mai 03, 2024, 10:39:31 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bytte Varmekanal, Hjelp..  (Lest 12601 ganger)
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #60 på: november 13, 2008, 23:18:57 pm »

På 69-modellen ble varmeuttaket i fotbrønnen foran flytta, ja. Dvs at en kanal til en 68-modell vil ha varmeuttaket på feil plass i forhold til det originale opplegget på din bil.
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #61 på: november 13, 2008, 23:31:00 pm »

Det var då forbanna surt!

Men kvifor seier dei 68 og opp??? burde vel stått FØR 69

Eller var det eit skille allerede i 67, kanskje?.... men då kunne dei f.eks ha skreve 68-69 Tvilende


Spørsmålet er vel fortsatt; Er dette noko å satsa på???
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #62 på: november 14, 2008, 19:01:03 pm »

SPØR FORTSATT: ER DEI DELENE NOKO Å SATSA PÅ?`

PASSFORMEN PÅ KANALEN?? GÅR DET AN Å FIKSA DET VARMEUTTAKET?


Og går det an å ta ut varmerøret frå resten av kanalen?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #63 på: november 15, 2008, 14:54:20 pm »

Alt går an, tistlo, det vet du jo! Du må jo bare forske litt først! Du må vel splitte bunnen fra kanalen først, så må du se om du kan få frest ut sveisepunktene og -sømmene som fester rørene i kanalen? Sikkert endel jobb, men du må jo bare prøve, ikke sant? Gliser
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #64 på: november 15, 2008, 18:05:35 pm »

Ja men det er jo litt greitt å handle FØR ting vert solgt.... så vist ingen andre kan fortella meg passformen på kanalen så drit eg i heile kjøpet...

Men det var ein an ting eg tenkte på idag; eg skal jo i kveld sveisa ferdig den sista golvplata, og holene på den skulle vert cm bak, så eg MÅ fresa... spørsmålet er jo om eg skal fresa sånn att holene passer mot den orginale kanalen... men som me alle veit så er jo nye kanaler ikkje alltid lik passform som orginale, så derfor kan det hende eg må frese endå eingong...

derfor: Bør eg frese før eller etter eit evt. kanalbytte/bunnplata til kanal-bytte Hæ
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
ovejohan
Supermedlem
*****
Innlegg: 557
Bosted: breim



Vis profil
« Svar #65 på: november 18, 2008, 10:51:19 am »

Tror nok du bør vente med fresingen til etter kanalskiftet. Lettere å frese hull i gulvplata enn det er å frese i kanalen. Så derfor vent. Kjøp deg kanaler med nogenlunde passform, så hvis du allikevell må frese i gulvplata, så kan du frese etter kanalene du setter på.
Loggført

1961 T-1 boble (Edna)
1969 T-1 boble (Turid)  (oppussing pågår)
2005 Vw passat 1.9 tdi 130hk

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #66 på: november 18, 2008, 15:45:01 pm »

Ja men då gjer eg da Glad

Ting begynner å falla på plass... nå gjenstår det kun å finne ut:

Bør eg kjøpa nye, eller bør eg fikse dei orginale.......
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #67 på: november 18, 2008, 17:06:43 pm »

 Osteaktig jeg fatter ikke hvordan det er mulig og og få så mange svar i en tråd og fortsatt spørre . du må vite det at det er du som bygger bil , du bestemmer . synes du kanalene dine er dårlige så bytt dem . synes du det blir feil med repro så drit i det . værre er det ikke . vi er ikke lærere og du er ikke elev på vw norge . det er et diskusjons forum . det er helt greit og spørre for min del og sikkert de fleste her inne , alle gjør det . men man spør , får svar . og så pleier det og være med det . det er ikke vondt ment i det hele tatt .  det er underholdene men noen ganger litt for underholdene Blunker
Loggført

1 up
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #68 på: november 18, 2008, 17:32:38 pm »

Det sista var vel eit spørsmål som eg stillte te meg sjølv Osteaktig

Men du har jo rett! Derfor skal eg mysa ENDÅ nermare på kanalane...

Men eg har faktisk eit spørsmål:

Dei lappe platene, er det bra passform og kvalitet på dei?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
OP
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted: Tistedal/Halden


Vis profil

« Svar #69 på: november 19, 2008, 19:12:10 pm »

Når det gjelder reprodeler eller økonomoplåt som det blir kalt, er dette deler som er ment som et hjelpemiddel til de som må reparere på karosseriet sitt.
Det beste er å fjerne minst mulig av det skadde området for så¨å tilpasse reprobiten etter det området du har fjerna. Det er dermed ikke sikkert du må benytte hele reprobiten, men deler av den. Da de vanligvis er produsert i 0,7 - 0,9 mm plåt gjør at de er lette å tilpasse.
Du kan ikke se på dette som direkte reservedeler.
Bilrestaurering er mye tilpassingsarbeid.
Feks. byttet jeg kanaler på en 94 Golf stv. og kappet ut 4 deler av Veng-plåten som jeg benyttet !!
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #70 på: november 19, 2008, 19:15:53 pm »

Att dei ikkje passer utan tilpassing, det er ikkje vanskeleg å forstå!

Men betyr det att f.eks. den stigtrinnslist-reparer-plata ikkje passer på ein eller an måte!?!?

Jaja, eg må uansett se veldig mye nermare på kanalane, og med litt flaks vert det til helga!!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
OP
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted: Tistedal/Halden


Vis profil

« Svar #71 på: november 19, 2008, 19:49:59 pm »

Stigtrinnslista er nok den biten som er lettest å tilpasse.
Jeg har nettop laget en komplett varmekanal til mitt prosjekt, og opplevde at den delen av stigtrinnlista som skulle inn i døråpninga var etpar mm for lang. (heldigvis ikke for kort)
Skal du samtidig bytte nedre del av kaross mellom dør og bakre hjulhus kan du velge å kappe av stigtrinnlista eller nedre del av karosseriplata.
Stigtrinnfeste er på begge delene (Veng)
Forøvrig lagde jeg bunnplata i varmekanal selv i 1,25mm plate. Klippet til en strimmel som jeg la mellom gammel varmekanal og golvplate, risset/tegnet av formen samt alle skruhull.
Kappet plata etter strekene, boret huller, sveiste inn muttere.
Kappet deretter ut gammel kanal, skrudde ny bunnplate fast i gulv og tilpasset øvrige deler til hverandre.
Varmerøret i kanal var nesten inntakt så det ble fikset og bygget inn.
Mye tilpassingsarbeid, men billigere enn komplette kanaler.
Jeg har karosseriet stående løst over gulvet, og jekker dette opp ved behov.
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #72 på: november 19, 2008, 19:56:09 pm »

Takk for utfyllande info!!!!!!

Det ser meir og meir ut til att eg fikser dei orginale Kult
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #73 på: november 23, 2008, 14:52:23 pm »

Vist det er nokon her som skal skifte varmekanal og trenger eit GODT tips: Send meg ein pm! Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #74 på: desember 17, 2008, 18:38:12 pm »

Nytt spørsmål i denne evige jakten på Varme-Kanal(-digital?):

Vil kanalane i ein 1971modell vera like som i 69en? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? Hæ
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!