mai 02, 2024, 21:43:24 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 59 60 [61] 62 63 ... 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow  (Lest 649985 ganger)
johmolan
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 468
Bosted: Halden



Vis profil
« Svar #1800 på: juni 07, 2009, 07:26:55 am »

Noe ser meg at din geniale løsning for å plassere høyttalerne foran kommer til å bli kopiert av flere.
Du har nok spart mange for litt hodebry nå Gliser
Loggført

Medlem Folkevognklubben Østfold
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #1801 på: juni 07, 2009, 08:28:33 am »

Vil ikke cluch pedalen komme i konflikt med dette?
Loggført
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold


Vis profil

« Svar #1802 på: juni 07, 2009, 08:31:55 am »

Vil ikke cluch pedalen komme i konflikt med dette?
el tempo gigante metoden  ------> igjennom gulvet  Øyerulling hehe
Loggført

DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1803 på: juni 07, 2009, 09:53:30 am »

Vil ikke cluch pedalen komme i konflikt med dette?

Nope, det går AKKURAT når jeg bruker 16mm MDF og kapper inn lengden på den stopperen som sitter på pedalen.
Høytaleren der sitter også strategisk plassert slik at stopperen stopper på plata og ikke inne i selve høytaleren. Blunker
Brukte litt tid på å finne riktig plassering for å si det slik Glad
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #1804 på: juni 07, 2009, 20:59:03 pm »

ser veldig bra ut dette! Osteaktig
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
66 Cab
Supermedlem
*****
Innlegg: 619
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos


Vis profil
« Svar #1805 på: juni 07, 2009, 21:43:03 pm »

Det her blir hur bra Gliser Den Ipoden, hvordan er den koblet? Rett i forsterker, med eller uten lade mulighet?
Loggført

http://www.typ15.com/                      

DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1806 på: juni 07, 2009, 23:12:07 pm »

Det her blir hur bra Gliser Den Ipoden, hvordan er den koblet? Rett i forsterker, med eller uten lade mulighet?

Rett i forsterkeren. Moddet en iPod USB-kabel slik at jeg fikk bøyd denne inne i askebegeret (pluggen sitter i bunnen av ipoden)-
Så koblet jeg denne til en slik sigarettenner-->USB sak og voila, lader/strøm konstant. Samme sak kan jeg bruke for å koble en laptop til og bytte ut musikken.
Men når det er sagt så er den på 60Gb så det går litt tid mellom hver gang jeg skifter ut musikk.

Fungerer faktisk utrolig bra å kjøre iPod'en rett i forsterkeren. Fikk heller ikke noe som helst støy fra det andre elektriske i bilen *fornøyd*
Var litt skeptisk til om den uskjerma minijack-phono kabelen ville gi støy, men den gang ei.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #1807 på: juni 08, 2009, 00:56:24 am »

Flink gutt du Glad
Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #1808 på: juni 08, 2009, 10:08:12 am »

Du vekker visst oppsikt. Ultra vw magazine har blitt tipset om prosjekttråden din!

"cool norwegian slammer"
http://ultravwmagazine.blogspot.com/2009/06/cool-norwegian-slammer.html

Stå på! Glad

Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1809 på: juni 08, 2009, 10:28:18 am »

Jasså, Tom Rune har fått seg RestoRod nå Blunker hehehe "...HIS neat...."
Anyways, artig Osteaktig
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
66 Cab
Supermedlem
*****
Innlegg: 619
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos


Vis profil
« Svar #1810 på: juni 08, 2009, 12:28:30 pm »

Going international Gliser
Loggført

http://www.typ15.com/                      

stramvaier
Nybegynner
*
Innlegg: 6
Bosted: hallingdal


Vis profil

« Svar #1811 på: juni 09, 2009, 12:09:52 pm »

Det er da jeg som er Tom Rune Blunker Jeg skulle abbonere på VW Ultra og i forbifarten slengte jeg med noen linker til diverse "fete" konstruksjoner rundt omkring. Det var på ingen måte meningen å ta æren hær da det nærmeste jeg kommer den bobla der er en bulkete t2 panelvan.  Osteaktig

