Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4106
Bosted: Tønsberg
|
|
« Svar #2280 på: januar 13, 2016, 12:48:56 pm » |
|
Vi har vel veiv liggende på lager
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #2281 på: januar 13, 2016, 13:03:48 pm » |
|
Vi har vel veiv liggende på lager Det tvilte jeg ikke på i ett sekund
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #2282 på: januar 19, 2016, 17:20:16 pm » |
|
Fått inn litt mer snacks
20160119_154558.jpg (57.43 KB. 800x450 - vist 451 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4106
Bosted: Tønsberg
|
|
« Svar #2283 på: januar 19, 2016, 20:57:04 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
BrorHund
Medlem
Innlegg: 184
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #2284 på: januar 21, 2016, 01:06:21 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
1957 Karmann Ghia Lowlight
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #2285 på: januar 22, 2016, 13:44:28 pm » |
|
Ellers så er "ny" veiv klar for kontrollmåling på benken, og hvis alt ser ok ut, så går den til avbalansering snart. Har vært nedsyltet på jobb de siste dagene, så jeg har ikke rukket å få sendt avgårde kammen til sjekk, men det er på gang.
Tror jeg angrer på at jeg ikke løsnet svinghjulsboltene mens motoren satt sammen... Men jeg får det nok fra hverandre håper jeg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #2286 på: januar 30, 2016, 22:44:51 pm » |
|
Den nye veiva ser bra ut så vidt jeg kan se så da må jeg finne en smart måte å få løs svinghjulsboltene fra den gamle på når den ligger på benken og ikke står i blokka... Ellers har jeg puslet litt med den hydrauliske clutchen:
20160130_160614.jpg (75 KB. 800x450 - vist 416 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #2287 på: januar 31, 2016, 00:07:01 am » |
|
Den nye veiva ser bra ut så vidt jeg kan se så da må jeg finne en smart måte å få løs svinghjulsboltene fra den gamle på når den ligger på benken og ikke står i blokka...
hva slags bolter har du brukt? kan vel ikke sitte så fælt flere måter å få av de på muttertrekker montere ett vinkeljern eller noe tilsvarende på svinghjulet som mothold
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #2288 på: januar 31, 2016, 00:18:03 am » |
|
Org bolter. Neida jeg fikser det nok. Vinkeljern er nok løsningen
|
|
« Siste redigering: januar 31, 2016, 12:40:58 pm av grelland »
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #2289 på: februar 08, 2016, 10:14:51 am » |
|
veiva med alle (forhåpentligvis..) roterende deler er avlevert for inspeksjon og avbalansering, og kammen er i Sverige for kontroll, så nå er det litt "waiting game" her.
Noen som har anbefaling på ventilfjører mens vi venter? JPM anbefaler "OTEVA90 dubbla" så det er vel kanskje et klokt valg?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
Innlegg: 869
Bosted:
|
|
« Svar #2290 på: februar 09, 2016, 11:13:15 am » |
|
Sikkert lurt å kjøpe ventilfjører fra Johannes ja. Ellers er CB650 visstnok helt like (går det rykter om).
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #2291 på: februar 11, 2016, 13:37:38 pm » |
|
Kikket litt på disse fjørene fra CB, og her er litt data:
spring.jpg (40.75 KB. 757x510 - vist 357 ganger.) Hvis disse er de samme som JPM sine, så er det ganske stor prisforskjell i alle fall...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #2292 på: februar 11, 2016, 14:29:23 pm » |
|
Logmech selger også oteva75 fjærer til betydelig bedre pris. Vanskelig å finne info om jpm sine fjærer men han selger to typer gjennom csp hvor den hardeste er litt hardere enn den hardeste til logmech. Har selv logmech sine med jpm kam og løftere og stålstenger og null flyt, men jeg dro den aldri lengre enn til 7500 rpm. http://logmech.se/produkter/motor/ventiltillbehor/
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #2293 på: februar 11, 2016, 20:23:15 pm » |
|
takker, ser lovende ut
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #2295 på: februar 15, 2016, 00:52:19 am » |
|
Veiva er i meget kyndige hender, og alt er sjekket og funnet i orden før avbalansering:
veiv.jpg (76.7 KB. 800x450 - vist 398 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4106
Bosted: Tønsberg
|
|
« Svar #2296 på: februar 15, 2016, 10:48:16 am » |
|
Veldig godt at høre!
