mai 02, 2024, 08:40:41 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tilbakemeldinger på forumet?  (Lest 22601 ganger)
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #90 på: desember 29, 2007, 02:51:09 am »

men en under bruktbørsen som heter (til salgs andre steder ) så kan folk poste deler og biler. det hadde vært fint  Glad tusen takk for den fine jobben med forumet.
Loggført

1 up
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #91 på: desember 29, 2007, 08:34:33 am »

Jeg syntes vel til dels også at det er mange underforum, men ble fort vant med det. Fint at de enkelte klubbene har fått egne sider.
Loggført

1961 T1 - Custom
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #92 på: desember 29, 2007, 09:50:06 am »

Hva med litt fler innlegg pr side?. Er litt lei av å bla i sider

Nå har jeg økt fra 15 emner til 30 emner pr side. Passer bedre?
Dette gjelder både inni tråder, men også på oversiktssidene.
Dette kan endres som ønsket...

Kjempegreier. jeg synes det ble mye bedre nå. Hvis jeg skal få komme med en sak til jeg synes er unødvendig. Jeg irriterer meg litt over klubbforumene, Jeg mener man heller skulle gått inn på disse manuelt på hver enkelt klubb i stedet for at de kommer opp på uleste innlegg. Synes dette forringer forumet endel og gjør det uoversiktelig. Jeg telte 12 god jul tråder på julaften, og synes det blir veldig rotete med mange tråder om det samme. Dessuten har jeg liten interesse av feks festbilder fra en klubb og interne diskusjoner fra en annen. Synes dette gjør at forumet for en lavere kvalitet i forumet enn på Tuju.
Kjempebra at vi har egne klubbforumer, men bør alle komme opp på uleste innlegg?. Er klar over at jeg ikke trenger og lese alt som på Tuju. Ellers må jeg si at resten er helt topp og jeg har kun hatt disse to tingene jeg har irritert meg over
« Siste redigering: desember 29, 2007, 09:53:26 am av Lid » Loggført
Eddi
Seniormedlem
****
Innlegg: 438
Bosted: Sandnes


Vis profil WWW

« Svar #93 på: desember 29, 2007, 11:02:42 am »

Super forum!!! Gliser
Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #94 på: januar 03, 2008, 14:46:22 pm »

Er veldig fornøyd med forumet!

Har tenkt litt på det samme som anders t1 nevner over her.
Mange andre forum har en egen avdeling for linker til annonser andre steder. Det ville gjort de vanlige salgsannonsene her ryddigere og gjort det litt mer frivillig og se disse. Man vil også slippe å ha dårlig samvittighet for å linke inn annnonser, noe TomR har lært oss at ikke er lov  Blunker

Dette har vi nå gjort noe med og jeg ber alle sammen heretter legge linker til eksterne salgs annonser under "Bruktbørsen -> Eksterne salgs linker"
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
EBjørkli
Medlem
***
Innlegg: 208
Bosted: Gjølme, Orkdal



Vis profil
« Svar #95 på: januar 03, 2008, 15:32:40 pm »

Forumet funker veldig bra! Glad Ildsjeler er godt å ha!!
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #96 på: januar 06, 2008, 15:57:19 pm »

Kjempebra forum, tok litt tid å venne seg til plattformen når jeg er vent med vBulletin, men syns det fungerer meget bra.

Kanskje vært foreslått før? Hva med å ha en "kjøp og salg feedback" del??
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #97 på: januar 26, 2008, 11:05:17 am »

veldig fornøyd med dette forumet!
registrerer mye trafikk her, er det flere brukere her enn på 2you?
Loggført
Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #98 på: februar 12, 2008, 15:33:11 pm »

veldig fornøyd med dette forumet!
registrerer mye trafikk her, er det flere brukere her enn på 2you?

forsatt veldig fornøyd, men til tider går det veldig tregt her. Som i dag mellom 15 og 1530 bruker det lang tid for å laste opp sidene?
sjekket litt på andre sider på nettet og der går det som vanlig..
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #99 på: februar 12, 2008, 15:56:41 pm »

Det har gått litt sakte siden i natt. Kjørte en test på linja og den var ikke akkurat optimal så det er noe hos ISP'en nå i dag.
Ellers vil også lasting av trådene gå sakte dersom det er linket inn eksterne bilder f.eks fra photobucket som ikke er særlig raskt.