Må bare ta av meg hatten for bilen din. Detta blir bare helt sykt rått.
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1812 på: juni 09, 2009, 12:42:50 pm »

Det er da jeg som er Tom Rune Blunker Jeg skulle abbonere på VW Ultra og i forbifarten slengte jeg med noen linker til diverse "fete" konstruksjoner rundt omkring. Det var på ingen måte meningen å ta æren hær da det nærmeste jeg kommer den bobla der er en bulkete t2 panelvan.  Osteaktig

Må bare ta av meg hatten for bilen din. Detta blir bare helt sykt rått.

Hehe no worries. Jeg antok bare at de surra med teksten uansett Osteaktig
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Silver (Kristoffer Lindh)
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 378
Bosted: Sarpsborg



Vis profil
« Svar #1813 på: juni 09, 2009, 21:04:18 pm »

Nok en lang kveld i garasjen. La hodet virkelig i bløtt i kveld og greide å få tenkt ut løsningen på å få snowflake-lampene til å fungere som blinklys også.
Siden koblingsskjemaet med 4 relèr er borte fra forumet måtte jeg prøve meg litt frem, og til slutt satt den. Skal lage en skisse senere slik at det arkiveres her for senere bruk. Eneste som gjenstår er å få varselblinken til å fungere igjen etter modifikasjonen. Men det viktigste er at jeg nå har blinklys rundt hele.
Har for frisket opp elektronikk-kunnskapen fra skolen i hvertfall Blunker

Er veldig int. i koblingskjemaet ditt med 4 relèr.
Da slipper jeg å finne opp hjulet på nytt Blunker

Kristoffer
Loggført



kristoffer(at)lindh.no
Tlf: 92806127
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1814 på: juni 10, 2009, 22:42:32 pm »

Ble en tur i garasjen i kveld også gitt.

Polering av lykteringer. En stykk "slitt" ring før polering...


Etter første runde med grov polering/rens og polering så den plutselig slik ut...


Mangler nå en runde eller to med autosol.

Så byttet jeg ut alle de små "krom-bitene" på lufterillene bak med èn stor. Ble MYE penere og visuelt gjorde den bakruta litt mindre.


Prøvde så ut speilet etter at jeg fikk riktig brakett til det fra CIP1 i dag.




I morgen blir det aktivitet hjemme i egen garasje igjen. Fangere og mer krompolering står for tur.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #1815 på: juni 10, 2009, 23:41:01 pm »

Og jaggu, mens vi satt uti hagan og trøstedrakk øl,, etter tapet ikveld, ble bobla di ett tema,,Eilif måtte fortelle om den råeste bobla han noen gang har sett til resten av naboene på lilletøyen  Gliser
 
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1816 på: juni 11, 2009, 05:33:03 am »

Og jaggu, mens vi satt uti hagan og trøstedrakk øl,, etter tapet ikveld, ble bobla di ett tema,,Eilif måtte fortelle om den råeste bobla han noen gang har sett til resten av naboene på lilletøyen  Gliser
 

Sjokkert  hmmm.. det må jeg si Glad
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1817 på: juni 11, 2009, 10:08:43 am »

Etter "press" / "hint" i garasjen i går kveld så går jeg for en opprinnelig plan når det gjelder rutene i bilen.
Trenger derfor ta ut frontruta igjen siden dette er den eneste som er permanent montert i bilen enn så lenge.

Har lister med pyntelist og jeg antar at jeg tar ut denne først. Klarer jeg ta presse ruta forsiktig ut eller må jeg få "brettet" inn gummilista på innsiden på vanlig måte likevel? Skal prøve å få denne ut uten å ødelegge rute, list og lakk Blunker
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #1818 på: juni 11, 2009, 10:34:28 am »

Press ruta ut fra innsiden med lista i pakningen. Det har jeg gjort flere ganger uten skader på verken vindu, gummi eller list.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1819 på: juni 11, 2009, 10:40:28 am »

Press ruta ut fra innsiden med lista i pakningen. Det har jeg gjort flere ganger uten skader på verken vindu, gummi eller list.

