Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6
|
124
|
Forum / Problemløseren / Sv: Varmepotte wier
|
på: september 14, 2017, 20:56:53 pm
|
Takk for svar. Men på den orginale er der en feste til varmepotta, men enn den andre?
Må man kjøre 2 wiere bak?
|
|
|
125
|
Forum / Problemløseren / Varmepotte wier
|
på: september 14, 2017, 19:26:20 pm
|
Hei nytt problem, trenger litt råd og tips.
Har en 60 mod, der skal det være en lupe på wiren som er festet under friknappen inne i kupen. Og en kabel bak.
Men jeg har en 72-74 mod motor. og der skal det være annen kobling i kupen. men splitt på vaieren bak for å ta å kunne justere begge varmepottene.
Hvordan løser jeg dette problemet?
|
|
|
127
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bremse lys.
|
på: september 14, 2017, 05:14:47 am
|
Det er "to lyspærer i en", så den ene tråden kan være defekt selv om den andre lyser. Men viss den svake forsvinner når du bremser, vil jeg tro du har dårlig jording i den lykta som forsvinner.
Takk, vet du hvordan pære type det er i snowflake? kan jeg bytte sammtidig som jeg tar av å sjekker jordinga.
|
|
|
128
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bremse lys.
|
på: september 13, 2017, 18:05:01 pm
|
trudde bare det var pæra ble sterkere.. allså så lenge det er lys virke den.. må fundere litt der a
|
|
|
129
|
Forum / Problemløseren / Bremse lys.
|
på: september 13, 2017, 17:03:53 pm
|
Hei mine venner.
Trenger litt hjelp, ha en 60 mod boble, der begge baklysene fungere, men når jeg bremse lyser kun det ene sterkt, det andre er mørkt, hbor starte jeg å feilsøke?
|
|
|
131
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Eksos.
|
på: september 12, 2017, 10:33:56 am
|
Hei takk for svar. Nei klar over ikke så mye futt i den 1600, og nei trur ikke man får x antall hester pga eksos. men bare det ikke blir en demper på det lille man har Ute etter ett eksos som man kan bruke på orginal motor men helst funker til lettere trimmede motorer også. Får ikke hørt lydene/se snuttene her på jobb. skal sjekke når man kommer hjem, ja bør være så man kan bruke varmebokser.. ps er ny i dette boble livet
|
|
|
132
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Eksos.
|
på: september 11, 2017, 20:41:44 pm
|
Hei,
Noen som har tips på ett god eksos anlegg? som har pen lyd, og ikke taper så mye effekt, Tenker på til en dobbel portet 1600 motor, trur det er noe Gt style eksos på den nu.. Der kommer virkelig fram MYE lyd og lite fart..
Bråker noe inni helvete... Ser på youtube fra treff der den er rimelig stille på tomgang og saakte fart.. men når dem gir gass så er det en fin snærring. Noen som har video med lyd på tipsene hadde vært fint.
|
|
|
134
|
Forum / Problemløseren / Sv: Isolere innertak
|
på: august 09, 2017, 13:26:07 pm
|
Det orginale var ikke til å redde, selve taket er ok, men helst ute etter va folk brukte på sidene og rundt bakruta.
Biltema greia, er det 7mm heller den som er tynn og noe belegg bak
|
|
|
138
|
Forum / Type 1 1958-1967 / semaphore på min 60 mod.
|
på: juni 04, 2017, 17:41:17 pm
|
Hei, noe jeg undrer på, Har en 60 mod med semaphore, Bilen er ombygd til 12v men mener det er orginale 6v semaphore på den. Da jeg kjøpte den var det en 12v til 6v omformer monter framme ved sikringene for semaphorene. Høyre siden gikk den helt opp (som regel) men den venstre kom aldri helt opp. Målte da 3, noe volt på semaphore. Byttet omformer, justerte til 6 volt, ikke noe reaksjon, justerte den opp til 11.67v, kom kanskje 0,5 cm ut, Satt ledninga rett på sikringen der den skal stå orginalt, kommer ut som ei kula da viser den 10,67v på semaphore, Trur det er orginale semaphore allså 6v, synes dette var rart.. noen ide`er?
|
|
|
139
|
Forum / Problemløseren / Sv: Skjerm bolt
|
på: mai 18, 2017, 19:54:02 pm
|
Ser ut som må borre opp og gjenge på nytt. Kjøpte sånn skureavtrekker sak på biltema, søppel,
Trur du ikke en bolt på bakskjermen også gikk, skal ha av alle, tippe en knekk på vær skjerm,, koselig
|
|
|
140
|
Forum / Problemløseren / Skjerm bolt
|
på: mai 17, 2017, 17:05:25 pm
|
Trenger litt råd. Ene skjerm bolten knakk. Og borret i den og satt grisepigg men den røre seg ikke. Prøvd penetrerende olje og. Vil det hjelpe å varme rundt bolten?
|
|
|
141
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hjelp til kjøp av kompressor.
|
på: april 02, 2017, 16:14:20 pm
|
Om man har 2 forskjellige kompressorer, si en 2 hk og 1,5 hk, kan og ingen har inntak, kun uttak for luft, kan man da koble di to slangene i en T eller Y led vist det finnes. Og ut mot en slange til verktøyet, vil man da få økt l/min til verktøyet?
|
|
|
144
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Lakkere boble selv
|
på: mars 10, 2017, 20:41:51 pm
|
Lakkerte bakfangern på værdagsbilen, base og klar med standox spraybokser med "proff" dyser,, va døds morro, derfor kjøpte jeg meg ei devilbiss sprøyte
|
|
|
145
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lakkere.
|
på: mars 10, 2017, 17:33:33 pm
|
Hei takk for svar, jo forsåvitt klar over det, men tenkte med ett lag epoxy primer så fikk man det sletter, og sikkra den ekstra for rust i seinere tid, extra beskyttelse for stålet,
|
|
|
148
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Lakkere.
|
på: mars 10, 2017, 07:23:43 am
|
Hei,
Dette er ikke helt slik jeg ønsker men dette håpe jeg varer noen år til man får garasjen på stell og isolert, så man kan holde på med vinteren når bilen ikke brukes.
Bobla har en del overflaterust flekkvis på taket og noe mer på panser.
Tenker å bruke grovspuss (Eastwood stipping disc) for å ta rust, noe blir sandblåst. så kjøre med noe rust omvandler for å forsikre det kommer ned i porene. så slipe ned hele bilen, ikke til bar metall men matte sikkelig ned. (siden er rimelig fin bare nede på hjørnan av døra det er overflaterust der lakken er borte) er orginal lakken på bilen..
Så sprøyte hagmans ca primer epoxy på hele bilen. pusse ned og lakke med tett farge.
Høres dette helt for jævlig.. heller vil det funke. blir aldri vinterkjørt.
|
|
|
149
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Lakkere boble selv
|
på: mars 08, 2017, 20:00:34 pm
|
Den e orginal jade green, men syns den ser litt for lys ut, så tenkte gå for mango green som ble levert samme årstall, er litt usikker om man skulle få litt metalic i den, vist ikke så kan man vel like greit gå før tett lakk,
|
|
|
|