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #2298 på: februar 15, 2016, 15:32:27 pm » |
|
Motoren min er mer ferdig enn din, men bilen min mangler mye. Satser du og på å bli "klar til sesongen"?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #2299 på: februar 15, 2016, 19:23:09 pm » |
|
Ja det ble så lite kjøring i fjor at jeg satser på å få brukt den mye i sommer. Er ikke så mye som MÅ gjøres på selve bilen, men en del ting som BØR gjøres... Det jeg må ha på plass er -hydraulisk clutch (alle deler er på plass, må få ut fingeren og få montert clutchpumpa gjennom torpedoen foran -Ny girkasse (Den står ferdig malt og lekker på benken, bare å fylle på olje) -Få inn motoren (Kammen er visstnok ankommet JPM, men ikke fått dommen ennå...) Så det er ikke så mye som må på plass Men lista over det jeg bør gjøre er lenger: tørrsump nye seter hjul generelt fikse interiøret (litt mye hummer og kanari der nå...)
|
|
« Siste redigering: februar 15, 2016, 20:01:13 pm av grelland »
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #2300 på: februar 15, 2016, 20:02:21 pm » |
|
og motoren er "ferdig" i den forstand at jeg ghar hatt den sammen flere ganger. Det er litt måling og sjekking for å verifisere at alt er ok når veiva kommer tilbake, men resten med topper etc skal være ganske bolt-on
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #2302 på: februar 17, 2016, 11:16:42 am » |
|
Jeg er nesten ferdig selv Mangler bare div sensorer på motor Bygge om gaffler til 91 med 930cv Montere 091 kasse Kappe til og dreie nye 300M aksler(lange splines, trenger nytt spor for c-klips) Nye 930 stubaksler, lager, skiver, dekk og felger Alt elektrisk til motor, sensorer og pumper Alt av intercooler, rør, radiator, tank og pumper Alt av bensintilførsel og retur Feste av bakskjermer med Dezus fester Hydraulisk clutch med justering av sluring på launch Alt av oljekjøling og filter Forsterkning av fjærplater, torsjon og dempere Lage/montere rør mellom gaffel, veltebur og støtdempertårn Fylle på alle oljer, kjøre inn kam og mappe motor med påfølgende justeringer. Hmm.. er visst litt igjen allikevel..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #2304 på: februar 22, 2016, 21:09:46 pm » |
|
Fikk en times tid i garasjen i kveld med eldstemann som assistent Tenkte vi skulle ta ut girkassa, så guttungen satte seg inn for å skru løs giroverføringa, men siden han har begynt å øvelseskjøre, så måtte han tørrgire litt. Så utbrøt han Dæven, den var god å gire Gutten begynner å få sans for gamle biler (med bug-tech girspaker..) Så etter litt knot er den gamle girkassa ute, og det er på tide å gjøre litt rent under her:
girbox.jpg (80.51 KB. 800x450 - vist 385 ganger.) Jeg hadde verken verktøy til giroljepluggen eller olje, så jeg må ut på shoppern en tur før jeg kan montere den nye kassa.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
|
« Svar #2306 på: februar 23, 2016, 00:08:55 am » |
|
Jeg er nesten ferdig selv Mangler bare div sensorer på motor Bygge om gaffler til 91 med 930cv Montere 091 kasse Kappe til og dreie nye 300M aksler(lange splines, trenger nytt spor for c-klips) Nye 930 stubaksler, lager, skiver, dekk og felger Alt elektrisk til motor, sensorer og pumper Alt av intercooler, rør, radiator, tank og pumper Alt av bensintilførsel og retur Feste av bakskjermer med Dezus fester Hydraulisk clutch med justering av sluring på launch Alt av oljekjøling og filter Forsterkning av fjærplater, torsjon og dempere Lage/montere rør mellom gaffel, veltebur og støtdempertårn Fylle på alle oljer, kjøre inn kam og mappe motor med påfølgende justeringer. Hmm.. er visst litt igjen allikevel.. Dette fikser dere lett. Regner med å se dere på Bug camp med vårklare biler
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #2307 på: februar 23, 2016, 08:51:36 am » |
|
Fikk oppdatering fra KCR nå, han ligger et par uker etter.. Venter på polishing parts at Weddle.. (Jeg skal fremdeles vinne den 100 lappen Kalle) Du Grelland, er T2 eller 930 knuter du bruker? Måtte du tilpasse mye på de gaflene?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #2309 på: februar 23, 2016, 09:27:18 am » |
|
Fikk oppdatering fra KCR nå, han ligger et par uker etter.. Venter på polishing parts at Weddle.. (Jeg skal fremdeles vinne den 100 lappen Kalle)
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
|