Hvor/hvordan bør jeg presse?
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #1820 på: juni 11, 2009, 10:45:23 am »

Hele håndflaten (e) og fra et hjørne. Mener jeg begynte oppe sist. Vi var to inni for å fordele presset bedre og en på utsiden som var såkalt "kontrolør" som passet på at allt kom helt og pent ut Glad
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1821 på: juni 11, 2009, 18:41:11 pm »

Funka #€&%#/& dårlig. Tok ut pynte/presslista, to mann som hadde kontroll på utsiden, *KRACK*
Ny gummilister var nok en dårlig kombo med denne metoden  Trist Skulle nok ha tatt den vanlige måten å få brettet inn kanten på gummilista på innsiden. Men, gjort er gjort.

Trenger derfor en ny frontrute til 1968 type1. Noen som har en PEN eller som kan fikse en godpris på en ny?
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #1822 på: juni 11, 2009, 19:21:47 pm »

kjipe greier altså...!
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1823 på: juni 11, 2009, 19:23:32 pm »

Funka #€&%#/& dårlig. Tok ut pynte/presslista, to mann som hadde kontroll på utsiden, *KRACK*
Ny gummilister var nok en dårlig kombo med denne metoden  Trist Skulle nok ha tatt den vanlige måten å få brettet inn kanten på gummilista på innsiden. Men, gjort er gjort.

Trenger derfor en ny frontrute til 1968 type1. Noen som har en PEN eller som kan fikse en godpris på en ny?

Veldig kjedelig det der, har gjort det samme en gang selv...etter det har jeg alltid latt proffe sette inn frontrutene mine.. Tvilende
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1824 på: juni 11, 2009, 19:24:30 pm »

Kan se ut til at denne er mye billigere enn jeg først fryktet. På sidene til Unneberg står det 64-->
Betyr det at det er samme ruta på en 64 som min 68? For da koster den i tilfellet 850,- og er på lager. Da kjøper jeg en NY for å si det slik Osteaktig
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1825 på: juni 11, 2009, 19:26:31 pm »

Funka #€&%#/& dårlig. Tok ut pynte/presslista, to mann som hadde kontroll på utsiden, *KRACK*
Ny gummilister var nok en dårlig kombo med denne metoden  Trist Skulle nok ha tatt den vanlige måten å få brettet inn kanten på gummilista på innsiden. Men, gjort er gjort.

Trenger derfor en ny frontrute til 1968 type1. Noen som har en PEN eller som kan fikse en godpris på en ny?

Veldig kjedelig det der, har gjort det samme en gang selv...etter det har jeg alltid latt proffe sette inn frontrutene mine.. Tvilende

Inn gikk greit, men den satt tydligvis veldig godt. Men men, gikk bra med bilen ellers og ikke noe rute utover panseret *puhh*
Trøster meg med at resultatet av at jeg tar rutene ut er verdt det Blunker
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Rune54
Supermedlem
*****
Innlegg: 822
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #1826 på: juni 11, 2009, 20:17:56 pm »

vi gleder oss til det resultatet ja Kult
Loggført

bugcamp.no
98super
Supermedlem
*****
Innlegg: 664
Bosted: Oslo/Langesund


Vis profil

« Svar #1827 på: juni 11, 2009, 21:22:48 pm »

Var leit med den ruta idag, men nå sparte du jo mye penger idag å da. Så da er det vell greit  Gliser
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1828 på: juni 11, 2009, 21:25:29 pm »

Var leit med den ruta idag, men nå sparte du jo mye penger idag å da. Så da er det vell greit  Gliser

Hehe ja.. og siden ny rute tydligvis koster nada nix, så har jeg jo masse penger til smågodt istedet Osteaktig
...får vel gå inn på den andre siden og sjekke hva ett nytt slik ****** ********* koster da. Blunker
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1829 på: juni 11, 2009, 21:25:56 pm »

vi gleder oss til det resultatet ja Kult

Tror rett og slett det blir PORR Osteaktig
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Sider: 1 ... 59 60 [61] 62 63 ... 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!