mai 21, 2024, 02:40:22 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bobla ryker når jeg kjører, men ikke på tomgang  (Lest 1435 ganger)
Boble74
Nybegynner
*
Innlegg: 18
Bosted:


Vis profil

« på: juni 14, 2016, 16:11:51 pm »

Hei,

Som ny og uerfaren entusiast koser jeg meg masse med de problemene som har fulgt den gamle haugen jeg kjøpte i fjor. Nå har jeg endelig fått startet den etter vinteren, men under den første kjøreturen begynte det først å lukte litt, deretter kom det røyk.

Det luktet ikke bensin eller plastikk, og jeg så ikke helt hvor røyken kom fra, selv om det kunne se ut som om den kom fra et sted inne i kabinen. Den sluttet imidlertid da jeg stanset kjøringen, selv om motoren fortsatt gikk.

Jeg vet at jeg bør skifte hjullagre, (Det skraller litt når jeg snurrer på hjulene) men nå var det ikke varmt på trommelen i det hele tatt, så det er vel ikke det.

Jeg tenker noe med giret? Hva tenker dere som vet mer enn meg? Clutch? Hæ


Nick
Loggført
Langlo
Nybegynner
*
Innlegg: 34
Bosted: Stranda, Møre og Romsdal


Vis profil

« Svar #1 på: juni 14, 2016, 16:49:11 pm »

om varmespjeldene til kupee er åpne kan jo det være att det koker baki motorrommet og det blir ført inn i kupee. skjedde vertfall med meg når jeg var modig å kjørte uten vifterem i 2-3min :p
Loggført
Boble74
Nybegynner
*
Innlegg: 18
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: juni 14, 2016, 18:11:09 pm »

Jeg hadde ikke satt på de slangene bak i motorommet etter mekking, kan det være noe av årsaken? Hva er varmespjeld, og hvor finner jeg de?
Loggført
Boble74
Nybegynner
*
Innlegg: 18
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: juni 14, 2016, 18:36:06 pm »

Med "slangene bak" mener jeg åpenbart de tykke rørene som fører luft fra et sted til et annet.  Osteaktig
Loggført
jubaluba
Supermedlem
*****
Innlegg: 847
Bosted: Lørenfallet



Vis profil WWW
« Svar #4 på: juni 18, 2016, 17:19:00 pm »

Varmespjeldene er de som åpner og lukker seg når du skrur av og på "varme apparatet". Det sitter spjeld både i varmepottene bak ved motoren, i rørene som kommer inn i bilen under baksetet, og i kanalene der fører og passasjer plasserer beina.
Når det gjelder rørene i motorrommet som var tatt av så bør disse settes på igjen. Hvis disse mangler og hullene i viftehuset ikke er plugget igjen mister man fort mye kjøling.
Loggført

1972 1302 Delebil som ble til spiker.
1971 1302s "frøken Blå".
1963 1200 "frøken Rød"
1973 Transporter "Hippie container" (medeier).
1992 Polo (løste seg opp i regnet).
1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).

(o\ ! /o)   (o\_!_/o)   (o=|=o)   |o\*/o|   |o```o|  |o| ° |o|
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!