|
|
|
82
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min 77 bay..
|
på: mars 05, 2011, 13:34:18 pm
|
Du verden. Dette høres jo bra ut. Må jo være et supert utgangspunkt. Her er det vel gode muligheter for å redde den originale blåfargen også? Tror jeg hadde prøvd meg med en god og varm varmtvannsvasker/steamer på denne. Lykke til med bilen!
|
|
|
89
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Tyvpakk og annonser på nett
|
på: februar 06, 2011, 20:32:27 pm
|
Er jo dessverre sånt som skjer. Har hørt om det samme flere ganger. Og det virker som om det ofte er R-sykler eller andre attraktive MCer som blir tatt. Men i og med at du vet hvor gamle de to er, så betyr det vel det at svina er tatt? Sykkelen like hel?
|
|
|
|