1926
|
Forum / Ghia / Sv: Karmann Ghia type 3
|
på: januar 30, 2008, 23:34:17 pm
|
Jeg synes T34 er "litt mer krevende" utseendemessig, man må vende seg litt til det hvis man er vant til T1 Karmann Ghiaer. Som Elwood sa "Den blir bare tøffere og kulere for hver gang jeg ser den". Er noe tidlig BMW-takter over T34 synes jeg.
Det er definitivt ikke noe mindreverdig med en T34, snarere mer en feinschmecker-bil. T34 er den eneste luftkjølte VWen (bortsett fra Brasil-modellene) jeg ennå ikke har sett annet enn på bilder. Gleder meg til å se mer av bilen din etterhvert som du "småplukker". Post bilder av prosjektet!
|
|
|
1927
|
Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: biler til salgs england
|
på: januar 30, 2008, 23:07:37 pm
|
Ojjj! Denne http://www.vw-online.co.uk/acatalog/info_705.html ligner veldig på min. Akkurat samme farger utvendig og innvendig, samme blålyset og samme sireneboks på rattstammen. Samme årsmodell. Er kanskje endelig en annen Magirus-utstyrt brannbuss. Har lett masse etter lignende busser. Kauto-bussen er mye mer bulka enn den der, og jeg har ikke de ekstra ryggelysene (?) bak, og ikke kan jeg skryte av brennmerker heller - det var fett (men tror jeg hadde nøyd meg med å fortelle en god historie og ikke skrevet det på bilen). Men jeg har stige på taket, det er et halvt pluss-poeng Og Magirus-logo på siden. (Og ganske rusta panel bak bakfangern, må gjøre noe der snart) Kauto-bussen har gått litt mindre også, så hvis de får solgt denne til 85 tusen (!!) så har jeg jo gjort et godt kjøp
|
|
|
1928
|
Forum / Problemløseren / Sv: Feste batteri i 69 Bay
|
på: januar 30, 2008, 21:21:42 pm
|
Det var tre kvarter av mitt liv jeg aldri får tilbake Var selvfølgelig håpløst å få den ut uten skikkelig utstyr. Jeg får nok satse på en tur til biltema ja. Tusen takk for all tålmodig hjelp, jeg lærer masse! Og takk for sist JTWE, at jeg tross alt lærer til slutt skjønner jeg når jeg tenker tilbake på når du måtte hjelpe meg å justere tenningen. Nå stiller jeg tenningen på gefüllen uten problemer
|
|
|
1929
|
Forum / Problemløseren / Sv: Feste batteri i 69 Bay
|
på: januar 30, 2008, 20:22:29 pm
|
A-haaa, er det sånn det funker. Da lærte jeg noe i dag også. Jeg har forresten allerede to verktøybokser og en liten stabel med verktøy og apparater som ikke koster så mye (etter at jeg kjøpte første luftkjølt i august), men pokker så dyrt det blir likevel når man starter helt fra scratch Nå tar jeg motet til meg og går ut og fyrer løs med litt rustfjerner og WD-40...
|
|
|
1931
|
Forum / Problemløseren / Sv: Feste batteri i 69 Bay
|
på: januar 30, 2008, 20:12:30 pm
|
Venstrebor, gjengetapp... No habla Espanõl... Ikke har jeg et bor engang, langt mindre et sveiseapparat. Er helt amatør jeg vettu, jeg har ikke noe sted å mekke heller, så når jeg går ut etterpå for å prøve å få ut bolten, så snakker vi om å ligge på asfalten i Waldemar Thranesgate... Heldigvis vender batterisiden inn mot fortauet, tidligere i vinter prøvde jeg å demontere bakfangern, men da var den umulige skruen på andre siden så jeg lå med hue ut i veien. Ikke å anbefale
|
|
|
1932
|
Forum / Snikk-snakk / Bay-busser mer populære?
|
på: januar 30, 2008, 19:53:57 pm
|
Er det bare jeg som er blitt mer oppmerksom på det nå som jeg eier en selv, eller er populariteten og interessen for Bay-busser på full fart opp?
Bare de siste par ukene er Berger blitt eier av en, Jøran har en (hvis han ikke har hatt den lenge da), Kai har brannbuss og Fast Freddy kjøpte nettopp en. Og det er bare jeg kommer på i farten.
Gleder meg til treffene til sommern jeg, håper å få sett de fleste på Volksfest, SCC eller Bug Run (eller hva nå sommerens utenlandske treff blir for min del). Og jeg må vel på Unneberg-jubileet, og Hum Bug og......
|
|
|
1933
|
Forum / Problemløseren / Sv: Feste batteri i 69 Bay
|
på: januar 30, 2008, 19:45:47 pm
|
1303SS, du hadde helt rett! Det var et hull med en brukket bolt i... Den har brukket akkurat kant-i-kant så det tok mye kikking og føling før jeg til slutt oppdaget det. Tusen takk for hjelpen. Jeg regner med at jeg må låne meg en rørtang og bruke noen timer med den, WD-40 og mye banning for å få løsna den Eller kanskje jeg kunne fått på en mutter underifra og skru den ut? Og for "morro skyld", man kan faktisk så vidt se hullet på bildet nå som jeg vet hvor jeg skal lete
|
|
|
1934
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Vw pc spill
|
på: januar 30, 2008, 19:37:51 pm
|
Søker man på vår favoritt torrent pirate bukt, så finner man også en kopi
.LP
Den jeg fant i piratbukta fikk Norman-programmet mitt til å gå bananas, mulig det var falsk alarm, men det er greit å være obs på det.