Og for å svare på ditt forrige spørsmål så vet jeg ikke statistikken til vw2you utover hvor mye folk jeg så var pålogget til enhver tid.
For meg virker det som om det har vært en boost i miljøet i det siste, for vi har et veldig høyt aktivitetsnivå. I Januar hadde vi 68000 unike visits som resulterte i nesten 7 millioner hits.
200 nye inlegg og 20 tråder til dagen gjør sitt.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #100 på: februar 14, 2008, 15:19:07 pm »

Vil berre slenge meg på her og skryte av forumet, men samtidig komme med eit ønske..

Om det ikkje lar seg gjere med "Vis alle uleste innlegg", "Vis nye Innlegg" eller evt. heile VWNorge > Forum > Snikk-snakk > på plass nederst under tråden, så hadde det vore fint med ein "Til toppen av siden"-sak som ein kunne trykke på. Det blir mykje scrolling tilbake til toppen for å trykke på "Vis alle uleste innlegg" igjen.. Og om tråden har vore veeeeldig aktiv sidan sist, er det tungvindt å trykke Tilbake - Tilbake evt Tilbake igjen for å komme til oversikten over uleste trådar.

Kan dette implementerast?

Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #101 på: februar 14, 2008, 15:34:19 pm »

Vil berre slenge meg på her og skryte av forumet, men samtidig komme med eit ønske..

Om det ikkje lar seg gjere med "Vis alle uleste innlegg", "Vis nye Innlegg" eller evt. heile VWNorge > Forum > Snikk-snakk > på plass nederst under tråden, så hadde det vore fint med ein "Til toppen av siden"-sak som ein kunne trykke på. Det blir mykje scrolling tilbake til toppen for å trykke på "Vis alle uleste innlegg" igjen.. Og om tråden har vore veeeeldig aktiv sidan sist, er det tungvindt å trykke Tilbake - Tilbake evt Tilbake igjen for å komme til oversikten over uleste trådar.

Kan dette implementerast?



Trykk "OK" nede i høyre hjørne.
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #102 på: februar 14, 2008, 19:22:10 pm »

Vil berre slenge meg på her og skryte av forumet, men samtidig komme med eit ønske..

Om det ikkje lar seg gjere med "Vis alle uleste innlegg", "Vis nye Innlegg" eller evt. heile VWNorge > Forum > Snikk-snakk > på plass nederst under tråden, så hadde det vore fint med ein "Til toppen av siden"-sak som ein kunne trykke på. Det blir mykje scrolling tilbake til toppen for å trykke på "Vis alle uleste innlegg" igjen.. Og om tråden har vore veeeeldig aktiv sidan sist, er det tungvindt å trykke Tilbake - Tilbake evt Tilbake igjen for å komme til oversikten over uleste trådar.

Kan dette implementerast?



Det med "gå til" som blir nevnt over er jo en mulighet.
Men dersom du har gått inn på vis uleste så er det vel bare rett og slett "back" du egentlig ønsker for å komme tilbake til uleste lista de for å klikke på neste uleste tråd?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #103 på: februar 14, 2008, 19:33:04 pm »

Vil berre slenge meg på her og skryte av forumet, men samtidig komme med eit ønske..

Om det ikkje lar seg gjere med "Vis alle uleste innlegg", "Vis nye Innlegg" eller evt. heile VWNorge > Forum > Snikk-snakk > på plass nederst under tråden, så hadde det vore fint med ein "Til toppen av siden"-sak som ein kunne trykke på. Det blir mykje scrolling tilbake til toppen for å trykke på "Vis alle uleste innlegg" igjen.. Og om tråden har vore veeeeldig aktiv sidan sist, er det tungvindt å trykke Tilbake - Tilbake evt Tilbake igjen for å komme til oversikten over uleste trådar.

Kan dette implementerast?



Det med "gå til" som blir nevnt over er jo en mulighet.
Men dersom du har gått inn på vis uleste så er det vel bare rett og slett "back" du egentlig ønsker for å komme tilbake til uleste lista de for å klikke på neste uleste tråd?

Det eg egentlig ønsker er

Vis alle uleste innlegg.
Vis nye innlegg siden forrige besøk.
Vis nye svar på dine innlegg.


nederst på sida, óg. Men om dette blir tungvint, så kan ein knapp nederst på sida som tar meg til toppen igjen fungere like bra. Så slepp eg å scrolle nedover for å lese 30 innlegg - og så scrolle meg tilbake 30 innlegg for å trykke på "Vis alle uleste innlegg" igjen.
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #104 på: februar 14, 2008, 19:38:06 pm »

Vil berre slenge meg på her og skryte av forumet, men samtidig komme med eit ønske..

Om det ikkje lar seg gjere med "Vis alle uleste innlegg", "Vis nye Innlegg" eller evt. heile VWNorge > Forum > Snikk-snakk > på plass nederst under tråden, så hadde det vore fint med ein "Til toppen av siden"-sak som ein kunne trykke på. Det blir mykje scrolling tilbake til toppen for å trykke på "Vis alle uleste innlegg" igjen.. Og om tråden har vore veeeeldig aktiv sidan sist, er det tungvindt å trykke Tilbake - Tilbake evt Tilbake igjen for å komme til oversikten over uleste trådar.

Kan dette implementerast?



Det med "gå til" som blir nevnt over er jo en mulighet.
Men dersom du har gått inn på vis uleste så er det vel bare rett og slett "back" du egentlig ønsker for å komme tilbake til uleste lista de for å klikke på neste uleste tråd?

Det eg egentlig ønsker er

Vis alle uleste innlegg.
Vis nye innlegg siden forrige besøk.
Vis nye svar på dine innlegg.


nederst på sida, óg. Men om dette blir tungvint, så kan ein knapp nederst på sida som tar meg til toppen igjen fungere like bra. Så slepp eg å scrolle nedover for å lese 30 innlegg - og så scrolle meg tilbake 30 innlegg for å trykke på "Vis alle uleste innlegg" igjen.


Dette er ikke såååå veldig vanskelig å lage, men jeg må legge det inn på nytt ved hver evt. oppgradering av forumet derfor ønsker jeg selvsagt å ha så lite modifiseringen som mulig. Spesielt når alt du etterspør her kan gjøres ved å trykke F5 på tastaturet ditt :-)
Da kjører du gjeldende link omigjen.

Altså, hvis du har trykket "vis alle uleste innlegg" og står og titter på lista. Trykker du F5 da så vil det i praksis gjøre akkurat det samme som å klikke på linken på nytt, enten du står i bunn eller topp. Det er faktisk raskere enn å klikke på linken igjen ;-)

Har du klikket inn på en tråd og vil tilbake til lista så er det bare å klikke på back, (alt + venstre pil) eller om du har egen knapp på musa for dette så er det enda enklere. Vil du friske opp lista når du kommer tilbake igjen trykker du bare F5 så vil lista lages på nytt.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #105 på: februar 14, 2008, 19:46:52 pm »

Joda, veit at F5 er Refresh og eg kan like gjerne bruke Backspace som Alt+Venstre pil, men det hadde vore greit - og kun greit - å kunne trykke "Til toppen av sida" utan å måtte strekke seg etter tastaturet.. F.eks i lag med dei andre knappane i den blå "ramma" nederst..
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #106 på: mars 01, 2008, 09:16:14 am »