|
|
|
1935
|
Forum / Type 2 / Sv: Bildetråd, nydelige type2
|
på: januar 29, 2008, 15:45:32 pm
|
Cooper Discoverer Radial LTs. 27/8.5R14. They are much like the BFG A/Ts that are going extinct. I can't say enough nice things about them. Great on the highway. Great offroad. Great cornering. I will never, ever, ever, put another kind of tire on here (unless I have to). så jo bra ut disse og.
PM til Jan
|
|
|
1938
|
Forum / Type 2 / Sv: "Original" type 2
|
på: januar 28, 2008, 23:18:51 pm
|
Her har du Kautokeino-bussen min (etter 2200 kilometers tur hjem ) og Børge, Sjur (og... hvem er den siste?) sin Senja-buss (med slanger på taket). Jeg vil helst holde bilen original og satser på å slippe å senke den og heller finne noen sommerdekk som "fyller" hjulbrønnen ut litt. På bildet har den vinterdekka på og jeg synes det ser fett ut jeg. (Så får det heller være at bilen med stæsjet på taket blir for høy for de fleste parkeringshus og garasjer )
|
|
|
1940
|
Forum / Problemløseren / Sv: Feste batteri i 69 Bay
|
på: januar 28, 2008, 22:51:00 pm
|
Kunne noen postet et bilde av hvordan batteriet er festet med festejernet på en early Bay?
Enten har jeg feil type festejern eller så skjønner jeg bare ikke hvordan det skal festes. Festejernet jeg har har et hull i midten og en stor bolt, men jeg skjønner ikke hvordan det skal brukes...
Jeg trodde det skulle festes på "langsiden" mellom batteriet og skinnen nærmest motoren, men det funker ikke.
|
|
|
1942
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: pop out oval ?
|
på: januar 28, 2008, 20:59:20 pm
|
Dæven det var tøfft med pop out bak på den bayen,vil ha må sjekke med kfs hva det koster Ikke bare var det tøft, det virker ganske praktisk å kunne ha litt gløtt på bakvinduet hvis man sover i bilen også.
|
|
|
1943
|
Forum / Drag-race / Sv: Drag flip..
|
på: januar 28, 2008, 20:13:37 pm
|
Den første der må føles som verdens lengste sekunder før den endelig stopper...
|
|
|
1944
|
Forum / Type 2 / Sv: Bildetråd, nydelige type2
|
på: januar 28, 2008, 07:08:41 am
|
har noen bilder liggende på datan min, men får ikke til å legge de ut... må de lastes opp på en server først? ... ja jeg er nybegynner....
Klikk på "Ekstra valg" under feltet der du skriver inn nye meldinger, der finner du knappen for å legge til bilder i meldingene
|
|
|
1947
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Fjærne lakk fra aluminium?
|
på: januar 26, 2008, 19:27:44 pm
|
Jeg har tatt Duxola-møydommen min i dag, fjerna maling fra hjulkapsler - gikk som en drøm det. Det står på boksen at den fungerer på alle typer underlag, men at det kan skade visse typer plast og gel coat.
|
|
|
1949
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Restaurering av familiens Bobble
|
på: januar 25, 2008, 21:32:27 pm
|
Men det er jo tross alt en 1202L. Men jeg hører fra flere folk at de ikke er verd stort. Men for meg og fruen så er lille "Putte" mer verd enn noe annet for oss.
Bra innstilling x2 Et eksempel på ekte VW-kjærlighet og så lenge dere ikke skal selge den likevel, spiller det strengt tatt ingen rolle at man ikke får igjen alt ved et salg. Dere får nyte hver eneste krone dere legger i bilen i mange år fremover, ingenting er vel bedre enn det. Respekt!
|
|
|
1950
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Jake Rabys nye 200HK type 1 motorer! - 39.500kr
|
på: januar 25, 2008, 21:23:41 pm
|
Espen,,om du går i tromme sammen 30 tommeltottertanker,,gå heller for camper spesial kittet hans, da får du en bunnsolid,gjennomprøvd t4 på drøye 100hk. Det kler brannbilen mye bedre. Eller hadde du tenkt deg en 200hk. i kg`en? Blir ikke noe 200 hk her i gården med det første Måtte være hvis han kom med en mer moderat versjon, og det vil nok ta tid for 200hk-versjonen er ikke klar før til høsten. Skulle jeg gjort noe sånt frister T1-motor mer rett og slett fordi det er motoren jeg gjerne vil lære mer om. Og den hadde trolig fått prøve seg i både brannbilen og KGen - og ikke minst i det som trolig blir neste luftkjølte for meg. Jeg trenger en daily driver og det er jo et stort og åpenbart hull i VW-modellutvalget mitt
|
|
|
|