Ein ting til - hadde det vore mulig å presisere attmed logoen at dette er "VW Norge avdeling luftkjølt" - så slepp vi kanskje unna alle som lurer på noko vannsølrelatert? VWNorge indikerar jo at dette er heile sulamitten, medan det reelle er at vi berre driv med luft. Forstår jo at alle dei som kjem innom og lurer på ting ang. vannkjølt blir lurt av "VW Norge", og for å hindre ergrelse både blant oss og dei som postar vannsølrelaterte spørsmål så kunne ein kanskje fått med K-L-A-R-T O-G T-Y-D-E-L-I-G på toppen at dette er L-U-F-T-K-J-Ø-L-T?

 Glad
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Henrik
Nybegynner
*
Innlegg: 45
Bosted: Mysen


Vis profil

« Svar #107 på: september 06, 2013, 20:22:55 pm »

Hva er egentlig problemet til søkefunksjonen eller pcn min? får opp akkurat de samme 40 sidene med resultater uavhengig av hva jeg søker på og hvilke underkategorier jeg huker av....

ligger feilen i leseren min? (chrome)

hadde også vært kjekt å ha mulighet til å søke kun i overskrifter

ellers er det jo veldig bra da Glad
Loggført
Martin Sørlie
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #108 på: mars 02, 2015, 23:05:15 pm »

Hva er egentlig problemet til søkefunksjonen eller pcn min? får opp akkurat de samme 40 sidene med resultater uavhengig av hva jeg søker på og hvilke underkategorier jeg huker av....

ligger feilen i leseren min? (chrome)

hadde også vært kjekt å ha mulighet til å søke kun i overskrifter

ellers er det jo veldig bra da Glad

Kanskje ingen som leser her, men jeg bumper den like fullt da jeg har samme problemer som forrige mann... Er søkefunksjonen bare en dårlig vits??
Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #109 på: mars 02, 2015, 23:14:36 pm »

Søkefunksjonen fungerer desverre dårlig om dagen. Jeg jobber med å få fikset den.

Søking i titler finnes, men da må du klikke på søkeknappen i menyen og ikke bruke hurtig søkefeltet. Dersom du huker av for "kun emnetitler" så vil søket gå på titler på tråder.

Av og til fungerer vanlig søk også, men dersom du får opp den standard 188 sider med tull så hjelper det å klikke på de siste sidene i resultatet.

Det er også fullt mulig å søke via google. Da skriver du inn det du søker etter og avslutter eller starter med vwnorge så får du også bra resultat.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #110 på: mars 02, 2015, 23:25:40 pm »

Det med å bruke google funke veldig bra. Har gjort det flere ganger og finner raskt svar på det eg lurer på :-)
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Martin Sørlie
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #111 på: mars 02, 2015, 23:37:31 pm »

Søkefunksjonen fungerer desverre dårlig om dagen. Jeg jobber med å få fikset den.

Søking i titler finnes, men da må du klikke på søkeknappen i menyen og ikke bruke hurtig søkefeltet. Dersom du huker av for "kun emnetitler" så vil søket gå på titler på tråder.

Av og til fungerer vanlig søk også, men dersom du får opp den standard 188 sider med tull så hjelper det å klikke på de siste sidene i resultatet.

Det er også fullt mulig å søke via google. Da skriver du inn det du søker etter og avslutter eller starter med vwnorge så får du også bra resultat.


Takk for svar;-) vurdert Tapatalk forresten?
Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #112 på: mars 02, 2015, 23:42:05 pm »

Ja, og har testet det ut en stund nå på The Lounge.
Skal få lagt det inn her og.
Liker best å få lagt vedlegg lokalt da jeg har null kontroll på om image hosting siter rundtom i verden bestemmer seg for avsluttes. Da ryker bildene så liker det ikke helt av den årsak, men inntil smf få en bedre løsning på vedleggskrymping så får det stå til.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Sider: 1 2 3 [4]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!